Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomeen i8-Bemu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #46
    Originally posted by ///Jone View Post
    On niille ihan oikeasti käyttöä jos katsoo kotikonnuilta hieman kauemmas, ilmanlaatu on aika huono tänäpäivänä suurissa ja yhä kasvavissa kaupungeissa.
    Siellä missä on jokunen tuhat autoa neliökilometrillä ja ne laitetaan yhtäaikaa latautumaan niin mistäs helvetistä se sähkö niihin kaikkiin saadaan. Alakaa ilmanlaatukin huononemaan kun tarvitaan "pikkusen" lisää sähköä. Sähkö ja hybridit ideana ihan jees mutta toteutus pikkusen ontuu jos kaikilla ois sähköautot.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #47
      Kyllä se voimalaitoksessa jalostettu energia on huomattavasti puhtaampaa ja paremmalla hyötysuhteella olevaa, kuin polttomoottorissa poltettu polttoaine.

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #48
        Originally posted by Juppe View Post
        Kyllä se voimalaitoksessa jalostettu energia on huomattavasti puhtaampaa ja paremmalla hyötysuhteella olevaa, kuin polttomoottorissa poltettu polttoaine.
        Ja nämä voimalaitokset ovatkin olleet todella ympäristöystävällisiä siellä missä on paljon ihmisiä ja paljon autoista tulevaa saastetta. Ydinvoimalan poksahduksessa on jokunen miljoona vanha auto aika mitätöntä hommaa.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #49
          Originally posted by GOOFY View Post
          Ja nämä voimalaitokset ovatkin olleet todella ympäristöystävällisiä siellä missä on paljon ihmisiä ja paljon autoista tulevaa saastetta. Ydinvoimalan poksahduksessa on jokunen miljoona vanha auto aika mitätöntä hommaa.
          Nyt menee jutut jo aika hurjiksi...

          Kyllä Juppe on tässä kohtaa aivan oikeassa. Sähkömoottorin hyötysuhde on olennaisesti polttomoottoria parempi. Enemmän käytetystä energiasta saadaan siis hyötykäyttöön ja päästöt pienenevät.

          Comment

          • waudeville
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 2089
            • Nokia

            #50
            Lukenut tätä topiccia nyt hetken aikaa ja ihmettelen kyllä paria mielipidettä kyseisestä autosta:think Vitunko sitä on väliä mikä BMW malli on kyseessä!! e30,e34m5 e61 m5, i8?? kaikki on samaa merkkiä ja todella hieno malli ja mielenkiintoinen konsepti! Todellakin nostan hattua,että kaveri ostanut kyseisen auton ja luultavasti vain jollain pieni kateellisuuden puuska puskee pinnan alta!
            e34 540ia -94 Batmobile
            candy-king

            ex: e32 735i -89
            e34 525i -89

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #51
              Polttomoottoriautohan on vain öljyntuottajien sanelua.

              Järjetön välivaihe jota ruokitaan lumeella jotta öljynomistajien lompakko voisi paremmin.
              Olli.

              Comment

              • JH.
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 781
                • PKS

                #52
                Tää topic kiteyttää täydellisesti sen miksi omistaja ei tehnyt ketjua BTCF:lle.
                MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                Käyttis i4 eDrive40
                Kesällä E36 M3
                Radalla E36 325i track day tool

                Comment

                • culli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 378
                  • Helsinki

                  #53
                  Kyllä toi i8 on ihan jäätävän asiallinen laite, vaikka en ole metriäkään sellaisella ajnut. Jotta kehitys kehittyy, jonkun on otettava rohkeita askelia niin muoilun kuin uuden tekniikankin osalta. BMW onneksi uskaltaa näitä askelia ottaa, joka pitää merkin kehityksen kärjessä ja sitä kautta automallit haluttavana sekä uutena, että käytettynä.

                  Nämä erikoisemmat automallit ovat alkaneet ainakin itseäni kiehtoa ja voi olla, että täytyy jossain vaiheessa heittäytyä mukaan. Tesla on ihan mielenkiintoinen laite ja tämä i8 myöskin. Iso osa nautintoa on sekin, että verolandia ei pääse vetämään kovin paljoa välistä työmiehen rahoja.

                  Noiden "massamallien" sähkö- ja hybridiautojen hankintaa on muutenkin ihan turha perustella polttoainesäästöillä. Nykyautot vievät niin vähän polttoinetta, että koko autoilun kuluista se on enää murto-osa. Arvonalenema ja vakuutukset syö suurimman osan rahoista. Ideologisista syistä noita pääasiassa hankitaan ( ja joissain maissa isojen tukien takia). Näissä erikoisemmissa ja kalliimmissa malleissa tulee sitten mukaan pioneerihenki, massasta erottuminen ja autoverosäästöt.
                  G20 320i M-sport
                  Alfa GTV 1750

                  Comment

                  • Homer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 3653
                    • Springfield-Jyväskylä

                    #54
                    Monta postausta ois mitkä voisin tähän linkittää,mutta sanottakoon että jos vanhoja ja uusia bemareita haluaa rassata ja akkujen kesto ym. arveluttaa niin kuka estää laittaa tuommoiseen i8 bemmiin m10 tekniikka.Tehoraja tuskin ylittyy ainakaan ilman puhallinta. Ja siis jossain tulevaisuudessa.

                    Mielenkiintoinen auto ja huomioarvo on kyllä taattu varsinkin nyt kun "joku" semmoisen tänne junttilaan uitti.

                    Comment

                    • pouri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 370
                      • 06 area

                      #55
                      Kyllä taidetaan jossain kohtaa hieman koijata, kun ilmoittavat yhdistetyksi kulutukseksi 2.1 l/100km ja CO2 49 g/km. Kun Toyotan hybridin vastaavan kokoisella moottorilla 3,3l ja 75g. Toyotan moottori ahtamaton, mutta bemarin moottorissa tehoa kolminkertainen määrä.
                      Diesel, fuel of satin man

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        #56
                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Nyt menee jutut jo aika hurjiksi...

                        Kyllä Juppe on tässä kohtaa aivan oikeassa. Sähkömoottorin hyötysuhde on olennaisesti polttomoottoria parempi. Enemmän käytetystä energiasta saadaan siis hyötykäyttöön ja päästöt pienenevät.
                        Eihän tässä ny ollu ollenkaan kyse mistään hyötysuhteesta vaan siitä että jos kaikilla olisi sähköautot niin niihin tarvittavan sähkön valmistaminen tulisi pilaamaan ympäristöä paljon enemmän kuin polttomoottori autot yhteensä
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          #57
                          Originally posted by GOOFY View Post
                          Eihän tässä ny ollu ollenkaan kyse mistään hyötysuhteesta vaan siitä että jos kaikilla olisi sähköautot niin niihin tarvittavan sähkön valmistaminen tulisi pilaamaan ympäristöä paljon enemmän kuin polttomoottori autot yhteensä
                          Tälle argumentille haluaisin lisäperusteluja.


                          Ja yleisesti mainittakoon, että i8 tulee joka tapauksessa olemaan marginaalituote, jolla on ennemminkin mainos- ja brändiarvoa Bemarille kuin mitään muuta. Toki on myös samalla ensiaskel kohti vaihtoehtoisia voimanlähteitä. Yhtä kaikki, harva meistä tulee sellaista koskaan omistamaan. Sen sijaan i8:n seuraajat ovatkin sitten toinen juttu.

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            #58
                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Tälle argumentille haluaisin lisäperusteluja.


                            Ja yleisesti mainittakoon, että i8 tulee joka tapauksessa olemaan marginaalituote, jolla on ennemminkin mainos- ja brändiarvoa Bemarille kuin mitään muuta. Toki on myös samalla ensiaskel kohti vaihtoehtoisia voimanlähteitä. Yhtä kaikki, harva meistä tulee sellaista koskaan omistamaan. Sen sijaan i8:n seuraajat ovatkin sitten toinen juttu.
                            Tsernobil (ja ihan sama miten se kirjoitetaan)
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • Hunt
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 100
                              • Finland

                              #59
                              Edit: ei mit.
                              Last edited by Hunt; 05-01-2015, 20:52.

                              Comment

                              • culli
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 378
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by GOOFY View Post
                                Eihän tässä ny ollu ollenkaan kyse mistään hyötysuhteesta vaan siitä että jos kaikilla olisi sähköautot niin niihin tarvittavan sähkön valmistaminen tulisi pilaamaan ympäristöä paljon enemmän kuin polttomoottori autot yhteensä
                                Nyt kannattaa ehkä perehtyä hieman sähköautojen virrankulutukseen ja sähköntuotantoon, tai lopettaa omiin mielikuviin perustuva huutelu.
                                Yksi uusi iso ydinvoimala riittäisi kattamaan sähköntuotannon sähköautoihin vaikka kaikki Suomen autot olisi sähköautoja. Kaikki ei kuitenkaan lataa autojaan samaan aikaan ja lisäksi suurin osa latauksesta tapahtuu yöllä, jolloin muu sähkön kulutus on pientä. Eli sähkön siirron osaltakaan ei kovin isoa ongelmaa tulisi. Ajatus, että kaikki autot kulkisi sähköllä, ei kuitenkaan toteudu ainakaan seuraavaan 50 vuoteen, koska vanhaa ja uutta autokantaakin on olemassa. Joten sähkön tuotannosta, sen puhtaudesta tai sähkönsiirrosta ei kannata olla huolissaan.
                                Last edited by culli; 05-09-2014, 22:30.
                                G20 320i M-sport
                                Alfa GTV 1750

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎