Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista V (+ muita merkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pope
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 687
    • Harjavalta

    Jaaha se facelift 760Li olis sitte tulossa meikäläiselle. Toivotaan ettei tule isoja yllätyksiä.

    Onkos porukka ottanut noihin vakuutuksia vai luottanut siihen että kaikki menee hyvin?
    e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

    Comment

    • nokonzok
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2013
      • 826
      • Espoo

      Originally posted by pope View Post
      Jaaha se facelift 760Li olis sitte tulossa meikäläiselle. Toivotaan ettei tule isoja yllätyksiä.

      Onkos porukka ottanut noihin vakuutuksia vai luottanut siihen että kaikki menee hyvin?
      Onnea hankinnasta! Mitä jäi maksamaan?

      Itse en ole vielä löytänyt mitään järkevän sisältöistä ja hintaista vakuutusta, eli "raakana" vaan tulemaan. Kerro toki jos jostain löydät, mutta japsidiileriltä sitä ei saa.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17477
        • Turku

        Arvaapa, millä tavalla ne epäkeskopultit irrotettiin takapäästä mun ex E61:stä, 2 talvea Suomessa?
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • pope
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 687
          • Harjavalta

          Originally posted by nokonzok View Post
          Onnea hankinnasta! Mitä jäi maksamaan?

          Itse en ole vielä löytänyt mitään järkevän sisältöistä ja hintaista vakuutusta, eli "raakana" vaan tulemaan. Kerro toki jos jostain löydät, mutta japsidiileriltä sitä ei saa.
          Kiitti! Hinnaksi jäi 605KJPY eli halvemmalla sain nyt mitä jäi sillon aikasemmin hinnaksi kun ei suostunut myymään. Ei kai tuo kauheen paha hinta ole. Sisusta hiukan jännittää koska C vaikka auction sheetissä ei siitä mitään ihmeellistä mainittukaan.

          Onko kukaan kysynyt kotimaisilta yhtiöiltä vakuutusta? Esim siten että ottais kaskon ja laittais seisontaan. Kyselin asiaa vakuutusyhtiöltä. Eivät osanneet vastata, mutta palaavat maanantaina asiaan.
          Last edited by pope; 15-04-2016, 15:23.
          e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

          Comment

          • nokonzok
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2013
            • 826
            • Espoo

            Originally posted by ka00z View Post
            Joo juurikin Nissanin osalta nuo OBD-asiat on mietityttäneet, mutta kiitos selvennyksestä. Täytyy nuo kohdat (ohjeistukset) vain kaivella esille Trafilta.
            Tosta: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251..._tarkastus.pdf

            Comment

            • nokonzok
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2013
              • 826
              • Espoo

              Originally posted by pope View Post
              Kiitti! Hinnaksi jäi 605KJPY eli halvemmalla sain nyt mitä jäi sillon aikasemmin hinnaksi kun ei suostunut myymään. Ei kai tuo kauheen paha hinta ole. Sisusta hiukan jännittää koska C vaikka auction sheetissä ei siitä mitään ihmeellistä mainittukaan.

              Onko kukaan kysynyt kotimaisilta yhtiöiltä vakuutusta? Esim siten että ottais kaskon ja laittais seisontaan.
              Tuohan tuli oikeasti halvalla! C-sisusta ei tavallisesti ole mitään muuta kuin tavanomaista käytön jälkeä, josta selviää huolellisella puunaamisella.

              Kotimaisilta joskus vuosia sitten kysyin, mutta normaalin liikennevakuutuksen / kaskon voimassaolo ei ollut ihan niin itsestään selvää Japanissa, saati kansainvälisillä merialueilla. Rahtivakuutukset oli puolestaan sen hintaisia, että niissä ei ollut mitään järkeä. Niin vähän ongelmia noilla reissuilla lopulta on, että oikeasti kannattaa laittaa vain sormet ristiin. Laivayhtiöllä on joka tapauksessa ainakin periaatteessa korvausvastuu jos matkalla tapahtuu jotain.

              Comment

              • Attekun
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1407
                • Saarijärvi

                Originally posted by BeamR View Post
                Mulle tuli vissiin keski-iän kriisi
                Ei vitja, repesin ääneen Lainaus wikipediasta: " Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59". Ei mulla muuta

                Mutta hei, eikö noista ovipahveista ollut sheetissä mitään mainintaa? Hyvä korinenhan tuo on ja siihen se manuaaliswappi niin mäkin alan kiinnostuun sit kun mun keski-ikä koittaa.

                Kiitti! Hinnaksi jäi 605KJPY eli halvemmalla sain nyt mitä jäi sillon aikasemmin hinnaksi kun ei suostunut myymään. Ei kai tuo kauheen paha hinta ole. Sisusta hiukan jännittää koska C vaikka auction sheetissä ei siitä mitään ihmeellistä mainittukaan.
                Mahtavaa! Linkkiä linkkiä! En jaksa ettiä tuolta sitä itte. Just kattelin yhtä myytyä facelift 750Li:tä joka meni 660kjpy että ihan kiva hinta tommosesta. Se C sisusta lienee se että vähän tarttee fiksiä, mutta ei mitään mahdotonta
                Toyota Alphard MS
                Peugeot e-2008
                ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by pope View Post
                  Jaaha se facelift 760Li olis sitte tulossa meikäläiselle. Toivotaan ettei tule isoja yllätyksiä.

                  Onkos porukka ottanut noihin vakuutuksia vai luottanut siihen että kaikki menee hyvin?
                  sulle tulee sitten se facelift mistä mä haaveilin. Mä änkeen loppukesästä sun laanille ihaileen, jos sopii... Vaikka tulis mitä ylläreitä niin toi on HALPA. Vertaa huvikseen mitä niistä joutuu muualla maailmassa maksamaan...

                  Mulla oli vakuutus seiskassa (maksoi joku 15000JPY tjsp ei muista, vois kaivaa esiin), mutta en sitten tiedä olisko se oikeasti korvannut yhtään mitään
                  Kolmoseen en ottanut, tappio ei ole suuri jos se putoaa joltain rampilta mereen. Ehkä jopa olis helpotus


                  Originally posted by Attekun View Post

                  Mutta hei, eikö noista ovipahveista ollut sheetissä mitään mainintaa? Hyvä korinenhan tuo on ja siihen se manuaaliswappi niin mäkin alan kiinnostuun sit kun mun keski-ikä koittaa.
                  no oli: scratches on the door trim. on kyllä helvetin erikoiset naarmut... Tai sitten tässä on kyseessä joku käännöskukkanen, koska selvästi kuitenkin on yritetty kertoa että ovissa on jotain. En tiiä... No, nyt tietää mitä tarkoittaa luokitus D sisustuksessa
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Oodi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 169
                    • Oulu

                    Montakohan harrasteautoa tämä topic on jo tuonut suomeen? Aivan loistava homma!

                    Comment

                    • pope
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 687
                      • Harjavalta

                      Originally posted by Attekun View Post
                      Ei vitja, repesin ääneen Lainaus wikipediasta: " Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59". Ei mulla muuta

                      Mutta hei, eikö noista ovipahveista ollut sheetissä mitään mainintaa? Hyvä korinenhan tuo on ja siihen se manuaaliswappi niin mäkin alan kiinnostuun sit kun mun keski-ikä koittaa.


                      Mahtavaa! Linkkiä linkkiä! En jaksa ettiä tuolta sitä itte. Just kattelin yhtä myytyä facelift 750Li:tä joka meni 660kjpy että ihan kiva hinta tommosesta. Se C sisusta lienee se että vähän tarttee fiksiä, mutta ei mitään mahdotonta





                      Siinä uskossa/toivossa eletään ettei tarvi sisusta mitään isompaa fiksiä.


                      Originally posted by BeamR View Post
                      sulle tulee sitten se facelift mistä mä haaveilin. Mä änkeen loppukesästä sun laanille ihaileen, jos sopii... Vaikka tulis mitä ylläreitä niin toi on HALPA. Vertaa huvikseen mitä niistä joutuu muualla maailmassa maksamaan...

                      Mulla oli vakuutus seiskassa (maksoi joku 15000JPY tjsp ei muista, vois kaivaa esiin), mutta en sitten tiedä olisko se oikeasti korvannut yhtään mitään
                      Kolmoseen en ottanut, tappio ei ole suuri jos se putoaa joltain rampilta mereen. Ehkä jopa olis helpotus




                      no oli: scratches on the door trim. on kyllä helvetin erikoiset naarmut... Tai sitten tässä on kyseessä joku käännöskukkanen, koska selvästi kuitenkin on yritetty kertoa että ovissa on jotain. En tiiä... No, nyt tietää mitä tarkoittaa luokitus D sisustuksessa
                      Joo tottakai sopii Erikoisempi väri koriin ja sisustaan oli haaveena, mutta ei kaikkea voi saada. Tai onhan toi musta hieno, mutta työläs pitää siistinä. Kyllä mä suht hyvin olen kärryillä noiden hintatasosta. Viime kesästä asti olen Saksasta, Ruotsista ja Virosta noita katsellut.

                      Joo muistelinki että sulla tais joku vakuutus olla. Odotellaan nyt maanantaita ja katsotaan mitä oma vakuutusyhtiö tuuma kun lupasivat sillon palata asiaan.
                      Last edited by pope; 15-04-2016, 15:48.
                      e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by pope View Post

                        .
                        Sulla on hierovat penkit. Porvari.



                        Niin siis mun vakuutus oli JPC:n kautta, ei Suomesta.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • pope
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 687
                          • Harjavalta

                          Originally posted by BeamR View Post
                          Sulla on hierovat penkit. Porvari.



                          Niin siis mun vakuutus oli JPC:n kautta, ei Suomesta.
                          Haha

                          Juu ymmärsin että oli sieltä. Jos jossain välissä jaksat kaivaa siitä tiedot mitä se kattoi niin ilmotteletko?
                          e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by pope View Post
                            Haha

                            Juu ymmärsin että oli sieltä. Jos jossain välissä jaksat kaivaa siitä tiedot mitä se kattoi niin ilmotteletko?
                            Ei mulla sitä tietoa edes ole, jpc vissiin vaan välitti laivayhtiön jonkun vakuutuksen, ainakin kun kyselin palvelukuvauksen perään niin kehottivat soittamaan armacupille. Jäi soittamatta kun sitten unohdin koko jutun.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • nokonzok
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2013
                              • 826
                              • Espoo

                              Originally posted by pope View Post
                              Haha

                              Juu ymmärsin että oli sieltä. Jos jossain välissä jaksat kaivaa siitä tiedot mitä se kattoi niin ilmotteletko?
                              Nämä on vähän kuin pankkien korkoturvat, asiakas häviää aina. Nostavat myös tullausarvoa, eli maksat vakuutuksesta myös tullit ja alvit. Käytännössä ne eivät myöskään korvaa juuri mitään, mikä kyllä lukee siellä pienellä präntillä. Mutta jos sillä ostaa paremmat yöunet niin sittenhän se voi hyvinkin olla rahan väärtti

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by Oodi View Post
                                Montakohan harrasteautoa tämä topic on jo tuonut suomeen? Aivan loistava homma!
                                Nopeesti mietittynä ainakin 12kpl.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎