Väärinkäytöksille säädetään tuntuvat rangaistukset joten niitä ei sen johdosta odoteta esiintyvän.
Mitä sellaisella "väärinkäytöksellä" tarkoitetaan? Jos sillä tarkoitetaan sitä, että liisaa naapurimaasta auton ja sitten autoveroitta ajelee sillä Suomessa/Tanskassa niin kauan kuin huvittaa, niin sehän vesittää ilouutisen täysin.
Mitä sellaisella "väärinkäytöksellä" tarkoitetaan? Jos sillä tarkoitetaan sitä, että liisaa naapurimaasta auton ja sitten autoveroitta ajelee sillä Suomessa/Tanskassa niin kauan kuin huvittaa, niin sehän vesittää ilouutisen täysin.
Juuri tuota. Autovero pitää maksaa siltä ajalta kun autolla ajetaan Suomessa. Otetaan esimerkiksi kesäauto, vaikka uusi Z4 sopivilla varusteilla. Sillä on tarkoitus ajaa vain 4kk kesäisin. Jos koko autoveron määrä on vaikka 20000e niin kun se jaetaan 20 vuodelle tulee siitä 1000e vuosi. 1/3 tuosta ja kesän ajelut maksaa vain 333e. Samalla kun auto on toisen EU-maan kilvissä säästää osan ALV:sta. Joka käytännössä kuittaa koko tuon autoveron. Tilanne ei kauheasti muutu vaikka päiväveron laskukaava olisi enemmän etupainotteinen. ALV on se taustalla kummitteleva mörkö.
Homman pointti ei ole se, että saisi ajaa ilmaiseksi. Todellinen hyöty on se, että kun riittävä määrä autoja leasataan ulkoa on valtion käytännössä pakko poistaa autovero. Näin koska muuten ALV tappio on liian suuri. Käytännössä koko leasingin eteenpäin vieminen on Komission tapa tappaa autovero ilman, että asialle saadaan kaikkien EU-maiden yhtenäistä yksimielistä päätöstä.
Tulipahan soitettua tuonne kirjaamoon ja selviteltyä missä nuo omat paperit menee. 15.1 lähetin oikaisuvaatimuksen kirjaamoon. 5.3.2015 lähtenyt vasta Vaasan tulliin käsiteltäväksi :O
Ja yllättäen vaasan tullissa eivät osanneet sanoa mitään käsittelyajoista.
Itselle tuli viime viikolla korjattu päätös valituksesta, jonka olin jättänyt tullin kirjaamoon 31.12.2013. Eivät nuo ainakaan missään aikajärjestyksessä mene selkeästi....
Näin on. Itse olen pari kertaa Tulliin kilauttanut, enkä ole mitään varsinaista vastausta saanut. Mikäli ei ala kuulumaan loppusyksystä, niin täytyy varmaan ottaa taas puhelua tuonne.
Näin on. Itse olen pari kertaa Tulliin kilauttanut, enkä ole mitään varsinaista vastausta saanut. Mikäli ei ala kuulumaan loppusyksystä, niin täytyy varmaan ottaa taas puhelua tuonne.
On se komiaa kun tavan kansalainen saa penätä velalliselta rahojaan moneen otteeseen eikä mitään siltikään tapahdu. Toisin päin jos asia olis niin ulosotossa oltaisiin jo, kovien korkojen/ kulujen kera...
Runoilin eilen valituksen hallinto-oikeuteen autoverooäätöksestä
jota tulli jo tänä vuonna oikaisi (2007 mallin 535d,
verotettu 2011, muutospäätöksessä verotettiin käyttöönottohetken veron mukaan 27.x%), vaadin käytettäväksi 1.1.2008-31.3.2009 voimassa olleen verotuksen mukaista prosenttia. Saas nähdä miten käy.
Lisäksi valitus jäi viimetinkaan, valitusaikaa oli 60 vuorokautta tiedoksisaannista joka lain mukaan lasketaan 7:ksi päiväksi, valitin viimeisenä päivänä sähkpostitse...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Silläkö, että tuolle ajanjaksolle osuu pienin mahdollinen veroprosentti ko mallille? Vaikka auto ei olisi rekisteröity sillä jaksolla.
Tai miten muotoilit sen perustelun? Riittääkö vaan että vaatii pienintä käytettyä prosenttia, tms.
Pitäisköhän noista omistakin oikaisuista laitta vielä arpa vetämään. :think
Kärryt on reilusti vanhempia, mutta onhan noitakin verotettu kyseisellä ajalla jolle sattuu pieni prosentti co2 päästöjen (kokonaismassan) mukaan.
Perusjaarittelut SEUT 110 artikla ja KHO:2014:182
vedoten, perusteluna
Vastaavia autoja on tuotu tai olisi voitu tuoda ko. aikavälillä ja
näiden autojen veron määrä (veroprosentti) on pienempi kuin
muutospäätöksessä käytetty veroprosentti.
Ko. auton kohdalla kyse on 1750€:sta...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Aina kannattaa valittaa, lähetin valituksen 17.12.2014 ja viime keskiviikkona kilahti rahaa tilille. Tosin vasta kahdesta autosta et yks jäi viel muhimaan mut kait siitäkin joskus jotain tulee.
Last edited by bimmerfanatic; 24-05-2015, 19:32.
Reason: tekstiä muokattu
Laskin nuo saadut oikaisut noilla 2008-2009 veroprosenteilla.
Hiukan saisi takaisin päin noista 300-sarjan kotteroista, 70-130€ per auto. Mutta e39:n (540 pari ja M5) tapauksissa oikaisussa käytetty vertailuprosentti (26%) on pienempi, mitä tuossa ensimmäisessä C02-perusteissa verotuksessa olisi ollut kokonaismassaan perustuva prosentti.
Nuo oikeuskuviot ei ole hallussa. Nopeesti googlasin, niin hävitessään joutuu maksamaan oikeudenkäyntikulut yksityishenkilölle. Julkiselle puolelle, ainoastaan niissä tapauksissa, jossa oikeusturvaa (?) on käytetty selkeästi väärin, tms.
Eli onko asia niin, että uskaltaa laittaa Hallinto-oikeuteen valituksen noista oikaisuista, eikä tarvii pelätä että joutuisi maksamaan oikeudenkäyntikulut, jos sattuu häviämään?
Jokainen euro pois minkä saa, sekä kiusa se on pienikin kiusa.
KHO:n asti kun vie vaikka HO:ssa olisi hävinnyt joutuu maksamaan 150e käsittelykulun. Se on suunnilleen maksimi mitä voi tulla takkiin. Mitään tuhansien eurojen kuluja ei tule ellei palkkaa omaa asianajajaa häviämään juttua.
Comment