Verolappu tuli, veroprosentti alin vertailuprosentti ja yleinen pyyntihintakin kartalla. Eli mistä voin valittaa? Siitä, että autovero on EY:n perustamissopimuksen tavaran vapaan liikkuvuuden vastainen?
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
-
-
Tässäpä vähän tarinaa tuosta Marvon toimivuudesta:
Verotin 11/2012 k-otetun M550d:n.
Mahdista ei löydy arvoa 2012 käyttöönotetulle,
mutta 2013 käyttöönotetulle löytyi.
Marvosta eräs ylitarkastaja oli estimoinut auton verotusarvoksi
9495€ isomman verotusarvon kuin 2013 käyttöönotetulle.
Nettiautosta oli poimittu 4 kpl 2012 käyttöönotettujen autojen pyyntihintoja.
51 tkm ajettu 85900€
84 tkm ajettu 79900€
85 tkm ajettu 75900€
90 tkm ajettu 78900€
Allekirjoittaneella on ollut myynnissä M550d 49tkm ajettuna 79999€ pyynnillä eikä sitä edes tuosta 4 auton joukosta löytynyt !?!
No, soitin em. tarkastajalle ja kyselin selitystä asialle.
Hän neuvotteli asiasta esimiehensä kanssa ja
totesi että veroitetaan 2013 verotusarvon mukaan.
Sanoin puhelimessa että oikea tapa verotta olisi käyttää 2013 madin arvoa
ja tehdä siitä se 9.2% vuosivähennys mitä he yleensä käyttävät
ja joka oli 1. marvon perustelussakin mainittuna.
Nyt sitten auto veroitettiin 2013 mallina vaikka on 2012 käyttöönotettu
joten unohtivat tehdä sen 9.2% vuosivähennyksen.
Vero pieneni parilla puhelulla ~2600 euroa.
Perivät kuitenkin vieläkin toista tonnia liikaa joten valitusta vetämään.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostVerolappu tuli, veroprosentti alin vertailuprosentti ja yleinen pyyntihintakin kartalla. Eli mistä voin valittaa? Siitä, että autovero on EY:n perustamissopimuksen tavaran vapaan liikkuvuuden vastainen?
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostJos se on oikealla prosentilla verotettu, niin eihän tuossa ole mahdollista valittaa kuin yleisestä pyyntihinnasta, joka sekin on noin yleisen auton kohdalla aika hyvin määritetty ja vedetty siitä vielä vähän alakanttiin.
Nyt sun pitäisi valittaa:
1) Tavaran vapaa liikkuminen EU-alueella, vero tulisi olla 0% - ei tule menemään läpi, mutta toivossa on hyvä elää
2) Kyseenalaistaa koko MAHTI-järjestelmä ja sen tuottama hinta juuri sinun yksilöllesi, sinun autohan ei vastaa toki millään tavalla sitä vertailuautoa jonka MAHTI tuotti ja tulisi olla ainakin 2000€ edullisempi koska on niin surkea tuontipommi jossa saattaa olla mittariakin ruuvattuJa toki samaan syssyyn perinteiset kysymykset: Tullin aineisto pohjautuu yksityisen autokaupan osalta pyyntihintoihin ja ei ole tietoinen todellisesta myyntihinnasta.
Last edited by Dualfun; 06-11-2015, 08:08.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View Post2) Kyseenalaistaa koko MAHTI-järjestelmä ja sen tuottama hinta juuri sinun yksilöllesi, sinun autohan ei vastaa toki millään tavalla sitä vertailuautoa jonka MAHTI tuotti ja tulisi olla ainakin 2000€ edullisempi koska on niin surkea tuontipommi jossa saattaa olla mittariakin ruuvattuJa toki samaan syssyyn perinteiset kysymykset: Tullin aineisto pohjautuu yksityisen autokaupan osalta pyyntihintoihin ja ei ole tietoinen todellisesta myyntihinnasta.
Asiasta toiseen. Eduskunnan apulaisoikeusasiamies Sakslin antoi muutama päivä sitten taas vaihteeksi päätöksen tullin ja VM:n touhuista. Tämä on jatkoa aiempaan tuomioon jossa AOA moitti VM:ää siitä ettei Hollannin 19.12.2013 X-tuomiota otettu heti huomioon vaan asiaa pitkitettiin KHO:n 19.12.2014 Ferrari-tuomioon asti tekemättä mitään ulospäin näkyvää. Tässä uudessa kommentissa sama meno jatkuu. VM:n olisi pitänyt tehdä viimeistään tuomion tultua enemmän mutta kun ei tehnyt niin hyi hyi mutta ei sitten mitään sen enempää.
AOA:lla on sisällä useampia valituksia autoveroon liittyen. Ilmeisesti ne on kaikki keskitetty Sakslinille. Toivoa sopii ettei ne jää pelkästään voivottelun tasolle vaan vaativat todellisia muutoksia etenkin VM:n toimintaan.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostJos nyt Mahdista saisi kaiken tausta-aineiston mitä on käytetty markkina-arvon laskennassa. Siis tarvitsisi vain kaikki myynti-ilmoitusten autojen pyyntihinnat ja VIN:t sekä laskukaavat millä niistä päästään markkina-arvoon. VIN:t saa kun kerjää tarpeeksi mutta kaavoja joilla markkina-arvoon päädytään ei kai oikeasti ole nähnyt kukaan tullin ulkopuolella. Tietoja on pyydetty hallinto-oikeudessa asti mutta oikeus tyytyi vastaukseen kaavan olevan niin vaikea ettei sitä normaalilla lukion matikalla ymmärrä. Näin ollen sitä ei tarvitse verovelvolliselle näyttää vaan kansalaiselle saa luvan riittää yleinen menetelmäkuvaus joka ei kerro mitään itse kaavoista.
Sakslin taas on arrogantti virkamiesnainen, jolla on alaisina... ...naisia. Kylmä fakta; Premens vaikuttaa ulostuloihin.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostMenetelmäkuvaus on joskus ollut tullin sivuilla, samoin Grey-hen:n&co on sitä käsitellyt (myös AHTI-hinnoittelujärjestelmän osalta), Netwheels:n sivuilta sen taisin joskus talteen sellaisenaan poimia :think
Ennenaikaan kun ulkopuoliset tahot tuottivat aineiston, oli kyseessä yrityssalaisuus, eikä siten mitään tarvetta esittää julkisesti. Mutta siinä vaiheessa kun samat menetelmät adaptoitiin Tullin alaisuuteen, pitäisi käsitykseni mukaan tulla edes jollain tapaa julkiseksi? Tullihan toki pitää kiinni viimeiseen asti, että mitään laskukaavoja ei jaeta - siitähän seuraisi kauhea vääntö julkisuudessa onko heidän tapaansa luottamista. :thinkE30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Menetelmäkuvaus (muistin juuri) on tälläkin foorumilla raadeltuna. Saadun palautteen perusteella evvittuvk paitsi eräs silloinen mode
Toki tuolloinen näkemys oli omani, ehkäpä joku toinen -jolla on abstraktinen matematiikka (todellisuudessa pelkkää ajokilometrimäärää ja ajoneuvon ikää sisältävä data) paremmin hallussa kuin plusmiinusnullzweilla- saisi alkuperäisestä kuvauksesta ulos muutakin kuin päänsäryn.
Täytyy ottaa vanha miniläppäri tulille...Last edited by nullzwei; 06-11-2015, 10:52.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostJep, ja tulee vielä MAHTI-järjestelmästä - rehellisyyden nimissä vastannee hyvin markkina-arvoa ja vielä vähän alakanttiin kuten Esko sanoi.
Nyt sun pitäisi valittaa:
1) Tavaran vapaa liikkuminen EU-alueella, vero tulisi olla 0% - ei tule menemään läpi, mutta toivossa on hyvä elää
2) Kyseenalaistaa koko MAHTI-järjestelmä ja sen tuottama hinta juuri sinun yksilöllesi, sinun autohan ei vastaa toki millään tavalla sitä vertailuautoa jonka MAHTI tuotti ja tulisi olla ainakin 2000€ edullisempi koska on niin surkea tuontipommi jossa saattaa olla mittariakin ruuvattuJa toki samaan syssyyn perinteiset kysymykset: Tullin aineisto pohjautuu yksityisen autokaupan osalta pyyntihintoihin ja ei ole tietoinen todellisesta myyntihinnasta.
Hyvä olisi myös varmasti ottaa kantaa myös tuohon tilastolliseen menetelmään, johon Tulli viittaa, mutta jota ei tietenkään avaa sen enempää. Valhe - emävalhe -tilasto.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostJos nyt Mahdista saisi kaiken tausta-aineiston mitä on käytetty markkina-arvon laskennassa. Siis tarvitsisi vain kaikki myynti-ilmoitusten autojen pyyntihinnat ja VIN:t sekä laskukaavat millä niistä päästään markkina-arvoon. VIN:t saa kun kerjää tarpeeksi mutta kaavoja joilla markkina-arvoon päädytään ei kai oikeasti ole nähnyt kukaan tullin ulkopuolella. Tietoja on pyydetty hallinto-oikeudessa asti mutta oikeus tyytyi vastaukseen kaavan olevan niin vaikea ettei sitä normaalilla lukion matikalla ymmärrä. Näin ollen sitä ei tarvitse verovelvolliselle näyttää vaan kansalaiselle saa luvan riittää yleinen menetelmäkuvaus joka ei kerro mitään itse kaavoista.
Asiasta toiseen. Eduskunnan apulaisoikeusasiamies Sakslin antoi muutama päivä sitten taas vaihteeksi päätöksen tullin ja VM:n touhuista. Tämä on jatkoa aiempaan tuomioon jossa AOA moitti VM:ää siitä ettei Hollannin 19.12.2013 X-tuomiota otettu heti huomioon vaan asiaa pitkitettiin KHO:n 19.12.2014 Ferrari-tuomioon asti tekemättä mitään ulospäin näkyvää. Tässä uudessa kommentissa sama meno jatkuu. VM:n olisi pitänyt tehdä viimeistään tuomion tultua enemmän mutta kun ei tehnyt niin hyi hyi mutta ei sitten mitään sen enempää.
AOA:lla on sisällä useampia valituksia autoveroon liittyen. Ilmeisesti ne on kaikki keskitetty Sakslinille. Toivoa sopii ettei ne jää pelkästään voivottelun tasolle vaan vaativat todellisia muutoksia etenkin VM:n toimintaan.
Wikipediasta: "Eduskunnan oikeusasiamiesten Petri Jääskeläisen ja oikeuskansleri Jaakko Jonkan mukaan hyvin perustellut kannanotot yleensä riittävät ja virkamiehet tottelevat niitä liki poikkeuksetta.
Tulli ja VM pyyhkivät sekä EYT:n että KHO:n tuomioilla karvaisia per*eitään. KHO:n päätöksessä todettiin että Tulli palauttaa ryöstösaaliinsa saman tien ilman mitään mutinoita. Vuosikos siitäkin kohta jo on aikaa? Jos minulle olisi luettu tuomio jossa velvoitetaan palauttamaan 70 miljoonan ryöstösaalis niin johan tuossa pihassa olisi ollut maija pillit päällä tunnin päästä tuomion julistamisesta.
Jos Sakslin sattuisi oikein sisuuntumaan niin noin viidentoista minuutin päästä lööpissä lukee miten oikeuslaitos kiilasi juuri leikkauslistan kärkeen.Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by harriba View PostJos minulle olisi luettu tuomio jossa velvoitetaan palauttamaan 70 miljoonan ryöstösaalis niin johan tuossa pihassa olisi ollut maija pillit päällä tunnin päästä tuomion julistamisesta.
Jos Sakslin sattuisi oikein sisuuntumaan niin noin viidentoista minuutin päästä lööpissä lukee miten oikeuslaitos kiilasi juuri leikkauslistan kärkeen.
EOA:n sisuuntuminen on suoraan verrannollinen pikkuhousunsuojan pitävyyteen.Naisen johdonmukaisuuteen kun voi luottaa vasta menopaussin jälkeen. Jos silloinkaan...
mahti menetelmäkuvauksesta:
ja sitten tietenkin kannustusviesti
Last edited by nullzwei; 06-11-2015, 11:51.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostMenetelmäkuvaus on joskus ollut tullin sivuilla, samoin Grey-hen:n&co on sitä käsitellyt (myös AHTI-hinnoittelujärjestelmän osalta), Netwheels:n sivuilta sen taisin joskus talteen sellaisenaan poimia :think Data on vanhalla koneella, täytyy joskus kaivaa se -pinseteillä- ulos.Last edited by 928 GTS; 06-11-2015, 14:14.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
[QUOTE=nullzwei;3640564
EOA:n sisuuntuminen on suoraan verrannollinen pikkuhousunsuojan pitävyyteen.Naisen johdonmukaisuuteen kun voi luottaa vasta menopaussin jälkeen. Jos silloinkaan...
[/QUOTE]
Repesin
Nullzwei on kyllä hämmentävä yhdistelmä faktatietoa ja huumoria= merkki korkeasta äö:stä imo.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
-
Se on ÄO eli älykkyysosamäärä.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment