Announcement

Collapse
No announcement yet.

100km/h-->200km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 730ia
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1457
    • pohjois-pohjanmaa, oulu

    #31
    Originally posted by Mauri H.
    Tässä on vähän osviittaa ajoista:



    386:n mersu, hiukan on valitettavasti pito-ongelmia... kuvattu kitkoilla.

    Ihan ei kahteen sataan ehdi (kamerassa hiukan ongelmia kun ottaa vaan lyhyitä pätkiä), mutta kyllä tuosta tuon välin 100-180 km/h näkee ihan kivasti
    :lol:

    Nyt autossa on pidempi perä, ja kiihtyvyyskin on parempaa kun nelonen riittää huomattavasti ylemmäs, vahva diesel tykkää harvasta perästä, nostaa ahdotkin kerkeämmin.

    Tuolla autolla vetää kyllä satasesta kahteen kymmenessä sekunnissa, varmasti allekin jos saa aloittaa alempaa kiihdyttämisen niin että ahdot on jo valmiiksi ylhäällä.
    asiaa..
    F20 118d Aut.
    ________
    Volvo S40
    MB W204
    e90 320d
    e46 coupe
    e32 730ia

    Comment

    • Tapsa.k
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2676
      • Oulu

      #32
      Vuan miepä oon kiihyttäny autolla 0-200km/h 14sek...
      -Official member of BTCF-Sauna Team-

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #33
        Originally posted by Skorppi
        No en kattonut mittarista nopeuksia kun niitä aina epäillään (useimmiten syystäkin) vaikka kossun mittari varsinkin 17" pyörillä ei heitä kun 2-3km/h vielä 220 nopeuksissakaan (tutkalla todistettu). Kiekkamittarista laskin välitysten mukaan mitä pitäis olla 200 nopeudessa kierroksia ja sen mukaan vedin. 350hp cossu menee g-techin mukaan alle 15s 0-200 kun saa nappi lähdön ja silloin 0-100 taittuu noin 5 sekunnissa. Omaa ei ole vielä penkitetty, mutta vertailtuna autoihin, jotka on penkitetty niin se 350 pitäisi löytyä, joten sen valossa pidän tuota noin 10s aikaa melko luotettavana.
        Rundimittari ei ole 100tarkka.. Renkaat kuluu, renkaat venyy kun tarpeeksi pyörittää (joo tiedän ettei tätä kukaan usko mutta väliäkö hällä).

        Nyt Skorppi paljastuit! Aiemmin toisaalla sanoit että "tehokkain malli +20%" kuin tehoja utelin.. NII VARMAAN! :wink:
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • DONNERWETTER
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1666
          • Turku, Finland

          #34
          Originally posted by Skorppi
          No en kattonut mittarista nopeuksia kun niitä aina epäillään (useimmiten syystäkin) vaikka kossun mittari varsinkin 17" pyörillä ei heitä kun 2-3km/h vielä 220 nopeuksissakaan (tutkalla todistettu). Kiekkamittarista laskin välitysten mukaan mitä pitäis olla 200 nopeudessa kierroksia ja sen mukaan vedin. 350hp cossu menee g-techin mukaan alle 15s 0-200 kun saa nappi lähdön ja silloin 0-100 taittuu noin 5 sekunnissa. Omaa ei ole vielä penkitetty, mutta vertailtuna autoihin, jotka on penkitetty niin se 350 pitäisi löytyä, joten sen valossa pidän tuota noin 10s aikaa melko luotettavana.
          Eikös jossakin lehdessä ollut kerran testi noista G-techeistä ja vastaavista ja osoittautuivat melkein yhtä hyviksi ko. tarkoitukseen kuin käkikello...minä en tiedä mistään mitään, mutta on kumma jos 350hp cossut vievät 400hp M5:sta kuin pässiä narussa ja pöllyyttävät vielä 321 heposen M3:sen aika tarkkaan viidellä sekunnillä, joista neljä sekuntia välillä 100-200km/h :wink:

          Varmaan johtuu pelkästään väännöstä :arrow: :arrow: :wink:
          Porsche 911/996 GT3 Mk II
          Porsche 911/997 Turbo MK I
          BMW M Coupe DS Motorsport
          BMW F20 120iM -16
          ____________________________
          Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
          Ex. BMW E30 318i -88

          "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #35
            Originally posted by DONNERWETTER

            mutta on kumma jos 350hp cossut vievät 400hp M5:sta kuin pässiä narussa ja pöllyyttävät vielä 321 heposen M3:sen aika tarkkaan viidellä sekunnillä, joista neljä sekuntia välillä 100-200km/h :wink:

            Varmaan johtuu pelkästään väännöstä :arrow: :arrow: :wink:
            Erot vääntökäyrän "muodossa", omapainossa, otsapinta-ala x ilmanvast.kertoimessa, ja välityksissä saa ihmeitä aikaan.. Kiihtyvyys on ihmeellinen asia. Kyllähän tommonen viriKosanderi vetää kuin metsäsika kunhan on urpo( :(=) ) saatu ensin vinkumaan. Ja 500-BMW:hän ei ole kevyt eikä kompakti.. :roll:
            EDIT: Cossu kerb weight 1220 kg, M5 kerb weight 1700kg.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Skorppi
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 120
              • Turku

              #36
              g-techien erot virallisiin kelloihin vartilla ovat olleet 0,1 - 0,2s luokkaa eikä tuo paljon sitä pitempää matkaa tarvii siihen 200 nopeuteen. :?

              Mitenkään yllätyksenä ei tullut että DONNERWETTER ei usko että muu kun M-Sport tuote voi kulkea. No, lainaa semmonen M3 joltain niin voin näyttää :shock:

              Paikaltaan lähtö tämmösellä vehkeellä se hankalin homma onkin, joten käytännössä useimmiten tuskin mitään eroa 100 asti tulee vaikka verrattuna tohon M3:een. Vähänkin rajumpi lähtö niin piirtää viivaa siihen 100 nopeuteen asti, 2:lla lähtee ihan kaasusta piirtämään suoralla. :? Lukko on mutta paremmat renkaat sais olla
              ´13 F25 X3
              Corvette C6 Coupe Supercharged

              Comment

              • energy
                BTCF Member
                • May 2003
                • 1696
                • Haukipudas, Oulu

                #37
                Hmm.. ainoa keino jolla saan 200km/h lasiin on ajamalla jyrkänteeltä alas :oops:
                :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                Comment

                • ytte
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 248
                  • Pyhäjärvi

                  #38
                  Oma lahna meni viime kesänä 100-200:aan 14s, tosin lähin kiihdyttämään jostakin 90 nopeudesta Kaippa tuo tänä kesänä menee alle 10s ku saadaan vähä painoo pois ja pari heppaa lisää :juo
                  F10 LCI -15
                  E60 LCI -08

                  Comment

                  • DONNERWETTER
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1666
                    • Turku, Finland

                    #39
                    Juu, mikää muu ku Motorsportti ei kulje :wink: olin tänään ihmettelemässä yhtä selvästi alle 10s (100-200km/h) kärryä ja kyllä täytyy sanoa, että pieniä eroja oli noihin 350hp cossuihin :wink:
                    Porsche 911/996 GT3 Mk II
                    Porsche 911/997 Turbo MK I
                    BMW M Coupe DS Motorsport
                    BMW F20 120iM -16
                    ____________________________
                    Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
                    Ex. BMW E30 318i -88

                    "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

                    Comment

                    • -kiki-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1160
                      • Hämeenkyrö

                      #40
                      Originally posted by energy
                      Hmm.. ainoa keino jolla saan 200km/h lasiin on ajamalla jyrkänteeltä alas :oops:
                      Sillon se kiihtys aika hyvin !!!
                      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                      Comment

                      • MikkoV
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 631
                        • Sastamala

                        #41
                        Noilla mun bemuilla nyt menee ikä ja terveys tän testin suorittamisessa mutta hain AP-22:seni äsken kaverilta ja tyyppäsin piruuttaan 200SX:llä 100-200km/h, tulos 17.09s. joka hieman pessimistinen koska viimittet 20km kiihty aika hitaasti kun tuli ylämäkee vastaan... [SELI-SELI :wink: ]
                        E70 3.0SD -08
                        .................................................. ................................
                        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                        Comment

                        • MikkoV
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 631
                          • Sastamala

                          #42
                          Originally posted by MikkoV
                          Noilla mun bemuilla nyt menee ikä ja terveys tän testin suorittamisessa mutta hain AP-22:seni äsken kaverilta ja tyyppäsin piruuttaan 200SX:llä 100-200km/h, tulos 17.09s. joka hieman pessimistinen koska viimittet 20km/h kiihty aika hitaasti kun tuli ylämäkee vastaan... [SELI-SELI :wink: ]
                          E70 3.0SD -08
                          .................................................. ................................
                          Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                          Comment

                          • Playa
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 281
                            • Helsinki

                            #43
                            E30 325i -89:

                            eilen tuli kellotettua tuskaiset 29 sekkaa mittarinopeuksien mukaan mentäessä. piiiitkä loiva ylämäki tosin saattoi vähän selittää sen, että 190-200 tuntui ikuisuudelta. ois kerenny vaikka röökin polttaa siinä ajassa :lol:
                            Jake

                            Comment

                            • Gifu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1666
                              • Vantaa

                              #44
                              100:ssa kaasu pohjaan ja kevyt 14s, hätäsesti kokeiltu :wink:
                              g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                              z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                              e34 540iA -93 calypsorot metallic

                              ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                              Comment

                              • biimeri
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2003
                                • 97

                                #45
                                Originally posted by Gifu
                                100:ssa kaasu pohjaan ja kevyt 14s, hätäsesti kokeiltu :wink:
                                olis aina kiva tietää, että millä autolla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎