Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomeen i8-Bemu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #76
    Toi juttu noista kalliista akuista mitä kuulee aina toistettavan. Sitähän ei kukaaan tiedä miten suureksi tai pieneksi kulueräksi ne muodostuu BMW:n hybrideissä.. Toisaalta, kaikki työ mitä sähkömoottori tekee on taas pois moottorin käyttötunneilta ja kuormalta joten sen huolto- ja korjauskulut voi olla pienemmät, vähän tai paljon. Jos niihin joutuu investoimaankin, niin toisaalta hybridillä on siihen mennessä säästetty xxxx euroa polttoainekuluissa.

    Tod. näk. sitten kun nuo on 20 vuotta vanhoja niin joku tuningpulju myy jo tuningmallin akkusettejä ja tehokkaampaa sähkömoottoria. Muistan vuosia takaperin kun foorumilla pidettiin aivan ihmeellisenä ja mahdottomana hommana mennä koskemaan ajonestolliseen ja VANOSilla varustettuun moottoriin.. Kunnes jengi huomasi että ne on ihmisen suunnittelemia ja ihmisen räplättävissä.

    Muutenkin autoilussa on kulunsa. 10-15 vuotiaassa autossa on muutenkin huolto-ja korjauskulut usein melko suuret verrattuna auton arvoon. Eikä niitä suunnitellakaan kestämään 20 vuotta. Harrasteautot on sitte asia erikseen, jos joku haluaa omaa hölmöyttään elvyttää jotain 30 vuotiasta kioskia.

    Originally posted by Gemmi View Post
    Vähän turhan avaruustekniikkaa omaan makuun, muotoilultaa kyllä ihan jees. En tiedä miks/miten, mutta toi kojelauta/vaihdekepin sijainti tuo jotenkin civikin mieleen:think
    BUSTED! oot ajanu Civikillä ku tiedät

    OT: pitäskö avata uusi topikki "yleistä harrastuksesta"?
    No joo.. Harvinaisen vähän tuntuu olevan kellään sanottavaa hybriditekniikasta.
    Last edited by petrolhead; 06-09-2014, 13:06.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      #77
      Originally posted by Hunt View Post
      Luulisi nyt että autoharrastajaa kiinnostaisi uusin autotekniikka, mutta taitaakin käydä niin että katkeruus menee harrastusmielenkiinnon edelle.
      Ei kiinnosta. Eikä se tee minusta katkeraa.

      Comment

      • Marko H.
        BTCF Member
        • Jun 2007
        • 88
        • Salo

        #78
        Originally posted by Ramzez View Post
        Jos ja kun 7-sarjaa alkaa saamaan hybridinä tai vetymallina (konsepteja on toki ollut), sitten olen erittäin kiinnostunut.
        Onhan noita jo muutaman vuoden ollu kaupan:
        BMW E61 530dA http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172112

        Comment

        • Kanerv4
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 976
          • Tampere

          #79
          Isehän meinasin jo alkuvuodesta napata saksasta kokeeksi opel amperan mukaan joka tosin on jäänyt vielä korvantakaa ideaksi. Varmasti menekki alkaa olemaan ihan toinen suomessa kun tekniikasta saadaan edes jotain isomman massan käyttökokemuksia moni kun näistä uusista hybrideistä on max 3 vuotta vanhoja ja kuulunevat suurimmalta osin takuun piiriin jotenka vielä ei isompia moitteita moni ole antanut ja ostajamääräkin on marginaalinen. Hieno autohan tuo i8 on ja varmasti ostan joskus kun vain hinnaltaan ovat suotuisempia, nyt oottelen mersun w212 e300 mallia jossa on se sähkömoottori laatikon ja koneen välissä, sellaisen haen varmasti kun sopivia alkaa ilmaantua. Ja haen popcornia valmiiksi homma meinaan alkaa näyttää siltä että kohta saadaan hyvät naurut

          Comment

          • Esca
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1638
            • Pirkkala

            #80
            Kyseinen laite bongattu Tampereella. Hieno tuote!
            Last edited by Esca; 05-06-2019, 10:53.
            sigpic

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3026
              • Sjundeå

              #81
              Originally posted by Kanerv4 View Post
              Isehän meinasin jo alkuvuodesta napata saksasta kokeeksi opel amperan mukaan joka tosin on jäänyt vielä korvantakaa ideaksi. Varmasti menekki alkaa olemaan ihan toinen suomessa kun tekniikasta saadaan edes jotain isomman massan käyttökokemuksia moni kun näistä uusista hybrideistä on max 3 vuotta vanhoja ja kuulunevat suurimmalta osin takuun piiriin jotenka vielä ei isompia moitteita moni ole antanut ja ostajamääräkin on marginaalinen. Hieno autohan tuo i8 on ja varmasti ostan joskus kun vain hinnaltaan ovat suotuisempia, nyt oottelen mersun w212 e300 mallia jossa on se sähkömoottori laatikon ja koneen välissä, sellaisen haen varmasti kun sopivia alkaa ilmaantua. Ja haen popcornia valmiiksi homma meinaan alkaa näyttää siltä että kohta saadaan hyvät naurut
              Ampera täytyisi kyllä käydä kokeilemassa. Muistanko väärin vai oliko amperassa niin että veto tapahtuu vain sähkömoottorien kautta ja polttomoottori lähinä lataa akustoa? Samalla laillakuin fiskerissä.

              tuo mersuhan on toteutukseltaan samanlainen kuin honda civic hybridi.

              Lexus kävi perjantaina huollossa ja vaihtoivat kampanjatyönä jonkun transistoriyksikön. Kun kuulemma on jossain päin maailmaa havaittu että suuremmalla kuormituksella saattaa juotokset antaa periksi. Ajoltaan tuo on muutoin normaali. Varovaisella kaasutuksella pääsee jopa 60km/h pelkällä sähköllä mutta vaatii melkoisen tasaisen alustan. Jarrupolkimen tuntuma on oikesataan ainoa mikä poikkeaa normaalista. Vähän niinkuin kumipalloa painelisi. "Laskennallinen yhteisteho" on ilmoitettu 200kW ja oli miten oli niin kyllä tämä vastaavan bensavehkeen pesee suorituskyvyssä.
              akkupaketin hintaa on joku spekuloinut tähän "toitsuun" jonnekin 15K€ luokkaan mutta jostain kuulin huhuna että jotkut olisi saaneet kaskon piikkiin moisen uusinnan. Tiedä sitten totuutta.

              Itse aiheeseen liittyen: ei tuo ulkonäkö vielä itseöni sytytä mutta erikoinen se ainakin on. Ja ehkä se rupeaa kohta näyttämäänkin omaan silmään sopivalta. Propsit ostajalle ennakkoluulottomuudesta.
              -22 Lexus ES300h
              -08 Subaru Impreza

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2175
                • Kuopio

                #82
                Originally posted by GameOver View Post
                Ampera täytyisi kyllä käydä kokeilemassa. Muistanko väärin vai oliko amperassa niin että veto tapahtuu vain sähkömoottorien kautta ja polttomoottori lähinä lataa akustoa? Samalla laillakuin fiskerissä.
                Juuri noin! Ampera on kyllä tyylikkään näköinen hybridi-luokassa.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  #83
                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Nyt menee jutut jo aika hurjiksi...

                  Kyllä Juppe on tässä kohtaa aivan oikeassa. Sähkömoottorin hyötysuhde on olennaisesti polttomoottoria parempi. Enemmän käytetystä energiasta saadaan siis hyötykäyttöön ja päästöt pienenevät.
                  Btw. Sähkömoottorin tarvitseman energian täytyy olla todella pienipäästöisesti tuotettua että ne KOKONAISpäästöt pienenevät.

                  Comment

                  • peeämwee
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1822
                    • I sink hell

                    #84
                    Juu. Vaikka Tsernopili räjähti, on se silti erittäin ympäristöystävällinen tapa saada lamppuun valkeaa. Jos olisi varaa ostaa i8, suurin ongelma taitaisi itsellä olla ettei parkkipaikalla saa olla rauhassa. Aina saisi olla selittämässä. Sanoisin vaikka olevani ruåtsalainen niin ettei tulisi kymysyksiä.
                    2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

                    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      #85
                      Originally posted by peeämwee View Post
                      Juu. Vaikka Tsernopili räjähti, on se silti erittäin ympäristöystävällinen tapa saada lamppuun valkeaa. Jos olisi varaa ostaa i8, suurin ongelma taitaisi itsellä olla ettei parkkipaikalla saa olla rauhassa. Aina saisi olla selittämässä. Sanoisin vaikka olevani ruåtsalainen niin ettei tulisi kymysyksiä.
                      Ituhipille sähkö ei ole ongelma, sitä tulee seinästä. Mutta ydinvoimala on...

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #86
                        Originally posted by Hiace View Post
                        Eikös tämmöistä sanottu jo muinoin sähköikkunoista tai abseista ...mitenkähän toimii 10-15 vuoden päästä. Nyt ei osais elää ilman.
                        Niinpä Omegassa ABS lamppu paistaa ja kuskin sähkölasi ei tahdo mennä alas

                        Comment

                        • HC91
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 998
                          • 29100/310053

                          #87
                          En tiedä mikä on kWh/100km energiankulutus i8:lle, mutta jos nyt oletetaan ettei se radikaalisti poikkea vaikkapa Golf GTE:n 11.4kWh/100km lukemasta + kelpuutetaan sähköntuotannon co2 lukemaksi motivan jossain papruissa vilahtava 210g/kWh keskiarvo => sähköllä huristelu tuottaisi n. 24g co2/km.

                          Energiakustannuksena nurkka-ajossa pelkän sähkön turvin 1,2-1,6 senttiä per kilsa, dieselillä väkisinkin >7c/km, bensalla >12c/km.

                          Itse autohan on visuaalisesti aikaansa edellä ehkä toiseen potenssiin sen mitä E60 oli v. 2003
                          92' ///M5 3.8 individual
                          09' 320d xDrive
                          16' NIU N1 Sport
                          19' NIU U+ Sport

                          Comment

                          • MouTine
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2011
                            • 803
                            • Pori

                            #88
                            Miten noilla sähköautoilla pärjätään autobahnoilla tai muuten kovaa ajettaessa? Sitä ei moni sähkö- tai hybridiauton ylivertaisuutta huokuva artikkeli kerro.
                            Nykyiset...
                            '14 E500 Coupe

                            Ollut joskus...
                            '07 MB CL63 AMG
                            '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                            '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                            '94 Audi A8 4.2i V8
                            '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                            '92 BMW 850i 5.0i V12
                            '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                            '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                            '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                            '77 Ford Capri 2.8i V6

                            ...Ja pienet sille!

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              #89
                              Originally posted by MouTine View Post
                              Miten noilla sähköautoilla pärjätään autobahnoilla tai muuten kovaa ajettaessa? Sitä ei moni sähkö- tai hybridiauton ylivertaisuutta huokuva artikkeli kerro.
                              Teslassa on ainakin huippunopeus 200 km/h mutta se onkin täyssähköinen ja suoravetoinen, vaihteistolla menis varmasti lujempaa. Tehohan se kertoo kuinka lujaa pääsee, jos välitykset vaan riittää.
                              Last edited by böntti; 09-09-2014, 00:57.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • MouTine
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2011
                                • 803
                                • Pori

                                #90
                                Originally posted by böntti View Post
                                Teslassa on ainakin huippunopeus 200 km/h mutta se onkin täyssähköinen ja suoravetoinen, vaihteistolla menis varmasti lujempaa. Tehohan se kertoo kuinka lujaa pääsee, jos välitykset vaan riittää.
                                Tesla varsinkin täys-sähköautona on aika heikoilla. Yhdellä latauksella voi varmaan ajaa 20-30min. Puhumattakaan siitä että tuo Teslan 210kmh huipunopeus on ihan perheautoluokkaa.

                                Taitaa nämä isolla polttomoottorilla varustetut hybridiautot, jossa siis sähkömoottori toimii kaupunkimoottorina, olla ainoita joilla on jotain virkaa.

                                Kehitys kehittyy.... Seuraan innolla mitä tulevat vuosikymmenet tuovat tullessaan.
                                Nykyiset...
                                '14 E500 Coupe

                                Ollut joskus...
                                '07 MB CL63 AMG
                                '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                                '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                                '94 Audi A8 4.2i V8
                                '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                                '92 BMW 850i 5.0i V12
                                '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                                '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                                '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                                '77 Ford Capri 2.8i V6

                                ...Ja pienet sille!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎