Käsitääkseni noi oli vanhempien escojen ongelma:think. Toi kun on viimesiä escoja mitä on tehty:think. täytyyki kahtoo ennen kun leimalle menee näyttään Viimeks kylläkin leimattu ilman mitään huomautuksia
Juu vanhemmissa se taitaakin enemmän olla vikana, mutta kiva aina pelotella ja yleistää hiukan
Juu vanhemmissa se taitaakin enemmän olla vikana, mutta kiva aina pelotella ja yleistää hiukan
No juu, 2000vm toi esco nii ei pitäs enää tossa se runkopalkki olla vikana:think. äkkiäkös sen kattoo nosturilla. maagiset 355tkm mittarissa ja konekkin toimii kun ajatus, tosin huoltokirjakin yms kuittia löytyy aika huolella.
A-mersun huoltoo ei oo kyllä sitten yhtään suunniteltu huolto ystävälliseks, Kerran tullu konepurettua pois ja toiseen kertaan en satana lähde edes mukaan kyseiseen operaatioon. kyseisellä kerralla meinas näkökin lähtee, piti olla kaikki nesteet ja muut laskettu pihalle, mut kummasti tuli ilmastoinnin mehut paineella silmille. Toista kertaa en oo kehenkään luottanu kun oon jotain kysyny että onko asia X tai Y tehty.
No juu, 2000vm toi esco nii ei pitäs enää tossa se runkopalkki olla vikana:think. äkkiäkös sen kattoo nosturilla. maagiset 355tkm mittarissa ja konekkin toimii kun ajatus, tosin huoltokirjakin yms kuittia löytyy aika huolella.
juuh, eiköhän ne ole tota 90 alkupäätä, jollain tais zetex? koneetkin tulla.
Kerran kun kurkkaa tuonne millanen tuo runkopalkki on, niin ei enää ihmettele miksi ruostuu. Mutta eiköhän tää jo käsitelty?
juuh, eiköhän ne ole tota 90 alkupäätä, jollain tais zetex? koneetkin tulla.
Kerran kun kurkkaa tuonne millanen tuo runkopalkki on, niin ei enää ihmettele miksi ruostuu. Mutta eiköhän tää jo käsitelty?
zetecin olis saanu jättää insinöörin kynään .
Opelin v6:set on kyllä yks saatanan keksintö jakopään/kansien osalta. käytökseltään ihan kivoja kun toimii ja liikutta A vekkulia ihan jees, mutta muuten oikeen mitään hyvää sanottavaa tuu mieleen.
Pahimmat huoltohommat oon tehny volkkareihin. Ei siis mitään järkee. T5 transporter vaatisi melko hyvät ohjeet että sitä pystyy huoltaa. Öljynjäähdyttimen vaihto kesti minulta tatti otsassa tehden ~20h. no se onkin todella hankalassa paikassa.
Relluun en suostu koskemaan. Kaikki cliot ota kone pois jakopäätä varten tai kytkinlevyä varten. Vetarin suojakumin vaihto, irrota koko vetari, vaihda suojakumi sisäpään kautta, mutta irrota ensin suojakumin laakeri ehjänä, miten?? Siis sisempi suojakumi ei pyöri vetarin mukana!
No on m60 koneen laturinjohtojenkin irrotus aika jännää... mutta tykkään kovasti siitä miten bmw on tehty, missään ei jää suu auki että miten tää voi olla tämmönen.
Näin jouluna on aikaa tänne postailla kaikkee p..kaaa
Pahimmat huoltohommat oon tehny volkkareihin. Ei siis mitään järkee. T5 transporter vaatisi melko hyvät ohjeet että sitä pystyy huoltaa. Öljynjäähdyttimen vaihto kesti minulta tatti otsassa tehden ~20h. no se onkin todella hankalassa paikassa.
Relluun en suostu koskemaan. Kaikki cliot ota kone pois jakopäätä varten tai kytkinlevyä varten. Vetarin suojakumin vaihto, irrota koko vetari, vaihda suojakumi sisäpään kautta, mutta irrota ensin suojakumin laakeri ehjänä, miten?? Siis sisempi suojakumi ei pyöri vetarin mukana!
No on m60 koneen laturinjohtojenkin irrotus aika jännää... mutta tykkään kovasti siitä miten bmw on tehty, missään ei jää suu auki että miten tää voi olla tämmönen.
Näin jouluna on aikaa tänne postailla kaikkee p..kaaa
Tähän on ihan pakko tarttua
- T5, öljynjäähdyttimen vaihtamiseen ei mene työpäivääkään
- Clio ja kone pois? No juu ei kummassakaan hommassa. Vanhassakaan mallissa missä oli apurunko niin kykän kanssa on nopeinta ottaa se edestä pois. Ei konetta. Uudemmissa ei mitään ongelmaa kummankaan pään kanssa.
- Vasemman puolen vetoakselin suojakumissa tulee mukana se uusi laakeri sillä se on KIINNI siinä suojakumissa... Vaihto ei todellakaan ole kaksinen homma.
- Bemarin jätän rauhaan mutta en malta olla kehumatta uudempien neloskoneinen jakopäitä
Vanhan transportterin wasserboxer on melko mielenkiintoinen kone tehdä isompia remontteja. Lisämausteen hommaan tekee se, että ruoste on tehnyt tehtävänsä, esimerkiksi pakosarjan pultit katkeaa melko helposti irroittaessa.
Muutenkin syncromallissa joku etuvetonivelenkumin vaihto on paljon isompi homma mitä äkkiseltään voisi päätellä.
Sähkövikoja sillon tällön on. Kojelauta pistehitsattu kiinni. Jes. Noh tää on varmaan melko pientä verrattuna uudempiin.
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Pahimmat huoltohommat oon tehny volkkareihin. Ei siis mitään järkee. T5 transporter vaatisi melko hyvät ohjeet että sitä pystyy huoltaa. Öljynjäähdyttimen vaihto kesti minulta tatti otsassa tehden ~20h. no se onkin todella hankalassa paikassa.
Jos se tatti otsaan kasvaa itse tehdessä, kannattaisiko viedä auto ammattilaiselle, joka tekee homman neljänneksessä ajasta?
Ei siinä että jotkut asiat on tehty ahtaaksi, vaikeaksi tai typerästi, mutta jos sinulla menee hommaan useampi tunti, ei tarkoita sitä, että ammattilaisella ja oikeilla työkaluilla siihen menisi.
Jos se tatti otsaan kasvaa itse tehdessä, kannattaisiko viedä auto ammattilaiselle, joka tekee homman neljänneksessä ajasta?
Ei siinä että jotkut asiat on tehty ahtaaksi, vaikeaksi tai typerästi, mutta jos sinulla menee hommaan useampi tunti, ei tarkoita sitä, että ammattilaisella ja oikeilla työkaluilla siihen menisi.
- T5, öljynjäähdyttimen vaihtamiseen ei mene työpäivääkään
- Clio ja kone pois? No juu ei kummassakaan hommassa. Vanhassakaan mallissa missä oli apurunko niin kykän kanssa on nopeinta ottaa se edestä pois. Ei konetta. Uudemmissa ei mitään ongelmaa kummankaan pään kanssa.
- Vasemman puolen vetoakselin suojakumissa tulee mukana se uusi laakeri sillä se on KIINNI siinä suojakumissa... Vaihto ei todellakaan ole kaksinen homma.
- Bemarin jätän rauhaan mutta en malta olla kehumatta uudempien neloskoneinen jakopäitä
Tarvikeosassa ei ole laakeri mukana. Ja tässä verrattiin siihen ns. Normaaliin tilanteeseen että ulkopää irti, nivel irti uus kumi, ja takas. Siihen verraten tuo on työläs mielestäni.
Tiedän että portterin kanssa meni taisteluksi mutta siis onhan se keula niin ahdas kun olla voi. Siinä oli puurot ja vellit sekasin putsaus oli melkonen homma.
Mutta kuten sanoin, hyvät ohjeet ja selvittää etukäteen miten homma menee niin ois ollu paljon helpompaa T5 kanssa. Alat ettii mistä lähtee keula purkaantuu kun ei oo hajuakaan niin aikaa menee.
Tästä tulikin mieleen saab 900, missä etuvedossa on pitkittäin moottori ja kytkin on moottorin etupäässä. Käsijarrulla käännettäessä saattaa myös auton käytös yllättää...
Itse en koskaan joutunut/päässyt vaihtamaan OG900:n kytkintä, mutta juuri tuosta sijainnista johtuen sen vaihto oli ilmeisesti poikkeuksellisen nopeaa ja helppoa. Ihan miellyttävä se oli ajaa, hyvin vakaa ja rauhallinen. Ja jakoketju oli nimensä mukaisesti ketju, 2000-luvun alkupuolella kun nuo 9-satkut olivat vielä ihan arkiajossa, niin 280-330tkm ajettuinakaan lähinnä mietittiin, pitäisikö kiristintä vaihtaa kun vähän rallattaa, sekin oli aika helpossa kohtaa. H-moottori..60-luvun lopun perussuunnittelua.
Se miksi pystykeuloissa käsijarru otti etupyöriin ei valjennut kunnolla koskaan itsellenikään, 87-> vinokeuliinhan se siirtyi taakse ja hyvä niin, samalla Girling-jarrut vaihtuivat eikä kuulunut sitä ainaista "KLONK"-ääntä edestä kun peruutti. Kuluessaan niihin tuli vähän väljyyttä, ei haitannut ajoa eikä katsastusta, mutta ilman merkkikolahdustakin olisi voinut olla.
Onhan tuossa E90:ssakin moottori pitkittäin.. Näin kovilla pakkasilla siinä on se hyvä puoli, että lämpenee hiukan nopeammin. OG900 oli vanhaa suunnittelua, mutta kylmä siinä ei tullut. Ex-Renault Mégane ST 1.4Tce valehtelematta alkoi jäähtymään moottoristaan, kun yli -10°C pakkasilla automaatti-ilmastointi alkoi lämmittämään.. Toisaalta, 1.6Tdi Skoda Octavia ei pysynyt yli 100km/h -vauhdissa käyntilämpöisenäkään ilman etupahvia!
Se miksi pystykeuloissa käsijarru otti etupyöriin ei valjennut kunnolla koskaan itsellenikään, 87-> vinokeuliinhan se siirtyi taakse ja hyvä niin, samalla Girling-jarrut vaihtuivat eikä kuulunut sitä ainaista "KLONK"-ääntä edestä kun peruutti. Kuluessaan niihin tuli vähän väljyyttä, ei haitannut ajoa eikä katsastusta, mutta ilman merkkikolahdustakin olisi voinut olla.
Jos ne oli ajatellu että seisontajarru niille pyörille joilla on enemmän painoa päällä? Olen nähnyt senkin ihmeen että seisontajarru kyllä pitää mutta takapyöriltä loppuu pito auton seistessä mäessä. Käkkäri on paikallaan pitämistä, ei käpänderikäännöksiä varten..
Jos jossain mallissa on kalliit jarrulevyt tai palat?
Jos auto maksaa uutena yli 100 000€ niin voi miettiä onko huolto- ja korjauskustannukset samaa luokkaa kuin uutena 20k maksaneeseen autoon. Pätee merkkiin kuin merkkiin, kannattaa varautua.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ei meidän 2 tai 3 koppasissa clioissa ole tarttenut kyllä konetta nostaa irti että jakopään saa tehtyä.
Hmm. Voip olla. talli kaverilla on 16v 1.8 1 koppainen ja siitä kehui että ei onnistu ilman koneen pois ottoa. Tuota apurungon pois ottoa en ole tullut ajatelleeksi. Ehkä vähän hätiköity johtopäätös että ei onnistu missään mallissa. Onneksi en ite joudu noiden kanssa oikein temuamaankaan, lähinnä sivusta seuraamaan ja auttelemaan välillä.
Comment