Originally posted by Mertsa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Liikenteen valvonta 2014
Collapse
X
-
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
-
-
Originally posted by Pretoriaani View PostAjelee rauhaksiin, ni ei tartte ihmetellä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Pretoriaani View PostAjelee rauhaksiin, ni ei tartte ihmetellä.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by Pretoriaani View PostAjelee rauhaksiin, ni ei tartte ihmetellä.
Comment
-
-
Originally posted by opTA View PostMissä kohdilla tämä löytyy...? (tarkoitan että voisin ajella yhdistelmän kanssa rajoitusten mukaista nopeutta ja huudattaa alppitorvia niiden kohdalla, jälkeenpäin sanoa että varoitin peuraa ylittämästä tietä, ettei jää alle...)
Comment
-
-
se on vähän eri heittää jonkun 30v vanhan 316:n puikoista että "ajele hiljaa"...
Uusilla henkilöautoilla monesti erittäin vääntävän turbodieselin saattelemana ja herkäksi ohjelmoidun kaasupolkimen kanssa tuppaa tuo nopeus nousemaan niin varkain että about 150 luonnollinen matkavauhti tulee ihan itsestään ja vahingossa vaikka höyhenen kevyesti varvas sähköisellä kaasupolkimella ja vain vaimean etäinen ja rauhoittava hyrinä kantautuu kuljettajan korviin ja ajokäytös on niin vakaata. Ajourat ja saumat eivät merkkaa isohkoilla pyörillä mitään ja jotenkin siitä hieman korkeammasta istuma-asennosta näkee sen uuden ja kirkkaan tuulilasinkin näpi hemmetisti paremmin ja pidemmälle... ja sit rajoitus onkin 80, maks sata.
Enkä nyt puhu väheksyvästi kenenkään harrasteautosta koska omassa 16vuotta vanhassa z3:ssa ajomelu on luokkaa "maailmansota" ja auto löytää jokaisen epäkohdan tiessä ja pitää kirjaa urista herkeämättömällä valveutuneisuudella. Ja kun istuu perse maassa ja katsoo maisemaa ikivanhan tuulilasin läpi niin vauhti tuntuu ihan eri tavalla.
Comment
-
-
Todella valitettavaa, että Suomessa on vain yksi liikenteen turvallisuuteen vaikuttava asia viranomaisten mielestä, nopeusrajoitus. Näitä rajoituksia vielä lasketaan ja lasketaan kokoajan autokannan parantuessa ja kevyen liikenteen väylien lisääntyessä. Olin tällä viikolla Saksassa työmatkalla Dusseldorfissa ja Stuttgartissa. Stuttgartista ajeltiin 100km maaseudulle nopeusrajoituksetonta Autobahnaa, jossa oli vain 2 kaistaa suuntaansa. Ajettaessa kotimatkalla Helsinki-Vantaalta Pirkanmaalle illalla klo 22 maissa uudella hyvällä autolla tuntui todella turhauttavalta 140 km/h mittarinopeus, kun samana päivänä on ajettu Autobahnaa, jossa ajettiin liikennettä seuraten nopeutta joka vaihteli 80-180 km/h eikä mittaria tuijottaen (olis voinnu ajaa vmax vauhtiakin, mutta ei ollut tarvetta).
Ne vauhdit sovitetaan auton ja liikenteen mukaan. Se mikä on oikea tilannenopeus on aina tapauskohtainen, joten siksi naurattaa tämä Suomen yleinen kulttuuri ylinopeuden suuresta synnistä aina aikaa ja paikkaa katsomatta.
Kesäaikaan 160 km/h Suomen moottoriteillä hyvällä autolla, jossa on aktiivinen vakionopeudensäädin, törmäysvaroitin, kaistavahdit jne ei ole todellakaan suuri turvallisuusriski tai tunnu kaahaukselta. Tietysti joku kuka ajaa 20 vuotta vanhalla Carinalla tai Corollalla voi kokea, että kaikki yli 120 km/h on pelottavaa tai, että peiliin katsominen ennen kaistan vaihtoa moottoritiellä on turhaa...Last edited by lao; 01-06-2014, 22:57.
Comment
-
-
Yliviikon taas espanjassa ajaneena voin vain sanoa että ei koti suomessa ole mikään hyvin tieliikenteen suhteen. Täällä rajotukset liikkuu 70-120km/h, tiet erinomaisia ja hyvin paljolti 3 kaistaa kokoajan.. Tosin täällä kiihdytyskaistat ja liittymiset on luokkaa 20m ja 3 kaistaselta motarilta keskimmäinen loppuu yhtääkkiä . mutta täällä on se just hyvä että ihmiset keskittyvät ajamiseen eikä siihen että mikä nopeusrajotus ja tuijota mittaria..e36 Fijigrün 328i
e46 Stalhgrau 325ci
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Postse on vähän eri heittää jonkun 30v vanhan 316:n puikoista että "ajele hiljaa"...
Uusilla henkilöautoilla monesti erittäin vääntävän turbodieselin saattelemana ja herkäksi ohjelmoidun kaasupolkimen kanssa tuppaa tuo nopeus nousemaan niin varkain että about 150 luonnollinen matkavauhti tulee ihan itsestään ja vahingossa vaikka höyhenen kevyesti varvas sähköisellä kaasupolkimella ja vain vaimean etäinen ja rauhoittava hyrinä kantautuu kuljettajan korviin ja ajokäytös on niin vakaata. Ajourat ja saumat eivät merkkaa isohkoilla pyörillä mitään ja jotenkin siitä hieman korkeammasta istuma-asennosta näkee sen uuden ja kirkkaan tuulilasinkin näpi hemmetisti paremmin ja pidemmälle... ja sit rajoitus onkin 80, maks sata.
Enkä nyt puhu väheksyvästi kenenkään harrasteautosta koska omassa 16vuotta vanhassa z3:ssa ajomelu on luokkaa "maailmansota" ja auto löytää jokaisen epäkohdan tiessä ja pitää kirjaa urista herkeämättömällä valveutuneisuudella. Ja kun istuu perse maassa ja katsoo maisemaa ikivanhan tuulilasin läpi niin vauhti tuntuu ihan eri tavalla.
Nykyään kilkutan menemään '01 320i:llä. Jos se kaasuvaijerin tai kaasarin puuttuminen jotenkin vaikeuttaa vauhdin hillitsemistä niin en ole huomannut.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Ardi00 View PostYliviikon taas espanjassa ajaneena voin vain sanoa että ei koti suomessa ole mikään hyvin tieliikenteen suhteen. Täällä rajotukset liikkuu 70-120km/h, tiet erinomaisia ja hyvin paljolti 3 kaistaa kokoajan.. Tosin täällä kiihdytyskaistat ja liittymiset on luokkaa 20m ja 3 kaistaselta motarilta keskimmäinen loppuu yhtääkkiä . mutta täällä on se just hyvä että ihmiset keskittyvät ajamiseen eikä siihen että mikä nopeusrajotus ja tuijota mittaria..
Mutta siellä on tien päälyste kunnossa, toisin kuin suomessa missä esimerkiksi Manskun ja Lönkan risteyksessä on sellainen pikkulapsen nielaiseva reikä ihan keskellä katua, siihen kun ajaa autolla niin matka loppuu just tasan siihen, eikä oo pelkkä vanne mikä menee rikki. Ja mökillä perunavaot sileemmässä kunnossa kuin stadin mukulakivikadut.
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostYhtälö: nykypäivän nopeusrajoitukset ja ajomäärä n. 50tkm/vuosi niin tossa on kyllä enemmän ku tekemistä että onnistuu2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostAjoin muutaman vuoden ajan noin 30tkm vuodessa. Sain yhdet sakot sinä aikana mutta en missään foorumilla niistä vinkunut.
Mulla tuli aikanaan vuosikaudet n. 80tkm - 100tkm vuoteen, ja parhaimmillaan vedin 130tkm/v. Enkä tainnut saada sakkoja ennätysvuonna.
Koko Suomen valtatieverkosto pitäisi parantaa köyhän miehen motariksi, eli 2 kapeaa kaistaa suuntaansa, kaide väliin ja 100km/h ympäri vuoden. Sen sijaan nykyään jätetään valtatiet rappeutumaan ja sitten tehdään kerran vuosikymmenessä teitä tyyliin Lohja - Muurla, jossa tie menee koko ajan peruskalliossa tai sillalla, ja tien rakennuskustannukset ovat stratossfääriset ja tien rakenteellinen nopeus luokkaa 400km/h. Oppisivat tekemään joka puolelle järkevää baanaa, eikä nykyistä meininkiä jossa 99% tiestöstä rapautuu ja 1% ylirakennetaan. Mun tuoppi sanoo, että tuolla em. Lohja-Muurla-osuuden hinnalla olisi sille välille tehty normaali maaston mukaan polveileva motari ja rahaa olisi jäänyt yli noin Heinola-Oulu-motarin verran.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Ennen kuin vt2 "korjattiin", ei näkynyt poliisia koskaan.
Nyttemmin ainakin alkupätkä on remontoitu (vihti-forssa). Tietä lävennettiin 20cm per puoli ja pusikkoa raivattiin 5m kauemmaksi. Nämä muutoksethan ovat erittäin minimaaliset ja lähinnä kosmeettiset mutta remontin jälkeen nähnyt poliisit erittäin useasti kyseisellä pätkällä.
Ei ainakaan minusta ole ajaminen muuttunut hurjemmaksi.
Poliisit ovat nykyään tulosvastuullisessa työssä ja rahaa nyhdetään sieltä mistä helpoiten saadaan, eli autoilusta. Jos jossain riehuu puukkojunkkari, sen perään ei voi lähteä koska poliiseja sen verran harvassa ettei paikalle ehditä kuin noin tunnin päästä. Sillä liikennettä on valvottava ja sakkoja saatava kirjattua niin paljon kuin mahdollista. Muutenhan poliiseja vähennettäisiin entisestään.
Minun kantani on että vähentäkööt poliiseja todella paljon. Hetken saisi rikollisuus rehottaa. Ehkäpä sen myötä opittaisiin jotain? Toivottavasti. :think (En nyt tarkoita että autoilla alettaisiin kaahailemaan jne. vaan rikoksia tapahtuu myös muualla kuin ratin takana.)
Se että liikennetta vahditaan silmä kovana, ei tee suomesta "turvallista".Last edited by |foder|; 06-06-2014, 19:01.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Comment