Tentti koittaa vasta muutaman tunnin päästä niin tässäpä on somasti luppoaikaa. Kerätäämpä polveilevaa keskustelua Bemarin tulevaisuuden näkymistä, ja ennen kaikkea hlökohtaisia mielipiteitä. Mielenkiinnosta kuulla kanssaihmisiä.
Tekniikka: On arveluttanut jo pitkään tuo teknologinen seikka, kun kaikki viedään rytinällä sähköistymisen pariin, se on tänä päivänä muotijuttu. Miten tämän päivän uudet autot, vaikkapa G30 tulee toimimaan 15 vuoden päästä? Onko sitä mahdollista edes pitää tavan kansalaisella kalliiden (tod.näk. hajoavien) vermeidensä vuoksi kuten ikiliikkujiksikin jo todettuja E39:jä, jotka ovat edelleen oivia matkajuhtia ja uskonkin että niitä jossain vaiheessa tullaan vielä kaipaamaan ja kovasti..
Fiilis: Antti Liinpää koeajoi 2014 sen aikaisen uuden 428i:n mistä itselläkin on lyhyt ajokokemus. Nykyajan tapaan 28i on 2.0 4-syl tuplaturbo ja sehän tiettyä BMW:n autenttisuutta kyllä syö. Minä en vaan kykene mieltämään sitä BMW-fiilikseen.. Ehkä olen konservatiivinen. Toisekseen autossa on muiden valmistajien tapaan tuotu kaiuttimista sisälle murinaa lisääviä äänitehosteita, aktiiviäänien lisäksi. Not like.
Sisustan ja mekaniikan osat ovat myös uusissa vähän köpösen oloisia vrt. nyt vaikkapa E46 tai E39. E46sen vaihdelaatikkokin saa ajajalle tuntemuksen ettei tämä hajoa koskaan.
Ekologisuus: Downsizingin sekä kaiken muunkin uuden tuotannon puhutaan sekä uskotaan lisäävän ekologisuutta, mutta miten on oikeasti asian laita :think ? Olen kuullut että ajovalot menevät vaihtoon uusissa autoissa umpioineen kun on sen aika, ja downsizattujen autojen EU-kulutukset/päästöt eivät pidä paikaansa kuten hiljattain VW myönsi. Eihän se ole ekoa lainkaan, kun polttimon sijasta vaihdetaan umpio
Uusi auto on aina uusi auto, ja niissä oma viehätyksensä onkin. Mutta vanhat pitää puolensa vielä useissa asioissa. :think
Tässäpä muutamia omia ajatuksia,
Liittykää keskusteluun ja jakakaa mielipiteitänne!
Tekniikka: On arveluttanut jo pitkään tuo teknologinen seikka, kun kaikki viedään rytinällä sähköistymisen pariin, se on tänä päivänä muotijuttu. Miten tämän päivän uudet autot, vaikkapa G30 tulee toimimaan 15 vuoden päästä? Onko sitä mahdollista edes pitää tavan kansalaisella kalliiden (tod.näk. hajoavien) vermeidensä vuoksi kuten ikiliikkujiksikin jo todettuja E39:jä, jotka ovat edelleen oivia matkajuhtia ja uskonkin että niitä jossain vaiheessa tullaan vielä kaipaamaan ja kovasti..
Fiilis: Antti Liinpää koeajoi 2014 sen aikaisen uuden 428i:n mistä itselläkin on lyhyt ajokokemus. Nykyajan tapaan 28i on 2.0 4-syl tuplaturbo ja sehän tiettyä BMW:n autenttisuutta kyllä syö. Minä en vaan kykene mieltämään sitä BMW-fiilikseen.. Ehkä olen konservatiivinen. Toisekseen autossa on muiden valmistajien tapaan tuotu kaiuttimista sisälle murinaa lisääviä äänitehosteita, aktiiviäänien lisäksi. Not like.
Sisustan ja mekaniikan osat ovat myös uusissa vähän köpösen oloisia vrt. nyt vaikkapa E46 tai E39. E46sen vaihdelaatikkokin saa ajajalle tuntemuksen ettei tämä hajoa koskaan.
Ekologisuus: Downsizingin sekä kaiken muunkin uuden tuotannon puhutaan sekä uskotaan lisäävän ekologisuutta, mutta miten on oikeasti asian laita :think ? Olen kuullut että ajovalot menevät vaihtoon uusissa autoissa umpioineen kun on sen aika, ja downsizattujen autojen EU-kulutukset/päästöt eivät pidä paikaansa kuten hiljattain VW myönsi. Eihän se ole ekoa lainkaan, kun polttimon sijasta vaihdetaan umpio
Uusi auto on aina uusi auto, ja niissä oma viehätyksensä onkin. Mutta vanhat pitää puolensa vielä useissa asioissa. :think
Tässäpä muutamia omia ajatuksia,
Liittykää keskusteluun ja jakakaa mielipiteitänne!
Comment