memebuy23buy

Auton haku ruotsista

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Juppe
    replied
    Ei missään. Pikasiirto maksoi omalla kohdalla 45e ja kesti 15min (handelsbanken fi -> handelsbanken se). Jos ei pankkisiirto ole mahdollinen, niin kyllä mä lähtisin europinkan kanssa matkaan. Sitten jos jää luu käteen, niin ei tarvii ainakaan kahteen kertaan maksella vaihtokursseja. Ovat kyllä käteisen rahan suhteen vähintäänkin epäluuloisia. Kuitti vähintään mukaan nostetuista rahoista.

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Mikäli auton haluaisi lähteä hakemaan ruotsista niin missä rahat kannattaisi nostaa/vaihtaa kruunuiksi?

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Aina ei tarvii vähän ajettuja etsiä länsinaapuria kauempaa

Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.

Auton ostin tästä liikkeestä https://www.autorismo.se . Voin kyllä sanoa, että palvelu oli 120% kohdallaan ja tuo mun vessa oli halvin, mitä sieltä löytyi. Uskomatonta kalustoa kaupan... Tuonne pääsee myös todella helposti. Arlandasta menee suoraan juna Gävlen ohi ja asemalla isäntä odotteli reissulaisia.
    Last edited by Juppe; 31-10-2018, 16:11.

Leave a comment:

• MarQu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Katsastajan vai verottajan toimesta? Soita trafille ja kysy miksi osa katastuskonttoreista vaatii ruotsin otteet ja osa ei...
    Katsurin. Pitää vähän kysellä asiasta

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Niin. No homma stoppas kuitenkin siihen ettei niitä ollut. Nyt ootellaan ruotsista papereita.
    Katsastajan vai verottajan toimesta? Soita trafille ja kysy miksi osa katastuskonttoreista vaatii ruotsin otteet ja osa ei...

Leave a comment:

• MarQu
    replied
    Ei tarvi Ruotsin autoista otteita. Trafi tekee yhteistyötä Ruottalaisten kanssa ja katsuri sanoi minulle ettei ruotsin otteita tarvita. Riitti kun oli ruotsalainen rekisterinumero tiedossa.
    Niin. No homma stoppas kuitenkin siihen ettei niitä ollut. Nyt ootellaan ruotsista papereita.

Leave a comment:

• arben
    replied

Kirjoitinkin kun 2 samanlaisen auton kesken voi olla monta tonnii eroo,yleensä vaan lopputulos on se ettei kukaan osta sitä kalliimpaa(suomesta saa samaan hintaan sit jo)

Itse ostin ”volvolta” ruotsista oikeastaan täysin vastaavan kesäkuussa 218000kr. Oli ollut jonkin aikaa jo tuolla hintaa myynnissä.

Tulee mieleen miksi joku ostaisi tuolla rahalla tämän..en mä ainakaan..tai mikään suomalainen autoliikekkään.

Itse paikallisena ostaisin paljon mielummin tämän..ruotsissa varmaan kyllä kaikki mahdollista.
    Last edited by arben; 25-10-2018, 13:46.

Leave a comment:

• HellFire
    replied
    Eri katsastuskonttoreiden välillä lienee eroja mutta tiedän kuitenkin että se katsastus onnistuu ilman originaalejakin.

Verottajalle oli isompi ongelma kun ei ollut ruotsin otteista kopioita toimittaa...
    Minulle tuli auton paperit vasta parin viikon jälkeen postilla ruotsista. Ostohetkellä sain auton mukaan ruotsin kilvillä ja kuitin ostoksesta. Veroilmoitukseen laitoin transport styrelseniltä ottamani ajoneuvon tietokaavakkeen, jonka hain ruotsin rekkarilla, eikä verottaja perään soitellut. Näin oli pakko tehdä, koska veroton käyttöaika oli täynnä (enkä tiennyt palstalla kerrotusta mahdollisuudesta hakea jatkoaikaa) Katsastuksessa minulla oli jo DEL 1 ja 2 käytössä, mutta del 2 oli täysin blanko eli ilman nimmareita tai edes omia tietojani.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Eri katsastuskonttoreiden välillä lienee eroja mutta tiedän kuitenkin että se katsastus onnistuu ilman originaalejakin.

Verottajalle oli isompi ongelma kun ei ollut ruotsin otteista kopioita toimittaa...

Leave a comment:

• Ihmemies
    replied
    Ei katsastuskonttoria kiinnosta mikään muu rekisteröitäessä kuin että auto on rekisteröintikatastettu, autovero on maksettu ja ensimmäiseksi omistajaksi (tai haltijaksi jos myyty rahoituksella) tulee autoverovelvollinen...
    Jännittävää. Eli voi olla, että ainoa joka tota luovaria haluaa ikinä nähdä on ruotsin poliisi, jotka kävivät auton paperit läpi kun siirtokilvet herättivät autonhakureissulla hieman huomiota

Leave a comment:

• ommiK
    replied
    Ei tarvi Ruotsin autoista otteita. Trafi tekee yhteistyötä Ruottalaisten kanssa ja katsuri sanoi minulle ettei ruotsin otteita tarvita. Riitti kun oli ruotsalainen rekisterinumero tiedossa.
    Luojan kiitos toikin on korjattu, vajaa kolme vuotta sitten piti olla del 1&2 paperilla nenän edessä katsurille ja verottajalle ennen kuin lähti prosessi rullaamaan. Retu-kyselyitä ei kuulemma tehty koska ne maksaa niin paljon.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Sitten ei vaasassa A-katsastus taas tiennyt asiasta mitään. Alkuperäset Del1 ja Del2 piti olla.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by Ihmemies View Post
    Ehkä sitten kilpiä hakiessa saa auton omiin nimiin tota luovaria näyttämällä?
    Ei katsastuskonttoria kiinnosta mikään muu rekisteröitäessä kuin että auto on rekisteröintikatastettu, autovero on maksettu ja ensimmäiseksi omistajaksi (tai haltijaksi jos myyty rahoituksella) tulee autoverovelvollinen...

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Kauppakirja pitäisi toimittaa veroilmoituksen liitteenä
    Eikä pidä. Vain uusista autoista pitää. Katoppa mitä siellä Verottajan järjestelmässä ko. kentän kohdalla kerrotaan ohjenappulan takaa...

Leave a comment:

• Taski
    replied
    Originally posted by Samii- View Post
    . Auto ollu tallissa ikänsä ja eikä ajettu talvella olenkaa kun moottorinlämmitinki puuttuu eikä talvirenkaita ollu kun ostettiin.
    Haiskahtaa vähän itsepetokselta. Auto on varmasti hieno mutta ei tuo sinänsä ole tae mistään. Olen myynyt ihan omiakin vehkeitä joskus pelkillä kesärenkailla ja ilman moottorinlämmitintä vaikka olisivat talviajossakin olleet

Leave a comment:

Working...
X