Kannattaa huomioida, että saksalaisiin vientikilpiin auto täytyy myös katsastaa Saksassa. Sekä maksaa paikallinen ajoneuvovero (ns. käyttömaksu) kilpien voimassaoloajalta. Myös 5 vrk keltaisiin kilpiin täytyy olla katsastus voimassa. Italian leima ei auta. Muuten keltaisilla kilvillä saa ajaa vain lähimpään huoltoon tai katsastusasemalle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto ja siirtokilvet Italiasta
Collapse
X
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
-
Koko kysymys on mielestäni epärelevantti.
Miksi haluat ajaa sen 14pvä? Jos tavoitteena on väliaikainen pari viikkoa kestävä käyttö, tuo auto normaalisti Suomeen ja laita verotus käyntiin sekä tarrakilvet kiinni. Tämän jälkeen ajat sen pari viikkoa ja keskeytät verotusprosessin. Tuolloin kun veropäätösprosessi on jo aloitettu, tulee sakkomaksua muistaakseni 10-15% verosummasta ja prosessia ei voi myöhemmin enää aloittaa alusta (= ajoneuvo verotetaan tehdyn päätöksen mukaisesti).
Että näin..?Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
Kesäkäytössä: E39 M5 -02
Aiemmin:
@TZ
Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
@FIN
E39 530dA M-Sport -02
Fiat Croma 2.0ie 8v -92
Comment
-
-
Italiasta Suomeen ja 14 päivän koeajo täällä sen takia, että varmistaa auton olevan oikeasti kunnossa. Jutun varsinainen juoni on laitteen leasaus kesäleluksi 3-4kk kesässä Ruotsiin perustettavalta firmalta kun tämä tulee mahdolliseksi 2017 alussa. Siihen asti laite saa odottaa tallissa kilvettömänä kunhan tuo 14 päivää on ensin testattu. Autoa ei siis ole näillä näkymin tarkoitus verottaa Suomeen vaan maksaa autoveroa vain siltä ajalta kun se on oikeasti käytössä. Mikäli siis VM:n virkamies saa aikaan sellaisen lain kun pitäisi saada EU:n vaatimusten perusteella.
Veron täysi määrä on joka tapauksessa noin 15-18 tuhatta. Tarkkaan ei voi tietää kun verrokkeja ei ole Nettiautossa tarjolla yhtäkään eikä suuntaa antavia vanhoja veropäätöksiäkään kun 1-2 kpl viimeisen vuoden ajalta. Kuitenkin sen verran kovat verot jotta edes 10% markkina-arvosta ei tule kyseeseen vain testailun takia. Mielummin sitten vaikka tarralapuilla Tornion kautta Tukholmaan niin on kilometrejä jonkun verran takana. Siis jos Suomeen seisontaan tuonti ei onnistu Italian kilvillä vaan pitää tuoda lavalla. Tavoite on tietää tekniikan todennäköisesti toimivan eikä kesän 2017 leasingia tarvitse käyttää pelkästään huoltoihin.
Saksan kilvet täytyy unohtaa kun menee laillinen toiminta liian vaikeaksi.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Ajelee viron kautta ja rekisteröi auton sinne :think
Ja eikös toi 14 päivää koske per henkilö eli jos on paremmalla puoliskolla kortti niin saahan hänki ajaa sen 14 päivää täällä suomessa eli 28 päivää, sillä kuka siitä kirjaa pitää niistä päivistä...e28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Comment
-
-
Originally posted by pomo View PostNo eikö se sitten ole helpointa, että autokyydillämsaksaan, katsastus yms ja saksan vientikilvillä ajelua?
Originally posted by ThemeJ View PostOnko nyt kyseessä siis uusi rekisteröimätön auto vai onko siinä jo Italian kilvet?-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by leksii View PostAjelee viron kautta ja rekisteröi auton sinne :think
Ja eikös toi 14 päivää koske per henkilö eli jos on paremmalla puoliskolla kortti niin saahan hänki ajaa sen 14 päivää täällä suomessa eli 28 päivää, sillä kuka siitä kirjaa pitää niistä päivistä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment