Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • unam
    Bimmer Rookie
    • Jan 2016
    • 62
    • Kotka

    Omasta E60 mopodieselistä hyvittivät vähän yli kuukaus sitten 20k€ kun vaihdoin coupeen. :think
    F11 525d xdrive
    ex E92 330d

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by heifetz View Post
      Laakkoselta kyselin vaihtotarjousta, sanoivat että eivät oikein mielellään ota vaihdossa tuontiautoja etenkään Latviasta Autoni on 3v ollut saksassa (myyty siellä uutena), yhden vuoden Latviassa mistä tuotu Suomeen. Olen auton isolla rahalla rempannut kuntoon, nähtävästi ei olisi kannattanut
      Ostovaiheessa voi itselleen vakuutella että ei sillä historialla ole vaikutusta mutta myydessä sen sitten näkee :think

      + onhan tuo ainakin etelän merkkiliikkeisiin jo vähän turhan vanha ja paljon ajettu joten menee muutenkin suoraan jobbarille.. Myy itse ja osta suoralla kaupalla seuraava
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • heifetz
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 429
        • Finland

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Ostovaiheessa voi itselleen vakuutella että ei sillä historialla ole vaikutusta mutta myydessä sen sitten näkee :think

        + onhan tuo ainakin etelän merkkiliikkeisiin jo vähän turhan vanha ja paljon ajettu joten menee muutenkin suoraan jobbarille.. Myy itse ja osta suoralla kaupalla seuraava
        Totta turiset. Myyjä kertoi että ostaisi auton minulta hintaan 10400e ja möisi maakuntaan tutulle jobbarille hintaan 12400e. Hän jopa soitti minun kuullessa kaverille samalla kun tarkisti autoni kuntoa. Nettiautossa vastaavaa myydään haitarilla 15900 - 24500, joten vaihdossa tienaa kaikki muu lanzaroten perheloman paitsi minä.
        Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
        Ex. E81 118d LCI Bluewater

        Comment

        • pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

          Juuri tämän takia minä aina mietin, miten kukaan koskaan ikinä vaihtaa autoa liikkeessä?
          BMW F11 LCI 530da x-drive
          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

          Comment

          • heifetz
            Bimmer Fanatic
            • May 2015
            • 429
            • Finland

            Originally posted by pexodus View Post
            Juuri tämän takia minä aina mietin, miten kukaan koskaan ikinä vaihtaa autoa liikkeessä?
            Helppous, laiskuus, saamattomuus Kunhan saan auton pestyä sisältä ja ulkoa niin kirjoitan ilmoituksen nettiautoon.
            Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
            Ex. E81 118d LCI Bluewater

            Comment

            • KalevK
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 28
              • Korso


              Ite ihmetelen oman auton kohdalla, että mikä mättä ku ei oo ees kyselijöitä.
              Laakkoselta sain tarjouksen €16K jos menee vaihtoon, hyvä hinta. Mut käteinen ois tietty parempi. Hinta myös keskikastia, mitä oon katsonnut niin liikeissä samaan hintaan ilman varusteita, perus Suomi-Autoja
              Mikä täs oikein mättää?
              F11 N57 180kw

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                16k jos hyvittää ja jos saat ok vaihtotarjouksen niin äkkiä lyömään kättä päälle. Ne jotka noihin on perehtyneet, pelkäävät tuota jakopäätä ja et ole maininnut että olisi korjattu, ainakin itsellä stoppaisi mielenkiinto tuohon. Itselläni oli tuollainen vastaava (sama vm, CIC:llä) ja sen hinta oli 2k vähemmän eikä ollut yksityisellä.

                Ehkäpä siinä syyt.

                Comment

                • KalevK
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 28
                  • Korso

                  Originally posted by rizzo View Post
                  16k jos hyvittää ja jos saat ok vaihtotarjouksen niin äkkiä lyömään kättä päälle. Ne jotka noihin on perehtyneet, pelkäävät tuota jakopäätä ja et ole maininnut että olisi korjattu, ainakin itsellä stoppaisi mielenkiinto tuohon. Itselläni oli tuollainen vastaava (sama vm, CIC:llä) ja sen hinta oli 2k vähemmän eikä ollut yksityisellä.

                  Ehkäpä siinä syyt.
                  Jakopäätä ei oo pointtia korjautta jos se on kunnossa.
                  + Suomessa on tullut päätös kuluttajasuojalta, että jakopäänketju pitää kestää auton eliniän ja jos siinä ilmene ongelma niin merkkihuolto sen pitä vaihta bemarin piikkiin. Sen pysty myös vin numerolla tarkista, onko tietty auto jakopääongelman listalla.
                  Kaverilla 340tkm mittarissa ja ei mitään jakopään ongelmia, hyvä tekee öljyn vaihto 15tkm välein, long life tappaa moottorit.
                  Kai se on info on vaan laitettava tonne ilmoituksen, niin ihmiset sit tiedä
                  F11 N57 180kw

                  Comment

                  • lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

                    Onhan liikkeiden pyynnissä vielä aina alv päällä, joka tietty vaikuttaa. Ja jotain pitää varata mahdollisin fixauksiin sekä virhevastuuseen.

                    Mutta itse olen kyllä kaikki myynyt nettiauton kautta, vähän toisenlaista vaivaa siinä on, mutta ainakin halvemmissa ammeissa se on kannattanut.
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

                    Comment

                    • N54
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2012
                      • 526
                      • Satakunta

                      Originally posted by KalevK View Post
                      Jakopäätä ei oo pointtia korjautta jos se on kunnossa.
                      + Suomessa on tullut päätös kuluttajasuojalta, että jakopäänketju pitää kestää auton eliniän ja jos siinä ilmene ongelma niin merkkihuolto sen pitä vaihta bemarin piikkiin. Sen pysty myös vin numerolla tarkista, onko tietty auto jakopääongelman listalla.
                      Kaverilla 340tkm mittarissa ja ei mitään jakopään ongelmia, hyvä tekee öljyn vaihto 15tkm välein, long life tappaa moottorit.
                      Kai se on info on vaan laitettava tonne ilmoituksen, niin ihmiset sit tiedä
                      Ei se kuluttajansuoja kyllä valitettavasti sitä tarkoita että jakopää menisi automaattisesti Bemarin piikkiin. Se on myyjä kenellä on virhevastuu ja yksityisellä myyjällähän sitä ei tunnetusti ole. Sitä paitsi muutenkin aika epätodennäkoistä että noilla kilometreillä joku korjaus menisi kokonaisuudessaan virhevastuun piikkiin.

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1176
                        • Tuusula

                        "http://m.nettiauto.com/bmw/520/7323266
                        Ite ihmetelen oman auton kohdalla, että mikä mättä ku ei oo ees kyselijöitä."

                        Olin syksyllä vailla tämmöistä autoa ja muistan että tätä tuli katsottua useampaakin kertaan. Hinta taisi olla lähellä 20k€ tuolloin ja päädyin vähän enemmän ajettuun LCI:in, mutta jakopäärempattuun (isosti) + M-sport.

                        Hintaa alaspäin, niin luulisi olevan ennemmän kiinnostuneita, siistiltä autolta muuten vaikuttaa.
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Originally posted by heifetz View Post
                          Totta turiset. Myyjä kertoi että ostaisi auton minulta hintaan 10400e ja möisi maakuntaan tutulle jobbarille hintaan 12400e. Hän jopa soitti minun kuullessa kaverille samalla kun tarkisti autoni kuntoa. Nettiautossa vastaavaa myydään haitarilla 15900 - 24500, joten vaihdossa tienaa kaikki muu lanzaroten perheloman paitsi minä.
                          Originally posted by pexodus View Post
                          Juuri tämän takia minä aina mietin, miten kukaan koskaan ikinä vaihtaa autoa liikkeessä?
                          Juuri näin.
                          Tätä nykyistä ostaessani laskin, että n.7 keur enemmän olisi mennyt liikkeessä vaihtaessa rahaa.
                          Alkutilanne: Ostettava auto 32, hyvitys omasta 15. Väli 17.
                          Aikaa kului 3kk, sain myytyä omani 18,3. Ostettava auto edelleen liikkessä, pyynti 30. Suoralla hinta olisi ollut 28,5. 'Väliraha' näinollen 28,5-18,3= 10,2.

                          Ostin toisen vastaavan auton lopulta, mutta tämän jälkeen päätin etten helpolla liikkessä vaihtokauppoja tee. Kiirettä ei saa olla tässä(kään) hommassa.
                          Kalliimmat autot tietty vaikeita myydä ite.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • KalevK
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 28
                            • Korso

                            Originally posted by N54 View Post
                            Ei se kuluttajansuoja kyllä valitettavasti sitä tarkoita että jakopää menisi automaattisesti Bemarin piikkiin. Se on myyjä kenellä on virhevastuu ja yksityisellä myyjällähän sitä ei tunnetusti ole. Sitä paitsi muutenkin aika epätodennäkoistä että noilla kilometreillä joku korjaus menisi kokonaisuudessaan virhevastuun piikkiin.
                            Kaverin kaveri kävi ostamassa 520d, ennen ostoa kyseli vin numeron ja kyseli bemarilta, ilmeni että jakopään ongelma sillä autolla ja bemarilla jakopääremontti bemarin piikkiin. Km oli enemmän kun mun autossa, eli kyllä se asia vaan toimii. Ei oo mikä keksitty juttu.

                            Hinnan kanssa sit semmonen juttu, että ku kaikki on niin kovija tinkaa, niin aina siitä jonkun verran pois saa hiottu. Onhän vanteet ja renkaat jo €2500 arvoiset, eli kyllä se hinta tippu huomattavasti jos joku tykka omilla 16" kulkee

                            Isompi/uudempi hakusessa mut loisto auto, sen takia en myy halvimmalla mahdollisella hinnalla, saatta olla että kesällä tule aito m-sport korisarja jos ostaja ei löytyy. Onhan sit taas kun uusi auto pihassa
                            Last edited by KalevK; 08-03-2016, 13:57.
                            F11 N57 180kw

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              Mun entinen auto ei kuulunut jakopääkampanjan piiriin (4/2009 eli ns uudemmilla osilla). Kysyin suoraan Wetteriltä että mitäs tehdään jos kone leviää tai alkaa rallattamaan. Ensin kysyin että mitä maksaisi pelkkä tarkastus:

                              "Hei,

                              Jakoketju pystytään tarkistamaan, eli silmämääräinen kunnon tarkistus vaatii venttiilikopan irroituksen jolloin kustannus on n.450€ ( sisältää tiivisteet )
                              Tosiaan mikäli jakopään puolelta kuuluisi ylimääräistä ääntä niin vaihto olisi ainoa ratkaisu.

                              Kustannus jakoketjun uusintaan + muut tarvittavat osat on n.2700€

                              Ilmoittele mikäli varaillaan aikaa."


                              Sitten kysyin tästä "goodwillistä"/virhevastuusta, siihen vastaus:


                              "Hei,

                              Tapauksiahan on monenlaisia, Eli selvissä tapauksissa missä ääni kuuluu niin ongelma on helppo todeta purkamatta mitään.
                              Maahantuojalle voidaan tehdä kysely ongelmasta ja käsittelevät aina tapauskohtaisesti mahdolliset vastaantulot.
                              Eli ongelma pitää todeta meillä ja tehdä testeri diagnoosi jolla saadaan tehtyä siten kysely maahantuojalle.
                              Auton huoltohistoria on myös tärkeässä roolissa, eli kaikki huollot tulee olla suoritettuna ajallaan ja oikean ohjeen mukaisesti tehtynä.
                              Mikäli autoa on käytetty muualla kuin BMW – merkkihuollossa huollettavana, näistä tarvitaan dokumentit anomukseen, samoin huoltokirjasta kopiot.

                              Näissä vastaantulotapauksissa on myös kuluttajansuoja kysymykset mukana, eli oletko auton ensimmäinen omistaja ym.
                              Mikäli olet ostanut auton jostain autoliikkestä käytettynä niin yleensä näissä tapauksissa on otettava yhteys myös sinne.

                              Mutta mikäli ääntä ei kuulu niin todennäköisesti on purettava venttiilikoppaa pois että nähdään jakoketjun kunto."


                              Eli en kyllä laskisi sen varaan.






                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5418
                                • Oulu

                                Ja mielipiteitä tuon (ei-rempattuun) ketjun kestämiseen kannattaa kysellä tämän foorumin kavereilta jotka noita korjaa työkseen/harrastuksena.

                                N47 kone on oikeasti hyvä ja aliarvostettu mutta en kyllä itse semmoista enää uskaltaisi ostaa jos ei ole jakopäätä tehty.

                                Mutta minä oonkin jännittäjä.

                                Just my 2 cents.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎