Announcement

Collapse
No announcement yet.

autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi ym - keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asis
    BTCF Member
    • Mar 2009
    • 1138
    • Joensuu

Mistä olette nykyään tilanneet alustan osia, Lemförderiä jne. laadukasta? Itse tilailin muinoin alustaan kamaa autoteilemann.de, mutta sitä sivustoa ei taida enää olla olemassa.

Kuinka kauan on nyt näinä aikoina mennyt Autodocin tilauksissa? Onko tavara nykyisin ollut sitä tilattu, eli ovatko vaihtaneet toisen merkkiseen tuotteeseen?
    E39 540iA M-Sport Imolarot II
    E36 323i touring
    Volvo V70 2.4D mk3
    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
    Honda Civic 1.4 4d ES
    Chevy Caprice Classic
    ex:
    E32 730iA
    E39 528i Calypsorot metallic
    E36 325i x2

Comment

• _Bäri_
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2014
      • 925
      • Turku

Kavereille on tullut eri merkkisiä osia kun tilattu, itsellä tavarat ollu mitä pitänyt. Toimituksessa tuntuu menevän pari viikkoa. Kiireellisiä osia ei tuolta kannata tilata. Lisäksi aeromotors ollut viime aikoina halvempi ja huomattavasti nopeampi.
      G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

Ex:
      E61 535dA -05
      E91 320dA -06
      E53 X5 3.0dA - 03
      E39 535iA -01
      E39 520i -97
      E39 530dA - 00

Comment

• Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17837
        • PKS

Originally posted by asis View Post
        Mistä olette nykyään tilanneet alustan osia, Lemförderiä jne. laadukasta? Itse tilailin muinoin alustaan kamaa autoteilemann.de, mutta sitä sivustoa ei taida enää olla olemassa.

Kuinka kauan on nyt näinä aikoina mennyt Autodocin tilauksissa? Onko tavara nykyisin ollut sitä tilattu, eli ovatko vaihtaneet toisen merkkiseen tuotteeseen?
        Aeromotors tuntuu noissa olevan edelleen edullisempi kuin Autodoc ja heitä nyt muutenkin ensisijaisesti suosisin ihan kaiken palvelun kannalta.

Autodocin kanssa on myös mennyt kyllä ok, laitoin joskus chatissa viestin että laittaa mun asiakkuudelle että ei saa ikinä vaihtaa osia toisiin kysymättä, se kuittasi että näin tehtiin.

Autodocilta olen ottanut myös paljon, etenkin kun sieltä saa sen 200pv palautusoikeuden pilkkahintaan jos joku osa osottautuukin asennusvaiheessa tarpeettomaksi tms.

Aeromotors toimittaa 2-3pv kotiovelle, autodocilta saa sitten odottaa toista viikkoa mutta hyvin on itsellä pelannut.

Ottaa varmat laakit Aerosta ja muut sitten vaikka Autodocilta, se on mun oma mentaliteetti.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

E28 ///M535i '87 zinnoberrot

½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

Comment

• JarppiR
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2010
          • 285
          • Pori

Olen itse tilaillut Lemförderit täältä:www.varaosa24.fi

Katselin että olen nyt 4 vuoden aikana tilannut 23 kertaa tuolta, useimmiten bmw-palikkaa. Joka kerta tullut ajallaan ja sitä mitä tilasinkin. Toimittaa Postilla ja itse saa valita toimituspisteen
          BMW 325i E91 LCI "330i" -09
          BMW 530i E39 M-Sport -01
          Alfa Romeo GT 3.2 -05

Comment

• zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

Täälläkin usein mainitusta aeromotors.fi. Ehkä seuraavaan tilaukseen annan mahdollisuuden tuolle motorintegrator.de:lle, kun hinnat tuntui olevan huokeammat.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• asis
              BTCF Member
              • Mar 2009
              • 1138
              • Joensuu

Nyt menee Aeromotors kokeiluun. Ei ole toimituskulutkaan pahat ja jos kerta tulee vielä ihan muutamassa päivässä.

Selaan näitä alustan osia, niin mitä tämä esim. "keskitason" ja "valio" maininnat meinaa? Jotain laatuluokituksia?

Tukivarsissa aennuspuolen kohdalla saattaa lukea vain että "alla", taikka "etuakseli, ulompi". Ei oikein palvele kun pitäisi tietää että kumman puolen
              E39 540iA M-Sport Imolarot II
              E36 323i touring
              Volvo V70 2.4D mk3
              Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
              Honda Civic 1.4 4d ES
              Chevy Caprice Classic
              ex:
              E32 730iA
              E39 528i Calypsorot metallic
              E36 325i x2

Comment

• MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

Nyt menee Aeromotors kokeiluun. Ei ole toimituskulutkaan pahat ja jos kerta tulee vielä ihan muutamassa päivässä.

Selaan näitä alustan osia, niin mitä tämä esim. "keskitason" ja "valio" maininnat meinaa? Jotain laatuluokituksia?

Tukivarsissa aennuspuolen kohdalla saattaa lukea vain että "alla", taikka "etuakseli, ulompi". Ei oikein palvele kun pitäisi tietää että kumman puolen
                Kyllä, laatuluokituksiahan ne on. Jaettu jollakin kriteerillä kolmeen kategoriaan edullinen/keskitason/valio.

Paras keino etsiä sopiva osa autoosi, on katsoa BMW:n oma varaosanumero esim bmwfans.infosta ja hakea sopivaa osaa varaosanumerolla. Pääsääntöisesti tulee aina oikea osa ja jää turha pähkäily pois.

Comment

• -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

Jos bemarin osia etsit, niin ehdottomasti suoraan varaosanumerolla hae ne osat!

Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

Comment

• Pexx
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 170
                    • Keminmaa

Autodocille pieniä risuja.
                    Tilasin tavaraa paljon (kaksi eripakettia)

Postnord paska toimittaa Suomessa.
                    Tulee se tekstari, että 15min päästä paketti tulee ovelle.
                    Aika harva silloin kotona, niinku minä.
                    Mieti kuinka paljon turhaa työtä nuo lähetit tekee, koska ei mitään ennakkovalintaa toimitukselle 24h ennen.

Lappu postilaatikkoon, että et ollu kotona valitse toimitustapa.

Noh siinä uudessa tekstarissa olevan linkin kautta uusi toimitustapa lähikauppaan. Eilen sen hain.

Äsken sitten tuossa laskin osat ja muistin, että missä se toinen paketti?? Nooh sitäpä ei muistanut, kun sille ei ollut linkkiä suoraan. Piti äsken asentaa postnord äppi, jossa tämä toinen paketti odotti toimitustapaa.. valitsin kotitoimitus maanantaille klo 8-16 koska tässä ei ollut kauppamahdollisuutta?? En tajua.

On vaikeaa. Hyvä että hain paketti nro1 eilen, että hoksasin tämän. Ois saattanut paketti nro2 lähtä takaisin docille esim keskiviikkona.

Edit. Jos olisi ollut äppi ihan alussa, niin oiskohan voinut valita toimitustavan etukäteen? Mutta iha sama, oisivat soittaneet päibää ennen. äpit o paskaa

Editedit, kyllä tässä risut siis kuuluu enempi postnordille
                    Last edited by Pexx; 12-12-2020, 13:23.

Comment

• Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16344
                      • Leppävirta

Ei oo mulla äppiä mutta tulee kyllä aina Postnordilta etukäteen viestiä että minä päivänä paketti ois tulossa ja haluanko itse vaikuttaa asiaan jotenkin tai että voiko paketin jättää ovelle ilman kuittausta.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

Saa nähdä kuinka Aeromotors toimitus onnistuu. Tilailin eilen kasan osia sieltä, laitoin win koodin tilaukseen koska sivuston kuvat eivät vastaa kyseisen auton oem osien kanssa. Sieltä jo kyseltiin win koodia, ei kuulemma ole validi koodi. No kyllä se on, tai sitten autossa on kaksi koodia mutta tämä lähettämäni on rek otteesta ja auton konehuoneen kyltistä.

Aeromotorssin sivu vaikuttaa olevan suomeksi, osa tekstiä mamusuomea. Kysely sieltä tuli englanniksi win koodista.

8 1/2. Toistaiseksi.

Comment

• Pexx
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 170
                          • Keminmaa

Originally posted by Haju69 View Post
                          Ei oo mulla äppiä mutta tulee kyllä aina Postnordilta etukäteen viestiä että minä päivänä paketti ois tulossa ja haluanko itse vaikuttaa asiaan jotenkin tai että voiko paketin jättää ovelle ilman kuittausta.
                          Eli tämä on selvää postinumero rasismia

Comment

• ///Joonas
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 187
                            • Göteborg

Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Saa nähdä kuinka Aeromotors toimitus onnistuu. Tilailin eilen kasan osia sieltä, laitoin win koodin tilaukseen koska sivuston kuvat eivät vastaa kyseisen auton oem osien kanssa. Sieltä jo kyseltiin win koodia, ei kuulemma ole validi koodi. No kyllä se on, tai sitten autossa on kaksi koodia mutta tämä lähettämäni on rek otteesta ja auton konehuoneen kyltistä.

Aeromotorssin sivu vaikuttaa olevan suomeksi, osa tekstiä mamusuomea. Kysely sieltä tuli englanniksi win koodista.

8 1/2. Toistaiseksi.
                            Jos saat ei sopivan osan Aeromotorsilta, vaikka olisit etsinyt alkuperäisellä osanumeroilla ja muut konstit käyttänyt. Edelleen heidän haku tarjoaa osaa sinulle ja tilaat sen ilman vin numeron lähettämistä heille. Joudut maksamaan itse palautuskulut Viroon.

Heidän chätin kautta kysyt osia saat vain vastauksia, että tämän listan osat käyvät autoosi. Osasta osien kuvista näkee suoraa ei ole yhteen sopiva autoon. Ymmärrän toki ison valikoiman osia eri merkkeihin mitä heillä on tarjota, mutta eivät edes vaivaudu lähettämään tietoa eteenpäin sivuston tukkureiden osalistauksille asiasta. Ei ole eka, eikä toinen kerta kun olen saanut epäpätevän osan. Kun alat isompaa listaa osia etsimään Googlesta jokaisella tuotenumerolla mitä olet aikeissa ostaa, että käyhän tämä varmasti autoosi ja aftermarket valmistajien kotisivuilta huomaat, että aikaa on kulunut työpäivän verran.

Viimeisimpänä tuon esille heidän takuukäsittelyn viallisissa osissa. Lauhduttajan kennon toimitin heille takaisin viallisen liittimen takia, kun pari kertaa maksoin täytön ilmastointiin. Noin viikon pysyi tavarat sisällä. Heille laitoin sähköpostilla asiasta ja palautelomakkeen täytettyäni postitin heille lauhduttajan takaisin. Kysyin heiltä lähetyskuluista, että millä yhtiöllä haluavat sen takaisin yms. Sain ensiksi vastauksen kuriirin kautta, mutta en saanut sen koomin mitään palautuskoodia/lappua tms. joka valtuuttaa sen lähettää heidän piikkiin takaisin. Seuraavaksi kyselin asiaa uudemman kerran. Heille oli ihan sama millä tavalla/hinnalla lähetän heille lauhduttajan. (lupasivat maksaa palautuskulut, jos tuote todetaan virheelliseksi) Kerroin heille hinnat ja ostin edullisimman lähetys vaihtoehdon Postin verkkokaupasta. Epäilin vahvasti, että mitenhän tämän kanssa käy.

Aikaa kului ja lauhduttaja on ilmeisesti lähetetty valmistajalle. En kuullut asiasta noin 6kk yhtään mitään. Laitoin heille asiasta sähköpostia, en saanut vastausta asiasta tuli vain palautus tilille lauhduttajan hinnasta ja lähetyskulut jäivät edelleen minun harteilleni.

Ketjussa puhutaan noin 2-3pvän toimitusajoista. Usean tilauksen tehneenäni Aeron alkuajoilta asti, niin omalla kohdalla mennyt noin viikko aina. Viime vuonna näihin aikoihin kun Aeromotorsilla oli suljettu Joulunpyhät ja vähän päälle liike. Laitoin heille erikseen viestiä kerkeävätkö lähettää osat ennen heidän lomaansa tai muuten jätän tilaamatta, kun toimitus venyy liian pitkäksi. Sain vastaukseksi, että kerkeäisivät, mutta osia ei kuulunut. Tietenkään heitä ei tavoittanut kun liike oli suljettu ja laitoin, että haluan peruuttaa tilauksen, että älkää lähettäkö osia. Liike avautui enkä saanut vastausta muutamaan pvään viestiini, sitten saan vain automaattiviestin osat ovat toimituksessa nyt.

Olen saanut kerran käytetyn osan heiltä. Sähköosa (ahtopaineen säädin), joilla en ole edes varma onko palautusoikeutta heillä. Tosiaan liittimestä selvästi näki, että muutamaankin kertaan käytetty kiinni.

Kiitos ja anteeksi en yleensä lähde avautumaan epäkohdista, mutta jotenkin tuntuu asiakaspalvelun tason laskeneen heillä ja viimeisimpänä alkoi vähän ottamaan päähän viime viikolla vääränlaisen lasinnostimen kanssa. Tämän varmistin myös chätin kautta ja vinin liitin tilauksen yhteyteen. Tosiaan uuden tilauksen laitoin melkein heti perään, kun tarvitsin muita osia jälleen. Chätistä kysyin jälleen voisiko kertoa mitkä käy kyseiseen autoon ja kerroin tilaamani osan tilanteen. Sain vain taas listan, jossa mm. oli tämä jo kertaalleen ei käyvä osa ja puolet ihan vääränlaisia. Noh otin riskin ja tilasin toisen merkin, joka pakkaa aftermarket osia oman brändinsä alle. Tämä jälkimmäinen oli ok. Ensimmäiseen osaan chätistä en saanut mitään vastausta, miten tämän kanssa tulemme menettelemään.

Edit: Olen nykyään maksanut vain PayPalin kautta heille osat ja jatkossa teen myös näin. PayPal komissiota ei lisätä ostohintaa, joten suosisin tätä vaihtoehtoa. Koska tuntuu sähköpostin kautta asioiden hoitaminen ei toimi kuin junanvessa. PayPal tuo siinä tukea, että saa heidän kauttansa apua asiaan ja ainakin asia saadaan hoidettua loppuun virheellisissä tilanteissa. Paytrail maksujärjestelmää en tunne, mutta en usko, että on niin pätevä kuin yllämainittu. Osien haussa suosittelen käyttämään vain kaikkien automerkkien kohdalla oem osanumeroita.

Heidän vironkielisestä (.ee) sivusta kun oli aikaisemmin juttua, niin tilaaminen on ainoastaan mahdollista, jos olette Virossa tai menossa Viroon käymään. (Tällä tavoin pystyy säästämään Suomen verolisän). Muistaakseni noutovarasto oli auki arkisin ja sieltä löytyy myös ns. "SmartPost" automaatti, josta osat voi hakea. En tiedä mikä idea sillä on, mitä viimeksi siellä asioin, koska kyseinen kapistus oli sisällä ja voit asioida siinä vain aukioloaikoina.

Vaihdan todennäköisesti Sparetoon takaisin kokonaan Viron osalta, koska omistaja vastaa hyvin ja asiat hoituvat ilman ongelmia. Heiltä on myös valittavissa nopeammat toimitusmahdollisuudet yms. Aeromotorsiin eksyin alunperin, kun tarvitsin enemmän auton peltiosia konepelti, lokareitta ja olivat ennen ilmaisella toimituksella. Pakkasivat ennen myös todella huonosti tällaiset isommat osat ja sain, joka toisen osan kuljetuksessa vaurioituneena josta reklamoin takaisin. Nykyään isot osat, eivät ole heillä (yli160€ tilaus) ilmaisilla toimituskuluilla, mutta jälkikäteen ajatellen ei ollut sen arvoista tilata huonosti pakattuja konepeltejä sieltä ja halkoa hiuksia sen jälkeen ja tehdä reklamaatiota heille. Kaiken päälle odottelet sitten uusia osia ja hommat seisoo.
                            Last edited by ///Joonas; 14-12-2020, 02:37.
                            .

Comment

• BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

Jepulis.

Email viestittely keskittyy jankkaamiseen että win on tuntematon. Joten laitoin vain enää viestiä että tavarat voi toimittaa, kiitos. Turha jatkaa jos langan toisessa päässä ei ole älyä, itsehän viestin älypuhelimella.

Jos sumuvalot on väärät pistän tuonne hyllylle, olen sinne kerännyt jo tuhansien edestä väärää tavaraa jota perikunta saa joskus ihmetellä no on siellä paljon oikeaakin mitä ei ole tullut sitten tarvittua.

Mutta jos ymmärtämisen (halu) taso tuolla Aerolla on tätä tasoa ei kannata jatkossa ainakaan mitään vähänkään poikkeavaa tilata, helpompaa on ostaa suomalaisesta kivijalasta kalliimmalla oikeaa tavaraa.

Oppia ikä kaikki.

Comment

• mikkod
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 5201
                                • Stadi

Mä oon tullut tässä nyt siihen tulokseen, että helpompi pistää vaan Laakkoselle tilausta sisään. Tulee txt että osat täällä. Näyttää korttia kassalla ja menee vaihtamaan osat. Jos jotain reklamoitavaa, kävelee tiskille ja kertoon asian...
                                Helkama S3000
                                Myydään kutosen alustaosia
                                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎