Originally posted by addee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by Laku View PostMitä tarkoittaa ehdollinen ajokielto? Kovasti tuntuu rangaistukset vaihtelevan Suomessa samasta rikoksesta.e28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Comment
-
-
Originally posted by addee View Post
ja se oli 3kk ajokieltoa, tosin ehdollisena,
Itellä ois vajaa vuosi sitten kortti lähtenyt useiden sakkojen takia, mutta sain onneksi vuoden "koeajan", tms. olikaan nimike ja sinä aikana ei sais törttöillä ja kortti lähtee heti veks jos sakot tulee. Vielä kuukauden verran taitaa olla että vuosi tulee täyteen.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMitä tarkoittaa ehdollinen ajokielto? Kovasti tuntuu rangaistukset vaihtelevan Suomessa samasta rikoksesta.
"Määrätään ajokieltoon. Ajokiellon kesto 3kk. Ajokielto on ehdollinen.
Ehdollinen ajokielto määrätään täytäntöönpantavaksi, jos tuomittu koeaikana syyllistyy törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, rattijuopumukseen, törkeään rattijuopumukseen tai vaarallisten aineiden kuljetusrikokseen."
Sekin asia autto tuohon ehdolliseen ajokieltoon, et aikasemmi ei oo tullu törttöiltyä.
Originally posted by bemmeri View PostKuinka pitkä tuo aika jolloin tilanne "nollautuu"? Eli kuinka kauan tarvii ajella varovammin?minimi on vuoden ja maksimi 3v.
Last edited by addee; 10-05-2018, 14:50.Neloskoneen arkinen rahina
Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
+4 kulkuneuvoa
Comment
-
-
Ratamaksut ja rangaistukset on kyllä aika älyttömällä tasolla.
Tää kansa osoittaa omalaatuisuutensa myös tässä asiassa.
Miksi ei voi olla esim maksimia sakkojen suuruudelle.
Joku varakkaampi saa ihan kohtuuttoman sakon vs. Tehty rikos. En pidä kovin hyvänä perusteluna että oppiipahan olemaan.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostRatamaksut ja rangaistukset on kyllä aika älyttömällä tasolla.
Tää kansa osoittaa omalaatuisuutensa myös tässä asiassa.
Miksi ei voi olla esim maksimia sakkojen suuruudelle.
Joku varakkaampi saa ihan kohtuuttoman sakon vs. Tehty rikos. En pidä kovin hyvänä perusteluna että oppiipahan olemaan.Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Tai lähdettäisiin siitä että uhriton rikos ei ole rikos tässä tapauksessa jos se tilannenopeutena oli vallitseviin olosuhteisiin ok. Esim minusta hetkellinen 250kmh 120 alueella kun näkyvyys on täydellinen ja keli kuiva ja muita tienkäyttäjiä ei ole, ja oma valvetila ja auton kunto kohtaavat tien kunnon kanssa - on täysin ok.
Vähän sama kun humisiko tuuli metsässä jos kukaan ei ole kuulemassa.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTai lähdettäisiin siitä että uhriton rikos ei ole rikos tässä tapauksessa jos se tilannenopeutena oli vallitseviin olosuhteisiin ok. Esim minusta hetkellinen 250kmh 120 alueella kun näkyvyys on täydellinen ja keli kuiva ja muita tienkäyttäjiä ei ole, ja oma valvetila ja auton kunto kohtaavat tien kunnon kanssa - on täysin ok.
Vähän sama kun humisiko tuuli metsässä jos kukaan ei ole kuulemassa.
Tarttis sitten olla semmonen ranneke, jossa lukee, että paikallinen riistanhoitoyhdistys saa lopettaa kituvan raadon paikalla...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostKlassikkoaihe. Mitäs, kun menetät tossa vauhdissa, lasarettiin ja työkyvyttömäksi. Sitten me muut maksetaan sun loppuelämän hoidot.
Tarttis sitten olla semmonen ranneke, jossa lukee, että paikallinen riistanhoitoyhdistys saa lopettaa kituvan raadon paikalla...
Mitäs sitten kun sinä menetät (jännästi jätetty spesifioimatta) siinä 120 vauhdissa, lasarettiin ja työkyvyttömäksi. Ja me muut maksetaan sitten sinun loppuelämän hoidot? Ja vauhti oli kenties 25 vuotta aiemmin vankilassa tehdyn liikennemerkin mukaan kuitenkin oikea.
Kerrotko nyt että tuletko halvemmaksi yhteiskunnalle vai oletko jotenkin oikeutetumpi rajuun onnettomuuteen? Jos niin niin silloinhan nopeusrajoituksen orjallinen noudattaminen on kaikkein vaarallisinta, se altistaa lähes.
Monessa tilanteessa se 120 voi olla liiankin kova tilannenopeus, se kylttihän ei näe eikä kuule.
Mitenkäs nämä jotka räplää kännykkää ja ei pidä sumussa tai lumisateella valoja päällä? Aiheuttaa hirveän määrän onnettomuuksia, miten ratkaistaan nehän on rikollisia.
Itse olin 30v mennessä ollut katkeamatta 12vuotta kuukausipalkalla töissä ja maksanut isoja kansaneläkevakuutusmaksuja ja tuolloin ei henkilökohtaista eläkettä kertynyt lainkaan ennen 22 ikävuotta vaikka niitä maksoi täysimääräisesti. Moni on tuonkin ajan ollut koulussa tai työttömänä tai pätkätöissä ja kerryttänyt vähemmän valtion kassaa. Otetaan sitten myös tämä epäkohta samaan pöytään. Että jos et ole kerryttänyt kelan kassaa niin onnettomuudesta et saa mitään apua.
Tuskin kukaan nyt haluaa itselleen vahinkoa, ja niitä jotka haluaa niin ei pidättele mikään. Tuollaista 120 voikin ajella vaikka kännykkää näpyttäen niinkuin tuhannet tekee joka päivä, mutta 250 vauhdissa olen ihan varma että on tehty aivoissa aika kattava riskianalyysi ja tarkkaavaisuutta ja harkintaa on ajaessa läsnä ihan taatusti enemmän kuin 120 ajaessa. Se on nimittäin mielenkiintoinen homma että kun saa ajaa mielekästä nopeutta niin myös keskittyminen pysyy ajamisessa ja se on myöskin silloin rentouttavaa eikä väsyttävää.
Esim tämä länsiväylä täällä Espoossa on raivostuttava, aurinkoisina kesäpäivinä poliisi kyttää viattomia kansalaisia ja rajoitus on siitä kun minä kortin sain ni muuttunut kaikilta osin 100:sta 80:n. Viimeisin osuus muutettiin täysin mielivaltaisesti vuosi sitten satasesta alas. Tie on paremmassa kunnossa kuin koskaan ja pidemmät liittymät yms. Kyse ei ole mistään muusta kuin ajojahdista, vainoamisesta ja tahallisesta sabotoinnista. Jokaisessa muussa euroopan maassa rajoitus olisi tollasella tiellä isompi kuin 80.
Noh lipes aiheesta joten jatketaan vaikka toisessa aiheessa toisella kertaa.Last edited by Remotion; 10-05-2018, 21:47.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTai lähdettäisiin siitä että uhriton rikos ei ole rikos tässä tapauksessa jos se tilannenopeutena oli vallitseviin olosuhteisiin ok. Esim minusta hetkellinen 250kmh 120 alueella kun näkyvyys on täydellinen ja keli kuiva ja muita tienkäyttäjiä ei ole, ja oma valvetila ja auton kunto kohtaavat tien kunnon kanssa - on täysin ok.
Vähän sama kun humisiko tuuli metsässä jos kukaan ei ole kuulemassa.
Toki tuo nopeuksien kyttääminen Suomessa on perseestä. Maantiellä +10 km/h voisi hyvin antaa olla puuttumatta ja motarille +20km/h. Siinä vaiheessa kun ajetaan yli kaksi kertaa nopeammin kun tien nopeusrajoitus, niin aletaan jo monessa mielessä olemaan aika rajoilla. Miten se poliisi voi todeta auton kunnon siinä tien päällä? Ne alkuperäiset 300tkm ajetut iskarit ei kyllä varmasti ole enää siinä kunnossa, että niillä voisi turvallisesti Suomen teillä ajaa 250km/h.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTai lähdettäisiin siitä että uhriton rikos ei ole rikos tässä tapauksessa jos se tilannenopeutena oli vallitseviin olosuhteisiin ok. Esim minusta hetkellinen 250kmh 120 alueella kun näkyvyys on täydellinen ja keli kuiva ja muita tienkäyttäjiä ei ole, ja oma valvetila ja auton kunto kohtaavat tien kunnon kanssa - on täysin ok.
Vähän sama kun humisiko tuuli metsässä jos kukaan ei ole kuulemassa.Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Remotion kirjotti ehkä vähä kärjistäen, mutta sisältö oli kyllä asiaa. 250km/h on järjetön vauhti suurimman osan autoilijan ajotaitoihin verrattuna. Mutta moottoriteillä voisi ihan hyvin ajella 150-180km/h välillä. Sama maantiellä rekka/karavaanari letkaa ohitellessa olisi turvallisempaa jos sais luvan kanssa laittaa kaasun pohjaa. Se et jos 100 alueella sais nostaa hetkellisesti nopeuden +150km/h olisi ohitus aika lyhyempi ja tätä myötä turvallisempi.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
^Kuten sanottu, niin Remotionin teksti varmaan enemmän idean tasolla kärjistetysti, kuin käytännössä. Mutta allekirjoitan.
Eniten tässä mättää itselle tekopyhyys ja koko moraalinen dilemma "tieliikenneturvallisuuden" suhteen:
Sanotaan, että nopeus on tosi paha juttu ja se tappaa sut ja kaikki muut. Ja yhtäaikaa sanotaan, että budjettiin on laskettu, että ylinopeussakoilla pitäisi tienata kassaan vähintään X määrä euroja.
Mites vaikka aseellinen ryöstö, tai vaikka raiskaus?
Tosi paha juttu, jossa joku voi kuolla tai satuttaa itsensä muuten. Pitäiskö näitäkin alkaa sakottamaan ja laskea tulot etukäteen budjettiin..?
Ja vanha, Anglian rumpujarruilla rajojaan junnuina testaillut kansa on vielä saatu aivopestyä tähän mukaan. Yhdessä päivitellään uutissivustoilla ja mediassa, kun joku on ajanut peräti 160km/h.
Todella nurinkurista yhtäaikaa väittää, että ylinopeus on vakava rikos, jonka kaitsemiseen pitää käyttää reilusti resursseja ja myöntää suoraan, että rahaahan tässä kerätään. :think
Edit. lievä ot-sivuhuomio vielä. Ajelin tuossa eilen moottoritietä pitkän matkaa poliisin takana, samoja nopeuksia kuin maijakin. 80-alueella mittarin mukaan 87, 100-alueella jotain 110 km/h luokkaa. Oli jännä nähdä, kuinka kaikki hidastivat vauhtia, mentiin lainvalvojien kanssa käytännössä kaikista ohi. Lisäksi ihmisten ajolinjat menivät aivan päin persettä, ja yksi auto meinasi tulla ohituskaistalle kylkeen, kun kaikki tuijottivat mittariaan. Tämä on liikenneturvallisuutta.Last edited by Jii_Koo; 11-05-2018, 08:26.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Remotion asiaa...Noin kärjistettynä.
Kaikki mun tekemät ylinopeudet on ajateltu, koska miksi riskeeraa, ei niin kiire oo, en edes lähe ohittaa vaikka voisi jos tiedän että tyylin seuraavan 1km päästä poistutaan motarilta tms. Enkä palaa kaistalle kun olen ohittanut, siitä 5 metrin päästä toisen keulasta, jos ajetaan 2 kaistaa samaan suuntaan tai änkeä johonkin pieneen väliin koska piti edellä oleva ohittaa vaikka sen takana olisi ollut tilaa tms..Tuolla "sattuu" ja "tapahtuu", kokoajan sellaisia pieniä virheitä mistä voisi tulla isokin tilanne, koska(tää on mun näkemys) ajetaan vaan, ei välitetä muista tai ajatella
"Tyyliin se naapuri ei saa olla nopeammin kotona, se ei saa ohittaa", tää sama pätee kaupassakin, voi juma että näille saa nauraa, pitäisi jaksaa alkaa vaan kuvaa ja laittaa youtubeen
Originally posted by Jii_Koo View PostEdit. lievä ot-sivuhuomio vielä. Ajelin tuossa eilen moottoritietä pitkän matkaa poliisin takana, samoja nopeuksia kuin maijakin. 80-alueella mittarin mukaan 87, 100-alueella jotain 110 km/h luokkaa. Oli jännä nähdä, kuinka kaikki hidastivat vauhtia, mentiin lainvalvojien kanssa käytännössä kaikista ohi. Lisäksi ihmisten ajolinjat menivät aivan päin persettä, ja yksi auto meinasi tulla ohituskaistalle kylkeen, kun kaikki tuijottivat mittariaan. Tämä on liikenneturvallisuutta.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment