Tommonen ois jees vaikkei ei oo mikään B8 tai B3 3.2. (eikä nuo m-helmat taida kuulua orggis kokoonpanoon).
Joku ihme fiksaatio näihin e36 touringeihin
Itse olen japanilaisiin tehnyt Wordilla blanko A4:lle tarvittavat tiedot ja vetänyt kontaktimuovilla tulipeltiin kiinni. Toimii sekin, mutta näissä toki on muita lähteitä rekisteriin merkittäville massoille.
Mistäs te massat niihin otatte, kun massatodistusta ei saa? Vastaavuustodistuksesta? e46:ssa on niin hauskasti kokonaismassa, että toisissa vastaavissa on parin kymmenen kilon heittoja, joka on just rajalla kumpaan verotusluokkaan kuuluu kokonaismassan mukaan. Toisaalta jännä kun verottaja utelee nyt CO2-päästöjä ja mersun kanssa eivät. Hirveesti taas kysyttävää. Mersun kanssa oli koko homma niin simppeli, että tää on taas uuden opettelua.
Katsastuskonttorilla ei ollut ainakaan tänään kuultu että ois jotain muutoksia tulossa. Tosin sanovat että ei heille paljon niistä varoitellakaan.
Mistäs te massat niihin otatte, kun massatodistusta ei saa? Vastaavuustodistuksesta? e46:ssa on niin hauskasti kokonaismassa, että toisissa vastaavissa on parin kymmenen kilon heittoja, joka on just rajalla kumpaan verotusluokkaan kuuluu kokonaismassan mukaan. Toisaalta jännä kun verottaja utelee nyt CO2-päästöjä ja mersun kanssa eivät. Hirveesti taas kysyttävää. Mersun kanssa oli koko homma niin simppeli, että tää on taas uuden opettelua.
Katsastuskonttorilla ei ollut ainakaan tänään kuultu että ois jotain muutoksia tulossa. Tosin sanovat että ei heille paljon niistä varoitellakaan.
edit. Katsotaan huomenna ja toivotaan
Käyt vaikka autokaupassa katsomasta samanlaisesta vehkeestä painot. Tai jos löydät vaikka jonkun käyttöohjekirjan, technical info manualin tjsp. Kunhan nyt suunnilleen suoralla naamalla voit sanoa, että lukemat on valmistajalta peräisin.
Eipä noista uudistuksista tosiaan suuresti huudella. Itsekin olen ihan huhupuheiden varassa, joten älkää lynkatko jos ei pidäkään paikkaansa. Fakta kuitenkin on, että nyt kesällä tulee uutta pykälää. Tarkka ajankohta jää sitten nähtäväksi. Toisaalta aika hyvin on tornihuhut pitäneet paikkansa
Ohuesti offtopic, mutta toisaalta: edellisessä threadissa oli keskustelua ABC-alustan pelottavuudesta.
Nyt kun on muutaman sata kilsaa ajellut, niin onhan toi abc-alusta aivan perhanan hieno keksintö. Tollanen sotanorsukin taittuu mutkiin lähes ajatuksenomaisesti eikä ihmeemmin kallistele. Häkellyttäviä batman-käännöksiä pystyy tekemään. Kuitenkin samaan aikaan sopivan pehmeä eli ei kalise hampaat suusta huonommallakaan pinnalla. Vielä kun saa vaihdettua noi potenza re002:t pois alta niin päästäneen äänettömään kulkuunkin. Upea pito niissä on mutta ei ihan noin paljon rengasmelua saisi olla tällaisessa autossa.
Eli ABC on mun mielestä ihan riskinottamisen arvoinen varuste. Jos ei valot pala jo valmiiksi niin ei kannata pelätä, jos kiintari pysyy kädessä niin ei se korjaaminenkaan niin jeesuksen kallista ole nyt kun on googletellut hintoja.
Harvinaisen hyvä -90 320ia M-sport, alle 60tkm ajettu ja 4.5/B. Nyt isännät metsät nurin ja ostoksille #kantojariittää
Huoltohistoriakin erittäin kattava.
Mistäs te massat niihin otatte, kun massatodistusta ei saa? Vastaavuustodistuksesta? e46:ssa on niin hauskasti kokonaismassa, että toisissa vastaavissa on parin kymmenen kilon heittoja, joka on just rajalla kumpaan verotusluokkaan kuuluu kokonaismassan mukaan. Toisaalta jännä kun verottaja utelee nyt CO2-päästöjä ja mersun kanssa eivät. Hirveesti taas kysyttävää. Mersun kanssa oli koko homma niin simppeli, että tää on taas uuden opettelua.
Mä varmaan polttelin sitten rahaa ihan turhaan, kun tilasin Dekralta kaikki paprut (Massat, melut ja päästöt. Massapaperin Dekra tilaa suoraan BMW:ltä Saksasta). 450e ne niistä ottivat ja tulostelevat tyyppikilvenkin samoilla tiedoilla, kuin alkuperäisessä BMW:n tarrassa on. Meinaatteko, että alkuperäisen kilven näköiskappale saman vuoden vastaavan auton tietojen kanssa menis täydestä kuin väärä raha? Tosin sitten ne varmaan haluaa taas sen COC paperinkin ja sitähän ei sitten niillä tiedoilla löydy... Toisaalta Dekran 450e vs. Tüv-nordin 1000e on kyllä melkoinen ero. Mä voin sitten lohdutella itseä sillä.
Mistäs te massat niihin otatte, kun massatodistusta ei saa? Vastaavuustodistuksesta? e46:ssa on niin hauskasti kokonaismassa, että toisissa vastaavissa on parin kymmenen kilon heittoja, joka on just rajalla kumpaan verotusluokkaan kuuluu kokonaismassan mukaan. Toisaalta jännä kun verottaja utelee nyt CO2-päästöjä ja mersun kanssa eivät. Hirveesti taas kysyttävää. Mersun kanssa oli koko homma niin simppeli, että tää on taas uuden opettelua.
Katsastuskonttorilla ei ollut ainakaan tänään kuultu että ois jotain muutoksia tulossa. Tosin sanovat että ei heille paljon niistä varoitellakaan.
edit. Katsotaan huomenna ja toivotaan
Käyttöohjekirja on valmistajan dokumentti.
Kun kerran bmw suomi kieltäytyy nykyään niitä kirjoittamasta, niin tolleen ne löytyy ihan tehtaan printtaamana.
Coc:n saa sentään vielä ihan rahalla jos sellainen vaaditaan.
Ja verottaja saa niitä päästöjä kysellä minkä haluaa: jos konttprilla ei niitä otteeseen merkitä niin siinähän perivät sitten käyttömaksut painon mukaan. Niin ne joutui tekemään mun vm 2003 760:n kanssa myös.
Käyt vaikka autokaupassa katsomasta samanlaisesta vehkeestä painot. Tai jos löydät vaikka jonkun käyttöohjekirjan, technical info manualin tjsp. Kunhan nyt suunnilleen suoralla naamalla voit sanoa, että lukemat on valmistajalta peräisin.
Eipä noista uudistuksista tosiaan suuresti huudella. Itsekin olen ihan huhupuheiden varassa, joten älkää lynkatko jos ei pidäkään paikkaansa. Fakta kuitenkin on, että nyt kesällä tulee uutta pykälää. Tarkka ajankohta jää sitten nähtäväksi. Toisaalta aika hyvin on tornihuhut pitäneet paikkansa
Kyllä samaa huhua on liikkunut myös minun korviini. Jää nähtäväksi mitä helpotuksia sieltä sitten tulee. 2010 ja sitä uudempiin pitäisi ilmeisesti kulutus tiedot saada, jotta se CO2 saadaan sitten laskennallisesti tehtyä. Myös halusivat turvalaitteista jonkin sortin dokumentin, että mitä siellä on asennettuna. Onhan tää aikamoinen show, kun BMW ei voi toimittaa mitään dokumentteja asian suhteen EU:n ulkopuolelta tuotuihin kikottimiin. 323i on nyt kuitenkin rekisteröinti katsastettu. Kuulemma päästö arvoa ei ole merkattu, joten verotus menee ilmeisesti painon mukaan, mutta sen näkee kun saa loput asiakirjat verottajalle toimitettua. Uudet umpiot tuli tänään 335i joten senkin kanssa pääsenee konttorille ehkä jopa tälle viikkoa.
Tuon TUV todistuksen hinta, siitä minkälaisen paska-paperin sieltä saa on aivan kohtuuttoman hintainen paperilappunen, mutta se tarvii kuiten olla. tai sen voisi vielä jollain tapaa ymmärtää, jos mitään muuta ei tarvitsisi enää olla näyttää konttorilla.
Pitkäjänteisyys palkitaan, vai miten se meni.
Käyt vaikka autokaupassa katsomasta samanlaisesta vehkeestä painot. Tai jos löydät vaikka jonkun käyttöohjekirjan, technical info manualin tjsp. Kunhan nyt suunnilleen suoralla naamalla voit sanoa, että lukemat on valmistajalta peräisin
Kai ne tiedot täytyy sentään jonkun instanssin vahvistaa? Veikkaan, että ei etene katsastus kännykäkameran kuvalla tyyppihyväksytyn samanlaisen auton kilvestä. Tää on kyllä melko koomista säätöä näiden paperiasioiden kanssa. Toi käyttöohjekirja vois olla kyllä ihan käypä tapa osoittaa tekniset tiedot. Se vaan, että sekin on japaniksi...
Harvinaisen hyvä -90 320ia M-sport, alle 60tkm ajettu ja 4.5/B. Nyt isännät metsät nurin ja ostoksille #kantojariittää
Huoltohistoriakin erittäin kattava.
Mitä arvioisit hinnaksi muodostuvan? Onhan nuo vähä toista mitä nettiauton tarjonta.
Comment