memebuy23buy

Auton haku ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • swox
    replied
    Oma reissu lyhyesti:
    -Lento kokkolasta-> tukholman arlandaan 08:35-09:00
    -Myyjä vastassa kentällä ja kaupat lukkoon. Rahaa jouduin vaihtamaan lentokentä rahanvaihtopaikassa. Tästä pieni lisäkustannus

    -kauppakirja
    - myyjän kanssa täytettiin ruotsin 1 ja 2 osa. Molemmat itselle mukaan. Sitten ruotsin vägvärketin sivulta tuollanen blanketti ://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Export-och-tillfallig-registrering/
    minkä myyjä auton rekisterikilpien ja suomesta lähetettävän todistuksen kanssa lähettää vägvärketille. Näillä saa auton pois nimiltään.

    - suomesta ostetut tarrakilvet kiinni laseihin ja hymyssä suin kohti tukholman satamaa.
    -ilta 20:00 vikinglinen kyytiin
    -aamulla 07:30 turussa ja iltapäivällä kotona.

    -käyttöönottoilmotus
    -maahantuontikatsastus
    -veroilmoituksen teko ja sen maksu
    -kilvitys

    Aikaa meni tähän hommaan noin viikko

    Ruotsiin lähtin myyjälle kirjekuoressa kopiot suomen rekisteriotteesta, ruostin rekisteriotteista jossa konttori leimat. Myös kopio käyttöönottoilmoituksesta.
    Last edited by swox; 07-02-2018, 21:07.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Itselle tuli verotuspäätös muutamassa päivässä ilmoituksen jättämisen jälkeen. Verot maksuun ja konttorille. Rekisteröintikatsastus (suppea) 120e + rekisteröinti ja kilvet 16e, yht. 136e.
    Ei tarvinnut CoC lappua Ruotsintuonti X5:seen tällä kertaa.

    Leave a comment:


  • jazin
    replied
    Originally posted by jazin View Post
    Noniin, reissu ruotsiin heitetty.

    Auto osoittautui oikein juuri sellaiseksi kuin myyjä oli luvannut, joten kaupat siitä syntyi.

    Paperit kuntoon, DEL1 mukaan, DEL2 sain mukaan kopion - rahat kouraan ja soronoo kohti Tukholmaa myyjän ruotsi-kilvillä. Aamulla laivaan ja illasta oltiin Turussa. Laivassa ollessa tekaisin käyttöönottoilmoituksen ja autoveroilmoituksen.

    Tänään sitten ajelin katsastusasemalle ja aloitin rekisteröinnin.
    Pieniä ongelmia tuli kun minulla ei ollut mukana alkuperäistä DEL2 osaa - piti tehdä RETU-kysely Ruotsiin josta toimittavat sen katsastusasemalle, ei ongelma.

    Isompi juttu oli kuitenkin se että auton mukana ei tullut CoC-todistusta eli vastaavuustodistus. No, rahalla senkin saa ja tänään sen laitoin tilaukseen.

    Katsastusasemalta sain tarrakilvet heti.
    Katsastus voidaan tehdä loppuun heti kun kakkososa saapuu Ruotsista ja CoC-todistus myös. Tämän jälkeen homma OK ja odotellaan veropäätöstä.

    Kaiken kaikkiaan helppo operaatio, ainut ylläri oikeastaan oli tuo CoC-todistus.
    Noniin, tämäkin saaga sai päätöksensä.

    Veropäätös tuli 8 päivässä, makselin pois ilmoituspalvelun kautta, saman tien kilahti sähköpostiin rekisteröintilupa viesti. Katsastusaseman kautta kilvet autoon ja matka jatkuu...

    Yhteenvetona: Helppoa kuin heinänteko tällä kertaa.

    PS. Eikun isompaa X5 kattelemaan....

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Mielenkiintoista.

    Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu.

    https://www.trafi.fi/tieliikenne/kat...ointikatsastus
    Ei siinä mitään mielenkiintoista ole, kyllä suurin osa katsureista CoC vaan vaatii. Tottakai jos siellä on kuuluisaa pelisilmää, saa tarvittavat tiedot kun löytää variantilla jonkun jo aiemmin Suomeen rekisteröidyn auton josta saa tarpeelliset tiedot. Ei toki päde erikoisemmille autoille

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Mielenkiintoista.

    Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu.

    https://www.trafi.fi/tieliikenne/kat...ointikatsastus
    Otsikon "Muuttotavarana tuodut autot" alta tuo lainaus..

    Todennäköisesti auto ei ole "svensksåld" jos vaatimuksenmukaisuustodistusta kaipaavat.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by ommiK View Post
    Itsellä tuli sama vastaan yhden Ruotsin-tuonnin kanssa, ne ei merkkaa niitä variantteja välttämättä ihan täydellisesti ja sitten katsastusmies vaatii pumaskat. Pari vuotta sitten piti tilata CoC tän takia ja maksaa se satanen.
    Itsellä ruotsintuonnissa oli rekisteriotteessa versio kohdassa sa200 vaikka olisi kuulunut olla 5a200. Konttori selvitti trafilta mitä tehdään,lopputulos ettei mun tarvinnut hommata coc todistusta.

    Itsellä tuttu ihminen katsastuskonttorilla,joten en tiedä olisiko muualla sanottu että hommaa coc paperi missä tiedot oikein.

    Pointsit naantalin k1!

    Leave a comment:


  • jazin
    replied
    RETU-kyselystä eivät perineet mitään. Katsastus-setä lupasi hoitaa ja tulee kuulemma jopa päivässä perille heille.
    CoC maksoi sen 115€ ja nyt odotellaan että kilahtaa mailiin/postiluukusta.

    Leave a comment:


  • ommiK
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Mielenkiintoista.

    Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu.

    https://www.trafi.fi/tieliikenne/kat...ointikatsastus
    Itsellä tuli sama vastaan yhden Ruotsin-tuonnin kanssa, ne ei merkkaa niitä variantteja välttämättä ihan täydellisesti ja sitten katsastusmies vaatii pumaskat. Pari vuotta sitten piti tilata CoC tän takia ja maksaa se satanen.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by jazin View Post
    Noniin, reissu ruotsiin heitetty.

    Auto osoittautui oikein juuri sellaiseksi kuin myyjä oli luvannut, joten kaupat siitä syntyi.

    Paperit kuntoon, DEL1 mukaan, DEL2 sain mukaan kopion - rahat kouraan ja soronoo kohti Tukholmaa myyjän ruotsi-kilvillä. Aamulla laivaan ja illasta oltiin Turussa. Laivassa ollessa tekaisin käyttöönottoilmoituksen ja autoveroilmoituksen.

    Tänään sitten ajelin katsastusasemalle ja aloitin rekisteröinnin.
    Pieniä ongelmia tuli kun minulla ei ollut mukana alkuperäistä DEL2 osaa - piti tehdä RETU-kysely Ruotsiin josta toimittavat sen katsastusasemalle, ei ongelma.

    Isompi juttu oli kuitenkin se että auton mukana ei tullut CoC-todistusta eli vastaavuustodistus. No, rahalla senkin saa ja tänään sen laitoin tilaukseen.

    Katsastusasemalta sain tarrakilvet heti.
    Katsastus voidaan tehdä loppuun heti kun kakkososa saapuu Ruotsista ja CoC-todistus myös. Tämän jälkeen homma OK ja odotellaan veropäätöstä.

    Kaiken kaikkiaan helppo operaatio, ainut ylläri oikeastaan oli tuo CoC-todistus.
    Ei tuo mitenkään poikkeuksellista ole, jos siitä auton tyyppikilvestä tai rekisteriotteesta puuttuu tarvittavat tiedot, niin coc:n vaativat. En tiedä mistä hankit, mutta esim. tüv nordilla henkilöautoon 130€

    Jouduitko maksamaan käyttämällesi konttorille retukyselelystä erikseen?

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by jazin View Post

    Isompi juttu oli kuitenkin se että auton mukana ei tullut CoC-todistusta eli vastaavuustodistus. No, rahalla senkin saa ja tänään sen laitoin tilaukseen.

    Kaiken kaikkiaan helppo operaatio, ainut ylläri oikeastaan oli tuo CoC-todistus.
    Mielenkiintoista.

    Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu.

    Leave a comment:


  • jazin
    replied
    Originally posted by jazin View Post
    Hakureissu edessä parin viikon päästä.

    Aikani katselin tarjontaa, muutamia potentiaalisia löytyi.
    Kahta lähestyin (Google Translator auttoi alkuun) liike ja yksityinen.

    Liike sanoi heti että onnistuu - ajelet heidän kilvissä pois ja laitat takaisin tulemaan, milloin haet?

    Päädyin kuitenkin yksityisen kanssa kauppoihin asti - alustavasti.
    Yksityinen oli kans jämpti heppu, tutki hetken asiaa ja varmisti vielä yhdeltä tutulta - onnistuu kyllä. Transportstyrelsen kun hän soitti suosittelivat että autoon hommataan väliaikainen rekisteriröinti vientiä varten mutta kestää 14pv saada nuo kilvet ruotsissa, lisäksi periaatteessa minulla pitäisi olla osoite ruotsissa minne kilvet toimittaa. Niinpä sovittiin että ajelen hänen kilvissä takaisin Suomeen, perustoimet täällä ja kilvet takaisin myyjälle.

    Eipä tää mitään rakettitiedettä ole kun vähän viitsii. (koputtaa puuta.)

    To be continued....
    Noniin, reissu ruotsiin heitetty.

    Auto osoittautui oikein juuri sellaiseksi kuin myyjä oli luvannut, joten kaupat siitä syntyi.

    Paperit kuntoon, DEL1 mukaan, DEL2 sain mukaan kopion - rahat kouraan ja soronoo kohti Tukholmaa myyjän ruotsi-kilvillä. Aamulla laivaan ja illasta oltiin Turussa. Laivassa ollessa tekaisin käyttöönottoilmoituksen ja autoveroilmoituksen.

    Tänään sitten ajelin katsastusasemalle ja aloitin rekisteröinnin.
    Pieniä ongelmia tuli kun minulla ei ollut mukana alkuperäistä DEL2 osaa - piti tehdä RETU-kysely Ruotsiin josta toimittavat sen katsastusasemalle, ei ongelma.

    Isompi juttu oli kuitenkin se että auton mukana ei tullut CoC-todistusta eli vastaavuustodistus. No, rahalla senkin saa ja tänään sen laitoin tilaukseen.

    Katsastusasemalta sain tarrakilvet heti.
    Katsastus voidaan tehdä loppuun heti kun kakkososa saapuu Ruotsista ja CoC-todistus myös. Tämän jälkeen homma OK ja odotellaan veropäätöstä.

    Kaiken kaikkiaan helppo operaatio, ainut ylläri oikeastaan oli tuo CoC-todistus.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Originally posted by zeniitti View Post
    Nyt voi hakea torista suoraan ruotsi-auton.

    Suomen suurin verkkokauppapaikka Tori.fi on lisännyt valikoimaansa 1 800 Ruotsissa myynnissä olevaa vaihtoautoa.



    https://www.is.fi/autot/art-2000005535457.html
    Jaa, kuulostaa varauksella hienolta hommalta. Kunhan eivät hinnoittele itseään pihalle transaktiokuluineen.

    Ans kattoo, sano.

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Nyt voi hakea torista suoraan ruotsi-auton.

    Suomen suurin verkkokauppapaikka Tori.fi on lisännyt valikoimaansa 1 800 Ruotsissa myynnissä olevaa vaihtoautoa.

    Vuonna 2009 perustettu Tori.fi on osa norjalaista Schibsted Media Groupia. Samaan kokonaisuuteen kuuluu Tori.fi:n ruotsalainen sisarsivusto Blocket. Tori.fi:n autoliiketoiminnasta vastaava johtaja Jenni Tuomisto sanoo, että ruotsalaisautojen suomalainen myyntikuvio hoidetaan nimenomaan Blocketin, ruotsalaisen autonvälittäjäyhtiön Holmgren Bilin ja Tori.fi:n välisenä yhteistyönä.

    Aloite yhteistyöhön tuli Tuomisto mukaan Ruotsista.

    – Ruotsalaiset autokauppiaat ovat myyneet kalustoaan Suomeen jo pitkään. Autoja on mennyt sekä suomalaisille yksityishenkilöille että täkäläisille vähittäismyyjille. Ruotsalaiset diilerit alkoivat kysellä, milloin he saisivat listata autoja suoraan meidän sivustollemme. Tässä on tulos: autot ilmestyivät meidän valikoimaamme maanantaina, Tuomisto sanoo.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Matlock View Post
    Osaako joku teistä sanoa miten takuu toimii seuraavassa tilanteessa Suomessa:
    Auto 9/2015, eli valmistajan takuu loppunut 9/2017, mutta omistaja jatkanut takuuta/huoltosopimusta 9/2018/80.000km. Onko tämä takuu ja huoltosopimus (ilmaiset huollot) Suomessa voimassa?
    Onko tämä lisätakuu liikkeen myöntämä takuu, vai valmistajan?

    Leave a comment:


  • Matlock
    replied
    Takuu

    Osaako joku teistä sanoa miten takuu toimii seuraavassa tilanteessa Suomessa:
    Auto 9/2015, eli valmistajan takuu loppunut 9/2017, mutta omistaja jatkanut takuuta/huoltosopimusta 9/2018/80.000km. Onko tämä takuu ja huoltosopimus (ilmaiset huollot) Suomessa voimassa?

    Leave a comment:

Working...
X