Originally posted by Benzino
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alpina B3 / B3S E9x rekisteröinti Suomeen
Collapse
X
-
F30 330e M Sport Estoril Blau
F15 X5 40e Individual
E90 B3 Biturbo Allrad #008
E46 B3 3.3 Allrad #005
Fiat New 500e Launch Pack
Ex: E38 735iA M Sport Japan model
Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
Ex: W222 S550e L AMG Plus
Ex: F01 740xd M Sport Individual
-
-
Originally posted by sampy View PostMulla tässä vähän valoa tunnelin päässä, mutta auto ei siis vieläkään rekisterissä. Pistätkö privaa jos tarvii vinkkiäNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Toki, ja nyt kun vihdoin sain auton rekisteriin niin uskaltaa kommentoida! Sorry, tässä ehti jo tulla vähän vainoharhaiseksikin kun auto seisoo tallissa ja homma vaan kaivautuu syvemmälle suohon Trafin kanssa, jätkät häipyy lomille eivätkä suostu käsittelemään koko juttua pariin kuukauteen
Auto seisoo kun katsastus on aloitettu mutta kesken, eikä sitä voi viedä loppuun toisella asemalla. Autoon ei saa siirtolupaa, kun Tullin siirtolupa loppuu tuontiauton veron eräpäivänä ja uutta lupaa ei saa myöntää. Minua neuvottiin tekemään poikkeuslupahakemus. Aivan turhaan, ei mitään vaikutusta asiaan ja hakemustani ei ole edelleenkään käsitelty asianmukaisesti (vaikka LVM:n asetus määrää Trafin käsittelemään ne 14vrk ajassa). Teen valituksen.
Tilasin toukokuussa COC-todistuksen muina miehinä TUV:lta yhden tutun kautta Saksassa. Toimittivat lapun, mutta katsastus tarrasi tuohon mainittuun sähkömagneettisen säteilyn vaatimuksenmukaisuuteen, ns. "radiohäiriö", ja että saamani todistuksen mukaan auto ei täytä EU:ssa vaadittavaa viimeisintä radiohäiriön muutosspeksiä 2006/28. Olimme Alpinaan yhteydessä ja he sanovat että kyseistä speksiä ei kuulu vaatia tälle autolle koska valmistusvuosi 2008 puolella, ja uusia lappuja ei tulla kirjoittamaan. Autoja on ajossa näillä papereilla ympäri EU:ta ja yhdestäkään EU-maasta ei ole koskaan vaadittu uudempaa todistusta. Saksalaisen jämäkkä piste. Ja samaan aikaan myös Suomessa on ajossa muita vastaavanikäisiä B3 Alpinoita pari kappaletta, mitkä on sitten kuitenkin hyväksytty ajoon. No, tässä kohdenhan nyt on jo päivänselvää että auto tulee päätymään Suomeen rekisteriin ja se on vain ajan kysymys. Rahaa ja aikaa saadaan hukattua välillä kyllä, virkamiehelle töitä, ja yksittäistä autoharrastajaa simputettua.
Pitkin kesää pommitin Trafia, mutta jätkät on vuorotellen lomilla ja asia ei etene mihinkään enkä saa neuvoa mitä pitäisi tehdä. Trafi ei suostunut juuri kommentoimaan, että millähän papereilla nuo aiemmat yksilöt on hyväksytty, joten jouduin penkomaan täysin itse sokkona esille kahden referenssiyksilön rekisterinrot (joka ei ole ihan helppoa, kun Trafista ei voi kysyä niinpäin että mikähän olis jonkin 2008/9 vuosimallin Alpina B3:n rekisterinro). Saatuani rekkarit selville pyysin Trafilta saada tietooni autojen vaatimuksenmukaisuustodistukset. Yllättäen ei vastausta. Otin sitten yhteyttä toisen ajoneuvon maahantuoneeseen henkilöön, joka muisti hyvin prosessin ja ystävällisesti kertoi että TUV Nordilta (eli ihan tuv.fi, olipa vastaus liian lähellä!) voin tilata asianmukaisen todistuksen. TUV Nordiin yhteyttä ja parissa päivässä sain uuden todistuksen ja auto rekisteriin.
Että sillä lailla taas vierähti 3kk kekkosslovakiassa
Tulen tekemään asiasta virallisen kantelun ja vaadin korvauksia.F30 330e M Sport Estoril Blau
F15 X5 40e Individual
E90 B3 Biturbo Allrad #008
E46 B3 3.3 Allrad #005
Fiat New 500e Launch Pack
Ex: E38 735iA M Sport Japan model
Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
Ex: W222 S550e L AMG Plus
Ex: F01 740xd M Sport Individual
Comment
-
-
Hmm mielenkiintoista..:think
Itsellä sama prosessi vasta alkuvaiheissa kun verotuspäätöstä tässä vielä odotellaan.
Auton mukana tuli tuo kansallinen tekninen lappu (vastaava kun tuo COC) joka siis toivottavasti riittää. Tuota ns. laajempaa COC-todistustahan kai näihin Alpinoihin ei ole alunperinkään tehty?
150€ TÜV Nordille tai Saksan TÜV:lle on periaatteellinen asia mitä koitan kaikin tavoin välttää. Kun kerran autot tuntuu saavan muualla EU:ssa kilpien väliin ilman tuota jälkikäteen tilattavaa lappua (olettaen että tarvittavat tiedot löytyvät kansallisesta vaatimustenmukaisuuslapusta)?
Itsellä valmiiksi jo korvan taakse laitettuna erään vastaavan Suomeen tuodun B3:n rek.nro jota kautta pääsee sitten tarvittaessa hommaa purkamaan..
Toivotaan ettei tuohon tarvitse mennä...
Comment
-
-
Originally posted by hannuk View PostMinkä TUV:in lappu se oli Saksassa? Niissä on osassa ollut jotain ongelmia ja täällä katsovat melko pahasti niitä pahveja.F30 330e M Sport Estoril Blau
F15 X5 40e Individual
E90 B3 Biturbo Allrad #008
E46 B3 3.3 Allrad #005
Fiat New 500e Launch Pack
Ex: E38 735iA M Sport Japan model
Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
Ex: W222 S550e L AMG Plus
Ex: F01 740xd M Sport Individual
Comment
-
-
Originally posted by Benzino View PostHmm mielenkiintoista..:think
Itsellä sama prosessi vasta alkuvaiheissa kun verotuspäätöstä tässä vielä odotellaan.
Auton mukana tuli tuo kansallinen tekninen lappu (vastaava kun tuo COC) joka siis toivottavasti riittää. Tuota ns. laajempaa COC-todistustahan kai näihin Alpinoihin ei ole alunperinkään tehty?
150€ TÜV Nordille tai Saksan TÜV:lle on periaatteellinen asia mitä koitan kaikin tavoin välttää. Kun kerran autot tuntuu saavan muualla EU:ssa kilpien väliin ilman tuota jälkikäteen tilattavaa lappua (olettaen että tarvittavat tiedot löytyvät kansallisesta vaatimustenmukaisuuslapusta)?
Itsellä valmiiksi jo korvan taakse laitettuna erään vastaavan Suomeen tuodun B3:n rek.nro jota kautta pääsee sitten tarvittaessa hommaa purkamaan..
Toivotaan ettei tuohon tarvitse mennä...
Tuo kansallinen vaatimuksenmukaisuuslappu kuulostaa sopivalta, mutta tosiaan Suomen Trafi vaatii aika paljon detskuja siitä. Kaikki Alpinat jotka minä selvitin tässä prosessissa ovat joutuneet tuon varsinaisen CoC-todistuksen hankkimaan. Toki jos onnistut ilman, niin erittäin hienoa ja rapsaa tänne. Se olisi erävoitto Trafin kanssaItselläni paloi 3kk tuossa pallottelussa.
Ja btw, CoC-todistus maksoi vain 100€ + saksan ALV 19%.
Mulla kanssa noita rekkareita nyt 3kpl tallessa, voi laittaa privaa jos tarvii jeesiä.F30 330e M Sport Estoril Blau
F15 X5 40e Individual
E90 B3 Biturbo Allrad #008
E46 B3 3.3 Allrad #005
Fiat New 500e Launch Pack
Ex: E38 735iA M Sport Japan model
Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
Ex: W222 S550e L AMG Plus
Ex: F01 740xd M Sport Individual
Comment
-
-
Anteeksi jos sörkin topikkia kysymyksellä, mutta on onko e91 D3 -06/07 samassa saakelin neuvostosuomi byroslavia viidakon kynsissä.
Autossa ei ole tutka härveleitä.
Joudunko hankkimaan tuv.fi lapun ja häppy end kö?mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Originally posted by vaappu View PostAnteeksi jos sörkin topikkia kysymyksellä, mutta on onko e91 D3 -06/07 samassa saakelin neuvostosuomi byroslavia viidakon kynsissä.
Autossa ei ole tutka härveleitä.
Joudunko hankkimaan tuv.fi lapun ja häppy end kö?
Mutta tosiaan se TUV-todistuksen hommaaminen ei ole lainkaan hankalaa tuolta www.tuv.fi.F30 330e M Sport Estoril Blau
F15 X5 40e Individual
E90 B3 Biturbo Allrad #008
E46 B3 3.3 Allrad #005
Fiat New 500e Launch Pack
Ex: E38 735iA M Sport Japan model
Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
Ex: W222 S550e L AMG Plus
Ex: F01 740xd M Sport Individual
Comment
-
-
Mulla oli ihan perus e91 TUV SUD:in lapuilla ja kuuntelin sujuvasti palveluhenkilön angstia niihin Saksan lappuihin kun on ihan kuraa ja ovat siellä kuulemma tehneet niitä arpomalla ja kaikki olleet jossain vaiheessa mustalla listalla. No, tämä tosin meni suoraan läpi.
Anyway, jos haluaa pelata varman päälle niin konttoreissa on eroja miten noihin suhtautuvat (nyrkkisääntö: mitä halvempi sitä varmemmin haluavat TUV:in laput) ja jos TUV:in lapun haluaa niin maksaa sen parikymppiä suosiolla enemmän ja tilaa sen Suomesta niin on vähemmän ylimääräistä nillittämistä ja riskiä että hakevat jotain sekundääristä syytä hylätä.- BMW x5 f15 m50d "navetta"
- Porsche Cayenne S
- Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
- plus pari muuta
Comment
-
-
Paljos näihin tullut autoveroa? Koitin tuotiverosta katsella, mutta ei näkynyt. Privallakin voi laittaa, jos ei halua kaikelle kansalle kertoa.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostPaljos näihin tullut autoveroa? Koitin tuotiverosta katsella, mutta ei näkynyt. Privallakin voi laittaa, jos ei halua kaikelle kansalle kertoa.F30 330e M Sport Estoril Blau
F15 X5 40e Individual
E90 B3 Biturbo Allrad #008
E46 B3 3.3 Allrad #005
Fiat New 500e Launch Pack
Ex: E38 735iA M Sport Japan model
Ex: G12 740Lex M Sport Individual Voll
Ex: W222 S550e L AMG Plus
Ex: F01 740xd M Sport Individual
Comment
-
-
Noniin, B3 BiTurbo Cabrio kilpien väliin onnistui saada tilaamalla TÜV Nord Finlandilta katsastuksessa vaadittu todistus missä mainittu BMW:n kanta-auton variantti ja versio sekä maininta että kys. Alpina vastaa vaatimuksiltaan kanta-auton tietoja. Eli rahalla selvisi (~120€).. Nyt Cabrion voi peitellä talvilevolle hyvin mielin
Comment
-
Comment