Minulle soitti eilen poliisi koska kirjoitin facebookiin liian värikkäästi ihanista suunnistajista jotka ei välitä yksityisalueista ja tulee tallomaan viheralueet. Kaikki on siis mahdollista.
No niin, kiitos näistä päivityksistä näistä nopeukseista, minusta se nolla toleranssi on aika haitarista, kun miettii jos ajat yksin tyhjällä tiellä. Hallitus aikoo laillistaa liikennerikkomukset ja muuttaa niiden sakot hallinnolliseksi maksuksi
Myös minusta se turvaväli on isompi juttu kuin pieni ylinopeus, myös tästä voisi vetää pientä mutu tuntuma johtopäätöstä, eli kun saadaan realiaikainen seuranta verotus, niin ei olisi mikään ihme että nopeus sakotus tulis sitä kautta, kun virkavalta voisi valtion kanssa miettiä kuinka helppoa on kerätä sakko tuloja kansalaisilta sitten
Herää kysymys kumpi on vaarallisempaa ja kummasta kuuluisi oikeasti sakottaa:
-Ajetaan 5-10km "ylinopeutta" vai
-Ajetaan näillä paska/loskakeleillä aamu/iltahämärissä pienessä sateessa pelkillä päivävaloilla ilman takavaloja paskaisella tummalla autolla.
Ja kamoissa tms niitä on kymmeniä tuhansia jotka vetää kännykkäkorvalla ja rauhottavat veressä tuolla, reaktio kyky on luokkaa ei kiinnosta eikä eikä koskaan ja mukava kanssa ajaa alle rajoituksen koska on niin usvassa että kiire tai eläminen on loppunut jo apteekin kassalle.
Tässä oman kämpän kohdalla on nyt kiertotie, vähintään joka kymmenes varsinkin ilta-yöaikaan vetää lähes ulos tieltä kun ei menekään vanhasta muistista, sitten on hätävilkkua ja ties mitä päällä ja ajetaan vastaantulevien kaistaa tai 5kmh vauhtia.
No niin, kiitos näistä päivityksistä näistä nopeukseista, minusta se nolla toleranssi on aika haitarista, kun miettii jos ajat yksin tyhjällä tiellä. Hallitus aikoo laillistaa liikennerikkomukset ja muuttaa niiden sakot hallinnolliseksi maksuksi
Myös minusta se turvaväli on isompi juttu kuin pieni ylinopeus, myös tästä voisi vetää pientä mutu tuntuma johtopäätöstä, eli kun saadaan realiaikainen seuranta verotus, niin ei olisi mikään ihme että nopeus sakotus tulis sitä kautta, kun virkavalta voisi valtion kanssa miettiä kuinka helppoa on kerätä sakko tuloja kansalaisilta sitten
Nollatoleranssi nopeuksien suhteen, nopeuskamerasakon maksuvelvollisuus auton omistajalle (autoilijan täytyy itse perustella syyttömyytensä hallinto-oikeudessa) sekä ennakointivelvollisuus (toinen rikkoo lakia ja aiheuttaa kolarin niin joudut itse maksumieheksi kun et osannut ennakoida). Siis mitä paskaa täällä Suomessa taas suunnitellaan
Turvavälit, kännikuskit, ilman valoja ajavat yms. oikeasti liikenteessä vaaralliset tapaukset jäävät tässä muutoksessa täysin ulkopuolelle..
Herää kysymys kumpi on vaarallisempaa ja kummasta kuuluisi oikeasti sakottaa:
-Ajetaan 5-10km "ylinopeutta" vai
-Ajetaan näillä paska/loskakeleillä aamu/iltahämärissä pienessä sateessa pelkillä päivävaloilla ilman takavaloja paskaisella tummalla autolla.
Riippuu tilanteesta, jos ajat itse ylinopeutta ja takaa tulee vielä kovempaa ja jää roikkumaan, niin silloin se ylinopeus on pahempi(saattaa olla sarkastinen kommentti). Mä oon varmaan ketä tuo valottomuus takana ei haittaa, kun tääl kehäIII sisällä ja Tuusulan päin työmatkalla on hyvät valot, myös tulee huomattua ne heijastimet, enkä kyl aja niin paljoa ylinopeuttaa, että ei huomaisi nopeus eroa...
Ja kamoissa tms niitä on kymmeniä tuhansia jotka vetää kännykkäkorvalla ja rauhottavat veressä tuolla, reaktio kyky on luokkaa ei kiinnosta eikä eikä koskaan ja mukava kanssa ajaa alle rajoituksen koska on niin usvassa että kiire tai eläminen on loppunut jo apteekin kassalle.
Joo, tuota en pysty käsittelee, aika sanattomaksi välillä vetää, kun miettii että se pieni ylinopeus on muka vakava asia verrattuna noihin, mutta kun on suomesta kyse, niin ei ole mikään yllätys
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Tolppa otti kuvan. Tänään tuli lappu kotiin. Tai siis laput. Oikein kahteen kertaan kahdessa eri kuoressa. Taitaa olla poliiseilla vielää liikaa löysää budjetissa. Kuitenkin noiden lähettely jotain maksaa.
Lopputulemana huomautus.
Minulle ilmainen kuva, valtiolle joitakin euroja.
Onkohan noilla huomautuksilla oikeasti mitään hyötyä?
Enemmänkin turhia kuluja valtiolle.
Tolppa otti kuvan. Tänään tuli lappu kotiin. Tai siis laput. Oikein kahteen kertaan kahdessa eri kuoressa. Taitaa olla poliiseilla vielää liikaa löysää budjetissa. Kuitenkin noiden lähettely jotain maksaa.
Lopputulemana huomautus.
Lopputulemana huomautus.
On tuosta se hyöty, että ainakin osan kaasujalkaa tuo huomautus rauhoittaa vähän aikaa.
Kokonaisuutena olen sitä mieltä, että aivan turhaa. Tosin joku täällä oli vastikään sitä mieltä, että tuo on täysin automatisoitu....
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Saksalaiset lähettelee kuvia. Suomessa mennään konttorille katsomaan kuka perkele on mun nimissä olevaa autoa lainannut.
Itse asiasta sen verran että käännetty todistelu tulee erittäin suurella todennäköisyydellä voimaan näissä pikku ylinopeusjutuissa. Epäilen kyllä että tuo ajatus kaatuu arkadianmäellä. Erityisesti jos samalla on tarkoitus vaikuttaa ajo-oikeuksiin.
Comment