memebuy23buy

Auton haku ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PJS69
    replied
    Koritakuuseen tuntuu suhtautuminen BMW:llä olevan todella nihkeää näissä korin ulkopinnalla olevissa ruosteissa. Selvät sisäsaumoista lähteneet ruosteet hoituu kyllä kuntoon, mutta jos vaikkapa takaluukussa on ruostetta ulkopinnalla, on takuukäsittelyn lopputulos että "ulkoisen vaurion aiheuttama", jolloin ei kuulu takuun piiriin. Eihän sinne nyt kivetkään ole iskeneet... Joskus venkuillaan myös maalitakuulla, joka on vain muutama vuosi vs. koritakuu 12v. Siten kupruava maalipinta joskus katsotaankin maalitakuun piiriin kuuluvaksi ja nostellaan sitten käsiä pystyyn. Erään alle 30tkm ajetun 3v ikäisen F31 kanssa taistelua seurasin vierestä ja lopputulokselle ei voinut kuin nauraa.
    Tuosta asiasta on hyvin mielenkiintoista omaa kokemusta, ja tänä päivänä ei voi kuin enää nauraa asialle, mutta noin neljä (4) vuotta sitten BMW:n kanssa asiasta käydessäni vääntöä, ei kyllä kieltämättä ajoittain paljon hymyillyttänyt...ja lopputulos oli, että takaluukun korjausta eivät suostuneet tekemään. 335:lla oli siinä vaiheessa ajettu hiukan vajaa 25tkm ja takaluukun ulkopinnalla ns.ilmakuplia. Olivat kuulemma aiheutuneet kiveniskeytymistä...et silleen...

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Minä olen kyllä fraatin kanssa aivan samoilla linjoilla tuon auton suhteen, ihan oikein että jätit ostamatta. Paljon vähemmän se harmittaa tulla tyhjinkäsin pois kun ostaa tommonen työmaa.

    Mielummin ostaa siistin yksilön, vaikka maksaisikin enempi tai olisi vaikka vajaat varusteet. Niin minä asiaa ajattelen.
    100% samaa mieltä. Kyllä 30ke auto pitää olla helvetin hyvä ja siitä pitää olla autoa pitkäksi aikaa itselle.

    Originally posted by Antti O View Post
    Tuon esimerkin 5-sarjalaisen kuvia katsoessa ehkä olisi voinut yrittää johonkin koritakuuseen noita ovia?
    Koritakuuseen tuntuu suhtautuminen BMW:llä olevan todella nihkeää näissä korin ulkopinnalla olevissa ruosteissa. Selvät sisäsaumoista lähteneet ruosteet hoituu kyllä kuntoon, mutta jos vaikkapa takaluukussa on ruostetta ulkopinnalla, on takuukäsittelyn lopputulos että "ulkoisen vaurion aiheuttama", jolloin ei kuulu takuun piiriin. Eihän sinne nyt kivetkään ole iskeneet... Joskus venkuillaan myös maalitakuulla, joka on vain muutama vuosi vs. koritakuu 12v. Siten kupruava maalipinta joskus katsotaankin maalitakuun piiriin kuuluvaksi ja nostellaan sitten käsiä pystyyn. Erään alle 30tkm ajetun 3v ikäisen F31 kanssa taistelua seurasin vierestä ja lopputulokselle ei voinut kuin nauraa.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Minä olen kyllä fraatin kanssa aivan samoilla linjoilla tuon auton suhteen, ihan oikein että jätit ostamatta. Paljon vähemmän se harmittaa tulla tyhjinkäsin pois kun ostaa tommonen työmaa.

    Autojen parsiminen siistiin kuntoon ei ole ihan halpaa vaikka osaisi itse myllyttää jne.
    Maalaustyö yleensä maksaa jos ei itse pysty tekemään. Tuon esimerkin 5-sarjalaisen kuvia katsoessa ehkä olisi voinut yrittää johonkin koritakuuseen noita ovia? Toki harmaa auto, millanenkohan värikartta siitä tulee jos vaan ovia maalataan? Iso riski että ei mene ihan putkeen se homma. En nyt näkis ongelmaksi maalauttaa takapuskuria tai vanteita, mutta kun luettelit että tota laittamista ois joka puolella ja tuulilasikin vaihdettava, kyllä siitä hintaa vaan kertyy. Ja on siinä oma vaivansa järjestellä asioita aina. Mielummin ostaa siistin yksilön, vaikka maksaisikin enempi tai olisi vaikka vajaat varusteet. Niin minä asiaa ajattelen.

    Kiveniskut tuntuu paljon riippuvan siitä missä ajetaan ja miten ajetaan. Esim. tuo mun talviauto E46 on ajettu suurimman osan elämästään täällä kaakossa maaseudulla hiljasilla teillä. Omistajalla oli vielä tapana pitää pitkää välimatkaa edellä menevään.
    Alkuperäinen tuulilasi on melko hyvä vielä 270tkm ajettunakin. Sumuvalotkin on todella kirkkaat ja siistit.
    Monesti olen käynyt tossa paikallisissa autokaupoissa esim. E90 sarjalaisia katsomassa, mistä sumarit ja etuvalot on niin käsitely lentävällä hiekalla että hyvä että näkee läpi..

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Näkemättäkään ei kannata ostaa ellei kyseessä ole merkkiliike, joskaan sekään ei aina takaa onnistumista.
    Ei kyllä minun kokemukseni mukaan kannata marmoriltakana ostaa kun 10 tkm ajetussa vuoden vanhassa jonka piti olla uuden veroinen löytyi yksi pieni lommo ja kiveniskemiä enemmän kuin 100 tkm ajetussa Saksan autossa, lisäksi tuulilaissa luomia jne... Ja puskurin alalipassa naarmuja.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Jos auton ulkokuori on sellaisessa kunnossa että siitä ei ole välitetty pitää huolta niin onko muutenkaan autosta, tästäkään ei voi sanoa mitään varmaksi. Eiköhän tuo jollekin suomalaiselle vielä kelpaa. Ja niin kilsoja oli 180tkm ja muihin vastaavilla kisoilla olleisiin autoihin nähden tämä on oman näkemykseni mukaan huonossa kunnossa. Etulokareissa oli myös nähtävissä myllystä jääneitä hologrammeja.

    Kuvista toki puuttuu helmojen klohmut sekä lokasuojan kaaren painauma joka myös olisi vaatinut maalaria. En minäkään kuitenkaan pientä säikähdä mutta liika on liikaa. Lähinnä nuo ruvet ovissa sylettää, mitä niille voi muuta tehdä kuin katsoa niiden kasvamista kunnes maalata sitten koko oven? Lisäksi tietysti jos auto ei mene leimasta läpi niin käsittääkseni tuollainen lämpöä eristävä tuulilasi maksaa toista tonnia. Todennäköisesti pienessä keulamällissä toinen umpio on mennyt säleiksi. Ja samaan aikaan myös toinen on saanut sen verran kipeää että myös siihen ollut tullut halkeemia. Mikäli tuo umpio imisi kosteuden sisään niin muutahan vaihtoehtoa tuon kuntoon laittamiseksi ei enää ole kuin umpion vaihto.

    Muutenkin lähtökohtisesti olin ostamassa autoa ajoon enkä projektiksi. 30k€ odottaa jo jotain muuta kuin reissua ensimmäisenä maalarille.

    Ja kun puhutaan myyjän markkinoista niin tämä auto oli ollut myynnissä 4 viikkoa. Ehkä siihen on ollut syynsä.
    Olihan siinä sitten kilometrejäkin jo.

    Haluan vaan alleviivata, että se Ruotsin markkina on oikeasti sen verran tehokas, että ne hyvät ja oikean hintaiset menee samantien. Siksi sieltä tulee paljon yksityisille hakijoille näitä pettymyksiäkin, kun Suomesta käsin siihen hyvään yksilöön ei yksinkertaisesti ehdi. Näkemättäkään ei kannata ostaa ellei kyseessä ole merkkiliike, joskaan sekään ei aina takaa onnistumista. Suomalaisilla autoliikkeillä on omat paikalliset ostomiehet Ruotsissa, jotka selaavat koko ajan ilmoituksia ja ovat paikalla parin tunnin sisällä kun se hyvä yksilö tulee nettiin. Siinä suomalainen yksityishenkilö, joka kysyy sähköpostitse vanteiden kanttariosumista jää herkästi paitsioon..

    Suomen mediassa on ollut pitkään kova kuhina että Ruotsissa on halpaa ja ruotsalaiset autokauppiaatkin tietävät sen. Se aika oli ja meni pari vuotta sitten. Se myyjän markkina tulee siitä, että ruotsalaiset kauppiaat tietävät suomalaisten yksityisten ostajien tulevan kaukaa ja kynnys lähteä kotiin tyhjin käsin on suuri. Eli kunhan saat ostajan paikalle, niin kaupat yleensä tulee.

    Lopputulemana, jos Ruotsiin lähtee niin 2-3 vaihtoehtoista autoa pitää olla yhdelle reissulla ja kannattaa olla myös henkisesti varautunut siihen, että touhutonni tai toinenkin menee että siitä valitusta yksilöstä saa hyvän. Silloin ei pety Ihan toinen kysymys onkin, saako siitä sitten enää taloudellisesti hyötyä.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Kyllä itsellä se ensivakutelma sanelee jo sen, lähdetäänkö edes koeajolle. Jos ollaan hakemassa jotain muuta kuin projektia, niin kyllä tommonen paska jäisi ainakin itseltä tolpalle. Eikä sitä tiedä kukaan, onko auto edes noiden fiksaamisella kunnossa. Aina näiden kanssa täytyy varautua myös niihin näkymättömiin ylläreihin. Sitten jos heti suoralta kädeltä löytyy jo tonnilla korjattavaa, niin ei kyllä kiinnosta yhtään ellei hinta ole "steal" tasolla. Aina se kunto kertoo siitä, miten niitä vehkeitä on pidetty.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Ei tuossa nyt mitään poikkeuksellistakaan ole 5-6 vuotta vanhaksi autoksi, kilometrejä et tosin mainitse.. On huonompiakin tullut vastaan, joskin parempia myös. Ruotsalaisille auto voi olla se neljänneksi suurin hankinta kodin, mökin ja purjeveneen jälkeen.. Autoilla ei ole niin väliä, 3-5 vuoden välein kaupasta uutta tilalle. Kärjistäen vastaavasti Suomessa taas oletetaan että 10 v / 200 tkm on vielä uusi ja virheetön..

    Lähinnä mietin oliko tuo oikeasti niin huono, että kannatti tulla kotiin tyhjin käsin? Jollain koukkumiehellä pienet painaumat kuntoon, umpion vesihionta/kiillotus, kunnollinen myllytys, kahden vanteen maalaus ja mahdollisesti takapuskuri osittain? Alle tonnilla hienoksi. Tärkeintä kuitenkin että tekniikka ja historia ok?

    Ruotsissa on oikeasti niin myyjän markkinat tällä hetkellä, että jos löydät oikean hintaisen ja ehdit sen vielä ostamaankin Suomesta käsin niin tuollaisiin puutteisiin kannattaa varautua.
    Jos auton ulkokuori on sellaisessa kunnossa että siitä ei ole välitetty pitää huolta niin onko muutenkaan autosta, tästäkään ei voi sanoa mitään varmaksi. Eiköhän tuo jollekin suomalaiselle vielä kelpaa. Ja niin kilsoja oli 180tkm ja muihin vastaavilla kisoilla olleisiin autoihin nähden tämä on oman näkemykseni mukaan huonossa kunnossa. Etulokareissa oli myös nähtävissä myllystä jääneitä hologrammeja.

    Kuvista toki puuttuu helmojen klohmut sekä lokasuojan kaaren painauma joka myös olisi vaatinut maalaria. En minäkään kuitenkaan pientä säikähdä mutta liika on liikaa. Lähinnä nuo ruvet ovissa sylettää, mitä niille voi muuta tehdä kuin katsoa niiden kasvamista kunnes maalata sitten koko oven? Lisäksi tietysti jos auto ei mene leimasta läpi niin käsittääkseni tuollainen lämpöä eristävä tuulilasi maksaa toista tonnia. Todennäköisesti pienessä keulamällissä toinen umpio on mennyt säleiksi. Ja samaan aikaan myös toinen on saanut sen verran kipeää että myös siihen ollut tullut halkeemia. Mikäli tuo umpio imisi kosteuden sisään niin muutahan vaihtoehtoa tuon kuntoon laittamiseksi ei enää ole kuin umpion vaihto. Eikä sitäkään taida satasella saada.

    Muutenkin lähtökohtisesti olin ostamassa autoa ajoon enkä projektiksi. 30k€ odottaa jo jotain muuta kuin reissua ensimmäisenä maalarille.

    Ja kun puhutaan myyjän markkinoista niin tämä auto oli ollut myynnissä 4 viikkoa. Ehkä siihen on ollut syynsä.
    Last edited by fraatti; 18-11-2018, 20:09.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tässä vielä muutama kuva. Eikai 2013 vuosimallin autot yleisesti ottaen näin huonoja ole? Tässä nyt muutamia mainitakseni...
    Myyjän kuva takapuskurista:
    Ei tuossa nyt mitään poikkeuksellistakaan ole 5-6 vuotta vanhaksi autoksi, kilometrejä et tosin mainitse.. On huonompiakin tullut vastaan, joskin parempia myös. Ruotsalaisille auto voi olla se neljänneksi suurin hankinta kodin, mökin ja purjeveneen jälkeen.. Autoilla ei ole niin väliä, 3-5 vuoden välein kaupasta uutta tilalle. Kärjistäen vastaavasti Suomessa taas oletetaan että 10 v / 200 tkm on vielä uusi ja virheetön..

    Lähinnä mietin oliko tuo oikeasti niin huono, että kannatti tulla kotiin tyhjin käsin? Jollain koukkumiehellä pienet painaumat kuntoon, umpion vesihionta/kiillotus, kunnollinen myllytys, kahden vanteen maalaus ja mahdollisesti takapuskuri osittain? Alle tonnilla hienoksi. Tärkeintä kuitenkin että tekniikka ja historia ok?

    Ruotsissa on oikeasti niin myyjän markkinat tällä hetkellä, että jos löydät oikean hintaisen ja ehdit sen vielä ostamaankin Suomesta käsin niin tuollaisiin puutteisiin kannattaa varautua.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Tuota hiekkapuhallusta osittain varmaan selittää se, että oikeasti hiekottavat aika paljon teitä. Faijalle autoa etsiessä törmäsin yhteen satkun ajettuun Ruotsista uitettuu GLK meseen, joka oli ihan hirveässä kunnossa valoista ja tuulilasista. Ihan sen näköinen, kun olisi painettu hikapuhalluspistoolilla päin. Tuli jo vähän semmonen olo, että voiko toi muka olla vain satkun ajettu. Toisaalta myöhemmin löytyi niin ikään samanlainen pikkuisen vähemmän ajettu ja todella siistissä kunnossa oleva. Skaala on laaja ja kaikki myyjät myy priimaa. Siihen riittää ne leimat huoltokirjassa. KVD:llä on huutokauppoja sekä suoria kauppoja. Kaikki autot eivät ole huudettavissa ulkomaille, mutta osa on. Iso osa myytävästä kalustosta on entisiä liisareita.
    Last edited by Juppe; 18-11-2018, 20:03.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Tässä vielä muutama kuva. Eikai 2013 vuosimallin autot yleisesti ottaen näin huonoja ole? Tässä nyt muutamia mainitakseni...
    Myyjän kuva takapuskurista:

    Oma näkemys asiasta, 40cm maalin läpi asti menevä naarmu(pyöränkaaressa painauma myös toisella puolella lokarinkaarta):


    Tuulilasi:

    Oma näkemys asiasta:


    Vanne(paras?):

    Oma näkemys asiasta:


    Näistä ei mitään puhetta
    Kuskin ovi, myös takaovissa vastaavat alkamassa

    Repsikan ovi, ovessa myös lommo

    Takapuskuri

    lommo takaluukussa:

    Umpio halki ja aivan ruokottomassa kunnossa, kuvassa ei edes näytä niin huonolle mitä on tedellisuudessa
    Last edited by fraatti; 18-11-2018, 13:46.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Voin lohduttaa, että itsellä on useita samankaltaisia kokemuksia Ruotsista. Tyhjin käsin on tultu kotiin, mutta kannattaa muistaa, että sekin on halvempaa kuin paskan ostaminen. KVD:llä on sentään raportoitu kunto aika hyvin ja niiden tietojen varassa uskataa jo vähän hieroa kauppaakin. Yksityisten kanssa toi homma menee todella usein näin, ellei sitten ole kyse oikeasti autojen päälle ymmärtävästä ihmisestä. Taannoin väänsin kauppaa yhdestä W204 C180 kompressor amg mesestä, mutta homma jäi kesken, kun myyjältä oli todella vaikea saada mitään kunnollisia vastauksia. Vuolaasti se kehui autoa, muttei vastannut mihinkään kysymyksiin, kuten toisiin avaimiin, huoltokirjan sisältöön jne. Tää jamppa oli kyllä automyyjä, mutta kuitenkin... Toinen myyjä kertoi, ettei heidän myymä 2.0TFSI Audi kärsi öljynsyöntiongelmista, kun se on quattro. Just joo....
    Nonni... komeeta hommaa... Kuinkahan nämä ruottalaiset ylipäätään näitä autoja pitävät? Katsoin pahuuttaan tuota KVD:tä ja sieltä löytyi yksi miltei kriteerit täyttävä F11. Myyntiteksti ei sinällään ole varmaan mikään myyvin mutta arvostan rehellisyyttä. Onko tuo joku huutokauppa?



    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Kuten täälläkin on kirjoitettu niin varsinkin tukholman seudun autot on useasti todella kärsineitä..
    Itse hain kesällä f22,44 ajettu..

    Ei se huono ollut,mutta mutta..sanotaan hintaan nähden ihan ok.

    -lasi/puskuri hiekkapuhallettu
    -muutama klommo(sai maalaamatta suoristettu)
    -kesä/talvi vanteet kanttari jälkiä täynnä..(nämä oli menossa kuitenkin vaihtoon)
    -pesty/fiksattu todella huonosti..

    Miltäköhän se olisi 100 ajettuna näyttänyt,varmaan todella huonolta.

    Vol2

    Viime syksynä hain norjan rajalta yksityiseltä f30 92tkm ajettu.
    Se oli kyllä ihan viimeisen päälle,se olikin ollut 2 harrastelijalla.

    Vol3
    Nähnyt usean(ainakin 50kpl) tuontikärryn(ruotsi) autoliikkeiden kautta tuotuna tänne myyntiin,karkeesti sanoisin kunnon vastaavan suomiautoja..lähinnä ruotsiin suuntaville ettei ne nyt ihan susia kaikki ole..
    Last edited by arben; 18-11-2018, 12:28.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Voin lohduttaa, että itsellä on useita samankaltaisia kokemuksia Ruotsista. Tyhjin käsin on tultu kotiin, mutta kannattaa muistaa, että sekin on halvempaa kuin paskan ostaminen. KVD:llä on sentään raportoitu kunto aika hyvin ja niiden tietojen varassa uskataa jo vähän hieroa kauppaakin. Yksityisten kanssa toi homma menee todella usein näin, ellei sitten ole kyse oikeasti autojen päälle ymmärtävästä ihmisestä.

    Taannoin väänsin kauppaa yhdestä W204 C180 kompressor amg mesestä, mutta homma jäi kesken, kun myyjältä oli todella vaikea saada mitään kunnollisia vastauksia. Vuolaasti se kehui autoa, muttei vastannut mihinkään kysymyksiin, kuten toisiin avaimiin, huoltokirjan sisältöön jne. Tää jamppa oli kyllä automyyjä, mutta kuitenkin... Toinen automyyjä kertoi, ettei heidän myymä 2.0TFSI Audi kärsi öljynsyöntiongelmista, kun se on quattro. Just joo.... Yhdestä audista oli kauppa sovittuna ja pyysin sitten vielä kuvat etulokareiden kanteista, jotka oli kuulemma laitettu kuntoon (ne kukkii todella monessa B8 koppaisessa). Äijä oli itse pensselöinyt ne jollain hammeritella ja jälki oli ihan hirveää. Sitten oli yks erittäin hyvin varusteltu C220 W204 mursu, jonka piti olla yhtä kosmeettista pikku vammaa lukuun ottamatta priima. Oli tosi vaikea saada niitä kuvia siitä vammasta, mutta sitten kun ne tuli, loksahti suu auki. Koko toinen takakylki oli hierottu johonkin betonitolppaan ja se oli ihan kamalassa kunnossa. Ei ollut kuulemma haitannut mitään...
    Last edited by Juppe; 18-11-2018, 11:56.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Tuli sitten tehtyä vesiperä tuossa yhden yksilön kanssa.

    Alkuun autosta oli kysytty etukäteen mitä vikoja siitä löytyy. Tuosta sitten tulikin kyllä kuvia mutta se ei kyllä vastannut aivan todellisuutta. Sanomista oli autossa vaikka kuinka. Itse auto vaikutti mielenkiintoiselle hyvien varusteiden sekä 1. omistajan takia.

    Joka oven ylälaidassa oli pieni ruoste?(en ole varmaa mutta oliko F11:ssa ainakin etuovet alumiinia?) muhimassa. Samoin kuvissa pienenä näkynyt naarmu takapuskurissa oli todellisuudessa noin 40-50cm naarmu muoville saakka. Samoin kuljettajan puolen takalokarissa oli painauma samassa kohtaa. Myös takapuskuri oli peruutettu linttaan. Myös takaluukussa oli lommo josta ei ollut mitään mainintaa. Samoin repsikan ovessa. Repsikan helmassa oli myös kaksi painaumaa. Toinen etuvaloista oli uusittu ilmeisesti koska se oli kunnoltaan hyvä ja repsikan valo oli aivan hiekkapuhallettu. Valossa oli myös halkeama pleksissä. Loppujen lopuksi valot lienevät varsin hyvä indikaattori siitä millaisen hiekkapuhalluksen kohteeksi auto on ylipäätään joutunut? Kyllähän se hiekka kummiskin rummuttaa auton maalipinnan tasaisesti jokapuolelta eikä vain muutaman kämmenen kokoiset läntit keulasta.
    Tuulilasissa majailevasta halkeamasta oli myös kuva mutta jostain syystä siitäkin sai aivan erilaisen käsityksen myyjän kuvasta kuin mitä todellisuus oli. Vanteiden kunnosta oli myös kysytty erikseen mutta jostain syystä vain parhaista oli kuvat ja todellisuudessa repsikapuolen vanteet oli melkoisen raastetut.
    Kaikenkaikkiaan paskanmaku jäi tästä reissusta.

    Sinällään reissu meni niin helposti kuin se vaan voi mennä. Lentokoneella tukholmaan ja siitä kahdella junalla kohteeseen. Alle tunti lentokentältä ja itse liike oli alle 5min kävelymatkan päässä asemalta. Illaksi oli varattu sitten jo vikingiltä paikka autolle joka tosin nyt jäi käyttämättä.

    Etukäteen autosta oli luvattu noin 900€ alennus. Paikanpäällä neuvotellessa hinnassa oltaisiin vielä oltu valmiita tulemaan 1500€ vastaan lisää. Kuitenkin siinä höpötellessä huomasin että jokaisessa ovessa oli samanlaista kukkasta oven ylälaidassa niin sanoin sitten että tämä ei kyllä nyt vastaa sitä mitä oon itse hakemassa.

    En tiedä muuten ruotsin autoista mutta tämä ainakin oli ollut huonolla pidolla. Sisältä auto oli ok vaikkakin lasit yms oli todella paskaiset joka ehkä kielii siitä että edes sisäputsi ei ollut oikein mennyt pelkällä yhdellä puhdistuksella maaliin saakka suuren sontamäärän takia. Tämä oli selkesti huonoin ulkoiselta kunnoltaan mitä näitä nyt on tullut myynnissä nähtyä.

    Ennenkuin lähdin reissuun niin tsekkasin mestan ja huomasin että kyseessä on liike keskellä "ei mitään" ja tällöin jo kellot alkoivat soimaan että mikähän tämä homma nyt oikein mahtaa olla. Loppujen lopuksi selvisi että nämä jobbaavat muualta ruotsista ostettuja autoja. Ilmeisesti eteläisemmän ruotsin tarjonta on parempi ja tämäkin auto oli kotoisin jostain göteborin läheisyydestä hiukan yli 50-60v ukon ajosta.

    Laitan jossain välissä kuvia niin niistä selviää mistä oli kyse....

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Tässä tapauksessa mistä kerron, piti saada suomesta dokumenttia kirjallisena mistä rahat on peräsin. Pankin kuitti ei tosiaan riittänyt. Piti todistaa miten raha on tilille hankittu.
    Kyllähän se tilisiirto tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, pitää vaan varautua pari arkipäivää viettämään jos maksu ei siirrykään samana päivänä, ei taida kaikilla pankeilla edes olla moisia pikasiirtoja.
    Kuinkahan kauas tiliotehistoriaa tässä olisi haluttu päästä :think? Itselläni löytyy tiliotteet runsaan 20 vuoden ajalta, jos täytyy mappeja alkaa kantaa konttorille .

    Leave a comment:

Working...
X