Ajaako näillä BMW vanhoilla haikeula malleilla enää muut ympäri vuoden pääautona? Itellä ajoa 25000 - 35000 km/vuosi ja mallisarjalla E28 ajanut vuodesta 1989... Vieläkin tuntuu tää 1984 ”Kuin hanska kädessä”.
Maakaasuun vaihdoin kun tulee puolet edullisemmaks eli 5 - 7l/100km riippuen ajotavasta. Ton ny pystyy jotenski kavereiden kanssa ylläpitämään ilman ”marmoritiskiä”. Pääomakulut alkaa olee siedettävät ”hiinä ja hiinä” ja 6-koneen ääni ja veto 4000r+ aamulla motarin rampista...
BMW E28 historiani:
- Arki Suomi 1984 518 1984 vsta 1989 - 2005 (välissä WV 6v) 350 000km tehoton, mutta reagoi äkisti ja pikkuteillä makein!
- Arki Saksa 1983 528i vsta 2005 - 2007 45 000 km ehkä parhaiten tohon koppaan sopiva kone!
- Arki Ranska 1985 528i 2007 - 2017 300 000 km, svap 535i koneella, pirun kova soralla ja takaveto antaa anteeksi...
- Arki Saksa uudelleen käyttiksenä.
- USA M5 1988 ehkä n 30 000 km, ei sovellu matka-ajoon kun kierrokset nousee välitysten takia... mut muuten kiva räpätä!
Kolme edelleen pihassa ja yks harrasteauto.
Maakaasuun vaihdoin kun tulee puolet edullisemmaks eli 5 - 7l/100km riippuen ajotavasta. Ton ny pystyy jotenski kavereiden kanssa ylläpitämään ilman ”marmoritiskiä”. Pääomakulut alkaa olee siedettävät ”hiinä ja hiinä” ja 6-koneen ääni ja veto 4000r+ aamulla motarin rampista...
BMW E28 historiani:
- Arki Suomi 1984 518 1984 vsta 1989 - 2005 (välissä WV 6v) 350 000km tehoton, mutta reagoi äkisti ja pikkuteillä makein!
- Arki Saksa 1983 528i vsta 2005 - 2007 45 000 km ehkä parhaiten tohon koppaan sopiva kone!
- Arki Ranska 1985 528i 2007 - 2017 300 000 km, svap 535i koneella, pirun kova soralla ja takaveto antaa anteeksi...
- Arki Saksa uudelleen käyttiksenä.
- USA M5 1988 ehkä n 30 000 km, ei sovellu matka-ajoon kun kierrokset nousee välitysten takia... mut muuten kiva räpätä!
Kolme edelleen pihassa ja yks harrasteauto.
Comment