memebuy23buy

BMW:n koko mallisto sähköiseksi 10:ssä vuodessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nokonzok
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2013
    • 826
    • Espoo

    #61
    Originally posted by OVi View Post

    Lisäksi tuollaiset kaksitankkijärjestelmät olivat yleisiä 50-luvun traktoreissa ja 80-luvun Saabeissa ja ketäpä kiinnostaa värkätä kahden tankin kanssa, jos selviää yhdellä? Nooh ehkäpä, vannoutuneita hybridimiehiä.


    Dieselit tulevat takaisin viimeistään siinä vaiheessa, kun diesel alkaa olla ongelma jalostamoilla. Jos nyt koskaan kuolevatkaan.
    Eikös uusissa dieseleissä nimenomaan ole kaksi tankkia kun pitää sen kusilitkun kanssa puuhastella?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11219
      • Oulu

      #62
      Originally posted by petrolhead View Post
      En mä näe hybrideissä mitään vikaa. Jos joku myisi mun harrasteautoon bolt-on sopivaa oikosulkumoottoria joka menee vauhtiksen tilalle niin ostaisin heti.
      Mulle ei tarvis olla ees bolt-on Kittejä ja moottoreita saa kyllä, mut tahtovat vaan olla tehottomia harrasteautoon. Mää haluaisin kummiskin joku 300kw pihalle. Mitä oon vähän zoomsillu, niin oitäs melkeen olla teslan moottoripaketti sillon ja ne ei oo halpoja ja todellakaan helppoja kytkeä käyttöön.

      EDIT

      Jaa tuossahan ois semmonen mötikkä, millä e30:kin alkas liikkumaan. Ilmanen oo toki tuokaan: http://www.evwest.com/catalog/produc...roducts_id=300
      Last edited by Pazi88; 23-07-2018, 21:22.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • OVi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2016
        • 517
        • Oulu

        #63
        Originally posted by nokonzok View Post
        Eikös uusissa dieseleissä nimenomaan ole kaksi tankkia kun pitää sen kusilitkun kanssa puuhastella?
        No joo, normaalilla ajosuoritteella kusilitkua saa lisätä 1-2 kertaa vuodessa. Lasinpesunestettä saa lisätä viikoittain kurakeleillä.

        Tarkoitin lähinnä sitä, että moottori käynnistetään dieselillä ja lämmetessään vaihdetaan polttoaineeksi kasviöljy. Samaa värkkäämistähän on tehty petroolivehkeitten kanssa traktoreissa ja veneissä. Tuollaiset viritelmät ovat verrattavissa pääministerin häkäpönttöautoon El Kaminaan. Pienten piirien puuhastelua ja harrastustoimintaa. Mielenkiintoisia viritelmiä, mutta eivät ole tarkoitettu suurten massojen käyttöön.
        Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          #64
          Originally posted by OVi View Post
          No joo, normaalilla ajosuoritteella kusilitkua saa lisätä 1-2 kertaa vuodessa. Lasinpesunestettä saa lisätä viikoittain kurakeleillä.

          Tarkoitin lähinnä sitä, että moottori käynnistetään dieselillä ja lämmetessään vaihdetaan polttoaineeksi kasviöljy. Samaa värkkäämistähän on tehty petroolivehkeitten kanssa traktoreissa ja veneissä. Tuollaiset viritelmät ovat verrattavissa pääministerin häkäpönttöautoon El Kaminaan. Pienten piirien puuhastelua ja harrastustoimintaa. Mielenkiintoisia viritelmiä, mutta eivät ole tarkoitettu suurten massojen käyttöön.
          Samanlaista värkkäämistä kuin lohkolämmittimelläkin. Tai webastolla.

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            #65
            Originally posted by nokonzok View Post
            Eikös uusissa dieseleissä nimenomaan ole kaksi tankkia kun pitää sen kusilitkun kanssa puuhastella?
            Meillä tuon sigun G30:llä menty jo 38tkm, eikä ole pitänyt kertaakaan lisätä vielä "kusilitkua" Auton ollut ajossa heinäkuu 2017 lähtien.
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #66
              Originally posted by Tommix View Post
              Minä sanon ettei diesel tule kuolemaan autoissa, kulutusero on esim. 520i/d välillä noin 1,5 l/100 km. Ja ne päästöongelmat on hyvin pitkälti ratkaistavissa:
              https://www.tekniikkatalous.fi/tekni...emasta-6722673
              Sama täällä, diesel ei tule poistumaan mihinkään. Itse veikkaan että täys sähkö ja hybridit tulevat kokemaan isoja muutoksia ja notkahduksia, varsinkin siinä vaiheessa kun akkujen menekki ja vanhojen akkujen jälkikäsittelyt alkavat.

              Itse näkisin että tulevaisuudessa hybrideitä joissa polttomoottori bensalla/dieselillä/vedyllä...ja sitten tietenkin normi polttomoottorit bensalla ja dieselillä.
              Last edited by b mutteri kasa; 24-07-2018, 05:33.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • OVi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2016
                • 517
                • Oulu

                #67
                Originally posted by nullzwei View Post
                Samanlaista värkkäämistä kuin lohkolämmittimelläkin. Tai webastolla.

                Tuskinpa. Lohkolämmitintä tai Webastoa ei tarvitse laittaa päällee kymmentä kilometriä ennen pysähtymistä. Lisäksi dieselillä kulkeva auto lähtee käyntiin kelissä kuin kelissä, vaikka ei käyttäisikään lohkolämmitintä, tai Webastoa.
                Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #68
                  Originally posted by 205/65-15H View Post
                  Bensaa tulee dieselin/kerosiinin sivutuotteena, maailmalla diesel on pumpusta kalliimpaa kuin bensa, bensamoottorit on helpompi ja halvempi tehdä vähäpäästöiseksi. Diiseleiden loppulaskenta on alkanut, monet kaupungit on jo kieltämässä diiselit ja monet valmistajat ovat ilmoittaneet että uusia diesel moottoreita ei enää kehitetä ja olemassa olevienkin myynti ajataan alas.
                  Tämä.

                  Diesel tulee ehkä jäämään kevyen kuljetuskaluston jos senkään voimanlähteeksi. Raskaassa kalustossa pysyy vielä pitkän aikaa. Perinteiset henkilöautovalmistajat luopuvat mahdollisimman nopeasti dieselin myymisestä ja nyt jo on maailmalla nähtävissä dieseliin mielenkiinnon hiipuvan ostajilla. Diesel moottorina esim. Bmw 530e konehuoneessa ei sovi auton muuhun ideologiaan mitenkään päin, melu ja päästöongelma. Tuossa 530e esimerkiksi moottorin värinät ja raksutus paistaa poissaolollaan ja luo premiumfiilistä.

                  Monellako valmistajalla on tällä hetkellä akku+diesel ohjelmassa ja vastavuoroin monellako akku+bensa :think

                  Moniko valmistaja edes kehittelee akku+diesel versioita, taitaa olla täysin jäissä sellaiset kaikilla valmistajilla.

                  Comment

                  • N54
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2012
                    • 527
                    • Satakunta

                    #69
                    ^ Mersu julkaisi jokunen kuukausi sitten täysin uuden ladattavan dieselhybridin C ja E malleihin, mallimerkintä on 300 de. https://www.moottori.fi/ajoneuvot/ju...de-ja-e-300de/

                    Tuossa jutussa on sitten virhe, sähkömoottorin teho on 90 kw, ei dieselmoottorin.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      #70
                      Originally posted by OVi View Post
                      Tuskinpa. Lohkolämmitintä tai Webastoa ei tarvitse laittaa päällee kymmentä kilometriä ennen pysähtymistä. Lisäksi dieselillä kulkeva auto lähtee käyntiin kelissä kuin kelissä, vaikka ei käyttäisikään lohkolämmitintä, tai Webastoa.
                      Niin, se lohkari kytketään vasta sitten kun ollaan perillä. Ja otetaan pois ennen kuin lähdetään liikkeelle. Webaston käyttö hieman toisenmoista, plus simahtaneiden akkujen kanssa värkkäily.

                      Olen itsekin kokenut miten se diesel ei olekaan käynnistynyt, joillakin kuulemma jopa siksi kun webasto söi akun.

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        #71
                        Originally posted by aimoo View Post
                        Olen ymmärtänyt että vanhat dieselit on vain kielletty euroopan isoimmissa kaupungeissa, mutta euro 5 tai euro 6 päästöluokan dieselit ei kuuluisi kiellon piiriin, onko jollain faktatietoa tästä?
                        Yleistä lätinää Euroopassa:
                        European governments have strong incentives to discourage diesel technology and national governments could face fines for failing to meet ambient air quality standards for NOx. As a result, several cities are moving fast to phase out diesel cars, which account for 80% of all NOx emissions from vehicles in Europe.


                        Saksassa:


                        PS. Pahin virhe mitä virkamiehet ja poliitikot voivat mennä tekemään on teknisen kehityksen kieltäminen tai emotionaalisten, kokemusperäisten tuntemusten perusteella tehtävien mutu-lausuntojen antaminen. Dieseleitten osalta tällaisen lausunnon antoi puolalainen komissaari Bienkowska, autonvalmistajia arroganteiksi väittäen. Lisäksi sama tyyppi vastoin kaikkia taloustieteen lainalaisuuksia että Eurooppa kieltää dieselin ja sitten vaan aletaan valmistaa akkuja sekä -autoja hokkuspokkus. Siis vailla minkäänlaista taloudellista vastuuta horinastaan näin: “We want to have the first batteries produced in Europe, but also the whole value chain,” Bienkowska said.

                        Helpommin sanottu kuin tehty.

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5207
                          • Stadi

                          #72
                          Mä olen nyt vakavissani harkitsemassa tollasta 530e käyttikseksi..tuppaa vaan hinta karkaamaan kun ruksii varusteita...:think
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1319
                            • Masku

                            #73
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Muistan jostain -80 luvun puolelta kun testailivat 200D mersuun kaikkia mahdollisia Carolssin ranskanperunarasvoista kasvovoiteisiin ja hehkuttivat kuinka ecologista diesel on. Jossain päin suomea oli jopa -90 luvulla kokeilu kerätä näitä mäkkärin rasvoja liikennekäyttöön mutta sekin meni nurin kun olisi riittänyt vain 1/3 tankillisiin ja muutamille autoille.

                            Mutta ihan hyvä keksintö, tosin 2-t mopotkin katosi kokonaan ja mootoreiksi valikoitui hajuton vaihtoehto, ei tarvitse enää lasten tulla kotiin vaatteet haisten 2-t öljylle, olisihan se kivaa kun isä tulisi töistä haisten hesen ranskiksille...?

                            Tuosta "ruokarasva" löpöstä, ite olen ajanut sitä noin 5tonnia, päivä moottorin läpi.

                            Hyvin toimii, ongelmaksi muodostuu että tähän suunnitellut NYKYJAN eco hydridit luottivat siihen että polttoaineen hinta jatkaa nousuaan. MUTTA se laski joten aika hyödyttömiä kapistuksia tällähetkellä.

                            Toisaalta toisessa laivassa missä olin töissä mikä oli 30v vanhempi oli sama perusmoottori, kanteen vaan vaihdettu polttoaineenruiskutus laitteisto sekä aputuotteet sille. Noi ecodiissel suuttimethan on kalliita ja niitä saa huoltaa kokoajan. Sekä kaikki separaattorit ja filtterit on täynnä möhjää puhumattakaan tankeista, noi OLI kannattavia sen 3 v sitten. Mutta kun konemestarille tulee muutama tunti päivässä ekstra töitä niin ei kiitos , puhumattakaan niistä tietokoneohjelmista mitkä piti automaattisesti heittää yli löpöstä, ecodiisseliin. Ei paljon naurata taas käydä polttoainelaittestoa läpi kun kippari huutaa pää punasena ja killutaan menemään kun ei automatiikka toiminutkaan johtuen siitä että viskositeetti on niin arvaamatonta ennenkuin saadaan pyörimään.

                            Eli tuntuu siltä että kehitys loppui siihen kun löpön hinta laski takas "normaaliin" eikä oikeen tunnu olevan kiinnostusta/tarvetta tutkia asiaakaan tällähetkellä.
                            Last edited by Joma; 28-07-2018, 22:07.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              #74
                              Jos asia on Dethfless:istä kiinni niin i3:llakin pääsee Lappiin ja vielä takaisinkin, yhdellä latauksella.



                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                #75
                                Mitenköhän noi BMW sähköautot oikee tulee kestämään, ku kuitenkin suomessa ajettaan aika paljon, ja kelle tuo sähkön myynti sit loppujen loppuks menee, meneekö Nestelle?

                                Meinnaks BMW sitä että kaikki Dieselit/Bensiini autot lähtee pois. Tai no EU/Suomen valtiohan tätä nyt meinnaa vissiinki?

                                Mutta onhan se hyvä että uusia juttui tulee, ja mitenköhän tää esim Bimmerpartyjen kilpailuihin tulee vaikutamaan tulevaisuudessa?
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X