No suhteellisen hiljasta on noiden kiihdytyksien kanssa. Vakio on mitattu järjestelmällisesti 0-100 km/h >6 s ja 0-160 km/h on ollut aina yli 14.0 s kaikissa testeissä, jotka itse olen nähnyt, joten eväät eivät tosiaan riitä 13,7 s aikoihin vartilla kuin alamäkeen.
Heh. Nyt täytyy vaan sanoa, että Blitz pisti aika selkeää faktaa peliin. Nyt on vaan bemarimiestenkin aika nöyrtyä ja myöntää, että kulkeehan toi Mazdakin ihan mukavasti.
Ellei joku nyt keksi taas jotain selityksiä...?
Itsekin pelkästään Bemareita omistaneena kaverina joudun toteamaan, että kyllä toi Mazda jättää aika monta paljon kalliimpaa ja tehokkaampaa bemaria jälkeensä.
Taisin joskus pari vuotta sitten kirjoittaa tänne jotain, oiskohan ollut tuohon aikaan joku vakio amg-mese jossa tehoa 568hv vai mitä niissä onkaan.
Nykyään on tehokkaimmaksi tullut ylivoimaisesti kaverin R33 skyline, jossa tehoa oli tuolloin yli 800hv, oisko ollut 84x tarkka lukema, tai jotain tuota luokkaa.
Pelottava laite oli, en nauttinut ajamisesta ollenkaan vaikka alustat ja jarrut olivatkin tehojen tasalla.
Sitten taas kun kaveri ajoi, niin helvetin hauska laite
MPS3 Mazda tippuu kyllä nopeasti mun auton kyydistä ja oma vartti on 13.69 s @ 171 km/h.
Kumma kun nuo saksalaiset autolehdet ovat saaneet sille Mazdalle niin huonoja aikoja
Ja lisäksi jos jossain videossa lukee stock, niin se ei tarkoita faktisesti sitä, että auto on vakio. Joku kolmas osapuoli on voinut ottaa videon ja todeta, että auto näytti ihan vakiolta.
Porsche 911/996 GT3 Mk II
Porsche 911/997 Turbo MK I
BMW M Coupe DS Motorsport
BMW F20 120iM -16
____________________________
Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
Ex. BMW E30 318i -88
MPS3 Mazda tippuu kyllä nopeasti mun auton kyydistä ja oma vartti on 13.69 s @ 171 km/h.
Sulla on 60ft jotain 2,1s luokkaa, paremmalla lähdöllä ja/tai renkailla aikaa pystyisi vielä parantamaan. MPS6:lla 60ft on nopeimmissa varttimailiajoissa 1,7-1,8s.
Jos ajatellaan(fiktiivisesti), että MPS6, joka menee vartin esim. 13,7s ja 1,8s 60ft, niin 2,1s 60ft lähdöllä samalla autolla vartti kestäisi suurin piirtein 14,3s.
Ja lisäksi jos jossain videossa lukee stock, niin se ei tarkoita faktisesti sitä, että auto on vakio. Joku kolmas osapuoli on voinut ottaa videon ja todeta, että auto näytti ihan vakiolta.
Tässä tapauksessa myös omistaja väittää auton olevan vakio, mutta ei sitä tietenkään voi tietää.
Viikonloppuna tuli kruisailtu uudella M3 Sedanilla. Kelpaisi. Paljon hienompi koriltaankin kuin coupe.
En sitten tiedä oliko tässä puhe siitä missä on ollut eniten numeroita pellin alla vai kulku puolesta. Lotus Omega isommilla tuboilla oli kanssa aika tykki peli. M5 farkkua olisi päässt nyt viikonloppuna kanssa ajamaan mutta keskityin siihen 3 ja X6 3.5D:n
Kaverin 400 heppanen S13 200SX Nissani. Ei voi muuta sanoa, kuin että hauska peli kaikkalla muualla, paitsi bensa-asemalla.
Timo Puustinen, Tuusula, Finland
-Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
-Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F
Comment