Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showroom ja autojen varustelistat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

Showroom ja autojen varustelistat

Moro,

Minulla itsellä ei ole (vielä) bemaria mutta kuume on kova ja joskus tulee selailtua Showroom -osiota kieli pitkällä.

Se mikä kummastuttaa ja ihmetyttää, osin myös naurattaa, on teidän omituinen tapa luetella autojenne varusteet pienintä nippeliä myöten. Miksi ihmeessä? Lukeeko joku oikeasti ne listat läpi? Silloinkin kun lista on saksaksi?

Mikä funktio koko listan luettelemisella on, muu kuin tyhjänpäiväinen elvistely listan pituudella (ihan sama mitä sinne kirjoittaa, kunhan lista on pitkä).

Lukijalla kiinnostaa ihan varmasti joka ikinen mukiteline ja silmälasikotelo joka autosta löytyy.

Tällasta tänään, kiitos kun sain avautua. Jatkan haaveilemista E61:stä, joskus minullakin on vielä sellainen
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16341
    • Leppävirta

Voihan se olla jonkun mielestä omituinen tapa mutta useimmiten kiinnostava tekijä ja siitähän sen helposti näkee mitä varusteita on ruksittu. Myös jotkut laittavat myynti ilmoituksiinsa linkin vaikkapa showroom/projekti topikkiin niin sieltä useimmiten myös varustelistan löytää eikä sitä tarvitse itse onkia koska useaa auton ostajaa se myös kiinnostaa mitä on ruksittuna tehtaan jäljiltä.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• Hiace
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2011
      • 1203
      • Helsinki/Joensuu

Kiinnostaa se. Ehkä et ole vielä tarpeeksi korkealla Baijerilaisella levelillä. Sitten kun olet, ymmärrät

Edit: Kaikki bemarit (paitsi jotkut esittely/yritysautot) tehdään tilauksesta täysin kustomoiduilla varusteilla, joten jokainen auto on käytännössä uniikki. Tämän takia varustelistaushomma on vähän eri vrt. esim japanilaiset.
      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

Comment

• Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

Itseäkään ei juuri tehtaan varusteet kiinnosta kuin autoa ostaessa. enemmänkin ne itse tehdyt muutokset, mutta ymmärtäähän tuon helppouden kun varustelistan saa alustanumerolla bmwn sivuilta, se on siitä helppo kopioida topikkiin saati kirjoittaa niitä 20 oleellisinta 40 varusteen joukosta
        Last edited by Tonton; 28-06-2014, 11:19.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

Comment

• Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

Originally posted by revote View Post
          Mikä funktio koko listan luettelemisella on, muu kuin tyhjänpäiväinen elvistely listan pituudella (ihan sama mitä sinne kirjoittaa, kunhan lista on pitkä).
          Tuskin sitä listaa kukaan käsin naputtelee, se on kopsattu jostain sivustolta joka tarjoaa VIN koodilla varustelistan. Ja pitäisikö siitä listasta sitten eritellä vaan "tärkeimmät" varusteet?

Itse ainakin kun olen autoa ostamassa niin ensimmäiseksi tsekkaan alkuperäisen varustelistan, siitä selviää paremmin auton tehdasasenteiset varusteet kuin nettiauton ilmoituksesta.
          Luukku auki ja risut kyytiin

Comment

• duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10501
            • Saaressa

Originally posted by Tomba87 View Post
            Tuskin sitä listaa kukaan käsin naputtelee, se on kopsattu jostain sivustolta joka tarjoaa VIN koodilla varustelistan. Ja pitäisikö siitä listasta sitten eritellä vaan "tärkeimmät" varusteet?

Itse ainakin kun olen autoa ostamassa niin ensimmäiseksi tsekkaan alkuperäisen varustelistan, siitä selviää paremmin auton tehdasasenteiset varusteet kuin nettiauton ilmoituksesta.
            Sama täällä..

Ja ajan saatossa itselle on ainakin kehittynyt silmää poimimaan itselle tärkeät varusteet sieltä listasta tai nyt kun showroomista puhutaan ehkäpä ne erikoisemmat osuu sieltä silmiin..

Mulle siis alkuperäiset varusteet ja lista niistä on yksi osa BMW harrastusta joten on myös mielenkiintoista silmäillä millaisilla "tärinöillä" muiden laitteet on...
            Vanhemmat harrasteautot sitten vielä erikseen joihin oem varusteita on lisäilty jälkikäteen, kertoo omaa kieltään auton historiasta.

duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

• revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

Originally posted by Haju69 View Post
              Myös jotkut laittavat myynti ilmoituksiinsa linkin vaikkapa showroom/projekti topikkiin niin sieltä useimmiten myös varustelistan löytää eikä sitä tarvitse itse onkia koska useaa auton ostajaa se myös kiinnostaa mitä on ruksittuna tehtaan jäljiltä.
              Tottakai ostajaa kiinnostaa auton varusteet, se on selviö. Minä ostajana en lähde kaivamaan varusteita joltain "epämääräiseltä" foorumilta, ne pitää olla lueteltu siinä myynti-ilmoituksessa (copy/paste toimii sielläkin). Ostajana en ala niitä kaivamaan edes mistään tietokannasta, jos myyjä ei näe vaivaa tehdä kunnon myynti-ilmoitusta niin saa olla. Ja itsekin teen niin että kun olen myymässä omaa totteroa niin laitan ilmoituksen mukaan linkin autoni esittelyketjuun, jos ostajaa kiinnostaa niin hän voi käydä katselemassa sieltä auton vaiheita ja historiaa.

Originally posted by Hiace View Post
              Kiinnostaa se. Ehkä et ole vielä tarpeeksi korkealla Baijerilaisella levelillä. Sitten kun olet, ymmärrät
              Täten lupaan, että sitten kun minulla on oma E61 niin teen ketjun Showroomiin ja kerron siellä tärkeimmät varusteet:

M-sport varustelu, nahkapenkit, parkkitutkat edessä ja takana, kattoluukku, navi.

Originally posted by Hiace View Post
              Edit: Kaikki bemarit (paitsi jotkut esittely/yritysautot) tehdään tilauksesta täysin kustomoiduilla varusteilla, joten jokainen auto on käytännössä uniikki. Tämän takia varustelistaushomma on vähän eri vrt. esim japanilaiset.
              Hmm, no sitten olen ollut ihan väärässä kun olen luullut että aina kun ostetaan uusi auto niin siinä valitaan x pitkästä listasta siihen tulevat varusteet. En tiennyt bemarin olevan poikkeus

Originally posted by Tonton View Post
              Itseäkään ei juuri tehtaan varusteet kiinnosta kuin autoa ostaessa. enemmänkin ne itse tehdyt muutokset
              Juuri näin.

Originally posted by Tonton View Post
              mutta ymmärtäähän tuon helppouden kun varustelistan saa alustanumerolla bmwn sivuilta, se on siitä helppo kopioida topikkiin saati kirjoittaa niitä 20 oleellisinta 40 varusteen joukosta
              Ei ole olemassa 20 oleellisinta varustetta, 1-5 riittää kuten yllä kirjoitin.

Eikai kukaan näin luullutkaan että lista naputellaan käsin? Kyllä, tärkeimmät/oleellisimmat riittää.

Kuten todettua, minullakin kiinnostaa ostovaiheessa auton varusteet. Showroomi ei ole myyntiosio. Nettiauto.com :ssa on kohta vapaamuotoiselle tekstille.

Originally posted by duuk View Post
              Mulle siis alkuperäiset varusteet ja lista niistä on yksi osa BMW harrastusta joten on myös mielenkiintoista silmäillä millaisilla "tärinöillä" muiden laitteet on...
              Eli saat kiksejä just noista silmälasikoteloista ja ISOFIX-istuimista
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

Comment

• Paha Arkkitehti
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 836
                • World

Eikös jokainen BMW-harrastaja osaa ainakin sen verran saksaa, että varustelistan osaa lukea.

Comment

• ///Jone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2009
                  • 1281
                  • HKI

Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                  Eikös jokainen BMW-harrastaja osaa ainakin sen verran saksaa, että varustelistan osaa lukea.
                  Ja kielitaidottomille on ne koodit kuten tärkeimmät S209A, S337, S704A, S715A.

BMW:t vuodesta 2009:
                  i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

Comment

• BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

mikäs tän topicin arvo on... Jos varusteet ei kiinnosta, älä lue niitä. Jos ne kiinnostaa, niin lue ne.

ei luulis olevan keneltäkään mitään pois jos ne ilmoitetaan showroomissakin.

ja niistä voi muuten oppia kalajokitrivioita varten kaikenlaista nippelitietoa, kuten esim että faceliftE38:n on ollut loppupäässä exclusive-uhr, eli radion kautta päivittyvä kello
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

Comment

• pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

Haiskahtaa trollille, ihan oma topic piti perustaa moisen paskan takia.

Luultavasti vielä autokatoksessa Avensis Isofix-kiinnikkeillä varustettuna
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

Comment

• jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

Originally posted by duuk View Post
                        Sama täällä..
                        Nimenomaan näin. VIN:n perustella autosta saa monesti paremman kuvan kuin valokuvista.

Pitääkin lisätä M3:n showroomiin lista.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

Comment

• TNT
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 3521

Originally posted by jussi_r View Post

Pitääkin lisätä M3:n showroomiin lista.
                          Ei. Nyt jokaisen pitää ne turhat listat poistaa koska revote ei tykkää

Vaadin myös jokaisen topicin poistamista foorumilta joissa ei käsitellä E30 korimallia.
                          Originally posted by Jube
                          Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

Comment

• scheisse
                            BTCF Honorary Member
                            • Apr 2007
                            • 2798
                            • Kauhajoki

Originally posted by revote View Post

Hmm, no sitten olen ollut ihan väärässä kun olen luullut että aina kun ostetaan uusi auto niin siinä valitaan x pitkästä listasta siihen tulevat varusteet. En tiennyt bemarin olevan poikkeus

Ei ole olemassa 20 oleellisinta varustetta, 1-5 riittää kuten yllä kirjoitin.
                            Eli, ilmeisesti et ole sitten ikinä tilannut uutta autoa?
                            Toivottavasti et ihan just tilaakkaan koska sitten Suomeen tulisi taas yksi karvalakkimallin e61 lisää.

Miten niin ei ole olemassa 20 oleellisinta varustetta?
                            Toisille riittää 5 varustetta toiset nyt vaan vaativat enemmän. Joillekkin olellisia varusteita on sähköikkunat ja cd.
                            Last edited by scheisse; 28-06-2014, 17:56.
                            - f30 330e M-Sport , -16
                            - e36 3.2 M3 cabrio individual

Comment

• Hiace
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2011
                              • 1203
                              • Helsinki/Joensuu

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös japsiautojen varusteet ole usein varustepaketeissa, eikä jokaista autoa välttämättä tilata juuri asiakkaan haluamilla spekseillä. Vaan maahantuoja tilaa esim. X määrän sellaista autoa erivärisinä tietyillä varusteilla, joita olettaa myyvän eniten. Kustomiautoja toki saa, mutta japanin välimatkan ja tehtaiden linjojen rakenteen vuoksi tilausaika on tosin iso.

Kun taas saksalaisten autojen idea on juuri se, että mitään autoa ei valmisteta ennen kuin asiakas on tilannut juuri sellaisen kuin haluaa. Ainakin tälläsen kuvan sain Munchenin BMW:n tehdaskierroksella kun edustajat selittivät prosessista.

Ehdotan silti, että varustelistaukset showroomeista poistetaan, sillä ne loukkaavat varustehaasteellisia ihmisiä.
                              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎