Originally posted by ///Jone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suomeen i8-Bemu!
Collapse
X
-
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
-
-
Originally posted by Juppe View PostKyllä se voimalaitoksessa jalostettu energia on huomattavasti puhtaampaa ja paremmalla hyötysuhteella olevaa, kuin polttomoottorissa poltettu polttoaine.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostJa nämä voimalaitokset ovatkin olleet todella ympäristöystävällisiä siellä missä on paljon ihmisiä ja paljon autoista tulevaa saastetta. Ydinvoimalan poksahduksessa on jokunen miljoona vanha auto aika mitätöntä hommaa.
Kyllä Juppe on tässä kohtaa aivan oikeassa. Sähkömoottorin hyötysuhde on olennaisesti polttomoottoria parempi. Enemmän käytetystä energiasta saadaan siis hyötykäyttöön ja päästöt pienenevät.
Comment
-
-
Lukenut tätä topiccia nyt hetken aikaa ja ihmettelen kyllä paria mielipidettä kyseisestä autosta:think Vitunko sitä on väliä mikä BMW malli on kyseessä!! e30,e34m5 e61 m5, i8?? kaikki on samaa merkkiä ja todella hieno malli ja mielenkiintoinen konsepti! Todellakin nostan hattua,että kaveri ostanut kyseisen auton ja luultavasti vain jollain pieni kateellisuuden puuska puskee pinnan alta!e34 540ia -94 Batmobile
candy-king
ex: e32 735i -89
e34 525i -89
Comment
-
-
Tää topic kiteyttää täydellisesti sen miksi omistaja ei tehnyt ketjua BTCF:lle.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Kyllä toi i8 on ihan jäätävän asiallinen laite, vaikka en ole metriäkään sellaisella ajnut. Jotta kehitys kehittyy, jonkun on otettava rohkeita askelia niin muoilun kuin uuden tekniikankin osalta. BMW onneksi uskaltaa näitä askelia ottaa, joka pitää merkin kehityksen kärjessä ja sitä kautta automallit haluttavana sekä uutena, että käytettynä.
Nämä erikoisemmat automallit ovat alkaneet ainakin itseäni kiehtoa ja voi olla, että täytyy jossain vaiheessa heittäytyä mukaan. Tesla on ihan mielenkiintoinen laite ja tämä i8 myöskin. Iso osa nautintoa on sekin, että verolandia ei pääse vetämään kovin paljoa välistä työmiehen rahoja.
Noiden "massamallien" sähkö- ja hybridiautojen hankintaa on muutenkin ihan turha perustella polttoainesäästöillä. Nykyautot vievät niin vähän polttoinetta, että koko autoilun kuluista se on enää murto-osa. Arvonalenema ja vakuutukset syö suurimman osan rahoista. Ideologisista syistä noita pääasiassa hankitaan ( ja joissain maissa isojen tukien takia). Näissä erikoisemmissa ja kalliimmissa malleissa tulee sitten mukaan pioneerihenki, massasta erottuminen ja autoverosäästöt.G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
Comment
-
-
Monta postausta ois mitkä voisin tähän linkittää,mutta sanottakoon että jos vanhoja ja uusia bemareita haluaa rassata ja akkujen kesto ym. arveluttaa niin kuka estää laittaa tuommoiseen i8 bemmiin m10 tekniikka.Tehoraja tuskin ylittyy ainakaan ilman puhallinta. Ja siis jossain tulevaisuudessa.
Mielenkiintoinen auto ja huomioarvo on kyllä taattu varsinkin nyt kun "joku" semmoisen tänne junttilaan uitti.
Comment
-
-
Kyllä taidetaan jossain kohtaa hieman koijata, kun ilmoittavat yhdistetyksi kulutukseksi 2.1 l/100km ja CO2 49 g/km. Kun Toyotan hybridin vastaavan kokoisella moottorilla 3,3l ja 75g. Toyotan moottori ahtamaton, mutta bemarin moottorissa tehoa kolminkertainen määrä.Diesel, fuel of satin man
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNyt menee jutut jo aika hurjiksi...
Kyllä Juppe on tässä kohtaa aivan oikeassa. Sähkömoottorin hyötysuhde on olennaisesti polttomoottoria parempi. Enemmän käytetystä energiasta saadaan siis hyötykäyttöön ja päästöt pienenevät.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostEihän tässä ny ollu ollenkaan kyse mistään hyötysuhteesta vaan siitä että jos kaikilla olisi sähköautot niin niihin tarvittavan sähkön valmistaminen tulisi pilaamaan ympäristöä paljon enemmän kuin polttomoottori autot yhteensä
Ja yleisesti mainittakoon, että i8 tulee joka tapauksessa olemaan marginaalituote, jolla on ennemminkin mainos- ja brändiarvoa Bemarille kuin mitään muuta. Toki on myös samalla ensiaskel kohti vaihtoehtoisia voimanlähteitä. Yhtä kaikki, harva meistä tulee sellaista koskaan omistamaan. Sen sijaan i8:n seuraajat ovatkin sitten toinen juttu.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostTälle argumentille haluaisin lisäperusteluja.
Ja yleisesti mainittakoon, että i8 tulee joka tapauksessa olemaan marginaalituote, jolla on ennemminkin mainos- ja brändiarvoa Bemarille kuin mitään muuta. Toki on myös samalla ensiaskel kohti vaihtoehtoisia voimanlähteitä. Yhtä kaikki, harva meistä tulee sellaista koskaan omistamaan. Sen sijaan i8:n seuraajat ovatkin sitten toinen juttu.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostEihän tässä ny ollu ollenkaan kyse mistään hyötysuhteesta vaan siitä että jos kaikilla olisi sähköautot niin niihin tarvittavan sähkön valmistaminen tulisi pilaamaan ympäristöä paljon enemmän kuin polttomoottori autot yhteensä
Yksi uusi iso ydinvoimala riittäisi kattamaan sähköntuotannon sähköautoihin vaikka kaikki Suomen autot olisi sähköautoja. Kaikki ei kuitenkaan lataa autojaan samaan aikaan ja lisäksi suurin osa latauksesta tapahtuu yöllä, jolloin muu sähkön kulutus on pientä. Eli sähkön siirron osaltakaan ei kovin isoa ongelmaa tulisi. Ajatus, että kaikki autot kulkisi sähköllä, ei kuitenkaan toteudu ainakaan seuraavaan 50 vuoteen, koska vanhaa ja uutta autokantaakin on olemassa. Joten sähkön tuotannosta, sen puhtaudesta tai sähkönsiirrosta ei kannata olla huolissaan.Last edited by culli; 05-09-2014, 22:30.G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
Comment
-
Comment