Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpina B3 / B3S E9x rekisteröinti Suomeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sampy
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 71
    • Pirkkala

    #31
    Originally posted by Benzino View Post
    Itsellä sama rumba tiedossa kaiketi? Juuri E93 B3 uitettuna ja verotus olisi tarkoitus alotella elokuun puolessa välissä.. saas nähdä miten paljon jumppaa tiedossa...
    Mulla tässä vähän valoa tunnelin päässä, mutta auto ei siis vieläkään rekisterissä. Pistätkö privaa jos tarvii vinkkiä
    F30 330e M Sport Estoril Blau
    F15 X5 40e Individual
    E90 B3 Biturbo Allrad #008
    E46 B3 3.3 Allrad #005
    Fiat New 500e Launch Pack
    Ex: E38 735iA M Sport Japan model
    Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
    Ex: W222 S550e L AMG Plus
    Ex: F01 740xd M Sport Individual

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17543
      • Turku

      #32
      Originally posted by sampy View Post
      Mulla tässä vähän valoa tunnelin päässä, mutta auto ei siis vieläkään rekisterissä. Pistätkö privaa jos tarvii vinkkiä
      Eikö niitä vinkkejä voi tänne julkisesti jakaa?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • sampy
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 71
        • Pirkkala

        #33
        Toki, ja nyt kun vihdoin sain auton rekisteriin niin uskaltaa kommentoida! Sorry, tässä ehti jo tulla vähän vainoharhaiseksikin kun auto seisoo tallissa ja homma vaan kaivautuu syvemmälle suohon Trafin kanssa , jätkät häipyy lomille eivätkä suostu käsittelemään koko juttua pariin kuukauteen Auto seisoo kun katsastus on aloitettu mutta kesken, eikä sitä voi viedä loppuun toisella asemalla. Autoon ei saa siirtolupaa, kun Tullin siirtolupa loppuu tuontiauton veron eräpäivänä ja uutta lupaa ei saa myöntää. Minua neuvottiin tekemään poikkeuslupahakemus. Aivan turhaan, ei mitään vaikutusta asiaan ja hakemustani ei ole edelleenkään käsitelty asianmukaisesti (vaikka LVM:n asetus määrää Trafin käsittelemään ne 14vrk ajassa). Teen valituksen.

        Tilasin toukokuussa COC-todistuksen muina miehinä TUV:lta yhden tutun kautta Saksassa. Toimittivat lapun, mutta katsastus tarrasi tuohon mainittuun sähkömagneettisen säteilyn vaatimuksenmukaisuuteen, ns. "radiohäiriö", ja että saamani todistuksen mukaan auto ei täytä EU:ssa vaadittavaa viimeisintä radiohäiriön muutosspeksiä 2006/28. Olimme Alpinaan yhteydessä ja he sanovat että kyseistä speksiä ei kuulu vaatia tälle autolle koska valmistusvuosi 2008 puolella, ja uusia lappuja ei tulla kirjoittamaan. Autoja on ajossa näillä papereilla ympäri EU:ta ja yhdestäkään EU-maasta ei ole koskaan vaadittu uudempaa todistusta. Saksalaisen jämäkkä piste. Ja samaan aikaan myös Suomessa on ajossa muita vastaavanikäisiä B3 Alpinoita pari kappaletta, mitkä on sitten kuitenkin hyväksytty ajoon. No, tässä kohdenhan nyt on jo päivänselvää että auto tulee päätymään Suomeen rekisteriin ja se on vain ajan kysymys. Rahaa ja aikaa saadaan hukattua välillä kyllä, virkamiehelle töitä, ja yksittäistä autoharrastajaa simputettua.

        Pitkin kesää pommitin Trafia, mutta jätkät on vuorotellen lomilla ja asia ei etene mihinkään enkä saa neuvoa mitä pitäisi tehdä. Trafi ei suostunut juuri kommentoimaan, että millähän papereilla nuo aiemmat yksilöt on hyväksytty, joten jouduin penkomaan täysin itse sokkona esille kahden referenssiyksilön rekisterinrot (joka ei ole ihan helppoa, kun Trafista ei voi kysyä niinpäin että mikähän olis jonkin 2008/9 vuosimallin Alpina B3:n rekisterinro). Saatuani rekkarit selville pyysin Trafilta saada tietooni autojen vaatimuksenmukaisuustodistukset. Yllättäen ei vastausta. Otin sitten yhteyttä toisen ajoneuvon maahantuoneeseen henkilöön, joka muisti hyvin prosessin ja ystävällisesti kertoi että TUV Nordilta (eli ihan tuv.fi, olipa vastaus liian lähellä!) voin tilata asianmukaisen todistuksen. TUV Nordiin yhteyttä ja parissa päivässä sain uuden todistuksen ja auto rekisteriin.

        Että sillä lailla taas vierähti 3kk kekkosslovakiassa
        Tulen tekemään asiasta virallisen kantelun ja vaadin korvauksia.
        F30 330e M Sport Estoril Blau
        F15 X5 40e Individual
        E90 B3 Biturbo Allrad #008
        E46 B3 3.3 Allrad #005
        Fiat New 500e Launch Pack
        Ex: E38 735iA M Sport Japan model
        Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
        Ex: W222 S550e L AMG Plus
        Ex: F01 740xd M Sport Individual

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #34
          Hyvä että on kilvissä!

          Mutta miten on mahdollista, että TUV-lappu on erilainen saksassa ja suomessa (ja vielä suomalaisen lapun eduksi)? :think
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • hannuk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 2136
            • Capital

            #35
            Minkä TUV:in lappu se oli Saksassa? Niissä on osassa ollut jotain ongelmia ja täällä katsovat melko pahasti niitä pahveja.
            - BMW x5 f15 m50d "navetta"
            - Porsche Cayenne S
            - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
            - plus pari muuta

            Comment

            • Benzino
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1402
              • EFHK

              #36
              Hmm mielenkiintoista..:think
              Itsellä sama prosessi vasta alkuvaiheissa kun verotuspäätöstä tässä vielä odotellaan.
              Auton mukana tuli tuo kansallinen tekninen lappu (vastaava kun tuo COC) joka siis toivottavasti riittää. Tuota ns. laajempaa COC-todistustahan kai näihin Alpinoihin ei ole alunperinkään tehty?

              150€ TÜV Nordille tai Saksan TÜV:lle on periaatteellinen asia mitä koitan kaikin tavoin välttää. Kun kerran autot tuntuu saavan muualla EU:ssa kilpien väliin ilman tuota jälkikäteen tilattavaa lappua (olettaen että tarvittavat tiedot löytyvät kansallisesta vaatimustenmukaisuuslapusta)?
              Itsellä valmiiksi jo korvan taakse laitettuna erään vastaavan Suomeen tuodun B3:n rek.nro jota kautta pääsee sitten tarvittaessa hommaa purkamaan..

              Toivotaan ettei tuohon tarvitse mennä...

              Comment

              • sampy
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 71
                • Pirkkala

                #37
                Originally posted by hannuk View Post
                Minkä TUV:in lappu se oli Saksassa? Niissä on osassa ollut jotain ongelmia ja täällä katsovat melko pahasti niitä pahveja.
                Eka lappu oli TUV Hessen, jota en siis voi suositella. Jälkimmäinen (ja millä siis meni läpi) on TUV Nord, joka on ihan yhtälailla saksalainen firma, heillä vaan sattuu olemaan suomalainen edustaja.
                F30 330e M Sport Estoril Blau
                F15 X5 40e Individual
                E90 B3 Biturbo Allrad #008
                E46 B3 3.3 Allrad #005
                Fiat New 500e Launch Pack
                Ex: E38 735iA M Sport Japan model
                Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
                Ex: W222 S550e L AMG Plus
                Ex: F01 740xd M Sport Individual

                Comment

                • sampy
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 71
                  • Pirkkala

                  #38
                  Originally posted by Benzino View Post
                  Hmm mielenkiintoista..:think
                  Itsellä sama prosessi vasta alkuvaiheissa kun verotuspäätöstä tässä vielä odotellaan.
                  Auton mukana tuli tuo kansallinen tekninen lappu (vastaava kun tuo COC) joka siis toivottavasti riittää. Tuota ns. laajempaa COC-todistustahan kai näihin Alpinoihin ei ole alunperinkään tehty?

                  150€ TÜV Nordille tai Saksan TÜV:lle on periaatteellinen asia mitä koitan kaikin tavoin välttää. Kun kerran autot tuntuu saavan muualla EU:ssa kilpien väliin ilman tuota jälkikäteen tilattavaa lappua (olettaen että tarvittavat tiedot löytyvät kansallisesta vaatimustenmukaisuuslapusta)?
                  Itsellä valmiiksi jo korvan taakse laitettuna erään vastaavan Suomeen tuodun B3:n rek.nro jota kautta pääsee sitten tarvittaessa hommaa purkamaan..

                  Toivotaan ettei tuohon tarvitse mennä...
                  Joo, periaatteessa noin. Tarkemmin kyse on siitä, että E9x korista Alpina B3:a ei ole EU-tyypitetty. Jos katsot normibemaria, niin B-pilarissa olevassa tyyppikilvessä on ns. versio- ja varianttikoodit tyyliin "AB" ja "PL31". Alpinan tyyppikilvessä ei noita ole, koska Alpina ei ole aikanaan hakenut näitä.

                  Tuo kansallinen vaatimuksenmukaisuuslappu kuulostaa sopivalta, mutta tosiaan Suomen Trafi vaatii aika paljon detskuja siitä. Kaikki Alpinat jotka minä selvitin tässä prosessissa ovat joutuneet tuon varsinaisen CoC-todistuksen hankkimaan. Toki jos onnistut ilman, niin erittäin hienoa ja rapsaa tänne. Se olisi erävoitto Trafin kanssa Itselläni paloi 3kk tuossa pallottelussa.

                  Ja btw, CoC-todistus maksoi vain 100€ + saksan ALV 19%.

                  Mulla kanssa noita rekkareita nyt 3kpl tallessa, voi laittaa privaa jos tarvii jeesiä.
                  F30 330e M Sport Estoril Blau
                  F15 X5 40e Individual
                  E90 B3 Biturbo Allrad #008
                  E46 B3 3.3 Allrad #005
                  Fiat New 500e Launch Pack
                  Ex: E38 735iA M Sport Japan model
                  Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
                  Ex: W222 S550e L AMG Plus
                  Ex: F01 740xd M Sport Individual

                  Comment

                  • vaappu
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 1189
                    • Rovaniemi/Pyhätunturi

                    #39
                    Anteeksi jos sörkin topikkia kysymyksellä, mutta on onko e91 D3 -06/07 samassa saakelin neuvostosuomi byroslavia viidakon kynsissä.
                    Autossa ei ole tutka härveleitä.

                    Joudunko hankkimaan tuv.fi lapun ja häppy end kö?
                    mb 519 täys pitkä
                    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                    e31 850i Miljoonan markan bmw.
                    e21. Kimppa rassi.
                    Awd corolla turbo.+420whp..

                    Comment

                    • sampy
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 71
                      • Pirkkala

                      #40
                      Originally posted by vaappu View Post
                      Anteeksi jos sörkin topikkia kysymyksellä, mutta on onko e91 D3 -06/07 samassa saakelin neuvostosuomi byroslavia viidakon kynsissä.
                      Autossa ei ole tutka härveleitä.

                      Joudunko hankkimaan tuv.fi lapun ja häppy end kö?
                      No probs. Tsekkaa kuskin puolen B-bilarista se tyyppikilpi. Jos ei löydy noita versio ja varianttikoodeja, niin jonkinsortin vaatimuksenmukaisuuslappu tod. näk. tullaan vaatimaan rekisteröintikatsastuksessa. Joko toi yllä mainittu kansallinen joka mahdollisesti tullut auton mukana tai uusi TUV-todistus.

                      Mutta tosiaan se TUV-todistuksen hommaaminen ei ole lainkaan hankalaa tuolta www.tuv.fi.
                      F30 330e M Sport Estoril Blau
                      F15 X5 40e Individual
                      E90 B3 Biturbo Allrad #008
                      E46 B3 3.3 Allrad #005
                      Fiat New 500e Launch Pack
                      Ex: E38 735iA M Sport Japan model
                      Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
                      Ex: W222 S550e L AMG Plus
                      Ex: F01 740xd M Sport Individual

                      Comment

                      • hannuk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 2136
                        • Capital

                        #41
                        Mulla oli ihan perus e91 TUV SUD:in lapuilla ja kuuntelin sujuvasti palveluhenkilön angstia niihin Saksan lappuihin kun on ihan kuraa ja ovat siellä kuulemma tehneet niitä arpomalla ja kaikki olleet jossain vaiheessa mustalla listalla. No, tämä tosin meni suoraan läpi.

                        Anyway, jos haluaa pelata varman päälle niin konttoreissa on eroja miten noihin suhtautuvat (nyrkkisääntö: mitä halvempi sitä varmemmin haluavat TUV:in laput) ja jos TUV:in lapun haluaa niin maksaa sen parikymppiä suosiolla enemmän ja tilaa sen Suomesta niin on vähemmän ylimääräistä nillittämistä ja riskiä että hakevat jotain sekundääristä syytä hylätä.
                        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                        - Porsche Cayenne S
                        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                        - plus pari muuta

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          #42
                          Paljos näihin tullut autoveroa? Koitin tuotiverosta katsella, mutta ei näkynyt. Privallakin voi laittaa, jos ei halua kaikelle kansalle kertoa.
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • 928 GTS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1561
                            • Helsinki

                            #43


                            BMW ALPINA:lla hakeminen tuottaa 48 kpl joista tosin vaan kolme on viimeisen vuoden tuotoksia.
                            -92 928 GTS
                            -98 550 Maranello

                            Comment

                            • sampy
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 71
                              • Pirkkala

                              #44
                              Originally posted by Carbonfiber View Post
                              Paljos näihin tullut autoveroa? Koitin tuotiverosta katsella, mutta ei näkynyt. Privallakin voi laittaa, jos ei halua kaikelle kansalle kertoa.
                              ~10k€
                              F30 330e M Sport Estoril Blau
                              F15 X5 40e Individual
                              E90 B3 Biturbo Allrad #008
                              E46 B3 3.3 Allrad #005
                              Fiat New 500e Launch Pack
                              Ex: E38 735iA M Sport Japan model
                              Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
                              Ex: W222 S550e L AMG Plus
                              Ex: F01 740xd M Sport Individual

                              Comment

                              • Benzino
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 1402
                                • EFHK

                                #45
                                Noniin, B3 BiTurbo Cabrio kilpien väliin onnistui saada tilaamalla TÜV Nord Finlandilta katsastuksessa vaadittu todistus missä mainittu BMW:n kanta-auton variantti ja versio sekä maininta että kys. Alpina vastaa vaatimuksiltaan kanta-auton tietoja. Eli rahalla selvisi (~120€).. Nyt Cabrion voi peitellä talvilevolle hyvin mielin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎