Silmiin osui siisti mutta japanilaisittain todella paljon ajettu Z3 coupe, voisi lähteä huomattavasti halvemmalla mitä euroopan halvimmat, ehdottomasti kokeilun arvoinen.
NYT lopetat postailut näistä mahdollisista ostettavista (ennen ku mulla on mahdollisuus lähteä kisaan mukaan)
Milloin tämä on vasaran alla?
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Laitoin tuonne japan partnerille mailia jo perjantaina et haluan tallettaa alku massit sisään, eipä ole kukaan vastannut... Onko heillä aina pitkät vastaus ajat?
Japanissa kello on 7 tuntia edellä, tuskin ne siellä viikonloppuna odottelee sähköposteja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
NYT lopetat postailut näistä mahdollisista ostettavista (ennen ku mulla on mahdollisuus lähteä kisaan mukaan)
Milloin tämä on vasaran alla?
Tiistaina.
Muista ennen rahojen lähettämistä selvittää agentin hinnoittelu ja muut tarvittavat asiat mitä FAQ osiossa on käyty läpi.
Samoin (koskee ihan kaikkia autoja japanista ostavia) kannattaa tarjouksia sisään jättäessä pitää pää kylmänä, koska hyvin helposti voi tehdä useamman tuhannen arvoisia munauksia jos ei ole tarkkana.
Jos nyt esimerkkinä voisi käyttää vaikka mitä itselleni on käynyt, niin ostanut vaikka auton missä on ratti oikealla... piti olla vasemmalla mutta taisin unohtaa katsoa tarkemmin. Toinen esimerkki Aristoa ostaessa, piti olla ahdettu V malli, mutta olikin vapaastihengitävä Q... tyyppiä ei ollut kirjoitettu sheetin tietoihin ja hups, auto oli minun. Lähinnä kun keskittyy vaikka katsomaan hienon näköistä autoa, vanteita ja korisarjoja, voi epähuomiossa ohittaa jonkun oleellisen muun tiedon
Jo huudetun ja ostetun auton peruuttaminen, eli käytännössä huutokauppaaminen uudelleen (tällöin sinä olet myyjänä) ei ole halpaa lystiä sekään.
tästä joskus pitikin kysyä; mitä kuluja tulee auton uudelleen huutokauppaamisesta?
Aika moniosainen vastaus voisi tulla mutta osa agenteista ei edes suostu kauppaamaan autoa uudelleen, liekö jokin lupa/maksu asia siellä päässä.
Jos sanoisin että itse sain 60.000jpy hinnan että tekevät myynnin, mitä ikinä siihen sitten paperityötä/maksuja tarvittiin. Tämän lisäksi sitten jos olet huutanut vaikka 400.000jpy auton ja haluat myydä sen mihin hintaan? Jos agentti myy autosi vaikka 360.000jpy, niin maksettavaa jäi 100.000jpy.
Olisiko neljä autoa tullut uudelleen kaupattua, kahdesta noin tonni takkiin per kappale, yksi meni kuluitta ja yhdestä tuli puolitoista tonnia voittoa.
Jotkut diilerit antavat peruuttaa kaupat n. 100k JPY hinnalla. Mutta helpoimmalla tosiaan pääsee kun pitää pään kylmänä. Mahdollisuuksien mukaan kannattaa yrittää myös opiskella mitä eri merkinnät ja fraasit auction sheetissä oikeasti tarkoittaa. Prosessi sinänsä on yksinkertainen, mutta erilaisia nyansseja ei opi kuin kokemuksen kautta. Halvemmalla pääsee jos ihan kaikkea ei kokeile kantapään kautta
Jotkut diilerit antavat peruuttaa kaupat n. 100k JPY hinnalla.
Kolmelta diileriltä saanut tuon saman hinnan peruutukselle.
Uudelleen kauppaamisessa on tosiaan hiukan arpapeliä mitä myydessä autosta sitten saa, riippuu siitä myykö vanhaa japanilaista ruumisautoa vai jotain mille on markkinat japanissa olemassa.
no eihän siinä, täytyykin kysäistä omalta välittäjältä mitä on mieltä aiheesta in case käy niin sanotusti hitto. On kuitenkin paljon halvempaa maksaa 60-100kJPY sille välittäjälle auton katoamisesta kuin maksaa tänne rahdit/tullit/alvit jostain vääränkätisestä kakkakasasta, jos käy se hitto.
tää tarina on kyllä sen sortin klassikko että jos se voisi hyvin olla jossain "dude, where's my car" -tyyppisessä hollywood-komediassa. "Heräsin aamulla darrassa, en muista mitään mutta heräsin japanilaisen ruumisauton takaluukusta".
no eihän siinä, täytyykin kysäistä omalta välittäjältä mitä on mieltä aiheesta in case käy niin sanotusti hitto. On kuitenkin paljon halvempaa maksaa 60-100kJPY sille välittäjälle auton katoamisesta kuin maksaa tänne rahdit/tullit/alvit jostain vääränkätisestä kakkakasasta, jos käy se hitto.
Usein suomeen laivaaminen ja pois myyminen tekee pienemmän loven kuin tuo 100k jpy, jos ei nyt mitään ihan pöhlöä ole ostanut. Toki siinä sitten pääomaa on sidottuna kiinni.
Comment