Sain 30.9. huudetun E60:n kotiin menneellä viikolla. Melko siistihän sen pitikin olla, ja sitä kai se onkin. Auction sheetin A3-merkinnän löysin takaoven alaosasta, mutta muita en osannut erotella muista maalipinnan virheistä. Suurin osa niistä lähtee myllytyksellä, jolle muutenkin on kovasti tarvetta harjapesun tms. jäljiltä. Renkaissa ei ole hyvällä tahdollakaan 5mm pintaa, vaan 2-3mm on todellisuus. Valoumpioiden lasit ovat kellertävät, toivottavasti kirkastuvat myllyllä. Etujarrulevyt ovat jo kovasti alle minimi paksuuden. Sisusta on kaikkinensa sen oloinen, että sitä ei ole koskaan imurointia kummemmin hoidettu. A-pilareiden verhoilu on irronnut alapäistään. Akku oli totaalisen kuollut, ja toivottavasti pelkästään sen seurauksena airbag-järjestelmä ilmoittaa vikaa ja aktiiviohjaus samoin (Inpa ei suostu jostain syystä toimimaan tämän kanssa). Kuskin penkissä on kulumaa istuin- ja selkänojan tikkausten kohdilla.
Olenko pettynyt, tai kadunko jopa ostamista? En missään nimessä! Auto on kohta 13 vuotta vanha, joka täytyy muistaa aina sitä arvostellessa, ja ajettukin sillä on toista sataatuhatta kilometriä. Auto oli ilmeisen vasta huollettu peruskohteiden osalta, esim. öljynvaihto oli tehty 300 km sitten. Peräkonttia ei varmaan ollut koskaan avattukaan, ja vararenkaassa oli tietysti kaikki piikit tallessa, samoin työkaluosaston frotee(?)rätti oli puhdas ja sanomattakin lienee selvää, että kaikki työkalut käyttämättömiä. Konehuoneessa ei öljynsekaisesta liasta ole tietoakaan, kaikki on puhdasta, kuivaa, hapettumatonta sekä ruosteetonta.
Ei tähän poltteeseen auta kuin laittaa taas japaniin huutoa sisään.
Käyttis hakusessa. Joko W211 tai E60, molemmat alkupään malleja.
Tarjontaa molemmista ihan hyvin. Mersu tuntuu olevan E500 mallina jopa halvempi kuin E320 vasurina, tuollainen E500 tuskin kelpaa jälkimarkkinoilla niin hyvin kuin E320:think.
Bemuista ilmeisesti järkevin malli on 530i, isommalla moottorilla ei taida olla järkevää? Ajattelin 400kjpy pitää sellaisena alustavana maksimina. Talviauto siis hakusessa, kesäpelinä toimii edellinen japsituonti. En kuitenkaan käyttiksiä tykkää vaalia vuotta paria pidempää, joten tämä myyntipotentiaali on tärkeä.
Taitaa se 545 olla ihan yhtä järkevä/järjetön kuin E500 :think
Tämä totta varmasti. Tuntuu vain Bemun kohdalla olevan vasurina ihan hyvin tarjolla näillä pikkukoneilla ja eikös 525i pätevä laite. Mersun kohdalla olen antanut itseni ymmärtää että E350 ostamalla kerää vaan harmia itselleen ja uudempi E300 on todella huonosti vasurina. E240 taas kuluttaa muttei kulje.
Oisko tarkoitettu sitä että E60 530i menisi helpommin ja paremmalla hinnalla sitten vuoden tai kahden päästä kaupaksi kuin E60 545i.
Hinnasta ja kannattavuudesta en sano mitään mutta tainnu roikkua noi 545i:t aika pitkään yleensä myynnissä.
Mä näkisin näiden pitkään myynnissä roikkumisen osa syyksi juuri sen hinnan, halvalla saa japanista ja laittaa halvalla eteenpäin kun ei enää itse tarvi.
Ei nyt ihan käynyt selville että mitä järkeä tuossa tarkoitettiin, hinnan puolesta varmaan tuollainen 545/550 on järkevin uittaa japanista.
Siis järkevä moottori käyttikseen ylläpitokustannuksiltaan polttoaine/huollot/korjaukset. Se harrastepeli on siis jo tallissa. Tuo E500 kuuluu tietenkin samaan sarjaan 545/550 kanssa ylläpidossa ja mieluisin mersulta onkin E320/E300.
Comment