Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Poliisin kamera-auton ohi ajelin ja aloin panikoimaan oisko ne verot kuitenkin rästissä. Trafin sivuilta katsoin ja olihan ne maksettu ja auto katsastettu, mutta merkintä oli liikennevakuutuksen maksamattomuudesta. Vakuutusfirman asiakaspalvelu ei aukee kuin vasta maanantaina, joten en saa selvyyttä tohon asiaan ennen sitä. Tästähän ei mulle taida mitään tulla, koska liikennevakuutus on aina voimassa vaikkei maksaiskaan?
Miten noi kamera-autot muuten seuraa liikennettä? Skannaako ne paikalleen pysäytetyt kamera-autot rekkareita ja kattoo verotietoja koko ajan? Entäs kun esim. ite ajelin tota parkkeerattua autoo vastaan, niin oisko se mitannu ylinopeuden silti loittonevasta autosta myös? En tosin ajanu ylinopeutta tietääkseni...
-
-
Itse en ajanut, mutta olin kyydissä..Tuli koettua tuo kamera tolppa säkki pimeässä, on se salama muuten kirkas, on varmaan ollut mahtava ilme siinä kuvassa.
Tuusulasta Hämeentietä kohti Hämeenlinnantietä, rajoitus 70 ja mittari oli kameran kohdalla tasan 90. Sakossa oli nopeus 83 ja summa 140€.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Kylli-Täti View PostTästähän ei mulle taida mitään tulla, koska liikennevakuutus on aina voimassa vaikkei maksaiskaan?
Se että liikennevakuutus on pakollinen kaikissa liikenne käyttösissä ajoneuvoissa, ei tarkoita sitä, että pystyy jättämään niitä rästiin.
Se kun näkyy auton tiedoissa erääntyneenä, niin saat varmasti siitä rapsut...
Comment
-
-
Originally posted by Kylli-Täti View PostTästähän ei mulle taida mitään tulla, koska liikennevakuutus on aina voimassa vaikkei maksaiskaan?
Toiset poliisit on "päästänyt" helpolla että jos se vakuutusmaksu ei jostain syystä näy, siis joku viikonloppu tai tms, mutta sakkoja tulee. Näin ainakin oli yhdessä poliisit jaksossa.
Originally posted by Kylli-Täti View PostMiten noi kamera-autot muuten seuraa liikennettä? Skannaako ne paikalleen pysäytetyt kamera-autot rekkareita ja kattoo verotietoja koko ajan? Entäs kun esim. ite ajelin tota parkkeerattua autoo vastaan, niin oisko se mitannu ylinopeuden silti loittonevasta autosta myös? En tosin ajanu ylinopeutta tietääkseni...
Jos ajat ylinopeutta tyhjällä tiellä, niin se ottaa silti kuvan, mutta senhän saa tietää about 2vko sisälläEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Mitä luin tossa ympäri nettiä niin liikennevakuutusta ei sais katkasta kuin vasta ulosoton jälkeen, eli maksun myöhästyminen vähän ei pitäs aiheuttaa yhtään mitään ongelmaa pysäytystilanteessa. Kysäsin entiseltä poliisiltakin ja totes, että ikuisesti se ei tietenkään oo voimassa, vaan ensin pitää mennä ulosottoon, jonka kautta vakuutusyhtiö karhuaa saatavat. Ne ei kai vaan voi katkasta sitä maksun myöhästymisen takia :think
edit: Soitin myös poliisilaitokselle et uskaltaako tolla ajella. Ei voinu ottaa asiaan kantaa, koska päätös liikennevakuutuksen voimassaolosta on vakuutusyhtiöllä. Ei tosin myöskään sanonu et tulis sakot pelkästään sen merkinnän takia :S Luulis kylläkin, että sit ois merkintä ettei autossa oo vakuutusta.Last edited by Kylli-Täti; 02-04-2016, 10:42.
Comment
-
-
Originally posted by Kylli-Täti View PostPoliisin kamera-auton ohi ajelin ja aloin panikoimaan oisko ne verot kuitenkin rästissä. Trafin sivuilta katsoin ja olihan ne maksettu ja auto katsastettu, mutta merkintä oli liikennevakuutuksen maksamattomuudesta. Vakuutusfirman asiakaspalvelu ei aukee kuin vasta maanantaina, joten en saa selvyyttä tohon asiaan ennen sitä. Tästähän ei mulle taida mitään tulla, koska liikennevakuutus on aina voimassa vaikkei maksaiskaan?
Miten noi kamera-autot muuten seuraa liikennettä? Skannaako ne paikalleen pysäytetyt kamera-autot rekkareita ja kattoo verotietoja koko ajan? Entäs kun esim. ite ajelin tota parkkeerattua autoo vastaan, niin oisko se mitannu ylinopeuden silti loittonevasta autosta myös? En tosin ajanu ylinopeutta tietääkseni...Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostTästä ei nyt selvinnyt ottiko se kuvan? Jos ei niin turhaan panikoit, toki kannattaa maksaa ajallaan ne vakuutukset yms
Maksoin nyt ekstrana samalle tilille ja samalla viitenumerolla vakuutusmaksun, just in case Ens arkipäivänä saa tietää sit et paljonko ois pitäny maksaa, mutta onpahan poliisille näytettävää et ihan varmasti on vähintään se 6 kuukautta vuotusesta 370e liikennevakuutuksesta maksettuna nyt Jos joku ei tiedä niin ainakin mun vakuutusyhtiöllä liikamaksut hyvitetään seuraavaan maksuun, joten en sinällään menettäny tossa mitään, eli ei tarvi ihmetellä heitinkö rahkasammalta "hukkaan" sokkona. Oon meinaan maksanu joskus melkeen tuplana näppäilyvirheen takia vakuutuksen ja oppinu sen kautta tän.
Ja tosiaan lisää nettiä selatessa kävi ilmi et jos liikennevakuutus on irtisanottu, ois siitä oltava postilaatikossa kirje, enkä usko et ne sitä ees lähettää ennen mitään ulosottoo. Ja ulosotosta siis ei oo tullu mitään Muutama myös oli kirjottanu et ratsiassa poliisi oli vaan huomauttanu et kannattais vakuutus maksaa, tosin myös muut on kirjottanu et kilvetkin lähtis, tosin tästä ei löytyny yhtään mitään validia tietoo yhtään mistään tai selitystä edes, koska liikennevakuutus on voimassa tietty niin kauan kunnes se irtisanotaan.
edit: Ja uus vakuutusmaksulappu oli just ehtiny tuleen, mutta eräpäiväkin on hamassa tulevaisuudessa.
Originally posted by Sädde View PostNiin kuin tuossa Benzi87 sanoi jo, siis ne on pakolliset, mutta ei ne ole voimassa jos et maksa. Jos poliisi pysäyttää ja kattoo tiedot, niin kilvet lähtee ja sakot voi tulla siitä.
Toiset poliisit on "päästänyt" helpolla että jos se vakuutusmaksu ei jostain syystä näy, siis joku viikonloppu tai tms, mutta sakkoja tulee. Näin ainakin oli yhdessä poliisit jaksossa.
Noh, tiedotan kyllä täällä kun saan selvyyttä asiaan Soitan vaikka uudestaan poliisilaitokselle ja kysäsen asiaa jos ei kamera-auto oo skannannu ja sakkolappua oo ens viikolla postissa. Nykysinhän kirje lähtee kahden päivän sisällä jo kun se keskus keskitettiin Helsinkiin ja homma automatisoitiin täysin.Last edited by Kylli-Täti; 02-04-2016, 20:03.
Comment
-
-
Tuli ajettua poliisiauto vastaan 60km/h alueella 90km/h ja 2 sekunnissa sain nopeuden tiputettuu tohon 60km/h ja tuskin poliisit sitä ylinopeutta edes tajunnut ellei niillä ole jotain kamera/ tutka yhdistelmää joka hälyttää ylinopeudesta.. Mutta ei lähtenyt ainakaan perään..
Niin nyt mietityttää voiko tulla jälkikäteen nyt sitten sakot?? :think
Comment
-
-
Poliisin kamera-auton ohi ajelin ja aloin panikoimaan oisko ne verot kuitenkin rästissä. Trafin sivuilta katsoin ja olihan ne maksettu ja auto katsastettu, mutta merkintä oli liikennevakuutuksen maksamattomuudesta. Vakuutusfirman asiakaspalvelu ei aukee kuin vasta maanantaina, joten en saa selvyyttä tohon asiaan ennen sitä. Tästähän ei mulle taida mitään tulla, koska liikennevakuutus on aina voimassa vaikkei maksaiskaan?
Miten noi kamera-autot muuten seuraa liikennettä? Skannaako ne paikalleen pysäytetyt kamera-autot rekkareita ja kattoo verotietoja koko ajan? Entäs kun esim. ite ajelin tota parkkeerattua autoo vastaan, niin oisko se mitannu ylinopeuden silti loittonevasta autosta myös? En tosin ajanu ylinopeutta tietääkseni...Last edited by Bmman; 09-04-2016, 11:38.323i M-Sport Touring -96 - Montrealblau metallic
Volvo V70 2.5D -00
Comment
-
-
Originally posted by Bmman View PostEipä kannata panikoida tuon asian suhteen. Vaikka se vakuutusmaksun eräpäivä olis jo mennyt umpeen niin vakuutus ei silti ole vielä katkennut. Vakuutusyhtiöltä tulee kyllä kirjettä postilaatikkoon jossa kehotetaan maksamaan vakuutus määrättyyn eräpäivään mennessä tai vakuutus katkaistaan. Autoverossa jos menee maksu päivänkin yli niin kilvet lähtöö.
Comment
-
-
Kerrataan tänne nyt kun sakon maksaminen erissä selvisi viimein. Eli 9.11.2015 sain ylinopeussakot. Armon konstaapeli ymmärsi tilanteeni ja hetkellisesti heikentyneen maksukyvyn jonka ehdolla sakot puolittui 400e -> 200e. Lisäksi sanoi että sakon voi maksaa erissä. Ei osannut tarkentaa kuinka monessa.
Maksoin tyyliin 18.11.2015 ekan 50e (itse päätetty summa), sitten 1kk välein satunnaisia summia mm. kaksi kertaa 5e/kk. Nyt maaliskuun lopussa tuli syyttäjältä kirje, että olen pystyssä viimeisen 50e, joka maksettava 1.4. tai menee perintään. Sen maksoin. Eli korotonta maksuaikaa marras-huhtikuu. 200e sakolla 5kk, eli 40e/kk - ei paha rasti
Comment
-
-
Pysäytti ja olin liikkeellä muutoskatsastamattomalla jälkiahdetulla bemarilla. Poliisi-setä kurkkas pellin alle ja toivotti hyvää päivänjatkoa. Samalla mainitsi että jos vahinko käy niin vakuutusyhtiön kanssa ei hyvä heilu.
Kerrankin näin päin ja jäi kyllä mukava fiilis kyseisestä sheriffistäVW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
Comment