Uusien autojen laturit eivät välttämättä lataa kylmäajossa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8284
    • Järvikylä (Nakkila)

    #46
    Originally posted by Oodi View Post
    Ehkä tässä tosiaan on nyt jonkinsorttinen väärinkäsitys. Minulle (vakio)virtalähde on laite joka pyrkii pitämään virran vakiona jännitteestä riippumatta. Jännitelähde taas pyrkii pitämään jännitteen vakiona. Terminologia selvästi on eri oman osaamisalueeni ulkopuolella.

    Edit, ei ollut myöskään minun tarkoitus saivarrella. Oletin että tässä todella pakkoladataan akkuja virtalähteellä.
    Menee täysin topikin ulkopuolelle mutta kiinnostaa tietää että missä olosuhteissa joudut/pääset käyttämään oppikirjan termejä teholähteistä?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by Oodi View Post
      Ehkä tässä tosiaan on nyt jonkinsorttinen väärinkäsitys. Minulle (vakio)virtalähde on laite joka pyrkii pitämään virran vakiona jännitteestä riippumatta. Jännitelähde taas pyrkii pitämään jännitteen vakiona. Terminologia selvästi on eri oman osaamisalueeni ulkopuolella.

      Edit, ei ollut myöskään minun tarkoitus saivarrella. Oletin että tässä todella pakkoladataan akkuja virtalähteellä. Kiitos bmw323it osuit naulan kantaan.
      No sitten oli väärinkäsitys. Ei vaan itselle tulisi mieleenkään mennä kytkemään autoon laitetta, joka pitäisi virran vakiona jännitteen vaihdellessa, joten ei tuollainen vaihtoehto tullut edes mieleen.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Oodi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 169
        • Oulu

        #48
        Originally posted by peto2 View Post
        Menee täysin topikin ulkopuolelle mutta kiinnostaa tietää että missä olosuhteissa joudut/pääset käyttämään oppikirjan termejä teholähteistä?
        En nyt ala tässä omaa koulutus/työhistoriaa isommin luettelemaan mutta esimerkiksi ledien ohjaukseen käytetään yleisesti virtalähdettä. Virtalähde terminä lienee elektroniikan (suunnittelun) kanssa tekemisissä oleville hyvin tuttu. Tässä meni nyt autofoorumeilla vain äidit ja tyttäret sekaisin. Oikeasti luulin että nyt ladataan akkuja virtaperusteisesti.
        Nuo aikaisemmin linkatut kouluelektroniikan virtalähteet ovat ihan oikeasti myös virtalähteitä. Niissä voi virtaa säätää jänniterajan puitteissa.
        Last edited by Oodi; 20-04-2018, 20:03.

        Comment

        Working...
        X