Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuorma-auton hankinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leksii
    BTCF Member
    • May 2012
    • 1034
    • Turku

    #16
    Originally posted by markok View Post
    Onko kuorma-autoihin saatavissa tarvikeosia vai onko aina marssittava merkkiliikkeeseen osia ostamaan? Onko joku merkki osien osalta selvästi halvempi kuin joku toinen?

    Edit. Onko tuo nyt vielä kevyt kuorma-auto? Missä painossa se raja menee ja onko käyttökuluissa iso ero raskaalla ja kevyellä kuorma-autolla?
    On niitä tarvikeosia, esim Scuba myy ja tietty merkkiriippumattomat korjaamot myy.

    Toi on vielä kevyt kuorma-auto, raja on se 12tn
    Last edited by leksii; 28-02-2016, 00:05.
    e28 535i Touring
    e28 m535i + s38
    e34 535i --> ?


    Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Kannattaa myös ottaa huomioon se että pohja kestää ottaa auto kyytiin. Noissa on joskus vain ohut vaneri pohja ja harvat tukirakenteet.

      Tokihan sitä voi tukevoittaa mutta jos ei halua askarrella.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        tuplat
        Last edited by Muurahainen; 27-02-2016, 15:55. Reason: tupla

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by leksii View Post
          On niitä tarvikeosia, esim Scuba myy ja tietty merkkiriippumattomat korjaamot myy.

          Toi on vielä kevyt kauorma-auto, raja on se 12tn
          Onko tällä mitään merkitystä onko raskas vai kevyt? Muuttuuko katsastuksessa joku tai tuleeko jotain muita maksuja?

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Kannattaa myös ottaa huomioon se että pohja kestää ottaa auto kyytiin. Noissa on joskus vain ohut vaneri pohja ja harvat tukirakenteet.

          Tokihan sitä voi tukevoittaa mutta jos ei halua askarrella.
          Hyvä pointti tuokin.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by AnttiR View Post

            Ajokortin korottaminen aiheuttaa tänäpäivänä sitten sen että jos nyt on kortti sinne 2033 asti voimassa niin korotuksen jälkeen on enää viisi vuotta kerrallaan.

            Tämäkin vielä Pitää sitten tosissaan harkita se pikku E:n tarpeellisuus.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #21
              Kyllähän jarruremontit saa täysin tehdä itse, mutta jarrupaloihin uusien pintojen "kengitys" on luvanvaraista. nehän voi itse purkaa ja ottaa vanhat pinnat pois, sen jälkeen uudet pinnat käy liikkeessä laitattamassa kiinni, niin säästää roposia... korjaamohinnat on kumminkin 100e tunti luokkaa..
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • JH.
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 793
                • PKS

                #22
                Itsellä ei ole nyt ajankohtaista, mutta kun olen asiaa tutkinut niin lähtisin varmaan ostamaan briteistä/Saksasta valmiiksi rakennetun motorsport-kuljettimen jos Suomesta ei juuri sopivaa löydy. Rakentamiseen palaa helposti aivan älyttömästi rahaa.

                Kesän muutamat ratareissut nyt ajaa ihan hyvin väärältä puolelta ja tuolla Racecarsdirectissa on välillä ihan mielettömiä löytöjä kun joku (tai vaimo) kyllästyy harrastukseen ja romut laitetaan myyntiin. Uudesta asti ratakuljettimina olleissa saattaa myös olla kilometrit tosi alhaiset.

                Race cars for sale and race cars wanted, rally cars, spares, memorabilia, transporters and pit equipment for sale with on-line photos and spec sheets.


                Race cars for sale and race cars wanted, rally cars, spares, memorabilia, transporters and pit equipment for sale with on-line photos and spec sheets.




                Dhollandia 2 stage motorsport tail-lift Carries two cars, wheels, spares, tools & equipment 7.5Ton


                Race cars for sale and race cars wanted, rally cars, spares, memorabilia, transporters and pit equipment for sale with on-line photos and spec sheets.




                Sit vähän isompaan budjettiin .
                Race cars for sale and race cars wanted, rally cars, spares, memorabilia, transporters and pit equipment for sale with on-line photos and spec sheets.
                MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                Käyttis i4 eDrive40
                Kesällä E36 M3
                Radalla E36 325i track day tool

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #23
                  Tätäkin asiaa tullut vähän selvitettyä ja vaihtoehtojen haarukka on hieman pienentynyt. Minun käyttöön riittäisi 7500kg kevyt kuorma-auto, joiden kantavuus näyttää pyörivän noin 2500kg:ssa. Näiden käyttökustannukset ovat ilmeisesti aika paljon pienemmät kuin yli 10000kg:n autoilla. Vaihtoehtoja tähän luokkaan on ainakin Mitsun Canter, Mersun 815 ja Ivecon 75. Ilmeisesti ainakin osassa tämän luokan autoissa on paineilma tehosteiset nestejarrut, jotka eivät tarvitse jarrusovitusta ja katsastus olisi siten hieman edullisempi. Onko kellään kokemusta onko tuollainen jarrujärjestelmä toimiva ja missä autoissa sellainen on? Tosi huonosti löytyy googlella tietoa tästä. Myös muuten noista merkeistä saa antaa mielipiteitä onko jokin merkki parempi kuin toinen?
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • kimmon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Tuusulantien päässä...

                    #24
                    Originally posted by markok View Post
                    Tätäkin asiaa tullut vähän selvitettyä ja vaihtoehtojen haarukka on hieman pienentynyt. Minun käyttöön riittäisi 7500kg kevyt kuorma-auto, joiden kantavuus näyttää pyörivän noin 2500kg:ssa. Näiden käyttökustannukset ovat ilmeisesti aika paljon pienemmät kuin yli 10000kg:n autoilla. Vaihtoehtoja tähän luokkaan on ainakin Mitsun Canter, Mersun 815 ja Ivecon 75. Ilmeisesti ainakin osassa tämän luokan autoissa on paineilma tehosteiset nestejarrut, jotka eivät tarvitse jarrusovitusta ja katsastus olisi siten hieman edullisempi. Onko kellään kokemusta onko tuollainen jarrujärjestelmä toimiva ja missä autoissa sellainen on? Tosi huonosti löytyy googlella tietoa tästä. Myös muuten noista merkeistä saa antaa mielipiteitä onko jokin merkki parempi kuin toinen?
                    Mitsun Canter/Fuso omaa ainakin ihan normaalit nestetoimiset levyjarrut edessä ja takana. Edessä on vain tuplasatulat. Ei paineilmaa missään.
                    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5169
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by Esko View Post
                      Jotenkin tuntuisi topicin aloittajan kannalta fiksummalta, kun hommaa kunnon kopillisen autonkuljetustrailerin ja siihen vetoautoksi pitkä Sprinter asuntoautoksi muutettuna esim. 5 paikkaisena. Perään jää vielä mukavasti tilaa esim. crossipyörille tai huoltokamoille. Tuollaisella Sprinterillä nyt ajelee vaikka arkiajojakin ihan mielellään ja löytyy varmasti muutakin käyttöä enemmän kuin kopilliselle kuorma-autolle plus tietysti käyttö- ja huoltokustannukset huomattavasti edullisemmat.
                      Lisäksi tälläisen yhdistelmän hävittäminen lienee helpointa. Noille vanhoile linja-autoille tai oikealta ohjattaville kuorma-autoille ei oo ihan kamalasti kysyntää. Lisäksi esim. tuollaiseen Mitsun Canteriin ei mahdu mukaan edes vararenkaita yms. tarvittavia tarvikkeita. Mikäli tarkoitus on ajaa ulkomailla, tarkistaisin myös mitä erilaisten ajoneuvojen laivaaminen maksaa.
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      • leksii
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 1034
                        • Turku

                        #26
                        817 mersu menis kans varmaa, ruuhkassa saa ainakin hyvän pohjetreenin sen kytkimen kanssa ja muutenkin aika jäykkä ajaa.

                        Ainakin ku selvittelin ison sprintterin hakua saksasta nii halvemmalla vissii pääsi ku ajo via balticaa, maksaa jo kohtuu hyvän pennin lautta noille ku ne pitää erikseen tilata aina...
                        e28 535i Touring
                        e28 m535i + s38
                        e34 535i --> ?


                        Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by kimmon View Post
                          Mitsun Canter/Fuso omaa ainakin ihan normaalit nestetoimiset levyjarrut edessä ja takana. Edessä on vain tuplasatulat. Ei paineilmaa missään.
                          Tuo Mitsu taitaa muutenkin olla lähimpänä pakettiautoa niin hyvässä kuin pahassa.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #28
                            Mulla vois olla 814 Mersu sopivasti jouten kun sai tehtävänsä täytettyä. Isolla alumiinikopalla ja helposti kuljetuskäyttöön muokattavissa, tarvii lähinnä rampit.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • kimmon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Tuusulantien päässä...

                              #29
                              Originally posted by markok View Post
                              Tuo Mitsu taitaa muutenkin olla lähimpänä pakettiautoa niin hyvässä kuin pahassa.
                              Kyllä se on ihan ehta kuorma-auto niin tekniikaltaan kuin rakenteeltaankin pois lukien noi jarrut. Meillä on pikkuhinausautojen pohjana kolme tuollaista.
                              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by suppari View Post
                                Mulla vois olla 814 Mersu sopivasti jouten kun sai tehtävänsä täytettyä. Isolla alumiinikopalla ja helposti kuljetuskäyttöön muokattavissa, tarvii lähinnä rampit.
                                Tarjouksia saa toki laittaa vaikka tämä hankinta ei nyt vielä ihan lähikuukausina olekaan ajankohtainen. Kuinka paljon tässä autossa on verot ja vakuutukset vuodessa ja millaisen katsastuksen vaatii lähinnä jarrujen osalta?

                                Originally posted by kimmon View Post
                                Kyllä se on ihan ehta kuorma-auto niin tekniikaltaan kuin rakenteeltaankin pois lukien noi jarrut. Meillä on pikkuhinausautojen pohjana kolme tuollaista.
                                Minkä ikäisiä ja paljonko ajettuja nuo teidän Mitsut ovat? Onko niiden tekniikassa ollut mitään isompia vikoja?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎