Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton haku ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Mulla on ollut aina nostokuitti rahoista mukana, jos on menty käteisellä. Pari kertaa on käyty yhdessä nakkaamassa rahat pankkiin ja kaikki meni ihan ok.

    Comment

    • Thmas
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 531
      • HEL

      Originally posted by nullzwei View Post
      Todellisuutta. (Ruotsi, bankrånareitten luvattu maa.) Vaihtelee pankkikohtaisesti yleensä 10 kiloa/vko mutta jos myyjällä on esimerkiksi kopio kauppakirjasta missä auton myyntihinta niin ei ole ongelma.

      Sätta in större belopp
      Vill du som privatkund i Handelsbanken sätta in 10 000 kronor eller mer, behöver du kontakta ditt bankkontor i förväg. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte stora summor på kontoren.

      Glöm inte legitimationen
      Vid alla insättningar måste vi notera namn och personuppgifter på den som sätter in pengar, så ta med dig en ID-handling.

      Enligt penningtvättslagen måste vi på banken dessutom förstå transaktionen och då är det lämpligt att du tar med dig relevant dokumentation, som till exempel ett kvitto på det du har köpt eller sålt.
      Ihan samaan tapaan Suomessakin autoliikkeen pitää tehdä selvitys rahan alkuperästä kun vastaanotettava summa on min 10000 e. Se vaan koetaan niin hankalaksi että moni autoliike kieltäytyy ottamasta käteistä vastaan, varsinkaan isompia summia.
      Audi e-tron 55

      Exiä:
      1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        Originally posted by nullzwei View Post

        PS. Mihin ne "kaikkien? tietämät pommit" Suomessa oikein menevät? Nuollaanko haavat vai pannaanko vahinko kiertoon? Millä spekseillä?
        Voin ainakin noista mitä itse nähnyt, sanoa - Jokunen purkuun ja siitä paaliin, osaa parsittu kasaan tonnilla jos toisellakin ja viimeisimmät empä tiiä tapaukset huutokaupat.com menneet.

        En ole siis itse ostanut, tai myynyt, sivusta seurannut kun noita nosturille menee ja pois lähtee.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Ihmemies
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 83
          • Tampere

          Juu itse nuolin haavat ja laitoin auton kuntoon sen ostohinnalla. Ruotsalainen myyjä ihmetteli ja kommentoi että ihan hullua touhua, olisit vaan kovaa ajoa harrastanut niin kuin hänkin oli tehnyt.
          Audi A6 1999 | Audi S8 2001

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            Originally posted by Juppe View Post
            Pääsääntöisesti kunnon tenttaaminen on ihan turhaa, koska se voi selvittelystä huolimatta olla ihan mitä vaan. Jos kysyt ruosteista, sitä ei ole. Paikanpäällä voi silti odottaa ihan läpimädät oven alareunat tai lokarin kaaret. Olin ostelemassa A4 B8 Audia ja kun noista nuo etulokarit ruostuu, niin piti kysellä niistäkin. Aina vastattiin että kunnossa ovet ja sitten kun sai tivattua kuvat, niin ne oli pensselöity jollain hammeritella ruosteen päälle. Siitä huolimatta ne kyllä menivät Ruotsissa kaupaksi.
            Ai että kuulostaa tutulle. Kyllä ruotsissa tosiaan autot on lähes järjestäen siinä kunnossa että mielenkiinto sulaa viimeistään paikanpäällä. Suola puree, autot on halpoja ja autoilu ei lajina kiinnosta niin kunto on sitten näiden tekijöiden mukainen. Huollot tehdään joo, mutta ihan viimeisillään kun on pakko. Kannattaa mennä Kamuxille tai Sakalle katsomaan 5v ikäisiä autoja mitä ovat hakeneet Ruotsista niin kokonaisuus valkenee äkkiä.

            Väitän että suomalainen on tarkempi autonostaja kuin ruotsalainen.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Samii-
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 679
              • Klaukkala

              Originally posted by Dualfun View Post
              Ai että kuulostaa tutulle. Kyllä ruotsissa tosiaan autot on lähes järjestäen siinä kunnossa että mielenkiinto sulaa viimeistään paikanpäällä. Suola puree, autot on halpoja ja autoilu ei lajina kiinnosta niin kunto on sitten näiden tekijöiden mukainen. Huollot tehdään joo, mutta ihan viimeisillään kun on pakko. Kannattaa mennä Kamuxille tai Sakalle katsomaan 5v ikäisiä autoja mitä ovat hakeneet Ruotsista niin kokonaisuus valkenee äkkiä.

              Väitän että suomalainen on tarkempi autonostaja kuin ruotsalainen.
              Sitte mä oon löytäny hyvän ruotsiin myyty yksilö etelä ruotsista. Ollu kyllä lämpimässä tallissa ja talvirenkaita ei tullu mukana tuohon e60lci:hin sekä 155tkm huollettu bmw:llä, kuitti pinosta päätelle todellla paljon. Ruostetta ei ole missää ja nosturilla aina saa ihastella kun metallisia suojia kun kiiltävät viellä. En edes kattelisi autoa kuin etelä ruotsista jos sieltä pitäs ostaa koska tuli nähtyä että tukholman kohdalta alkaa ne huonokuntoiset pohjois ruotsiin asti. Etelä ruotsista voin suositella ostaa auton.

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                Taitaa olla sama kuin Saksassa; paremmat vehkeet löytyy vasta etelästä ja vanhasta itäsaksasta en menis katsomaan mitään.
                Last edited by Juppe; 02-04-2019, 20:30.

                Comment

                • j-a
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1522
                  • PohojosPohojammaa

                  Originally posted by Juppe View Post
                  Taitaa olla sama kuin Saksassa; paremmat vehkeet löytyy vasta etelästä ja vanhasta itäsaksasta en menis katsomaan mitään.
                  Tämän voin täysin allekirjoittaa noin 15 sillä puolella Saksaa katsotun auton perusteella. Esimerkiksi jotain noin 10-vuotiaita premium-merkkien avoautoja mitä sielläpäin jokunen vuosi sitten kävin katsomassa, ne oli kyllä järkiään aika uskomattoman kehnossa kunnossa.

                  Toki siellä itäisellä puolellakin on muutama firma joka diilaa muutaman vuoden vanhoja leasing-palautuksia, ja niissä en kyllä yleisesti ottaen ole eroa huomannut muuhun Saksaan. Ehkä lähinnä itäsaksalainen palveluasenne joskus tuottaa yllätyksiä, mutta sekin alkaa olla katoavaa kansanperinnettä.
                  Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                  Ylimääräisenä tarjolla:

                  E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                  F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                  Comment

                  • Taski
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2009
                    • 380
                    • Tampere

                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Ai että kuulostaa tutulle. Kyllä ruotsissa tosiaan autot on lähes järjestäen siinä kunnossa että mielenkiinto sulaa viimeistään paikanpäällä. Suola puree, autot on halpoja ja autoilu ei lajina kiinnosta niin kunto on sitten näiden tekijöiden mukainen. Huollot tehdään joo, mutta ihan viimeisillään kun on pakko. Kannattaa mennä Kamuxille tai Sakalle katsomaan 5v ikäisiä autoja mitä ovat hakeneet Ruotsista niin kokonaisuus valkenee äkkiä.

                    Väitän että suomalainen on tarkempi autonostaja kuin ruotsalainen.
                    Voisi sanoa että aikalailla 1:1 omien kokemusten kanssa. Jokusia vehkeitä Ruotsista kanssa ostanut ja kyllä se Saksa / Hollanti / Belgia -akselin kalusto on vain ihan eri kunnossa, ellei nyt sieltä halvimmalta häkki-hermannilta autoa osta. Suomalaisten kiima ruotsia kohtaan johtuu varmasti kruunun kurssista ja mukana useimmiten seuraavasta talvirengaspakasta - Hyvän kunnon perässä sieltä ei kannata autoa ostaa.

                    Älkääkä ymmärtäkö väärin, fiksuja hienoja laitteita on sielläkin mutta aika paljon huonommalla osumatarkkuudella kuin vaikkapa juuri Saksassa.
                    Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Onko kellään kokemuksia Ruotsin kamuxilta ostosta? Mietin vaan järjestyisikö kauppa kivuttomasti jonkun Suomen pisteen kautta ilman tuhansien provikoita. :think
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • MMF
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 461
                        • Sipoo

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Onko kellään kokemuksia Ruotsin kamuxilta ostosta? Mietin vaan järjestyisikö kauppa kivuttomasti jonkun Suomen pisteen kautta ilman tuhansien provikoita. :think
                        Kaveri osti Kamuxin kautta Saksasta S Langin ja antoi CLS:n vaihdossa, 10k€ tuli extraa Saksan hintaan + verot ja kymppi oli väliä CLS hyvityksen ja niiden pyynnin välillä.

                        Toki ne joutui Ässää korjauttamaan reilulla 5k€ jälkikäteen Veholla ja paljastui vielä mällipeliksi.
                        E70 X5 3.0D -07
                        W124 200d
                        Hiace 4wd

                        EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Taski View Post

                          Älkääkä ymmärtäkö väärin, fiksuja hienoja laitteita on sielläkin mutta aika paljon huonommalla osumatarkkuudella kuin vaikkapa juuri Saksassa.
                          Samat kokemukset täälläkin. Valitettavasti se nastarenkaiden käyttö näkyy autojen maalipinnoissa ja tuulilaseissa.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • j-a
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1522
                            • PohojosPohojammaa

                            Originally posted by MMF View Post
                            Kaveri osti Kamuxin kautta Saksasta S Langin ja antoi CLS:n vaihdossa, 10k€ tuli extraa Saksan hintaan + verot ja kymppi oli väliä CLS hyvityksen ja niiden pyynnin välillä.

                            Toki ne joutui Ässää korjauttamaan reilulla 5k€ jälkikäteen Veholla ja paljastui vielä mällipeliksi.
                            Täh, ymmärränkö oikein siis että suunnilleen näin:
                            S-mese 20k€
                            "Tuontimaksu" 10k€
                            Verot, esim. 10k€
                            =40k€

                            Ja siihen vaihdossa CLS, jolla "markkinahinta" vaikka 20k€, niin siitä sai 10k€? Eli Saksan hintaan siis 20k€:n "tuonti+vaihtolisä"? Jos näin, niin on ihan hyvä pisnes. Toki joskus pisnesriskit realisoituu tuollaisen kalliin korjauttelun muodossa.
                            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                            Ylimääräisenä tarjolla:

                            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                            Comment

                            • MMF
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 461
                              • Sipoo

                              Originally posted by j-a View Post
                              Täh, ymmärränkö oikein siis että suunnilleen näin:
                              S-mese 20k€
                              "Tuontimaksu" 10k€
                              Verot, esim. 10k€
                              =40k€

                              Ja siihen vaihdossa CLS, jolla "markkinahinta" vaikka 20k€, niin siitä sai 10k€? Eli Saksan hintaan siis 20k€:n "tuonti+vaihtolisä"? Jos näin, niin on ihan hyvä pisnes. Toki joskus pisnesriskit realisoituu tuollaisen kalliin korjauttelun muodossa.
                              Jotakuinkin, itse hakemalla ässä olisi maksanut muistaakseni 75k€ kilvissä, Kamuxin kautta maksoi 85k€. CLS:n hyvityksen ja Kamuxin pyyntihinnan väli oli 10k€, eikä se kauaa siellä myynnissä seisonut.

                              Tottakai pitää olla katteet kohdallaan tuonhintaisessa, mutta aika paljon halvemmalla olisi selvinnyt jos olisi laittanut jonkun muun hakemaan sen ässän, ja luultavasti saanut paremman auton paremmalla historialla.

                              Ja itse siis haen asiakkaille autoja, eli ihan puolueeton en tietenkään ole. Mutta eurot on euroja, eikä tuossa kauheasti saanut lisäarvoa tuolle 10k€.
                              E70 X5 3.0D -07
                              W124 200d
                              Hiace 4wd

                              EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17845
                                • PKS

                                Originally posted by kama View Post
                                SEPA-maksu on aina euromääräinen ja maksuton, muussa valuutassa tehdyistä ulkomaanmaksuista pankki perii yleensä palvelumaksun ja kaupan päälle maksun perille meno kestää pidempään kuin sepa
                                Jos lasku on kruunuissa ja haluat maksaa euroissa niin lisämaksu valuuttamuunnoksesta menee vastaanottajalle eli kannattaa sopia etukäteen "kurssi"
                                Tuli tätä asiaa nyt väännetyä itselle rautalangasta, ja tässä oma käsitykseni:

                                Case: Maksa Ruotsiin SEK lasku suomalaisesta pankista, vaihtoehdot:

                                1. SEPA maksu
                                On aina euromääräinen ja kuluton. Mutta jos vaatimuksena on maksaa Ruotsiin kruunuja, minun pitää maksaa euroina eli pitää katsoa oman pankin valuutan senhetkinen myyntikurssi ja maksaa sen mukaan oikea määrä. Ongelma: Jos vastaaottajalla ei ole valuuttatiliä, joutuu hän puolestaan maksamaan käsittelymaksun. Maksu on kuitenkin "välitön" (tai sitten ei, mutta siitä väännettiin jo sivukaupalla aiemmin).

                                Pohdintaa: Jos lasku pitää maksaa exact oikealle summalle, ei oikeastaan SEPA maksu edes tule kyseeseen? Vastaanottaja joutuu pahimmassa tapauksessa käsittelymaksun lisäksi täsmäyttämään laskun uusiksi sille summalle minkä sai. Ajan siis takaa, että krunuissa tulee pieni marginaalivirhe esim 0,01 SEK.

                                2. Valuuttamaksu
                                Jos haluan maksaa exact oikean summan kruunuina, ja haluan maksaa kaikki aktion kulut, pitää minun maksaa valuuttamaksuna (ulkomaanmaksuna), jolloin voin syöttää juuri sen SEK määrän minkä haluan verkkopankissa. Joudun maksamaan käsittelymaksun (esim. Nordea 6,75€) ja maksussa on siirtoaika se perinteinen muutamapäivä.

                                Korjatkaa jos olen väärässä?
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                ½
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎