Originally posted by OVi
View Post
BMW:n koko mallisto sähköiseksi 10:ssä vuodessa
Collapse
X
-
Originally posted by petrolhead View PostEn mä näe hybrideissä mitään vikaa. Jos joku myisi mun harrasteautoon bolt-on sopivaa oikosulkumoottoria joka menee vauhtiksen tilalle niin ostaisin heti.Kittejä ja moottoreita saa kyllä, mut tahtovat vaan olla tehottomia harrasteautoon. Mää haluaisin kummiskin joku 300kw pihalle. Mitä oon vähän zoomsillu, niin oitäs melkeen olla teslan moottoripaketti sillon ja ne ei oo halpoja ja todellakaan helppoja kytkeä käyttöön.
EDIT
Jaa tuossahan ois semmonen mötikkä, millä e30:kin alkas liikkumaan. Ilmanen oo toki tuokaan: http://www.evwest.com/catalog/produc...roducts_id=300Last edited by Pazi88; 23-07-2018, 21:22.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostEikös uusissa dieseleissä nimenomaan ole kaksi tankkia kun pitää sen kusilitkun kanssa puuhastella?
Tarkoitin lähinnä sitä, että moottori käynnistetään dieselillä ja lämmetessään vaihdetaan polttoaineeksi kasviöljy. Samaa värkkäämistähän on tehty petroolivehkeitten kanssa traktoreissa ja veneissä. Tuollaiset viritelmät ovat verrattavissa pääministerin häkäpönttöautoon El Kaminaan. Pienten piirien puuhastelua ja harrastustoimintaa. Mielenkiintoisia viritelmiä, mutta eivät ole tarkoitettu suurten massojen käyttöön.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostNo joo, normaalilla ajosuoritteella kusilitkua saa lisätä 1-2 kertaa vuodessa. Lasinpesunestettä saa lisätä viikoittain kurakeleillä.
Tarkoitin lähinnä sitä, että moottori käynnistetään dieselillä ja lämmetessään vaihdetaan polttoaineeksi kasviöljy. Samaa värkkäämistähän on tehty petroolivehkeitten kanssa traktoreissa ja veneissä. Tuollaiset viritelmät ovat verrattavissa pääministerin häkäpönttöautoon El Kaminaan. Pienten piirien puuhastelua ja harrastustoimintaa. Mielenkiintoisia viritelmiä, mutta eivät ole tarkoitettu suurten massojen käyttöön.
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostEikös uusissa dieseleissä nimenomaan ole kaksi tankkia kun pitää sen kusilitkun kanssa puuhastella?Auton ollut ajossa heinäkuu 2017 lähtien.
BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMinä sanon ettei diesel tule kuolemaan autoissa, kulutusero on esim. 520i/d välillä noin 1,5 l/100 km. Ja ne päästöongelmat on hyvin pitkälti ratkaistavissa:
https://www.tekniikkatalous.fi/tekni...emasta-6722673
Itse näkisin että tulevaisuudessa hybrideitä joissa polttomoottori bensalla/dieselillä/vedyllä...ja sitten tietenkin normi polttomoottorit bensalla ja dieselillä.Last edited by b mutteri kasa; 24-07-2018, 05:33.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostSamanlaista värkkäämistä kuin lohkolämmittimelläkin. Tai webastolla.
Tuskinpa. Lohkolämmitintä tai Webastoa ei tarvitse laittaa päällee kymmentä kilometriä ennen pysähtymistä. Lisäksi dieselillä kulkeva auto lähtee käyntiin kelissä kuin kelissä, vaikka ei käyttäisikään lohkolämmitintä, tai Webastoa.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostBensaa tulee dieselin/kerosiinin sivutuotteena, maailmalla diesel on pumpusta kalliimpaa kuin bensa, bensamoottorit on helpompi ja halvempi tehdä vähäpäästöiseksi. Diiseleiden loppulaskenta on alkanut, monet kaupungit on jo kieltämässä diiselit ja monet valmistajat ovat ilmoittaneet että uusia diesel moottoreita ei enää kehitetä ja olemassa olevienkin myynti ajataan alas.
Diesel tulee ehkä jäämään kevyen kuljetuskaluston jos senkään voimanlähteeksi. Raskaassa kalustossa pysyy vielä pitkän aikaa. Perinteiset henkilöautovalmistajat luopuvat mahdollisimman nopeasti dieselin myymisestä ja nyt jo on maailmalla nähtävissä dieseliin mielenkiinnon hiipuvan ostajilla. Diesel moottorina esim. Bmw 530e konehuoneessa ei sovi auton muuhun ideologiaan mitenkään päin, melu ja päästöongelma. Tuossa 530e esimerkiksi moottorin värinät ja raksutus paistaa poissaolollaan ja luo premiumfiilistä.
Monellako valmistajalla on tällä hetkellä akku+diesel ohjelmassa ja vastavuoroin monellako akku+bensa :think
Moniko valmistaja edes kehittelee akku+diesel versioita, taitaa olla täysin jäissä sellaiset kaikilla valmistajilla.
Comment
-
-
^ Mersu julkaisi jokunen kuukausi sitten täysin uuden ladattavan dieselhybridin C ja E malleihin, mallimerkintä on 300 de. https://www.moottori.fi/ajoneuvot/ju...de-ja-e-300de/
Tuossa jutussa on sitten virhe, sähkömoottorin teho on 90 kw, ei dieselmoottorin.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostTuskinpa. Lohkolämmitintä tai Webastoa ei tarvitse laittaa päällee kymmentä kilometriä ennen pysähtymistä. Lisäksi dieselillä kulkeva auto lähtee käyntiin kelissä kuin kelissä, vaikka ei käyttäisikään lohkolämmitintä, tai Webastoa.
Olen itsekin kokenut miten se diesel ei olekaan käynnistynyt, joillakin kuulemma jopa siksi kun webasto söi akun.
Comment
-
-
Originally posted by aimoo View PostOlen ymmärtänyt että vanhat dieselit on vain kielletty euroopan isoimmissa kaupungeissa, mutta euro 5 tai euro 6 päästöluokan dieselit ei kuuluisi kiellon piiriin, onko jollain faktatietoa tästä?
Cities driving diesel out of the European car market - International Council on Clean TransportationEuropean governments have strong incentives to discourage diesel technology and national governments could face fines for failing to meet ambient air quality standards for NOx. As a result, several cities are moving fast to phase out diesel cars, which account for 80% of all NOx emissions from vehicles in Europe.
Saksassa:
PS. Pahin virhe mitä virkamiehet ja poliitikot voivat mennä tekemään on teknisen kehityksen kieltäminen tai emotionaalisten, kokemusperäisten tuntemusten perusteella tehtävien mutu-lausuntojen antaminen. Dieseleitten osalta tällaisen lausunnon antoi puolalainen komissaari Bienkowska, autonvalmistajia arroganteiksi väittäen. Lisäksi sama tyyppi vastoin kaikkia taloustieteen lainalaisuuksia että Eurooppa kieltää dieselin ja sitten vaan aletaan valmistaa akkuja sekä -autoja hokkuspokkus. Siis vailla minkäänlaista taloudellista vastuuta horinastaan näin: “We want to have the first batteries produced in Europe, but also the whole value chain,” Bienkowska said.
Helpommin sanottu kuin tehty.
Comment
-
-
Mä olen nyt vakavissani harkitsemassa tollasta 530e käyttikseksi..tuppaa vaan hinta karkaamaan kun ruksii varusteita...:thinkHelkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMuistan jostain -80 luvun puolelta kun testailivat 200D mersuun kaikkia mahdollisia Carolssin ranskanperunarasvoista kasvovoiteisiin ja hehkuttivat kuinka ecologista diesel on. Jossain päin suomea oli jopa -90 luvulla kokeilu kerätä näitä mäkkärin rasvoja liikennekäyttöön mutta sekin meni nurin kun olisi riittänyt vain 1/3 tankillisiin ja muutamille autoille.
Mutta ihan hyvä keksintö, tosin 2-t mopotkin katosi kokonaan ja mootoreiksi valikoitui hajuton vaihtoehto, ei tarvitse enää lasten tulla kotiin vaatteet haisten 2-t öljylle, olisihan se kivaa kun isä tulisi töistä haisten hesen ranskiksille...?
Tuosta "ruokarasva" löpöstä, ite olen ajanut sitä noin 5tonnia, päivä moottorin läpi.
Hyvin toimii, ongelmaksi muodostuu että tähän suunnitellut NYKYJAN eco hydridit luottivat siihen että polttoaineen hinta jatkaa nousuaan. MUTTA se laski joten aika hyödyttömiä kapistuksia tällähetkellä.
Toisaalta toisessa laivassa missä olin töissä mikä oli 30v vanhempi oli sama perusmoottori, kanteen vaan vaihdettu polttoaineenruiskutus laitteisto sekä aputuotteet sille. Noi ecodiissel suuttimethan on kalliita ja niitä saa huoltaa kokoajan. Sekä kaikki separaattorit ja filtterit on täynnä möhjää puhumattakaan tankeista, noi OLI kannattavia sen 3 v sitten. Mutta kun konemestarille tulee muutama tunti päivässä ekstra töitä niin ei kiitos, puhumattakaan niistä tietokoneohjelmista mitkä piti automaattisesti heittää yli löpöstä, ecodiisseliin. Ei paljon naurata taas käydä polttoainelaittestoa läpi kun kippari huutaa pää punasena ja killutaan menemään kun ei automatiikka toiminutkaan johtuen siitä että viskositeetti on niin arvaamatonta ennenkuin saadaan pyörimään.
Eli tuntuu siltä että kehitys loppui siihen kun löpön hinta laski takas "normaaliin" eikä oikeen tunnu olevan kiinnostusta/tarvetta tutkia asiaakaan tällähetkellä.Last edited by Joma; 28-07-2018, 22:07.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Mitenköhän noi BMW sähköautot oikee tulee kestämään, ku kuitenkin suomessa ajettaan aika paljon, ja kelle tuo sähkön myynti sit loppujen loppuks menee, meneekö Nestelle?
Meinnaks BMW sitä että kaikki Dieselit/Bensiini autot lähtee pois. Tai no EU/Suomen valtiohan tätä nyt meinnaa vissiinki?
Mutta onhan se hyvä että uusia juttui tulee, ja mitenköhän tää esim Bimmerpartyjen kilpailuihin tulee vaikutamaan tulevaisuudessa?Social Media:
- Twitter
- Instagram
- Twitch
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Nykyinen:
E61 530d -04
Ex:
E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
Comment
-
Comment