Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomeen i8-Bemu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pretoriaani
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 3842
    • Hyvinkää, Finland

    #16
    Originally posted by Laku View Post
    Onko joku kussut sun muroihin, kun joka topikissa oot negatiivinen ?
    Ei ole.
    I don't lose sleep over the opinion of sheep.

    Comment

    • ///Make
      BTCF Member
      • May 2007
      • 4686
      • Lahti

      #17
      On kyllä aika maukas BMW:ksi, Z8:n jälkeen ensimmäinen yhtä säväyttävä laite ilmestyessään.

      Originally posted by Veeksi View Post
      E30-miehet.
      It’s as simple as the title of the “most victorious racing car of all time“. 1,436 victories in just 1,628 days. Imagine that. Over the course of four and a half years, the E30 M3 achieved a win every-day. Every single day, whether it was a weekend, a vacation, or any day without a race (which is pretty often).
      Z3 3,0 Coupe -98
      E30 325E 4D -85
      Originally posted by TNT
      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by pexodus View Post

        mitenköhän tuo auto toimii 10-15 vuoden päästä?
        Miten ylipäätään mikään auto toimii 10-15 vuotiaana? Vie huoltoon kun on huollon aika ja korjauttaa jos löytyy vikoja.

        Originally posted by Veeksi View Post
        E30-miehet.
        E93-miehet.

        Tä?
        Eikö tässsä ollut kysymyksessä i8. Topikin aloittajalle: Jos kyseessä on niin erikoinen auto että ansaitsee oman topikkinsa niin olisit kertonut tai edes copypastennut vähän millaisesta aparaatista on kyse. Toimiiko toi nyt pelkästään porkkanaraasteella ja tuulisähköllä vai onko tossa joku polttomoottori kanssa?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          #19
          Originally posted by petrolhead
          Miten ylipäätään mikään auto toimii 10-15 vuotiaana? Vie huoltoon kun on huollon aika ja korjauttaa jos löytyy vikoja.
          Eikös tämmöistä sanottu jo muinoin sähköikkunoista tai abseista ...mitenkähän toimii 10-15 vuoden päästä. Nyt ei osais elää ilman. Tyly fakta on että sähkö hiipii polttomoottorin rinnalle pikkuhiljaa. Ensin i8:iin, mutta jossain vaiheessa peruskauraa 1-sarjassa. Jossain vaiheessa M3:ssa, tyyliin Porsche 918 tai McLaren. Tykkäs tai ei mutta maailma muuttuu.

          Mielelläni kyllä koeajolla tuolla i8:lla kävisin. Ja eipä työmatkat jollain i3:lla paskempia olisi kun ei tarttis hirveästi tankkailla harrasteautona sitten joku maximikuluksinen Viper remmiahtimella.
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by Hiace View Post
            Eikös tämmöistä sanottu jo muinoin sähköikkunoista tai abseista ...mitenkähän toimii 10-15 vuoden päästä. Nyt ei osais elää ilman. Tyly fakta on että sähkö hiipii polttomoottorin rinnalle pikkuhiljaa. Ensin i8:iin, mutta jossain vaiheessa peruskauraa 1-sarjassa. Jossain vaiheessa M3:ssa, tyyliin Porsche 918 tai McLaren. Tykkäs tai ei mutta maailma muuttuu.

            Mielelläni kyllä koeajolla tuolla i8:lla kävisin. Ja eipä työmatkat jollain i3:lla paskempia olisi kun ei tarttis hirveästi tankkailla
            Ideana ainakin kuulostaa hienolta se miten 918:ssa ja P1:ssä on toteutettu. Turbomoottoriin saa ajettavuutta.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #21
              Hiukanhan tuo on tainut raakileena (valitettavasti) maailmalle päästä. Ei tosin yllätä yhtään kun auto on verrattavissa varsin rankasti tietokoneisiin sekä softiin joiden viimeisen testauksen nykyisin suorittaa loppukäyttäjä.

              Tässä aika paljon tietoa tuosta i8:sta.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2175
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by ///Make View Post
                On kyllä aika maukas BMW:ksi, Z8:n jälkeen ensimmäinen yhtä säväyttävä laite ilmestyessään.



                It’s as simple as the title of the “most victorious racing car of all time“. 1,436 victories in just 1,628 days. Imagine that. Over the course of four and a half years, the E30 M3 achieved a win every-day. Every single day, whether it was a weekend, a vacation, or any day without a race (which is pretty often).
                Ei mitään tarvetta nousta puolustamaan E30. Mulla ei oo mitään patoutumia, joten minusta jo ennen E30:iä itseasiassa on tehty mielenkiintoisia bemareita ja niin on tehty sen jälkeenkin. ...itseasiassa muunkin merkkisiä mielenkiintoisia autoja löytyy jokaiselta aikakaudelta.

                Jos tällainen auto kuin i8 ei kiinnosta, niin on ihan hyvä hetki kysyä onko todella automies.... saati BMW-mies. Tai olisiko vain viisainta olla hiljaa.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8971
                  • Kellokoski

                  #23
                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Jos tällainen auto kuin i8 ei kiinnosta, niin on ihan hyvä hetki kysyä onko todella automies.... saati BMW-mies. Tai olisiko vain viisainta olla hiljaa.

                  +1
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Kangas
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 166
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Eilen oli aamulla Hämeenlinnan keskustassa liikennevaloissa. Olihan se komea peli, mitä nyt ehti nopeasti näkemään.

                    Comment

                    • Pretoriaani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 3842
                      • Hyvinkää, Finland

                      #25
                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Jos tällainen auto kuin i8 ei kiinnosta, niin on ihan hyvä hetki kysyä onko todella automies.... saati BMW-mies. Tai olisiko vain viisainta olla hiljaa.
                      En ole BMW-mies. Olen autoharrastaja, joka nyt on vaan sattunut "erikoistumaan" tähän merkkiin. Ja i8 ei ole auto. Se on markkinointiosaston rinkirunkkauksen lopputulos.
                      I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #26
                        Kaipa ne akut kestää. Kaikki tuolla ajatuksella spekuloi, mutta en kyllä tiedä yhtään priusta tai leksusta, johon niitä olisi vaihdettu. Jossain varmaan on, mutta kyllä niiden elinkaari aika pitkä on. Näille oldschool mussuttajille vois varmaan todeta, että kai pesette vielä pyykit käsinveivattavalla separaattorilla ja kahvit keittelette joka aamu puuliedellä?

                        Comment

                        • Peppe
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 34
                          • Helsinki

                          #27
                          Hahaa.. Niin paljon katkeruutta kahdella E30-miehellä. Rassatkaa te vaan niitä kaasareitanne. Minulta pisteet i8:n omistajalle, että uskalsi lähteä uuden tekniikan kanssa leikkimään. Se, että miten toimii 10-15 päästä nähdään sitte. Ihme asenne muutenkin osalla porukkaa kaikkea uutta kohtaan. Ettei nyt vaan johtuis siitä ettei oma lompakko anna periksi moisen laittamista.
                          ex. E46 323Ci -00

                          Comment

                          • Juh4
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 5446
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by Pretoriaani View Post
                            Ja i8 ei ole auto. Se on markkinointiosaston rinkirunkkauksen lopputulos.
                            OT: markkinointiosastohan se. Kaikenpahan alku ja juuri.


                            -Official member of BTCF-Sauna team-

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Jälleenmyyntiarvo minua näissä sähköautoissa kiinnostaa aika paljon. Akuston joutuu kuitenkin jossain vaiheessa vaihtamaan, niin mikä mahtaa olla sen kustannus? Jos todella puhutaan kymppitonnin hintaluokasta, niin ainakin tavallisemmissa sähköautoissa se olisi totaalinen deal breaker käytettyjen markkinoilla. Auton hinnaksi tulisi joka tapauksessa 10k€ akkujen vuoksi, vaikka itse auton saisi ilmaiseksi. Ei liene moisille kapistuksille paljon kysyntää kun ikää ja kilometrejä tulee enemmän.

                              Pääsääntöisesti suhtaudun ihan positiivisesti näihin sähköautoihin, mutta niin pitkään aikaan en sellaista varmasti osta, kun ne toimivat nykyisen kaltaisilla akkujärjestelmillä. Syntynyt polttoainesäästö menee korkojen kanssa, jos joutuu säännöllisin väliajoin hukkaamaan rahaa kalliisiin akkuihin. Jos ja kun akkuteknologia paranee, tilanne muuttuu täysin toiseksi. Toistaiseksi olen kuitenkin sitä mieltä, että vetyautot eli polttokennot ovat potentiaalisempi vaihtoehto voimanlähteeksi kuin puhdas sähkömoottori akuilla. Vety on kuitenkin maailmankaikkeuden yleisin aine, se ei kärsi tehohäviöstä pakkasellakaan ja sen voi "tankata täyteen" minuuteissa.

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #30
                                Paljonko on priuksien myyntiin ja jälleenmyyntiarvoon akut vaikuttaneet? Ei varmaan juurikaan. DSG-VAG-autolla saa budjetoida 5-7ke DSG-remppaan, eihän toi siinä mittakaavassa oo kauheesti kalliimpi.

                                Tosta nettiauton halvin alle 100tkm ajettu prius joka on vm 2006, eli ei nyt ihan uusi...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎