Näkyykö vaikka navi ulos, jotta ohikulkija voi sen huomata ja tarvittaessa ihailla? Kynäteline? Kompassipeili? Tv? Mitä näitä nyt onkaan vastaavia. Että ihan yhtä lailla sinne kans.
Samaa kotkotusta nuot individual hypetykset. Itse en ainakaan maksaisi euroakaan enemmän sen takia.
Totta! Olen ollut aina sitä mieltä että Individual voi tarkoittaa ihan mitä vaan.
Njoo, nyt on talleissa pari autoa Individual-sisustoilla ja kilkkeillä, ja kumpikin ovat ihan mieleisiä. Ehkä Saksassakaan ei ole enää vähään aikaan olleet aivan niin kamalat viritykset muotia?
Totta! Olen ollut aina sitä mieltä että Individual voi tarkoittaa ihan mitä vaan.
Kjeh, aika hyvin Jussi onnistunut määrittämään tuon Individualin. Osu aika hyvin tuohon omaan kippoon.
En tiedä mikä on mutta itelle se tuo jonkinlaista mielihyvää tietää että toista samanlaista autoa ei tällä pallolla ole, olipa siitä sisustasta kuka tahansa mitä mieltä vaan.
Alkuperäisestä varustelistauksesta voi tehdä jo suoraan johtopäätöksiä mimmoisella pidolla ja omistajalla auto on ollut, kun puhutaan alle 10 vuotta vanhasta käytetystä Bemarista.
Melko usein karvalakkimalli ostetaan uutena työsuhdeautoksi tai vain periaatteella haluan uuden ja huolettoman auton, joka kuitenkin on merkiltään ns. premium-luokassa, mutta varustelua pidetään rahan haaskauksena. Näitä autoja sitten pidetään asenteella, että ovat vain kulkupelejä ja auto pestään harjapesussa 2 kertaa vuodessa ja sisäpuhdistus tehdään ekaa kertaa, kun auto pääsee vaihtoautoriviin.
Taasen yksilö, jossa ei ole pihtailtu lisävarustelistan musteen kanssa täytyy ostaa tietoisesti ja harkiten. Tämä ensimmäinen omistaja on ostanut varusteet vain itselleen ja maksunut niistä sievoisen summan rahaa. Tämä omistaja myös haluaa varmasti pitää autostaan huolta ja nauttia puhtaasta sekä hyvin pidetystä varustellusta autosta.
Itseä ei nuot tehtaan varustelistat kiinnosta ollenkaan, ellen sitten ole nimenomaan ostamassa autoa. Vaikka kylläpä ne tähdellisimmät varusteet käy ilmi jo kuvista, ja ovat yleensä jo muutenkin mainittuna. Samaa kotkotusta nuot individual hypetykset. Itse en ainakaan maksaisi euroakaan enemmän sen takia.
Entiseen projektikertomukseen laitoin listat näkymään auton esittelyn yhteydessä ihan tavan vuoksi. Sai joku kyylätä jos halusi.
Individual merkkaisi minulle jotain, jos se olisi minun itteni tilaama individual. Muutenhan se ei ole kuin jonkun toisen makumieltymys. Ja pelkkä harvinaisuus ei tee tuotteesta hyvää tai hienoa.
En minäkään paljon noita varustelistoja tuijottele. Toki onhan se käyttöautossa kiva jos on kaikennäköiset hilavitkuttimet, jos ne sattuu vielä toimimaankin.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mulla on tavoitteena malli nothing. Kuukausi sitten oli todella lähellä, värikin natsasi, mutta haku ei sopinut aikatauluihin. Suomesta? Ehei, liian helppoa.
Tuo varustelistaus oli minulle siinä kohtaa tärkeä kun olin ostamassa tehtaan alkuperäistä M-Sportia... Nettiauto on pullollaan noita jälkiasennuswannabe versioita, ja silloin tehtaan varustelistasta on helppo katsoa minkä auton voi suosiolla skipata !!
Muut varusteet ei niinkään paljon kiinnosta koska M-Sportissa on kaikki tärkeimmät haluamani varusteet...
Tosin en olisi varmasti tajunnut autossani olevaa "Active Steering" lisävarustetta ilman listaa...
Kyllähän se varustelista on ihan mukava olla, jotta saa tietää, kuinka hyvin varustellusta tai karvalakista on kyse. Toki olen joskus hieman itsekin ollut huvittunut nettiauton ilmoituksista, kun se VIN-numeron mukainen lista on sinne copy-pastettu, muotoilut ovat menneet aivan perseelleen ja sittenhän sitä on mukava lukea. 95 % nettiauton selaajista eivät myöskään ymmärrä varusteiden koodeja ym., joten olen ne aina omista ilmoituksistani karsinut pois. Halukkaille olen sitten lähettänyt täydellisen varaosalistan koodeineen sähköpostilla.
Mutta jos itse varusteista puhutaan, niin jo siinä vaiheessa mennään pieleen, kun korimallina on joku muu kuin 7-sarja. Jos varusteita kaipaa, on katse suunnattava aina kuningasmalliin. Individual ei sinänsä minulle merkkaa mitään, joskus jopa vältän tiettyjä autoja, jos niissä on esim. aivan hirvittävän värinen sisusta. Individual ei sinällään ainakaan minulle autosta tee haluttavampaa, vaan sen toteutus. Ja oikeasti täysvarusteltua autoa en ole vielä nähnyt. Esim. kuinka monessa E38:ssa joku on nähnyt pistoolikotelot? Varusteita voi myös retrofitata jälkikäteen, joten tietyn yksittäisen varusteen puuttuminen ei välttämättä tee autosta huonompaa, jos se on muuten hyvä.
Mutta ymmärrettävää on se, että "Vectra on Vectra, on siinä penkinlämppärit tai ei". Mutta E60-malleja vertailtaessa se ei menekkään ihan samalla lailla. Suomesta isolla rahalla ja leveällä lompakolla vuonna 2004 uutena ostettu 525i "Business" ei tuolla Lidlin parkissa säväytä kyllä edes tolupäissään olevaa pulsua. Jos taas vieressä on oikeasti viimesen päälle varusteltu versio samasta mallista niin asian on ihan pikkuisen.
Aika paksua tekstiä Siis vectra pysyy vectrana vaikka siihen laittais mitä mutta bmw muuttuu joksikin paremmaksi kun siihen laitetaan lisävarusteita.
mä en ainakaan maksa vanhasta autosta mitään ekstraa sen takia että sen uutena ostanut ei ole osannu tulla toimeen ilman mitään turhia lisä vempaimia.
Comment