Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto ja siirtokilvet Italiasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #16
    Kannattaa huomioida, että saksalaisiin vientikilpiin auto täytyy myös katsastaa Saksassa. Sekä maksaa paikallinen ajoneuvovero (ns. käyttömaksu) kilpien voimassaoloajalta. Myös 5 vrk keltaisiin kilpiin täytyy olla katsastus voimassa. Italian leima ei auta. Muuten keltaisilla kilvillä saa ajaa vain lähimpään huoltoon tai katsastusasemalle.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • irppa85
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 224
      • Jyväskylä, Finland

      #17
      Koko kysymys on mielestäni epärelevantti.

      Miksi haluat ajaa sen 14pvä? Jos tavoitteena on väliaikainen pari viikkoa kestävä käyttö, tuo auto normaalisti Suomeen ja laita verotus käyntiin sekä tarrakilvet kiinni. Tämän jälkeen ajat sen pari viikkoa ja keskeytät verotusprosessin. Tuolloin kun veropäätösprosessi on jo aloitettu, tulee sakkomaksua muistaakseni 10-15% verosummasta ja prosessia ei voi myöhemmin enää aloittaa alusta (= ajoneuvo verotetaan tehdyn päätöksen mukaisesti).

      Että näin..?
      Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
      Kesäkäytössä: E39 M5 -02

      Aiemmin:
      @TZ
      Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
      Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
      @FIN
      E39 530dA M-Sport -02
      Fiat Croma 2.0ie 8v -92

      Comment

      • 928 GTS
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1559
        • Helsinki

        #18
        Italiasta Suomeen ja 14 päivän koeajo täällä sen takia, että varmistaa auton olevan oikeasti kunnossa. Jutun varsinainen juoni on laitteen leasaus kesäleluksi 3-4kk kesässä Ruotsiin perustettavalta firmalta kun tämä tulee mahdolliseksi 2017 alussa. Siihen asti laite saa odottaa tallissa kilvettömänä kunhan tuo 14 päivää on ensin testattu. Autoa ei siis ole näillä näkymin tarkoitus verottaa Suomeen vaan maksaa autoveroa vain siltä ajalta kun se on oikeasti käytössä. Mikäli siis VM:n virkamies saa aikaan sellaisen lain kun pitäisi saada EU:n vaatimusten perusteella.

        Veron täysi määrä on joka tapauksessa noin 15-18 tuhatta. Tarkkaan ei voi tietää kun verrokkeja ei ole Nettiautossa tarjolla yhtäkään eikä suuntaa antavia vanhoja veropäätöksiäkään kun 1-2 kpl viimeisen vuoden ajalta. Kuitenkin sen verran kovat verot jotta edes 10% markkina-arvosta ei tule kyseeseen vain testailun takia. Mielummin sitten vaikka tarralapuilla Tornion kautta Tukholmaan niin on kilometrejä jonkun verran takana. Siis jos Suomeen seisontaan tuonti ei onnistu Italian kilvillä vaan pitää tuoda lavalla. Tavoite on tietää tekniikan todennäköisesti toimivan eikä kesän 2017 leasingia tarvitse käyttää pelkästään huoltoihin.

        Saksan kilvet täytyy unohtaa kun menee laillinen toiminta liian vaikeaksi.
        -92 928 GTS
        -98 550 Maranello

        Comment

        • pomo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2013
          • 429
          • Oulu

          #19
          No eikö se sitten ole helpointa, että autokyydillämsaksaan, katsastus yms ja saksan vientikilvillä ajelua?
          --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

          E46 320 Cab

          Comment

          • ThemeJ
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 997
            • Turku/Raahe

            #20
            Onko nyt kyseessä siis uusi rekisteröimätön auto vai onko siinä jo Italian kilvet?
            Bmw E30
            Bmw 2000Touring Scrap
            Ex. Bmw E30 316
            Ex. Bmw E36

            Comment

            • leksii
              BTCF Member
              • May 2012
              • 1034
              • Turku

              #21
              Ajelee viron kautta ja rekisteröi auton sinne :think

              Ja eikös toi 14 päivää koske per henkilö eli jos on paremmalla puoliskolla kortti niin saahan hänki ajaa sen 14 päivää täällä suomessa eli 28 päivää, sillä kuka siitä kirjaa pitää niistä päivistä...
              e28 535i Touring
              e28 m535i + s38
              e34 535i --> ?


              Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

              Comment

              • 928 GTS
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1559
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by pomo View Post
                No eikö se sitten ole helpointa, että autokyydillämsaksaan, katsastus yms ja saksan vientikilvillä ajelua?
                Pitäisi varmaan olla leasing firma pystyssä Saksassa jotta saisi sinne pysyviin kilpiin. Ruotsi tai Viro on helpompia pidemmän päälle.

                Originally posted by ThemeJ View Post
                Onko nyt kyseessä siis uusi rekisteröimätön auto vai onko siinä jo Italian kilvet?
                -04-05 vuosimallin käytetty eli n. 11-12 vuotias vanhus. Sehän tästä Suomen systeemistä niin järjetöntä on, että jos tuollaisella haluaa ajella vain muutaman tuhat kesässä pitää siitä maksaa etukäteen 9 tonnia per pellinpala eli n. 17,20e/neliösentti. Noilla kilohinnoilla pieni kikkailu alkaa kummasti kiinnostamaan.
                -92 928 GTS
                -98 550 Maranello

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7509
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Originally posted by leksii View Post
                  Ajelee viron kautta ja rekisteröi auton sinne :think

                  Ja eikös toi 14 päivää koske per henkilö eli jos on paremmalla puoliskolla kortti niin saahan hänki ajaa sen 14 päivää täällä suomessa eli 28 päivää, sillä kuka siitä kirjaa pitää niistä päivistä...
                  Ei saa, samaan autoon ei saa samassa osoitteessa asuva toista 14 päivän lupaa...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Ei saa, samaan autoon ei saa samassa osoitteessa asuva toista 14 päivän lupaa...
                    Mm. EU tuomioistuin on linjannut 14 vuorokauden ajan vähimmäismääräksi verottoman käytön osalta. Suomi noudattaa vähimmäismäärää. Eikä yhtään enempää.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎