Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Täältä löytyy vuoden 2013 tietoja. Yllättäen Slovenian luku nousee, jos mitataan ajettuja kilometrejä: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ted_death_rate

    En jaksanut ihan hirveästi lukea mitä kaikkea tuossa on otettu huomioon.

    Comment

    • Alpina E34
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1122
      • Masku

      Suomessa kuolee vitutukseen, kun liikenne ei suju Oikeasti itsellä ainakin ottaa hermoon aivottomuus tuolla liikenteessä. Tänäänkin isolla tiellä 2 autoa oli kääntymässä keskiviivan yli vasemmalle. Olivat ryhmittäytyneet (kerrankin) oikein keskiviivan tuntumaan että takanatulevat pääsee ohi. No, mitä tekee ensimmäisenä perässä tuleva corollaluski.. Jää odottamaan keskelle kaistaa Oli nätti 2km letka jarrut kuumana siinä kohtaa. Näitä siis päivittäin tuossa työmatkalla..
      E34 Lenz 536ds -89

      E34 osille tarve:
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
      Originally posted by T3
      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

      Comment

      • tuningki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1206
        • $ievi

        Onneksi itellä ei ole enää mihinkään kiire liikenteessä
        Bmw 320d -10
        Volvo s40 2.4 -05
        ex:bmw 316 e46 1.9 -02
        ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
        ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Yhdyn kyllä alpina E34 tekstiin ainakin osittain. En käsitä miten liikennevaloista lähteminen, liikenneympyrään meneminen ja moottoritiellä peilejen seuraaminen sekä ihan yleisesti kaistanvaihto tuntuvat olevan ylivoimaisen vaikeita tässä maassa. Tänäänkin tien päällä 250km ja kaikki edellämainitut näkyivät varsin hyvin.

          Peilejen seuraamista, liikenneympyrään menemistä sekä kaistanvaihtoa pääsee harjoittelemaan jo ruotsissa ja norjassa. Ruotsissa saa katsella peileihin kuin saksassakin, norjassa puolestaan sujahtaa sukkelasti likenneympyrään (niiden luvattu maa kertakaikkiaan). Isäni vain kaiholla muistelee kun Suomessakin vielä 15-20vuotta sitten sujui ajaminen.

          Liikennekuolemiin vaikuttaa muuten huomattavasti käytössä oleva autokalusto, joka on varmasti keskimäärin parantunut paljon Suomessa noiden vuosien aikana. :think
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2725
            • Tampere

            Originally posted by E39Fin View Post
            Liikennekuolemiin vaikuttaa muuten huomattavasti käytössä oleva autokalusto, joka on varmasti keskimäärin parantunut paljon Suomessa noiden vuosien aikana. :think
            Pitää paikkaansa tilastojenkin mukaan. Vuonna 2016 liikennekuolemien määrä Suomessa oli noin 220 kpl, josta 70,5 % aiheutui kohtaamis- ja suistumisonnettomuuksista. Kohtaamisonnettomuuksissa korostuvat raskaan liikenteen onnettomuudet sekä itsemurhatapaukset. Suistumisonnettomuuksissa puolestaan korostuvat nuoret riskikuljettajat, ajoterveyshaasteet ja päihteet.

            Alkoholi onkin tunnetusti yksi merkittävimmistä riskitekijöistä tieliikenteessä.

            Liikennekäyttäytymiseen vaikuttaminen on olennaisin keino ehkäistä onnettomuuksia, mutta edellä mainituista tapauksissa keskeisin kuolemia vähentävä tekijä on ennen kaikkea ajokaluston törmäysturvallisuus. Tämä siitäkin huolimatta, että kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa turvavyön käyttöaste Suomessa oli vuonna 2012 tutkijalautakuntien tarkastelemissa onnettomuuksissa 64 %.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by nullzwei View Post
              Ehkä jos maksu olisi kaikille sama sillä raha ei ole eikä milloinkaan tule olemaan relevantti liikenneturvallisuuden mittari.

              Paitsi vassareitten mielestä koska isotuloiset ja blaa blaa.
              Miten saman suuruinen sakkorangaistus voi millään ajatusten tasolla kirpaista ja opettaa suuri ja pienituloista yhtä paljon, kerrotko ?.

              Jos tulotasovertailu on vaikkapa Alepan kassa vs Koneen tj miten ja millaisella ajattelulla päädyt siihen että esimerkiksi 500€ sakko tuntuisi molemmista samalle maksua nettipankissa hyväksyessä ja tilin saldon numeroiden muuttuessa ?. Kyllä se pilkun paikka melkoisen varmasti aiheuttaa toisessa em ammatissa olevalle paljon enemmän ajatuksia "nyt ajan sääntöjen mukaan" ja "miten paljon olisin saanut ruokaa tuollakin rahalla" jne.

              Aika naurettavaa tämä samansuuruisen sakkorangaistuksen ajaminen. Asia muuttuisi tasapäiseksi jos sakko maksettaisiin sormina tai muina raajoina mutta rahalla pelatessa ainoa oikea tapa rangaista tasapuolisesti on progressiivinen tulotasoon sidottu.

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Miten saman suuruinen sakkorangaistus voi millään ajatusten tasolla kirpaista ja opettaa suuri ja pienituloista yhtä paljon, kerrotko ?.

                Jos tulotasovertailu on vaikkapa Alepan kassa vs Koneen tj miten ja millaisella ajattelulla päädyt siihen että esimerkiksi 500€ sakko tuntuisi molemmista samalle maksua nettipankissa hyväksyessä ja tilin saldon numeroiden muuttuessa ?. Kyllä se pilkun paikka melkoisen varmasti aiheuttaa toisessa em ammatissa olevalle paljon enemmän ajatuksia "nyt ajan sääntöjen mukaan" ja "miten paljon olisin saanut ruokaa tuollakin rahalla" jne.

                Aika naurettavaa tämä samansuuruisen sakkorangaistuksen ajaminen. Asia muuttuisi tasapäiseksi jos sakko maksettaisiin sormina tai muina raajoina mutta rahalla pelatessa ainoa oikea tapa rangaista tasapuolisesti on progressiivinen tulotasoon sidottu.

                Kolmannesta ylinopeudesta vuoden sisällä sormi pois ilman puudutusta.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by GOOFY View Post
                  Kolmannesta ylinopeudesta vuoden sisällä sormi pois ilman puudutusta.
                  Seuraavista kolmesta leikkauksessa käytetään perus ruokaveistä

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Miten saman suuruinen sakkorangaistus voi millään ajatusten tasolla kirpaista ja opettaa suuri ja pienituloista yhtä paljon, kerrotko ?.

                    Jos tulotasovertailu on vaikkapa Alepan kassa vs Koneen tj miten ja millaisella ajattelulla päädyt siihen että esimerkiksi 500€ sakko tuntuisi molemmista samalle maksua nettipankissa hyväksyessä ja tilin saldon numeroiden muuttuessa ?. Kyllä se pilkun paikka melkoisen varmasti aiheuttaa toisessa em ammatissa olevalle paljon enemmän ajatuksia "nyt ajan sääntöjen mukaan" ja "miten paljon olisin saanut ruokaa tuollakin rahalla" jne.

                    Aika naurettavaa tämä samansuuruisen sakkorangaistuksen ajaminen. Asia muuttuisi tasapäiseksi jos sakko maksettaisiin sormina tai muina raajoina mutta rahalla pelatessa ainoa oikea tapa rangaista tasapuolisesti on progressiivinen tulotasoon sidottu.
                    Eikö se olisi sitten ihan sama ja jopa helpompaa laittaa ruoka, polttoaine tai mikä tahansa muu hyödyke progressiiviselle?

                    Substanssissa pysyttäessä lienee tarkoituksenmukaisinta aluksi viitata saksalaiseen sakotusjärjestelmään, missä ei progressiota tunneta. Jos on tarpeen mukaista niin otetaan käsittelyyn myös muiden länsimaisten oikeusvaltioiden sakotusjärjestelmät.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by nullzwei View Post
                      Eikö se olisi sitten ihan sama ja jopa helpompaa laittaa ruoka, polttoaine tai mikä tahansa muu hyödyke progressiiviselle?

                      Substanssissa pysyttäessä lienee tarkoituksenmukaisinta aluksi viitata saksalaiseen sakotusjärjestelmään, missä ei progressiota tunneta. Jos on tarpeen mukaista niin otetaan käsittelyyn myös muiden länsimaisten oikeusvaltioiden sakotusjärjestelmät.
                      Eikö olisi helpompaa selvittää mikä ero on listaamillasi asioilla vs rangaistus ?
                      Jos ei ymmärrä sakkorangaistuksen tarkoitusta ei kannata asiaan varmaan kommentoida ?

                      Muiden maiden järjestelmät eivät aina ole tasapuolisia ja maan oma valinta. Ehkä siellä ei ole tarkoituskaan sakottaminen eikä edes liikenteen valvonta samassa määrin kuin meillä.

                      Omia kokemuksia liikennerikkomusten rangaistuksista kun muistelen on parhaiten ohjannut jollakin tavalla järkevään ajotapaan rahallinen sopivan suuruinen siivu tuloista. Esim ajoluvan hyllyllä aikanaan ollessa ei paljon asia stressannut eikä oikeastaan vaikuttanut mitenkään ajotapaan.
                      Last edited by BMW525Xda; 10-06-2017, 10:47.

                      Comment

                      • Soiled
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3216
                        • Mystinen Kuopio

                        Talon rakentamisen johdosta työmatka vähän piteni ja menee suurelta osin kaupungin 40-60km/h rajoituksilla ja liikennevaloja mahtuu mukaan kohtuullisesti. Töihin tulee mentyä niin aikaiseen, että valot ei ole päällä niin on hyvä ajella, mutta sitten, kun on valo-ohjattu liikenne niin voi herrajumala miten porukka (ainakin täällä savossa) nukkuu noissa vitun valoissa! Joku 20 auton letka niin parhaimmillaan ekana oleva lähtee niin vitun hitaasti liikkeelle, että vilkkaasti liikennöidyissä risteyksissä valoista kerkeää mennä 2 autoa ja taas punaiset. Hermo palaa aivan täysin, kun joutuu jotkut 3-4 valot odottamaan, että pääsee läpi.
                        Sitten nämä 80km/h alueella alinopeutta ajavat. Suhteellisen monta kilsaa tulee traileria vedettyä perässä kesällä ja talvella niin kyllä vaan vakkari 86km/h nopeudella saa ohitella edessä ajavia huolella. Sitten vilkutellaan valoja ja näytetään keskaria, kun vittu ajetaan 70km/h edessä ja menen ohi. Tai sitten sivutieltä/risteyksistä eteen tulevat, kun ajat tyyliin 80-100km/h. Hulluna puikataan siihen eteen, että melkein joudut tekemään lukkojarrutuksen, kun se eteen tulijia tuudittautuu hyvänolon tunteeseen, että kerkesimpäs vielä puikata tohon väliin, mutta ei saatana sitä kaasua polje, että kiihdyttäisi edestä pois edes siihen suurimpaan sallittuun nopeuteen!
                        Alkaa kyllä vitutus nousemaan samantien, kun näitä miettii
                        Mystinen.Fi @ FB
                        IG @tarmohanninen
                        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by Soiled View Post
                          Sitten nämä 80km/h alueella alinopeutta ajavat. Suhteellisen monta kilsaa tulee traileria vedettyä perässä kesällä ja talvella niin kyllä vaan vakkari 86km/h nopeudella saa ohitella edessä ajavia huolella. Sitten vilkutellaan valoja ja näytetään keskaria, kun vittu ajetaan 70km/h edessä ja menen ohi...
                          Eilen tulin kärryn kanssa Turusta cruisella ja gps nopeutta 81kmh koko matkan. Erikoista kun tälläkin nopeudella joutuu ohittamaan 120kmh alueella henkilöautoja joista menee 81kmh nopeudella heittämällä todella lyhyellä matkalla ohi. Uskon että näillä ohitettavilla on 70kmh nopeutta. Olihan eilen toki puoli talvinen keli ja +18 lämmintä että toki varovaisuutta pitikin olla.
                          On suomalainen ajokulttuuri kyllä eu:n kärkitasoa varovaisuudessa.

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Eikö olisi helpompaa selvittää mikä ero on listaamillasi asioilla vs rangaistus ?
                            Jos ei ymmärrä sakkorangaistuksen tarkoitusta ei kannata asiaan varmaan kommentoida ?

                            Muiden maiden järjestelmät eivät aina ole tasapuolisia ja maan oma valinta. Ehkä siellä ei ole tarkoituskaan sakottaminen eikä edes liikenteen valvonta samassa määrin kuin meillä.

                            Omia kokemuksia liikennerikkomusten rangaistuksista kun muistelen on parhaiten ohjannut jollakin tavalla järkevään ajotapaan rahallinen sopivan suuruinen siivu tuloista. Esim ajoluvan hyllyllä aikanaan ollessa ei paljon asia stressannut eikä oikeastaan vaikuttanut mitenkään ajotapaan.
                            Mitä tekemistä sakotusjärjestelmällä on tulojen kanssa. Miksi ei punaista päin käveleminen ole progressiivista. Miten suomalaisessa sakotusjärjestelmässä toteutuu tasa-arvo. Paraneeko liikenneturvallisuus enemmän 50 000 tuhannen sakolla kuin 50 euron. Mitä tehdään kun ne sormet joita aletaan leikkelemään loppuu. Menee kyky tehdä 50 000 sakkotuloja ja tyyppi putoaa 50 euron luokkaan leikkelemään jäljelle jääneiden sormia. Niinkö.

                            Jos progressiivinen sakkojärjestelmä on noin hyvä niin sen voisi ulottaa myös sormien leikkelemiseen, vai.

                            Haluaisin vielä oppia lisää sakotusjärjestelmästä kun jäi vähän epäselväksi vielä mitä tekemistä asiassa on mm. kaksoisrangaistuksen osalta, ts samasta teosta on annettu useampi rangaistus.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by nullzwei View Post
                              Mitä tekemistä sakotusjärjestelmällä on tulojen kanssa. Miksi ei punaista päin käveleminen ole progressiivista. Miten suomalaisessa sakotusjärjestelmässä toteutuu tasa-arvo. Paraneeko liikenneturvallisuus enemmän 50 000 tuhannen sakolla kuin 50 euron. Mitä tehdään kun ne sormet joita aletaan leikkelemään loppuu. Menee kyky tehdä 50 000 sakkotuloja ja tyyppi putoaa 50 euron luokkaan leikkelemään jäljelle jääneiden sormia. Niinkö.

                              Jos progressiivinen sakkojärjestelmä on noin hyvä niin sen voisi ulottaa myös sormien leikkelemiseen, vai.

                              Haluaisin vielä oppia lisää sakotusjärjestelmästä kun jäi vähän epäselväksi vielä mitä tekemistä asiassa on mm. kaksoisrangaistuksen osalta, ts samasta teosta on annettu useampi rangaistus.
                              Yksinkertainen ihminen yleensä vääntelee asiat osatotuuksiksi niin kuin itse ne näkee tosin usein vääntelijä on sokea.

                              Kun haluat jatkaa näitä typeriä kääntelyitä niin minäkin haluan oppia nyt sinulta.
                              Nouseeko murhattu kuolleesta kun murhaaja saa elinkautisen ?
                              Sinun logiikalla tästä on turha antaa rangaistusta ja onhan se epäreilua.

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Yksinkertainen ihminen yleensä vääntelee asiat osatotuuksiksi niin kuin itse ne näkee tosin usein vääntelijä on sokea.

                                Kun haluat jatkaa näitä typeriä kääntelyitä niin minäkin haluan oppia nyt sinulta.
                                Nouseeko murhattu kuolleesta kun murhaaja saa elinkautisen ?
                                Sinun logiikalla tästä on turha antaa rangaistusta ja onhan se epäreilua.
                                Koeta pysyä asiassa äläkä käy persoonaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎