Mulla on ollut aina nostokuitti rahoista mukana, jos on menty käteisellä. Pari kertaa on käyty yhdessä nakkaamassa rahat pankkiin ja kaikki meni ihan ok.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton haku ruotsista
Collapse
X
-
Originally posted by nullzwei View PostTodellisuutta. (Ruotsi, bankrånareitten luvattu maa.) Vaihtelee pankkikohtaisesti yleensä 10 kiloa/vko mutta jos myyjällä on esimerkiksi kopio kauppakirjasta missä auton myyntihinta niin ei ole ongelma.
Sätta in större belopp
Vill du som privatkund i Handelsbanken sätta in 10 000 kronor eller mer, behöver du kontakta ditt bankkontor i förväg. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte stora summor på kontoren.
Glöm inte legitimationen
Vid alla insättningar måste vi notera namn och personuppgifter på den som sätter in pengar, så ta med dig en ID-handling.
Enligt penningtvättslagen måste vi på banken dessutom förstå transaktionen och då är det lämpligt att du tar med dig relevant dokumentation, som till exempel ett kvitto på det du har köpt eller sålt.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Post
PS. Mihin ne "kaikkien? tietämät pommit" Suomessa oikein menevät? Nuollaanko haavat vai pannaanko vahinko kiertoon? Millä spekseillä?
En ole siis itse ostanut, tai myynyt, sivusta seurannut kun noita nosturille menee ja pois lähtee.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostPääsääntöisesti kunnon tenttaaminen on ihan turhaa, koska se voi selvittelystä huolimatta olla ihan mitä vaan. Jos kysyt ruosteista, sitä ei ole. Paikanpäällä voi silti odottaa ihan läpimädät oven alareunat tai lokarin kaaret. Olin ostelemassa A4 B8 Audia ja kun noista nuo etulokarit ruostuu, niin piti kysellä niistäkin. Aina vastattiin että kunnossa ovet ja sitten kun sai tivattua kuvat, niin ne oli pensselöity jollain hammeritella ruosteen päälle. Siitä huolimatta ne kyllä menivät Ruotsissa kaupaksi.
Väitän että suomalainen on tarkempi autonostaja kuin ruotsalainen.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostAi että kuulostaa tutulle. Kyllä ruotsissa tosiaan autot on lähes järjestäen siinä kunnossa että mielenkiinto sulaa viimeistään paikanpäällä. Suola puree, autot on halpoja ja autoilu ei lajina kiinnosta niin kunto on sitten näiden tekijöiden mukainen. Huollot tehdään joo, mutta ihan viimeisillään kun on pakko. Kannattaa mennä Kamuxille tai Sakalle katsomaan 5v ikäisiä autoja mitä ovat hakeneet Ruotsista niin kokonaisuus valkenee äkkiä.
Väitän että suomalainen on tarkempi autonostaja kuin ruotsalainen.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTaitaa olla sama kuin Saksassa; paremmat vehkeet löytyy vasta etelästä ja vanhasta itäsaksasta en menis katsomaan mitään.
Toki siellä itäisellä puolellakin on muutama firma joka diilaa muutaman vuoden vanhoja leasing-palautuksia, ja niissä en kyllä yleisesti ottaen ole eroa huomannut muuhun Saksaan. Ehkä lähinnä itäsaksalainen palveluasenne joskus tuottaa yllätyksiä, mutta sekin alkaa olla katoavaa kansanperinnettä.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostAi että kuulostaa tutulle. Kyllä ruotsissa tosiaan autot on lähes järjestäen siinä kunnossa että mielenkiinto sulaa viimeistään paikanpäällä. Suola puree, autot on halpoja ja autoilu ei lajina kiinnosta niin kunto on sitten näiden tekijöiden mukainen. Huollot tehdään joo, mutta ihan viimeisillään kun on pakko. Kannattaa mennä Kamuxille tai Sakalle katsomaan 5v ikäisiä autoja mitä ovat hakeneet Ruotsista niin kokonaisuus valkenee äkkiä.
Väitän että suomalainen on tarkempi autonostaja kuin ruotsalainen.
Älkääkä ymmärtäkö väärin, fiksuja hienoja laitteita on sielläkin mutta aika paljon huonommalla osumatarkkuudella kuin vaikkapa juuri Saksassa.Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOnko kellään kokemuksia Ruotsin kamuxilta ostosta? Mietin vaan järjestyisikö kauppa kivuttomasti jonkun Suomen pisteen kautta ilman tuhansien provikoita. :think
Toki ne joutui Ässää korjauttamaan reilulla 5k€ jälkikäteen Veholla ja paljastui vielä mällipeliksi.
Comment
-
-
Originally posted by Taski View Post
Älkääkä ymmärtäkö väärin, fiksuja hienoja laitteita on sielläkin mutta aika paljon huonommalla osumatarkkuudella kuin vaikkapa juuri Saksassa.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MMF View PostKaveri osti Kamuxin kautta Saksasta S Langin ja antoi CLS:n vaihdossa, 10k€ tuli extraa Saksan hintaan + verot ja kymppi oli väliä CLS hyvityksen ja niiden pyynnin välillä.
Toki ne joutui Ässää korjauttamaan reilulla 5k€ jälkikäteen Veholla ja paljastui vielä mällipeliksi.
S-mese 20k€
"Tuontimaksu" 10k€
Verot, esim. 10k€
=40k€
Ja siihen vaihdossa CLS, jolla "markkinahinta" vaikka 20k€, niin siitä sai 10k€? Eli Saksan hintaan siis 20k€:n "tuonti+vaihtolisä"? Jos näin, niin on ihan hyvä pisnes. Toki joskus pisnesriskit realisoituu tuollaisen kalliin korjauttelun muodossa.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostTäh, ymmärränkö oikein siis että suunnilleen näin:
S-mese 20k€
"Tuontimaksu" 10k€
Verot, esim. 10k€
=40k€
Ja siihen vaihdossa CLS, jolla "markkinahinta" vaikka 20k€, niin siitä sai 10k€? Eli Saksan hintaan siis 20k€:n "tuonti+vaihtolisä"? Jos näin, niin on ihan hyvä pisnes. Toki joskus pisnesriskit realisoituu tuollaisen kalliin korjauttelun muodossa.
Tottakai pitää olla katteet kohdallaan tuonhintaisessa, mutta aika paljon halvemmalla olisi selvinnyt jos olisi laittanut jonkun muun hakemaan sen ässän, ja luultavasti saanut paremman auton paremmalla historialla.
Ja itse siis haen asiakkaille autoja, eli ihan puolueeton en tietenkään ole. Mutta eurot on euroja, eikä tuossa kauheasti saanut lisäarvoa tuolle 10k€.
Comment
-
-
Originally posted by kama View PostSEPA-maksu on aina euromääräinen ja maksuton, muussa valuutassa tehdyistä ulkomaanmaksuista pankki perii yleensä palvelumaksun ja kaupan päälle maksun perille meno kestää pidempään kuin sepa
Jos lasku on kruunuissa ja haluat maksaa euroissa niin lisämaksu valuuttamuunnoksesta menee vastaanottajalle eli kannattaa sopia etukäteen "kurssi"
Case: Maksa Ruotsiin SEK lasku suomalaisesta pankista, vaihtoehdot:
1. SEPA maksu
On aina euromääräinen ja kuluton. Mutta jos vaatimuksena on maksaa Ruotsiin kruunuja, minun pitää maksaa euroina eli pitää katsoa oman pankin valuutan senhetkinen myyntikurssi ja maksaa sen mukaan oikea määrä. Ongelma: Jos vastaaottajalla ei ole valuuttatiliä, joutuu hän puolestaan maksamaan käsittelymaksun. Maksu on kuitenkin "välitön" (tai sitten ei, mutta siitä väännettiin jo sivukaupalla aiemmin).
Pohdintaa: Jos lasku pitää maksaa exact oikealle summalle, ei oikeastaan SEPA maksu edes tule kyseeseen? Vastaanottaja joutuu pahimmassa tapauksessa käsittelymaksun lisäksi täsmäyttämään laskun uusiksi sille summalle minkä sai. Ajan siis takaa, että krunuissa tulee pieni marginaalivirhe esim 0,01 SEK.
2. Valuuttamaksu
Jos haluan maksaa exact oikean summan kruunuina, ja haluan maksaa kaikki aktion kulut, pitää minun maksaa valuuttamaksuna (ulkomaanmaksuna), jolloin voin syöttää juuri sen SEK määrän minkä haluan verkkopankissa. Joudun maksamaan käsittelymaksun (esim. Nordea 6,75€) ja maksussa on siirtoaika se perinteinen muutamapäivä.
Korjatkaa jos olen väärässä?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment