memebuy23buy

Auton haku ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ale-ksi
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Riittää + Suomen rek osa 1 ja kauppakirja.
    Eikä tarvitse myöskään tuota Suomen ykkösosaa - auton voi leimata vaikka samalla reissulla kun on hakemassa kilpiä katsastuskonttorilta...

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei kauppakirjaa ole pitkään enää tarvittu verotusprosessissa.
    Itseasiassa muutamaan kertaan sitä on nyt Verottaja kysellyt kun on ollut melko pienillä kilometreillä (noin 10000 km ajettu) oleva auto. Ilmeisesti tällä haluavat katsoa onko ostohetkellä ollut käytetyn statukseen vaadittava 6000 km mittarissa.

    Keskiverto tuontipelin ikäluokissa tuskin niitä kysellään.

    Leave a comment:


  • jykä
    replied
    Originally posted by jykä View Post
    Moro, onko tietoa toimiiko Premium selection takuu Ruotsista tuoduista autoissa?

    Saksasta BPS-takuullisen auton ostettaessa homma toimii kyllä mutta en löytänyt heti kokemuksia Ruotsin autoista...
    Ketjun alussa olikin näköjään että Ruotsista tuodessa BPS-takuu ei toimi, tuskin tilanne 2017 vuodesta muuttunut...

    Leave a comment:


  • jykä
    replied
    BPS-takuu

    Moro, onko tietoa toimiiko Premium selection takuu Ruotsista tuoduista autoissa?

    Saksasta BPS-takuullisen auton ostettaessa homma toimii kyllä mutta en löytänyt heti kokemuksia Ruotsin autoista...

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Riittää + Suomen rek osa 1 ja kauppakirja.
    Ei kauppakirjaa ole pitkään enää tarvittu verotusprosessissa.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Riittää + Suomen rek osa 1 ja kauppakirja.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Vähän simppelimpi kysymys väliin... On niin monta vuotta kun on tullut viimeksi ruotsista auto haettua, niin mitä papereita tarvitaan suomessa veroilmoituksen jättöön? Minulla on kopiot del 1 ja del 2 papereista, mutta alkuperäiset tulee postissa joskus. Riittääkö nuo vai pitääkö olla jotain muuta vielä? :think

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Ok, asia selvä. Tarkoitus ei ole ollut mollata, mutta kirjoitetusta voi toki saada vähän eri kuvan. Enpä itse huomannut että keskustelu ajautui käyttövoimaveroon kun alunperin juttu lähti autoveron välttelystä tai viivyttelystä.

    Itse kun vain itselle tai kavereille hakee autoja eikä myyntiin, niin pyrin hoitamaan pakolliset heti pois alta eli konttorilla käynnit jne. Kuitenkin siellä katsurilla on pakko jossain vaiheessa käydä, niin mielummin heti kuin 3kk päästä.

    Mutta jos joku neuvoo lähtemään keskieurooppaan siirtokilvillä, niin kyllä itse kyseenalaistan sellaiset neuvot... kuten myös ne airbag-vastuksien kolvaukset, jne. Jos siitä joku vetää herneen niin ei voi mitään. Itse puhun omien käytännön kokemuksien kautta, mutta jokainenhan voi tehdä loppupeleissä kuten parhaaksi näkee.

    Alkuperäiselle kysyjälle vielä, yksi keinohan viivyttää veropäätöstä on olla toimittamatta kaikkia vaadittuja liitteitä. Eli kun vastinepyyntö tulee, on aikaa vastata sen parisen viikkoa. Esim. Ruotsista tuotaessa ei lataa del 1:stä veroilmoitukseen mukaan niin siinä saa sen parisen viikkoa lisäaikaa.
    Last edited by Driver22; 03-09-2019, 18:43.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Epa-traktori



    Nyt en ehkä ymmärtänyt... Miten saksan kilvet poikkeaa Ruotsin, Viron tai edes siirtokilvistä? Eihän noissa kilvissä muutenkaan mitään taikaa ole ja Saksan tapauksessa vain että ne ovat voimassa (eli vakuutus on voimassa). Kuitenkin auton käyttöoikeus loppuu siinä vaiheessa kun autovero erääntyy, oli ne kilvet mitkä vaan :think

    Vai tarkoitatko tilannetta että autovero on erääntynyt, mutta maksettu ja että siinä vaiheessa voisi vielä jatkaa Saksan kilvillä ajamista? Tämähän on toki totta, mutta kyllä itse hakisin Suomen kilvet sillä kahdella kympillä jo siinä vaiheessa. Ja ainakin itsellä on veropäätöksissä kestänyt viime vuosina sen 1-2,5kk syystä tai toisesta niin pakko olisi hakea siirtokilvet siinä välissä vaikka olisikin ottanut nuo kuukauden kilvet. Edellisen Saksan tuliaisen toin 5pv kilvillä ja Suomessa heti siirtokilpiin. Kuitenkaan en näe noissa Saksan kilvissä itselle muuta hyötyä kuin että saan ajettua sen auton Suomeen, kaskot ja liikennevakuutuksen olen ottanut heti oston yhteydessä jo Suomesta ja turha maksaa kahdesta päällekkäisestä liikennevakuutuksesta.
    Et ymmärtänyt. Kysyit että mitä hyötyä siitä Ruotsin kilvillä ajamisesta oli johon vastasin että ehkä joku haluaa ajaa ne Saksan 1 kk kilvet loppuun ennenkuin rupeaa liikennevakuutusta ja käyttöveroja Suomeen maksamaan. Turhahan niitä on kahteen kertaan maksaa. Ja jotku haluaa säästää ne viimeisetkin pennit, kilpien hakemisesta alkaen kun rupeaa ajoneuvoverot juoksemaan niin säästäväinen kaveri ajelee ne kilvet loppuun asti. Ja kilpiähän saa nimellisestä lisähinnasta vaikka 3 kk Saksasta (maksimi taisi olla vuosi) jolloin kysymys voi olla muutaman kuukauden ajoneuvoverojen säästöstä jolloin puhutaan jo satasista joidenkin autojen kohdalla...

    Ps.

    Sinulla on pikkuisen asenteessa korjaamisen varaa, tällaisen foorumin suola on se että annetaan ilman edestä toisille neuvoja eikä olla heti mollaamassa toisia...

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Se, että autoa ei saa Suomen kilpiin teknisten syiden takia. Koskee tosin vain harvinaisia tapauksia mutta kuitenkin mahdollistaa kikkailun ja Suomen rajoitusten kiertämisen.
    Epa-traktori

    No ruotsi olikin huono esimerkki. Esim. jos otat Saksasta 1 kk vientikilvet voi ne ajella ihan huoletta loppuun vaikka autovero olisi jo erääntynyt ja tullin luvat vanhentuneet ja jos se autovero on maksettu...
    Nyt en ehkä ymmärtänyt... Miten saksan kilvet poikkeaa Ruotsin, Viron tai edes siirtokilvistä? Eihän noissa kilvissä muutenkaan mitään taikaa ole ja Saksan tapauksessa vain että ne ovat voimassa (eli vakuutus on voimassa). Kuitenkin auton käyttöoikeus loppuu siinä vaiheessa kun autovero erääntyy, oli ne kilvet mitkä vaan :think

    Vai tarkoitatko tilannetta että autovero on erääntynyt, mutta maksettu ja että siinä vaiheessa voisi vielä jatkaa Saksan kilvillä ajamista? Tämähän on toki totta, mutta kyllä itse hakisin Suomen kilvet sillä kahdella kympillä jo siinä vaiheessa. Ja ainakin itsellä on veropäätöksissä kestänyt viime vuosina sen 1-2,5kk syystä tai toisesta niin pakko olisi hakea siirtokilvet siinä välissä vaikka olisikin ottanut nuo kuukauden kilvet. Edellisen Saksan tuliaisen toin 5pv kilvillä ja Suomessa heti siirtokilpiin. Kuitenkaan en näe noissa Saksan kilvissä itselle muuta hyötyä kuin että saan ajettua sen auton Suomeen, kaskot ja liikennevakuutuksen olen ottanut heti oston yhteydessä jo Suomesta ja turha maksaa kahdesta päällekkäisestä liikennevakuutuksesta.
    Last edited by Driver22; 02-09-2019, 08:26.

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Mikä järki olisi ajaa Ruotsiin rekisteröidyllä autolla jos verot maksanut kuitenkin Suomeen?
    Se, että autoa ei saa Suomen kilpiin teknisten syiden takia. Koskee tosin vain harvinaisia tapauksia mutta kuitenkin mahdollistaa kikkailun ja Suomen rajoitusten kiertämisen.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Mikä järki olisi ajaa Ruotsiin rekisteröidyllä autolla jos verot maksanut kuitenkin Suomeen? Aikaan olin Torniossa töissä, ja Ruotsin puolella asuvat Suomalaiset työkaverit kertoi että vakuutukset että käyttömaksut kalliimmat varsinkin bemareissa :think toki autoveron puuttuminen kompensoi sen verta kivasti että mielummin asuivat länsirajan toisella puolen.
    No ruotsi olikin huono esimerkki. Esim. jos otat Saksasta 1 kk vientikilvet voi ne ajella ihan huoletta loppuun vaikka autovero olisi jo erääntynyt ja tullin luvat vanhentuneet ja jos se autovero on maksettu...

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Mikä järki olisi ajaa Ruotsiin rekisteröidyllä autolla jos verot maksanut kuitenkin Suomeen? Aikaan olin Torniossa töissä, ja Ruotsin puolella asuvat Suomalaiset työkaverit kertoi että vakuutukset että käyttömaksut kalliimmat varsinkin bemareissa :think toki autoveron puuttuminen kompensoi sen verta kivasti että mielummin asuivat länsirajan toisella puolen.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Jos haluaa ajaa autolla suoraan maahantuontihetkestä eteenpäin niin vaihtoehtoja on kolme:

    1) Aloitat verotusprosessin normaalisti ja maksat verot jo nyt syksyllä
    2) Ajat sen 5pv käyttöönottoilmoituksella, jonka jälkeen ajat sillä pieniä hetkiä siirtoajoja siirtotarroilla kikkaillen
    3) Ajat vaan luvatta ja otat riskin
    4) Jos auto on jonkin maan rekisterissä voit tehdä tullille/verottajalle ilmoituksen ja ajaa autolla 14 vrk...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    On täällä taas "neuvoja"...

    Käyttöönottoilmoitus on tehtävä sähköisesti ennenkuin ajat suomessa metriäkään, eli rajalla/satamassa viimeistään.

    Autoveroilmoitus on tehtävä 5pv sisällä tästä ja maahantuonti katsatus/tarkastus 10pv sisällä.

    Siirtokilvillä saat ajella maks. 3kk. Kun autoveropäätös tulee on 15pv aikaa maksaa se..
    Kuten jo muutkin totesivat katsastukselle ei ole mitään aikarajoja, tietysti autoa ei saa Suomen kilpiin ennenkuin auto on katsastettu.
    Toistaalta mikään ei estä Suomalaista ajamasta vaikka Ruotsiin rekisterödylllä autolla liki määrättömästi jos autosta on autoverot Suomeen maksettu ja auto on katsastettu ja käyttöverot Ruotsiin maksettu...

    Lisäksi kerran vuodessa voi ilmoituksella väliaikaisesti käyttää ajoneuvoa 14 vrk...

    Siirtoluvat saa uusittua jos autoveropäätös kestää yli 3 kk... Ja siirtoluvat lakkaavat olemasta voimassa autoveron erääntymispäivänä, sen jälkeen niillä ei enää voi ajella.
    Last edited by MajorDrake; 01-09-2019, 22:19.

    Leave a comment:

Working...
X