Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikoiden öljystä ja sen huuhteluvaihdosta PALAUTE LUKEKAA...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #16
    Kuulin, että...

    Kuulin eräältä korjaamo yrittäjältä, että juuri tuossa huuhtelu toimenpiteessä käytetään sen laitevalmistajan omaa huuhteluainetta joka on esim. jenkki öljyä ja se ei ole luokitukseltaan esim. bemarin laatuvaatimuksia täyttävää ja kun tätä jää laatikkoon on soppa valmis. Lisäksi kuuleman mukaan he myyvät ja asentavat laatikkkoon tuon pesun jälkeen ns. omia öljyjä jotka on kysenalaisia moneenkaan autoon eli kyseessä on vaan pitkälti kaupallinen toimenpide jonka päätarkoitus unohtuu eli huolto ja laatikon iän lisääminen ja siksi on kyseenalaista monen em. yrittäjän toiminta.



    Originally posted by BMW525Xda View Post
    2.Todellinen jäämä riippuu todella paljon automaatista. Jotkut automaatit tulevat tyhjäksi ilman laitetta (mersut missä turbiinin tyhjennys) ja toisista ei saa pois kuin 3 litraa kokonaistilavuuden ollessa yli 8 litraa.

    Muistan että viimeiset turbiiniproput olisivat -02 malleissa, tästä eteenpäin Mb:ssä ei taida proppua olla vaan huuhdellaan aina ja vaihdetaan suodin myös.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #17
      Tässä alkaa nyt olla sen luokan huhua ja yleistämistä, että kannattaisi ehkä vähän vetää jarrusta. Tiedän itsekin pari yrittäjää, jotka ovat hankkineet korjaamolleen laitteet tämän tyyppistä öljynvaihtoa varten ja se onkin ihan hyvä juttu. Tekevät homman vielä ihan taiteen sääntöjen mukaan. Mulle itselle tuo on sellainen kysymys, että öljyjä ei vaihdeta, jos niitä ei voida vaihtaa huuhtomalla.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #18
        Originally posted by 325E View Post
        Kuulin eräältä korjaamo yrittäjältä, että juuri tuossa huuhtelu toimenpiteessä käytetään sen laitevalmistajan omaa huuhteluainetta joka on esim. jenkki öljyä ja se ei ole luokitukseltaan esim. bemarin laatuvaatimuksia täyttävää ja kun tätä jää laatikkoon on soppa valmis. Lisäksi kuuleman mukaan he myyvät ja asentavat laatikkkoon tuon pesun jälkeen ns. omia öljyjä jotka on kysenalaisia moneenkaan autoon eli kyseessä on vaan pitkälti kaupallinen toimenpide jonka päätarkoitus unohtuu eli huolto ja laatikon iän lisääminen ja siksi on kyseenalaista monen em. yrittäjän toiminta.

        Ainakaan Mb ei käytä mitään huuhteluaineita vaan huuhtelulla tarkoitetaan että uutta samaista öljyä jota laatikossa kuuluukin käyttää syötetään sisään "toisesta" päästä ja ulos toisesta, niin kauan että öljyn väri on oikeanlainen...tähän kuluu huuhteluvaihdossa ~20 litraa vaihteistoöljyä.
        Mersuihin jos pistää mitä hyvänsä muuta öljyä kuin valmistaja speksaa, on ongelmia edessä käytännössä seuraavan startin jälkeen, niin herkkä on mb laatikko.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Ainakaan Mb ei käytä mitään huuhteluaineita vaan huuhtelulla tarkoitetaan että uutta samaista öljyä jota laatikossa kuuluukin käyttää syötetään sisään "toisesta" päästä ja ulos toisesta, niin kauan että öljyn väri on oikeanlainen...tähän kuluu huuhteluvaihdossa ~20 litraa vaihteistoöljyä.
          Mersuihin jos pistää mitä hyvänsä muuta öljyä kuin valmistaja speksaa, on ongelmia edessä käytännössä seuraavan startin jälkeen, niin herkkä on mb laatikko.
          Lähes mikä tahansa nykylaatikko toimii kyllä millä tahansa dexron 3,4 tai 5 tyyppisellä öljyllä laukeamatta hyvinkin pitkään. Toki väärän viskositeetin kanssa toiminta ei ole välttämättä jouhevaa varsinkaan kylmänä ja kestoikä voi lyhentyä merkittävästi.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎