Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muiden merkkien korjattavuus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rikuh1
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 507
    • Hämeenlinna

    #16
    Samanmoisia kokemuksia vag konsernin tuotteista on täälläkin, toisinaan tuntuu että jopa Ooppelit on järkevämmin suunniteltu, tosin onhan se niin että joka merkiltä löytyy jotain mitä ei ole ihan loppuun asti suunniteltu korjaamisen kannalta.

    Jos bmw:n osien hinnoittelu tuntuu toisinaan kalliilta, kokeile audia, ei tunnu enään kalliilta mm torsen quattro audiin haluat kardaanin kannatinlaakerin, osta koko kardaani ~ 1500€ . (Saa tarvikkeena kyllä erikseenkin nykyään)



    E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
    Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
    RikunAutofix.fi

    Comment

    • bimmerE34
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 6209
      • Gotham

      #17
      Parasta noissa audin koneissa on se, että 170tkm on ketjun vaihtoväli. Luit oikein, ketjun

      Vag pitää monen kiinni leivässä, on niitä senverta paljon liikenteessä ja asiakas testaa periaatteella tehtaalta päästetty pois. TSI + DSG samaan pakettiin ja voila. Täydellinen paketti!

      T5 portterissa lämpöanturia varten saa purkaa puoli autoa, eikä vesipumppuakaan vaihdeta 2.5l koneeseen ihan heittämällä.

      ///Pumppu Pojat Racing Team
      Metaline sport #40

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by GARFFi View Post
        Ite en oo vielä kerenny konepellin alla tuossa omassa pasuunassa tekemään mitään. Tosin, taitaa olla sitä ikäluokkaa ettei siellä tavan tallaaja pysty tekemäänkään mitään. Siltä kyllä tuntuu ettei näissä ole muutakuin vikoja. Tietysti, jos vertaa edelliseen sorollaan ja E36:seen jossa tais olla sähkölasit ja ei muita 'herkkuja'..
        Samaa voi sanoa minkä tahansa merkkisestä ja ikäisestä autosta. Kaikkiin tarvii ohjeet, omat työkalunsa ja vähän osaamista.

        Ei kukaan vielä kerenny päivittelemään kun toi TDIn ketju on kaiken lisäksi vauhtiksen päässä. Joo, onhan se vähä hankalamman näköinen kuin 8valve bensamoottorin
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • bimmerE34
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 6209
          • Gotham

          #19
          Originally posted by petrolhead View Post

          Ei kukaan vielä kerenny päivittelemään kun toi TDIn ketju on kaiken lisäksi vauhtiksen päässä. Joo, onhan se vähä hankalamman näköinen kuin 8valve bensamoottorin
          Tästä tulikin mieleen saab 900, missä etuvedossa on pitkittäin moottori ja kytkin on moottorin etupäässä. Käsijarrulla käännettäessä saattaa myös auton käytös yllättää...

          ///Pumppu Pojat Racing Team
          Metaline sport #40

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #20
            Originally posted by bimmerE34 View Post

            T5 portterissa lämpöanturia varten saa purkaa puoli autoa, eikä vesipumppuakaan vaihdeta 2.5l koneeseen ihan heittämällä.
            2.5 TDI tuolla porisee... No, aika vittumaista se on E38 750 ohjaussimpukan säätökin
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3026
              • Sjundeå

              #21
              Originally posted by bimmerE34 View Post
              Tästä tulikin mieleen saab 900, missä etuvedossa on pitkittäin moottori ja kytkin on moottorin etupäässä. Käsijarrulla käännettäessä saattaa myös auton käytös yllättää...
              Vanhoissa pystylamppu 900:ssa nappaa edestä. Vinolamppusissa jo takaa.

              Opelit on oikeesti melko simppeleitä. 4-mukiset siis. Veekuutoset on perseestä.

              Vaginoista... Vaihdoin tuossa leoniin laturin vapaakytkimen ja apulaitehihnan kiristimineen. Piti tosiaan ottaa jonkin verran tavaraa edestä pois että sai laturin käteen. Yllättävän vähän kyllä. Sen saisi kyllä paikallaankin vaihdettua jos lasinpesunestesäiliön saisi otettua irti purkamatta koko keulaa.
              -22 Lexus ES300h
              -08 Subaru Impreza

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                #22
                Originally posted by BeamR View Post
                2.5 TDI tuolla porisee... No, aika vittumaista se on E38 750 ohjaussimpukan säätökin
                Ole huoletta ei sille mitään muuta tarvii tehdä kuin ajaa ja tankata! On sitten viimisenpäälle työkone
                Nimim T5 2.5tdi ja 990tkm menty! Kun taas uusi T5 2.0ttdi eka kone kesti 102tkm ja uusiin.
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5541
                  • Kankaanpää

                  #23
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Samaa voi sanoa minkä tahansa merkkisestä ja ikäisestä autosta. Kaikkiin tarvii ohjeet, omat työkalunsa ja vähän osaamista.

                  Ei kukaan vielä kerenny päivittelemään kun toi TDIn ketju on kaiken lisäksi vauhtiksen päässä. Joo, onhan se vähä hankalamman näköinen kuin 8valve bensamoottorin
                  Niin varmasti voikin.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • 327 2*t+ic
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 209

                    #24
                    Originally posted by alonap-1 View Post
                    Et ole kokeillut korjata ranskalaisia esim:Citroen BX?
                    Epäilen että baskeri toimii aivot kiehauttavalla mikroaaltosäteilyllä:think
                    Tämän voin allekirjoittaa. Jouduin vuosia kärsimään sukulaisen BX:n kunnossapidosta, joten kyseisen tuotteen ajatteleminenkin aiheuttaa jo ihottumaa. Siinä on auto missä ei ole MITÄÄN hyvää, onneksi noita ei juurikaan enää näe.
                    On jonkin verran kokemusta muistakin patonkimaan tuotteista, ja voin hyvällä omallatunnolla sanoa että ne eivät ole minun autoja.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Ihan juuri tuon vaikeuden takia vaihdoin Omegan pois.

                      Ei se muuten ihmeen huono auto ollut mutta ärsytti aina jokin ihmeellinen hankaluus kun jotain koitti tehdä.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Originally posted by GARFFi View Post
                        Niin varmasti voikin.
                        No.. kun mä kuulin eka kertaa 15 vuotta sitten fraasin "ei näille nykyautoille mitään pysty ite tekemään jaada jaada".
                        Onko toi sun auto 3C? Mä pidän sellasta aika tekijäystävällisenä.

                        Toisaalta, en mä osaa edes E30:n sähkövikoja korjata ilman kytkistä tai simmata murikkaa ilman ohjeita ja oikeita työkaluja.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16417
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by BeamR View Post
                          No, aika vittumaista se on E38 750 ohjaussimpukan säätökin
                          Niinpä...

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #28
                            WSE1 oot kyllä aivan asian ytimessä! Oon kiinnittäny työhommissa täysin samoihin asioihin huomiota, mihin siekin. Mm. toi pohjamuovien ja erilaisten osakokonaisuuksien nivominen kasaan mahdollisimman monella erilaisella ruuvilla.

                            Yhteen bensa V6 3B Passattiin vaihdoin toisen taemmista lambda-antureista. Anturin johto nousee askin takapään kohdilta vaihdelaatikon päälle johtonippuun ja on sidottu n. kymmenellä nipparilla kiinni. Askin päälle ei todellakaan mahdu kädet tai mikään pihtejä tai veistä edes etäisesti muistuttava työkalu nippareiden katkaisuun, joten totesin helpoimmaksi metodiksi lämmittää teräksisen tig-lisäainelangan pään punahehkuun ja sillä sulattaa nipparit poikki. Lambda-anturin liitin onkin sit tulipellin yläreunassa. Samaan autoon laturin vaihto...en ees jaksa avautua.

                            Sit tälläisiä pikkujuttuja, kuten öljynsuodattimien sijoittelu (1.8T, nammm) monessakin eri moottorissa. Mikä helvetti siinä on, että suodatinta ei saa sellaiseen paikkaan, että se nousee tai laskeutuu kohtisuoraan irti jalastaan?! Aina kyljellään mahdollisimman ahtaassa kolossa ja öljyä suodattimessa jotain 4 dl. Kaikki öljyt kainalossa tai vähintään pitkin lohkon kylkeä tai etupalkin ja koneen korvakon päällä.

                            Onhan näitä. Tän takia koittanu spesialisoitua vaan bemareihin - näissä on sentään mietitty huoltoystävällisyyttäkin.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • mujunensimo
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 63
                              • Tampere

                              #29
                              Minä en kyllä täysin allekirjoita tätä. Tosin "uudemmista" vageista on kokemusta vain 3b- pohjaisista diesel- kulkineista. Nykyiseen avf-koneiseen A6:een on minulla kertynyt 150tkm. Etupään tukivarsia saa tosiaan vaihtaa vuosittain. Etummainen ylätukivarren sisäpään pultti ei mahdu tulemaan pois paikaltaan ilman jousijalan laskemista. Tämä vaatii kolmen pultin aukaisun. Taaemman alatukivarren pultti taasen vaatii apurungon laskemista -> 3 pulttia auki. Nuo on kyllä melko hölmösti suunniteltuja, mutta ei työllistä montaa minuuttia enempää.
                              Samaten laturin alempi pultti ei mahdu pois ilman viskon irroittamista, mutta eipä siinäkään paria minuuttia kauempaa mene. Yleiseltä huollettavuudeltaan ja kestävyydeltään mielestäni loistava laite.
                              Kannattaa muuten joskus kokeilla laturin vaihtoa Alfa 156 v6:een
                              Niin ja ei se M20- moottorin öljynsuodatinkaan kovin häävissä paikassa ole..
                              Last edited by mujunensimo; 21-12-2014, 23:00.
                              325i Cabriolet E30 1987

                              Comment

                              • Morkai
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 3197
                                • Saarijärvi

                                #30
                                Mk1 Mondeon kytkinlevyn vaihto.. oikotiellä onneen ja kahdelta mieheltä yhteensä 24h. Tohon aikaan ois tehnyt seiskaan tekniikanvaihdon.
                                sigpic
                                E23 728iA V8-projekti
                                E38 730D -projekti
                                E39 540iA -projekti
                                I01 i3 -projekti

                                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎