Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista V (+ muita merkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    Originally posted by nokonzok View Post
    Tämä katsureiden täydellinen ammattitaidottomuus jaksaa hämmentää kerta toisensa jälkeen. Alla linkattu checklist on ollut käytössä tässä viimeisimmässä muodossaankin jo n. 3 vuotta. Siitä voi vähän yksinkertaisempikin taistelija lukea ihan selkokielellä, että esim. päästötaso riittää Japanin tuonneissa vuoden 1996 loppuun ihan sellaisenaan, ei tarvita dokumenttejä. Edelleen siitä voidaan ilman minkäänlaisia tulkintoja nähdä myös se, että turvavyöt ja jarrut on merkattu kirjaintunnuksella I, mikä tarkoittaa, että alkuperäiset kohteet voidaan hyväksyä sellaisenaan.

    Sen vielä ymmärrän, että "täysi paperittomuus" ei näissä alle 2000-vuotisissa mene vielä ihan purematta läpi, koska siitä ei ole mitään ohjeistusta olemassa. Mutta nuo vaatimukset ovat täysin yksiselitteisesti vääriä.

    Toivottavasti tämä auttaa ymmärtämään, että tällä sektorilla on aika paljon edunvalvontatehtävää vielä suoritettavana. Hauskinta kokonaisuudessa on vielä se, että jos tästäkin olisi nyt tehty hylkäävä katsastuspäätös, se ei näkyisi Trafin huippuunsa viritetyissä laatumittareissa millään tavalla. Ne on suunnattu varmistamaan, että katsastuksia ei läpäistä liian helposti, mutta mikään viisari ei värähdä jos hylky on aiheeton.

    Checklist: http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...nen_112010.pdf
    Kiitän jo etukäteen vaivannäöstä ja ansioituneesta pureutumisesta tuontiautoasioihin ja harrastustoimintaan liittyen. Voitko valaista miten 2001 uudemmat JDM-pirssit onnistuu leimaamaan as-is? Taikasana 1.1.2001 voimaantullut OBD-mittaus bensiinikäyttöisissä autoissa.

    Onhan noita kierrelty ja kaarreltu ennenkin, mutta onko tähän olemassa jo nykyään ns. tyylipuhdasta suoritusta. Tarinoita dummy-obd-porteilla leimaamisista on jo luettu
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      MYYTY 3.201MJPY

      eli sellaset 38k€ kasinolla. Tuliko Suomeen?


      Originally posted by BeamR View Post
      no nyt olis TODELLA harvinainen herkku:
      Facelift E34 M5, FARKKU JA VASEMMANPUOLEISELLA OHJAUKSELLA. Tää on eka farkku jota näen vasurina, ja vielä late model M5.
      Grade siisti 4/C, ajettu 54tkm ja huomaa BMW Service lattiasuojat! Tää saattaisi olla jopa merkkiliikkeestä laitettu huutokauppaan kun on tullut vaihdossa verokauden päättyessä. Täysin OEM näyttäis mun silmään (poislukien peilit), hieno kaksivärivalinta (musta/hopea),

      Todella siisti auction sheet. Nyt joku ostoksille! Lähtöhinta 0JPY (tosin epäilen että nousee tuosta aika reippaasti, mutta yrittänyttä ei laiteta )







      EDIT: varustelistassa on jotkut aerodynamik spiegelit, onks ne peilit sitten kuitenkin originaalit??

      216 Servotronic Servotronic
      243 Airbag For Front Passenger Airbag Fuer Beifahrer
      302 Alarm System Alarmanlage
      339 Satin Chrome Shadow Line
      385 Dachtraeger-laengsschienen Dachtraeger-laengsschienen
      404 Double Sliding Sunroof Elec Doppel-schiebe-hebedach, Elektrisch
      414 Feste Gepaeckraumabdeckung+tre Feste Gepaeckraumabdeckung+tre
      417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch.
      431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
      459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
      494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
      500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung
      528 Automatic Air Recirculation Control(auc) Automatische Umluft Controll (auc)
      534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
      540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung
      669 Radio Bmw Business Rds Radio Bmw Business Rds
      676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
      710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
      784 Aerodynamikspiegel Aerodynamikspiegel
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • thaifly
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 67
        • Espoo

        Originally posted by BeamR View Post
        MYYTY 3.201MJPY

        eli sellaset 38k€ kasinolla. Tuliko Suomeen?
        Ei ihan toi oma huuto riittänyt näköjään
        __________________
        e90 M3 -11

        Ex:
        f11 530xdA M-Sport -12
        e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
        e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
        e61 530xdA LCI M-Sport -08
        e39 M5 Dakargelb II
        e61 523iA LCI -08
        e39 530iA -01
        e87 118d M-Sport -06
        e39 520i M-Sport -02
        e36 316i Compact -95
        e36 328i -95
        e30 318i -89

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by thaifly View Post
          Ei ihan toi oma huuto riittänyt näköjään
          eli tarjosit 3.2MJPY ja nyt harmittaa
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • thaifly
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 67
            • Espoo

            Originally posted by BeamR View Post
            eli tarjosit 3.2MJPY ja nyt harmittaa
            __________________
            e90 M3 -11

            Ex:
            f11 530xdA M-Sport -12
            e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
            e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
            e61 530xdA LCI M-Sport -08
            e39 M5 Dakargelb II
            e61 523iA LCI -08
            e39 530iA -01
            e87 118d M-Sport -06
            e39 520i M-Sport -02
            e36 316i Compact -95
            e36 328i -95
            e30 318i -89

            Comment

            • nokonzok
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2013
              • 826
              • Espoo

              Originally posted by ka00z View Post
              Kiitän jo etukäteen vaivannäöstä ja ansioituneesta pureutumisesta tuontiautoasioihin ja harrastustoimintaan liittyen. Voitko valaista miten 2001 uudemmat JDM-pirssit onnistuu leimaamaan as-is? Taikasana 1.1.2001 voimaantullut OBD-mittaus bensiinikäyttöisissä autoissa.

              Onhan noita kierrelty ja kaarreltu ennenkin, mutta onko tähän olemassa jo nykyään ns. tyylipuhdasta suoritusta. Tarinoita dummy-obd-porteilla leimaamisista on jo luettu
              Useimmiten tämä on ihan hauskaa, varsinkin kun alkavat jo Trafissakin pikkuhiljaa ihan oikeasti kuuntelemaan mitä on sanottavaa

              Useissa tapauksissa OBD toimii JDM-autoissakin ihan normaalisti. Ainakin valtaosa Mitsuista ja Subaruista on ongemattomia. Nissaneissa ja Toyotissa on enemmän murhetta. Jos yhteys ei toimi konttorin koneilla, riittää rekisteröintikatsastuksessa merkkihuollon antama paperi. Määräaikaiskatsastuksen osalta on olemassa vanha, mutta yhä voimassa oleva ohje, jonka mukaan näissä tapauksissa riittää, että käytönaikaiset päästöt on ok, lambda-arvo heiluu (eli korjaus toimii) ja moottorin vikavalo ei pala.

              Joskus on jopa merkkihuollon laitteilla hankaluuksia saada koodit pihalle, minkä itse koin kantapään kautta 2005-mallisella Toyotallani. Lopulta kaivoivat vanhemman testerin, jossa ei ollut näitä viimeisiä markkina-alue-estoja. Näppärimmät kaverit ovat itse koodanneet protokollakonvertterin, mutta harvemmalla meistä siihen riittää rahkeita Sekin täysin laillinen ratkaisu.

              Comment

              • Susiraja
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 361
                • Helsinki

                Originally posted by nokonzok View Post
                Tämä katsureiden täydellinen ammattitaidottomuus jaksaa hämmentää kerta toisensa jälkeen. Alla linkattu checklist on ollut käytössä tässä viimeisimmässä muodossaankin jo n. 3 vuotta. Siitä voi vähän yksinkertaisempikin taistelija lukea ihan selkokielellä, että esim. päästötaso riittää Japanin tuonneissa vuoden 1996 loppuun ihan sellaisenaan, ei tarvita dokumenttejä. Edelleen siitä voidaan ilman minkäänlaisia tulkintoja nähdä myös se, että turvavyöt ja jarrut on merkattu kirjaintunnuksella I, mikä tarkoittaa, että alkuperäiset kohteet voidaan hyväksyä sellaisenaan.
                Noiden yksinkertaisten katsastusmiesten kanssa kannattaa muistaa, että edustavat otantaa koko kansasta. Osa on nohevampia ku toiset. Meilläki töissä revin välillä vähäisiä hiuksia päästäni, kun parin viikon välein selitän samalle ihmiselle samoja yksinkertaisia asioita uudelleen ja uudelleen. Tosin katsastusmiehillä on vaan aika paljon valtaa tehdä elämä vaikeaksi olipa väärässä tai ei.
                www.finnishcodriver.blogspot.fi

                Comment

                • nokonzok
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2013
                  • 826
                  • Espoo

                  Originally posted by Susiraja View Post
                  Noiden yksinkertaisten katsastusmiesten kanssa kannattaa muistaa, että edustavat otantaa koko kansasta. Osa on nohevampia ku toiset. Meilläki töissä revin välillä vähäisiä hiuksia päästäni, kun parin viikon välein selitän samalle ihmiselle samoja yksinkertaisia asioita uudelleen ja uudelleen. Tosin katsastusmiehillä on vaan aika paljon valtaa tehdä elämä vaikeaksi olipa väärässä tai ei.
                  Sitten taas toisaalta nämä otokset ovat kuitenkin käyneet sen insinöörikoulun, eikä rekisteröintikatsastuksiakaan pääse tekemään kuin lisäkoulutuksen kautta. Nämä eivät siis ole edes katsureiden joukossa ihan rivimiehiä, saati koko kansan keskuudesta. Lisäksi nämä on aika perusjuttuja, jotka ovat hakusessa. Sitten on vielä sekin, että sen vallan pitäisi lisätä myös vastuuta. Sitähän ei käytännössä tällä hetkellä ole, vaikka katsurit kovasti Trafin tarkastuksia pelkäävätkin.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    vm 2006 facelift ALPINA B7, Ajettu 18tkm, Grade 5/A eli käytännössä voi olettaa auton olevan virheetön. Kävis mulle, vaikka tynkämalli onkin.







                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Ja sitten samanlainen mutta langina. Grade huonompi 4/B, mutta on se melkein tuplasti ajettukin (33tkm) Kävis toi silti. Yhtään ei ole Suomessa. Vielä.







                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        TÄllainen 123-korinen coupe isolla koneella kiehtoo jollain kieroutuneella tavalla. Tuo olis aika ryhdikäs ja hyvällä gradella noin vanhaksi (4/B). ennen kaikkea sisusta on komeassa kunnossa, varmaankin ollut ikänsä tallissa eikä auringon ruoskittavana.




                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4984
                          • Forssa

                          Tämä saattaisi olla oikea ketju kysyä seuraavaa. Minulla on Japanista tuotu bmw ja siinä on jotain kummallista maalipinnassa siellä täällä. Näyttää aivan kuin hiontanaarmuilta maalin alla mutta lähtevät pois suht maltillisella hionnalla ja kiillotuksella. Kyseinen "ilmiö" esiintyy täysin sattumanvaraisesti eri puolilla autoa joten olen ihmetellyt mistä voisi olla kyse. Mitään perinteistä vanhan auton maalipinnan kulumaa tämä ei ole koska autossa on kohtia jossa maalipinta muuttuu aivan ihmeellisessä kohdassa hyvästä huonoksi. Lisäksi tämä esiintyy ainoastaan joissain kohdin sattumanvaraisesti. Vaikuttaisi jonkinlaiselta laskeumalta tmv. Osaako kukaan sanoa mitään?
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8971
                            • Kellokoski

                            Originally posted by BeamR View Post
                            Ja sitten samanlainen mutta langina. Grade huonompi 4/B, mutta on se melkein tuplasti ajettukin (33tkm) Kävis toi silti. Yhtään ei ole Suomessa. Vielä.
                            Niin siis B7 ei ole yhtään vai Langina ei ole yhtään?
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Niin siis B7 ei ole yhtään vai Langina ei ole yhtään?
                              Ei tietääkseni ole facelift B7 langia yhtään. Muutamakin valkoinen pre-fl Tynkämalli taitaa olla.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Taski
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2009
                                • 380
                                • Tampere

                                Originally posted by mikae34 View Post
                                Tämä saattaisi olla oikea ketju kysyä seuraavaa. Minulla on Japanista tuotu bmw ja siinä on jotain kummallista maalipinnassa siellä täällä. Näyttää aivan kuin hiontanaarmuilta maalin alla mutta lähtevät pois suht maltillisella hionnalla ja kiillotuksella. Kyseinen "ilmiö" esiintyy täysin sattumanvaraisesti eri puolilla autoa joten olen ihmetellyt mistä voisi olla kyse. Mitään perinteistä vanhan auton maalipinnan kulumaa tämä ei ole koska autossa on kohtia jossa maalipinta muuttuu aivan ihmeellisessä kohdassa hyvästä huonoksi. Lisäksi tämä esiintyy ainoastaan joissain kohdin sattumanvaraisesti. Vaikuttaisi jonkinlaiselta laskeumalta tmv. Osaako kukaan sanoa mitään?
                                Omassa Aristossa oli ihan samanlaisia ja kuvittelin että ovat vain kuuman auringon alla seisomisen tulos.
                                Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎