Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 reaktiotangon puslan vaihtotyökalu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soprano
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 198

    E60 reaktiotangon puslan vaihtotyökalu

    Terve! Oliskos jollain nurkassa ylimääräsenä lojumassa otsikon mukaista työkalua, pitäis etupäästä reaktiotangon puslat saada vaihdettua (auton alla).

    Joten jos jollain on myydä tai lainata, niin laitahan viestiä! Mielellään pääkaupunkiseudulta jos paikanpäältä voi hakea.
    Se menee sit....
  • Soprano
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 198

    #2
    eikö kellään ?
    Se menee sit....

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9986
      • KVLA

      #3
      Jos on enemmin ajettu osa,niin eikö kannattaisi vaihtaa koko reaktiotanko puslineen?

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        #4
        Ei kait tuo tarvitse, kun putkea prikkoja ja pultin.
        Tosin itse en vaihtaisi helaa erikseen.
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Soprano
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 198

          #5
          Joo tottakai vaihtaisin muuten tukivarren jos se loppu olisi, mutta sanotaanko nyt näin että pusla on jonkin verran löystynyt, ja tarkoitus olisi laittaa uretaanipusla, joten koko tangon uusimisesta ei ole kuin hintahaittoja. Ei siis ole kuin sen 1,5v vanha tukivarsi...

          Joo näinhän se on prikkaa ja mutteria ja tankoa.. metritavara taitaa olla liian heikkoa... se vaatii kuitenkin sen toista tonnia painetta että lähtee pesästään... muistelisin niin.. sitävartenhan mä tässä kysyn sitä työkalua ettei tarvitse ruveta virittelemään.. Olen myös ebayssa törmännyt tällaiseen työkaluun, mutta siinä ei varsinaisesti sanota käykö se E60, mutta se olisi ollut hintaluokaltaan noin 40e, mutta täyttä varmuutta ei ole että onko se oikea työkalu, kun ei ole mittoja.

          Mutta vähissä vaikuttaa olevan täällä sellaisen kapistuksen löytyminen, kuitenkin aika yleinen pusla joka täällä foorumillakin monesti puhuttaa, toisinaan koko tukivarsi.
          Se menee sit....

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3447
            • Janakkala

            #6
            Ne puslat on kyllä todella tiukassa. Aika harvoin niitä erikseen vaihdellaan kun on paljon kustannustehokkaampaa uusia koko varsi puslan kera.
            Siinä vaiheessa kun puslat ovat pehmenneet ja murtuilleet niin kyllä se pallonivel myös rupeaa olemaan elinkaarensa loppusuoralla.
            Ja onhan se vähän hassua vaihdella varsia ja puslia vuoron perään, en ainakaan asiakkailleni hommaa noin suosittele.
            Toki löytyy työkalut pelkkien puslienkin vaihtoon, pari kertaaa on tullut uuden karheisiin tukivarsiin vaihdettua powerflexit tilalle.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Soprano
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 198

              #7
              Voisitkohan kertoa missä se kustannustehokkuus oikein piilee, kun mun matikalla 2 tukivartta maksaa sen 300e, ja taas uretaanipuslat maksaa 40e (superflex)

              Uudessa tukivarressa olisi silti vääränlaiset puslat.

              Joo ei ne talvirenkaille ole liian löysät ne puslat, mutta jäykkärunkoisille kesärenkaille on. Olen nimittäin todennut että niillä puslilla on aika suuri vaikutus suuntavakauteen, haittapuolena tietenkin pallonivelen ennenaikainen rikkoutuminen kumipuslaan nähden.
              Se menee sit....

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9986
                • KVLA

                #8
                Ainakin E39:iin sai jossain vaiheessa Lemförderin tukivartta (reaktiotanko) puslalla ja ilman. E60 en tiedä.

                Comment

                • latvala
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 46
                  • kurikka

                  #9
                  Jos vanhoilla ei kerran ole väliä, niin otat puukkosahalla vanhan pois.
                  Terä vain siittä kumista läpi ja sahaat sen ulkokoolingin poikki. Tarkkana vain ettei tuu tukivarteen jälkeä. Uusi uretaaninen painamalla tai vetämällä paikoilleen.

                  Comment

                  • Telehell
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2016
                    • 330
                    • Joensuu

                    #10
                    Edellä kuvatulla tavalla menee kaikkein kivuttomin...
                    Mitsubishi Outlander PHEV
                    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                    Ex: Nissan Primera P11 -01
                    Ex: Nissan Sunny -94

                    Comment

                    • asse21
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2005
                      • 1233
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by latvala View Post
                      Jos vanhoilla ei kerran ole väliä, niin otat puukkosahalla vanhan pois.
                      Terä vain siittä kumista läpi ja sahaat sen ulkokoolingin poikki. Tarkkana vain ettei tuu tukivarteen jälkeä. Uusi uretaaninen painamalla tai vetämällä paikoilleen.
                      Keskiosa halutessaan irti porakoneen avulla...helpottaa.
                      E39 525i touring
                      E39 523i
                      i3

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Täh, todella harvoin on pallot väljänä, puslat sitäkin useammin..siksi niitä bemmi myy erikseenkin.

                        Iskari löysälle, laskee tuentaa, reaktiotanko irti ja prässillä vanha pois sekä uusi pusla tilalle.
                        Yksinkertaista.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3447
                          • Janakkala

                          #13
                          Originally posted by Janzki View Post
                          Täh, todella harvoin on pallot väljänä, puslat sitäkin useammin..siksi niitä bemmi myy erikseenkin.

                          Iskari löysälle, laskee tuentaa, reaktiotanko irti ja prässillä vanha pois sekä uusi pusla tilalle.
                          Yksinkertaista.
                          Aika usein on palloniveliä väljänä ja katsastuksessa tulee hylky.
                          Mutta jos se pelkän puslan haluaa vaihtaa niin ei sitä tukivartta todellakaan kannata ruveta pallonivelestä / kartiosta irti paukuttaan, voi sen puslan yhtälailla prässätä siellä auton allakin.

                          Bemu Expert Oy by Bemu Expert, on Flickr

                          Bemu Expert Oy by Bemu Expert, on Flickr

                          Bemu Expert Oy by Bemu Expert, on Flickr
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #14
                            Tässä puhutaan E60, ei E39..E60 ne on palloja ei kartioita..irtoavat varsin nätisti kun pultin löysää.

                            Toki saa sen hikoiltua siellä auton allakin, ihan miten haluaa.

                            8/10 on aina tuo pusla loppu..Jossain +200tkm vehkeissä on toki palloissakin jo väljää.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Soprano
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 198

                              #15
                              Joo siis pallonivel kyllä lähtee auki juu yleensä hyvin, ei siinä mitään ja juuri siitä syystä en haluakkaan sitä mutteria lähteä avaamaan kun ei ole tarkotus koko tukivartta vaihtaa. Ruoste ja muu on ne kierteet senverran turvottanu että se ei välttämättä pysy paikoillaan kun yrittää avata, ja saattaa myöskin huonoimmilla työkaluilla korkata se pallonivelen päässä oleva torx millä saa sitä estettyä pyörimästä... sitten ollaankin jo rälläkkähommissa. Siksi kyselin sitä työkalua

                              Eikös siinä jos sen sahaa sen loven siihen puslan metallirunkoon, niin eikös siinä jää se jännitys kuitenkin, että miten sen saa sieltä kivuttomasti pois sitten ? pitääkö jollain isoilla pihdeillä puristaa kasaan ja yrittää pyörittää, vai kuinka ?
                              Se menee sit....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎