Blocketista / Ruotsista bongailtua vol 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Niiickeee
    replied
    Originally posted by ommiK View Post
    On tuo nyt vanhempi juttu kuin tämän kevään, väitän että ainakin viime vuoden on jo saanut tarrat Pohjoismaihin.
    Jep, olen käyttänyt suomalaisia tarrakilpiä ruotsissa jo joskus 2011. Tosin silloin oli kyseessä oma auto jonka omistin jo, jos se nyt vaikuttaa mitenkään.

Bongoja:
    E36 V8 Timeattack http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108469
    E39 M5 Kompressor http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108420
    Last edited by Niiickeee; 19-04-2017, 19:41.

Leave a comment:

• ommiK
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Noin.

Sivu päivitetty 03.02.2017

Erittäin villin huhun mukaan eräs mursu:ksikin nimitelty on ajellut tarroilla jo vuosia sitten, kuulemma aina Itävallasta saakka, jopa Tsekin kautta vienosti kiertäen
    On tuo nyt vanhempi juttu kuin tämän kevään, väitän että ainakin viime vuoden on jo saanut tarrat Pohjoismaihin.

Leave a comment:

• Juhaska
    replied

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Eikös tuo toki vaadi sen että Suomesta kun ne tarrat ottaa, pitää tietää auton runkonumero ja ajopäivä milon sillä ajetaan? Eli se on sitten oltava melkein se ensimmäinen vaihtoehto varma minkä ostaa. Ellei halua nippua tarrakilpiä ottaa matkaan..?
    No jos se ostos on varma (esim. vaikka maksettu etukäteen tms.) niin tekee lähtiessä tullille käyttöönottoilmoituksen ja ottaa tarrat kainaloon lähtiessä.
    Jos tulee kuitenkin huti niin peruuttaa liikennevakuutuksen ja kuluksi tulee muutama kymmenen euroa (tarrat 18 + vakuutuksen minimiveroitus yhtiöstä riippuen 0-20 €).

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Eikös tuo toki vaadi sen että Suomesta kun ne tarrat ottaa, pitää tietää auton runkonumero ja ajopäivä milon sillä ajetaan? Eli se on sitten oltava melkein se ensimmäinen vaihtoehto varma minkä ostaa. Ellei halua nippua tarrakilpiä ottaa matkaan..?

Leave a comment:

• nullzwei
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Näköjään siirtolupakäytäntö on muuttunut,
    aiemmin siirtoluvan käytön ehtona pohjoismaissa oli matkan alkaminen Suomesta,
    nyt sellaista ehtoa ei ole:

"Siirtolupa voidaan myöntää Suomessa, jos lähtöpaikka on Suomi tai jokin muu Pohjoismaa. Siirtoluvan voi siis myöntää esim. välille Helsinki–Kööpenhamina, tai Kööpenhamina–Helsinki."

Lähtöpaikka on suhteellinen käsite. Eli jos ajat Saksan keltapäisillä Tanskan rajalle ja vaihdat siellä tarrat niin kaikki on kunnossa...
    Noin.

Sivu päivitetty 03.02.2017

Erittäin villin huhun mukaan eräs mursu:ksikin nimitelty on ajellut tarroilla jo vuosia sitten, kuulemma aina Itävallasta saakka, jopa Tsekin kautta vienosti kiertäen

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Näköjään siirtolupakäytäntö on muuttunut,
    aiemmin siirtoluvan käytön ehtona pohjoismaissa oli matkan alkaminen Suomesta,
    nyt sellaista ehtoa ei ole:

"Siirtolupa voidaan myöntää Suomessa, jos lähtöpaikka on Suomi tai jokin muu Pohjoismaa. Siirtoluvan voi siis myöntää esim. välille Helsinki–Kööpenhamina, tai Kööpenhamina–Helsinki."

Lähtöpaikka on suhteellinen käsite. Eli jos ajat Saksan keltapäisillä Tanskan rajalle ja vaihdat siellä tarrat niin kaikki on kunnossa...

Leave a comment:

• ommiK
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Jenkkituonti.

Leave a comment:

• _nixu_
    replied

Halpa :think

Leave a comment:

• AnttiJuhani
    replied
    Todellakin ovat tarkkoja vientiauton suhteen. En tiedä tarkoin mitä sanktioita hurrit saa jos eivät kilpiä palauta, liekö ei vakuutus katkea, mutta kannattaa tehdä selväksi että homma hoituu. Itse palautin suomen puolella katsastuksen yhteydessä konttorille ja sieltä ne hoiti asian loppuun. Riskitön oli minun kaupanteko sinänsä ruotsalaiselle myyjälle kun molemmat puhui suomea ja välimatkakin suht lyhyt.

Leave a comment:

• ommiK
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Viime keväänä itse hain harrasteauton. Mulla kävi hyvä tuuri ku löyty tunnin matkan päästä Tukholmaa. Ensin helv...moista meilailua ja lisäkuvia. Kannattaa aloittaa viestittely ruotsiksi, niin saat varmemmin vastauksen. Google-kääntäjä on kohtuullinen apuväline, mutta ihan suoraan ei sitä tekstiä pysty käyttämään. Kun faktat on selvitelty ja auto vaikuttaa aina vaan lupaavalta, niin sovi treffit johonkin sopivaan paikkaan, mihin itse pääset helposti. Tukholma olisi hyvä paikka.
    Kun lähdet autoa hakemaan, niin otat rungonnumeron perusteella liikennevakuutuksen ja sovit kaverin kans, että saatko ajaa sen kilvillä kotia ja postittaa ne sitten takaisin, jos hän vaatii. Laivalla teet tullin sivuilla käyttöönottoilmoituksen ennen Suomen satamaa. Itse tulin Turun satamaan ja sanoin tullimiehelle, että liikennevakuutus on ja käyttöönottoilmoitus tehty, että ajanko vielä konttorin kautta. Sano, että mitäs sä enää siellä, aja kotia vaan, mutta muista täyttää autoveroilmoitus, olikohan 3pvn sisällä. Lomakkeet löytyy tullin sivuilta, autoveroilmoitus ja yksilöintilomake.

Tässä lyhykäisyydessään. Jäiköhän jotakin pois...
    Ja siltä varalta jotta se kaveri on peloteltu ettei kilpiä saa antaa suomalaisille mukaan, niin saat runkonumerolla nykyään haettua tarrakilvet konttorilta etukäteen ja niillä saa ajaa Pohjoismaista kotia. Aiemminkin tässä threadissa kertonut että 4/5:stä liikkeestä ei myynyt mulle autoa kun kerroin vieväni sen maasta. Paikallisen Trafin ohjeistus vs maan todellinen lainsäädäntö on edelleen ristiriidassa.

Leave a comment:

• nupaha
    replied
    Originally posted by inno.o View Post
    Noniin, haluttu harrastepeli löytyi blocketin kautta. Miten käytännössä homma toimii kun autoa lähdetään ruotsista ostamaan? Kaikista vinkeistä olen enemmän kuin kiitollinen.
    Viime keväänä itse hain harrasteauton. Mulla kävi hyvä tuuri ku löyty tunnin matkan päästä Tukholmaa. Ensin helv...moista meilailua ja lisäkuvia. Kannattaa aloittaa viestittely ruotsiksi, niin saat varmemmin vastauksen. Google-kääntäjä on kohtuullinen apuväline, mutta ihan suoraan ei sitä tekstiä pysty käyttämään. Kun faktat on selvitelty ja auto vaikuttaa aina vaan lupaavalta, niin sovi treffit johonkin sopivaan paikkaan, mihin itse pääset helposti. Tukholma olisi hyvä paikka.
    Kun lähdet autoa hakemaan, niin otat rungonnumeron perusteella liikennevakuutuksen ja sovit kaverin kans, että saatko ajaa sen kilvillä kotia ja postittaa ne sitten takaisin, jos hän vaatii. Laivalla teet tullin sivuilla käyttöönottoilmoituksen ennen Suomen satamaa. Itse tulin Turun satamaan ja sanoin tullimiehelle, että liikennevakuutus on ja käyttöönottoilmoitus tehty, että ajanko vielä konttorin kautta. Sano, että mitäs sä enää siellä, aja kotia vaan, mutta muista täyttää autoveroilmoitus, olikohan 3pvn sisällä. Lomakkeet löytyy tullin sivuilta, autoveroilmoitus ja yksilöintilomake.

Tässä lyhykäisyydessään. Jäiköhän jotakin pois...
    Last edited by nupaha; 11-04-2017, 20:44.

Leave a comment:

• inno.o
    replied
    Noniin, haluttu harrastepeli löytyi blocketin kautta. Miten käytännössä homma toimii kun autoa lähdetään ruotsista ostamaan? Kaikista vinkeistä olen enemmän kuin kiitollinen.

Leave a comment:

• _nixu_
    replied

Leave a comment:

• asse21
    replied

Leave a comment:

Working...
X