memebuy23buy

Auton haku ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juppe
    replied
    Taitaa olla sama kuin Saksassa; paremmat vehkeet löytyy vasta etelästä ja vanhasta itäsaksasta en menis katsomaan mitään.
    Last edited by Juppe; 02-04-2019, 19:30.

    Leave a comment:


  • Samii-
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Ai että kuulostaa tutulle. Kyllä ruotsissa tosiaan autot on lähes järjestäen siinä kunnossa että mielenkiinto sulaa viimeistään paikanpäällä. Suola puree, autot on halpoja ja autoilu ei lajina kiinnosta niin kunto on sitten näiden tekijöiden mukainen. Huollot tehdään joo, mutta ihan viimeisillään kun on pakko. Kannattaa mennä Kamuxille tai Sakalle katsomaan 5v ikäisiä autoja mitä ovat hakeneet Ruotsista niin kokonaisuus valkenee äkkiä.

    Väitän että suomalainen on tarkempi autonostaja kuin ruotsalainen.
    Sitte mä oon löytäny hyvän ruotsiin myyty yksilö etelä ruotsista. Ollu kyllä lämpimässä tallissa ja talvirenkaita ei tullu mukana tuohon e60lci:hin sekä 155tkm huollettu bmw:llä, kuitti pinosta päätelle todellla paljon. Ruostetta ei ole missää ja nosturilla aina saa ihastella kun metallisia suojia kun kiiltävät viellä. En edes kattelisi autoa kuin etelä ruotsista jos sieltä pitäs ostaa koska tuli nähtyä että tukholman kohdalta alkaa ne huonokuntoiset pohjois ruotsiin asti. Etelä ruotsista voin suositella ostaa auton.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Pääsääntöisesti kunnon tenttaaminen on ihan turhaa, koska se voi selvittelystä huolimatta olla ihan mitä vaan. Jos kysyt ruosteista, sitä ei ole. Paikanpäällä voi silti odottaa ihan läpimädät oven alareunat tai lokarin kaaret. Olin ostelemassa A4 B8 Audia ja kun noista nuo etulokarit ruostuu, niin piti kysellä niistäkin. Aina vastattiin että kunnossa ovet ja sitten kun sai tivattua kuvat, niin ne oli pensselöity jollain hammeritella ruosteen päälle. Siitä huolimatta ne kyllä menivät Ruotsissa kaupaksi.
    Ai että kuulostaa tutulle. Kyllä ruotsissa tosiaan autot on lähes järjestäen siinä kunnossa että mielenkiinto sulaa viimeistään paikanpäällä. Suola puree, autot on halpoja ja autoilu ei lajina kiinnosta niin kunto on sitten näiden tekijöiden mukainen. Huollot tehdään joo, mutta ihan viimeisillään kun on pakko. Kannattaa mennä Kamuxille tai Sakalle katsomaan 5v ikäisiä autoja mitä ovat hakeneet Ruotsista niin kokonaisuus valkenee äkkiä.

    Väitän että suomalainen on tarkempi autonostaja kuin ruotsalainen.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    replied
    Juu itse nuolin haavat ja laitoin auton kuntoon sen ostohinnalla. Ruotsalainen myyjä ihmetteli ja kommentoi että ihan hullua touhua, olisit vaan kovaa ajoa harrastanut niin kuin hänkin oli tehnyt.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post

    PS. Mihin ne "kaikkien? tietämät pommit" Suomessa oikein menevät? Nuollaanko haavat vai pannaanko vahinko kiertoon? Millä spekseillä?
    Voin ainakin noista mitä itse nähnyt, sanoa - Jokunen purkuun ja siitä paaliin, osaa parsittu kasaan tonnilla jos toisellakin ja viimeisimmät empä tiiä tapaukset huutokaupat.com menneet.

    En ole siis itse ostanut, tai myynyt, sivusta seurannut kun noita nosturille menee ja pois lähtee.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Todellisuutta. (Ruotsi, bankrånareitten luvattu maa.) Vaihtelee pankkikohtaisesti yleensä 10 kiloa/vko mutta jos myyjällä on esimerkiksi kopio kauppakirjasta missä auton myyntihinta niin ei ole ongelma.

    Sätta in större belopp
    Vill du som privatkund i Handelsbanken sätta in 10 000 kronor eller mer, behöver du kontakta ditt bankkontor i förväg. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte stora summor på kontoren.

    Glöm inte legitimationen
    Vid alla insättningar måste vi notera namn och personuppgifter på den som sätter in pengar, så ta med dig en ID-handling.

    Enligt penningtvättslagen måste vi på banken dessutom förstå transaktionen och då är det lämpligt att du tar med dig relevant dokumentation, som till exempel ett kvitto på det du har köpt eller sålt.
    Ihan samaan tapaan Suomessakin autoliikkeen pitää tehdä selvitys rahan alkuperästä kun vastaanotettava summa on min 10000 e. Se vaan koetaan niin hankalaksi että moni autoliike kieltäytyy ottamasta käteistä vastaan, varsinkaan isompia summia.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Mulla on ollut aina nostokuitti rahoista mukana, jos on menty käteisellä. Pari kertaa on käyty yhdessä nakkaamassa rahat pankkiin ja kaikki meni ihan ok.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Ja vielä lisäyksenä, joskus se kasa käteistä on kauhea ongelma Ruotsalaiselle. Rahanpesulait, kuulemma ei saa mihinkään talletettua vaikka veis kruunuina.
    Todellisuutta. (Ruotsi, bankrånareitten luvattu maa.) Vaihtelee pankkikohtaisesti yleensä 10 kiloa/vko mutta jos myyjällä on esimerkiksi kopio kauppakirjasta missä auton myyntihinta niin ei ole ongelma.

    Sätta in större belopp
    Vill du som privatkund i Handelsbanken sätta in 10 000 kronor eller mer, behöver du kontakta ditt bankkontor i förväg. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte stora summor på kontoren.

    Glöm inte legitimationen
    Vid alla insättningar måste vi notera namn och personuppgifter på den som sätter in pengar, så ta med dig en ID-handling.

    Enligt penningtvättslagen måste vi på banken dessutom förstå transaktionen och då är det lämpligt att du tar med dig relevant dokumentation, som till exempel ett kvitto på det du har köpt eller sålt.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Ja vielä lisäyksenä, joskus se kasa käteistä on kauhea ongelma Ruotsalaiselle.. Rahanpesulait, kuulemma ei saa mihinkään talletettua vaikka veis kruunuina.
    Kertoisko arben sen Ruotsin välittäjän tiedot jos on yritys? Aikanaan oli useampikin auto Tukholmassa kiinnostava ja yhteen firmaan yritin soitella muttei se mitään vastannut.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Noin se menee, hyvä periaate. Kerran, mutta vain kerran on melkein jäänyt Ruotsista auto ostamatta. Kuinka ollakaan kyseessä oli ym. iS. Ihan ok kuvissa, kaikki piti muutoinkin olla kunnossa mutta tyyppi oli varmaan unohtanut! mainita hagelschade-vammasta; konepeltiä, kattoa ja takapaksia koristi noin sata sievää lommoa. Myyjä ei ollut originaali pelle svensson mutta ei myöskään vetänyt hernettä nenään vaikka sanoimme sillä kertaa varsin jyrkästi näää...

    Silloin jäi ostamatta, se auto. Kun kerran Tukholmassa oltiin niin ostettiin toinen auto, kaverille. Plan B: mäkkärille langattomaan nettiin, surffausta blocketista, myyjään keskellä päivää yhteys ja sovittiin näyttö. Ostohousut eivät kastuneet silloinkaan, hyvät puheet, huono tarjous, köpebreviin nimet ja bimmerin keula kohti Suomea. Kotiin asti ajeltiin ruotsikilvillä kun niissä oli virtaa ja hyvä vakuutus. Kilpijumppa hoitui säällisen ajan sisällä, homma klaari.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Kyllä mä oon oottanut reissut ihan silleen, että jos jää luu käteen, niin jääkööt. Yhden paskan IS:n toin, rakensin sen kuntoon hirveällä vaivalla ja myin pois. Tästä jäi semmoset oppirahat, että en tuo enää yhtään autoa, joka ei vastaa odotksia. Shoppaillaan sitten päivä vaikka Barkarbyssä, jos ei kaupat onnistu. Positiivista on se, että matkoihin ei nyt ihan kauheita mene ja jos hommat onnistuu, niin hakukulut on luokkaa 200e.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Useita autoja Ruotsista hakenut ja useita kertoja konsultoinut auton hakua, soittamalla myyjälle jne tai jopa ollut mukana hakumatkalla mutta kertaakaan ei ole käteen tai itselle jäänyt suoranaista pommia. Vielä. (fingers crossed) Vikoja käytetyissä autoissa yleensä on... Autojen hinnat ovat vaihdelleet parin tonnin ritsoista kymppien premiumeihin.

    Edullisimman auton hankinnassa serbit luulivat olevansa ovelampia ja jättivät auton dokkarit toimittamatta, kun sattumoisin sitä ja tätä blaa blaa. Posti alkoi kuitenkin aika nopeasti kulkea Suomeen päin kun eivät saaneet ajoneuvon maksuja poikki koska minulla oli ne kilvet

    Yhden kerran tosin oli vaikeuksia saada auto Suomeen kun myyjällä tuli tapaamisen suhteen ylitsepääsemättömiä keksittyjä esteitä. Auto haettiin kuitenkin (mukava reissu, oltiin konkreettisesti liekeissä!) Suomeen ja kosto oli suloinen: pariin vuoteen (voi olla että meni kolmekin, ehkä neljä vuotta...) ei herra saanut autoa pois rekisteristä kun lähettämistä vaille ollut kirjekuori kilpineen oli piirongin päällä jemmassa. Ukko soitteli, lähetteli sähköpostia jne ja lopulta kun ymmärsi tehneensä gringoille yhden ainoan oharin liikaa sai kiltisti pyydettyään minut postittamaan auton rekisteristä poistoon liittyvät dokkarit. Ihan oli originaali ruotsalainen tuo erään sortin pösilö.

    Helpoimman kaupan taas tein erään Malekin kanssa. Tyyppi myi tyttöystävänsä autoa ja myynnin aikana soittelimme varmistukseksi tytölle jotta asia on ok. Malek ei tosin ymmärtänyt tuon taivaallista auton myynnistä ulkomaille. Vägverketin nettisivuilla esittelin prosessin (oikopolkuineen) ja että kaikki hoituu myös oston jälkeen kuntoon. Kiitosta satoi ovista ja ikkunoista kun rekisteristä poistoa varten paperit ja kilvet olivat parin viikon päästä tyttöystävän postilaatikossa.

    Niin metsä vastaa kun sinne huutaa...

    Joo, hankalammaksi on muuttunut, se on totta. Eikä taida enää voida luottaa perusruotsalaisen-kaan rehellisyyteen autojen kunnon suhteen. Lisäksi ovat saaneet kokea karvaita ja työläitä pettymyksiä finnjäveleitten kummallisten temppujen takia.

    PS. Mihin ne "kaikkien? tietämät pommit" Suomessa oikein menevät? Nuollaanko haavat vai pannaanko vahinko kiertoon? Millä spekseillä?
    Last edited by nullzwei; 27-03-2019, 15:56.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Todellinen ongelma Ruotsista ostaessa onkin nimenomaan se, että kaikki myyjät eivät suostu myymään lainkaan autojaan Suomeen vientiin. Ei edes autoliikkeet eikä edes isot merkkiliikkeet. Ja jos suostuvat myymään, mikään sovittu asia tai aikataulu ei pidä paikkaansa ja osa liikkeistä lisäksi vaatii takuumaksun siihen asti, kunnes auto on todistetusti rekisteröity Suomen kilpiin saakka.

    Aivan toinen seikka on myös se, mikä on usein autojen todellinen kunto verrattuna muihin hankintamaihin. Eroja nimittäin löytyy.
    Täysin asiaa..Pelottavimmat pommit on Ruotsista meillekin näytille tuotu. On niitä toki Saksassakin, mutta jotenkin tuntuu että järestään Ruotsi vehkeissä on aina jotain vippasta jemmassa :think

    Onhan noista myös useammat enemmän ruosteessa kuin Saksasta haetut..

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Juurikin kuten ylläkin kirjoitettu sieltä auton ostaminen ei todellakaan ole helppoa vaikka niin kuvittelisi.

    Itse yritin varmaan viittä autoa ostaa huonoin lopputuloksin.

    Nyt käyttänyt viimeisessä 3 autossa tukholmassa asuvaa välittäjää.

    Hakee satamasta,yhdessä pelipaikoille,maksaa auton pois.

    Tämän jälkeen mä maksan hänen tililleen auton ja paperit noin viikon päästä mulla. Saan luonnollisesti ruotsin kilvet mukaani joten ei niistäkään koidu päänvaivaa.

    Lystin hinta auton sijannista riippuen 400-700€,eipä tartte jännittää eikä hoitaa mitään sekoiluja siellä päässä. Myöskin haku onnistunut mulla päivän varoitusajalla
    Luonnollisesti paikallinen saanut hinnoista nipistettyä sen 500-1000€ mitä suomalainen ostaja ei välttämättä saisi.
    Last edited by arben; 27-03-2019, 14:08.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Se on juuri noin. Kaupat voivat tyssätä aivan uskomattomiin pikku yksityiskohtiin ja juuri kun luulet, että nyt ostetaan vaan lentoliput ja mennään, niin sitten myyjästä ei enää kuulukaan mitään. Myyvät myös sujuvasti autot aina ruotsalaiselle ostajalle jos paikka tulee, vaikka olisi sovittu mitä hyvänsä. Kannattaa myös selvittää tarkkaan, onko autossa rahoitusta. Ei oo kivaa, jos täällä pässä rekisteröinti tyssää siihen. Tiedän, että rahoituksella ostettuja autoja on rekisteröity täällä kilpiin (insinöörin osaamattomuutta), mutta se voi yhtä hyvin tyssätä siihen ja sitten kun ATJ:ssä on merkintä siitä, ei homma enää etene. Pääsääntöisesti voi sanoa, että mitä isompi autoketju, sitä vähemmän niitä kiinnostaa myynti suomeen. Sanovat toki aina, että myynti Suomeen onnistuu, mutta silti se kusee aina jotenkin. Sitten jos kaupat todella syntyy, niin kaupassa sitten levitellään käsiä, että eikö sulla ole osoitetta Ruotsissa, ai ei oo... no ei me sitten voida myydä. Kaiken tämän paskan suhteen tuo Autorismo oli todella positiivinen poikkeus. Mitään tällaisia ongelmia ei ollut. Ainoa asia mikä mietitytti oli pikasiirron toimivuus, mutta sekin onnistui ihan hyvin. Raha siirtyi vartissa Suomesta Ruotsiin (Hadesbanken-Handelsbanken).

    Pääsääntöisesti kunnon tenttaaminen on ihan turhaa, koska se voi selvittelystä huolimatta olla ihan mitä vaan. Jos kysyt ruosteista, sitä ei ole. Paikanpäällä voi silti odottaa ihan läpimädät oven alareunat tai lokarin kaaret. Olin ostelemassa A4 B8 Audia ja kun noista nuo etulokarit ruostuu, niin piti kysellä niistäkin. Aina vastattiin että kunnossa ovet ja sitten kun sai tivattua kuvat, niin ne oli pensselöity jollain hammeritella ruosteen päälle. Siitä huolimatta ne kyllä menivät Ruotsissa kaupaksi. Moni suomalainen on myös kussut meidän muroihin ruotsalaisten kilpien kanssa. On luvattu palauttaa ja sitten kilvet ovat maanneet kuukausikaupalla jossain konttorilla ennen kuin ovat vihdoin löytäneet tiensä Ruotsiin. Tällä välin pihi ruotsalainen on maksellut vakuutuksia raivon partaalla, kun ei ole saanut poikki niitä. Nämä tarinat kyllä kiertävät ja lisäävät haluttomuutta myynnin suhteen.
    Last edited by Juppe; 27-03-2019, 13:49.

    Leave a comment:

Working...
X