Herättää omistus haluja ei oo kyl tullu koskaa vastaa tolla värikombolla, mutta jotenkin häiriintyneel taval alko käsi hamuamaan taskun pohjalta rahaa tuoho.(vaarallist lukee tätä topickii) Mihinköhän hinta kehittyy :think
Todella kova tulee hinta varmaan olemaan, ajomäärä/kuntokin vielä noin passeli.
Tuli mieleen kun oli noista puslista, yms. ja katsastuksista aiemmin puhetta.
Mites pitkään tuo leima on voimassa Japanissa, tai monenko vuoden välein? Se nyt selittää jos aika harva katsastusväli, että puslat pääsee menemään riekaleiksi, yms., Vai liekö "inspektion" sitten vaan joku tyyliin että katsotaan päästöt, valot ja turvalaitteet, sekä sammutin ja raketti löytyy.
Esim. tuossa omassa huudossa on luku 31 inspektion-kentässä.
Eli kaiketi 2019 jos oikein laski tuota keisarin kalenteria?
Eikös se parin vuoden välein ollut, mutta mä olen itse jotenkin ymmärtänyt ettei siellä puslia väännetä metrin raudoilla ja autoa nuljupöydällä rokata ees etten taas.
Silmällä katsotaan ja japanilainen on kuitenkin yleensä tarkka siinä hommassa, jos jotain nesteitä (iskari/jarru/öljy/etc) vuotaa niin asiaan puututaan.
Katsastus kahden vuoden välein, kuten yllä mainittu.
Esim nuo joita pikaseen selasin:
Vuonna 2002 (14) käyttöönotetut autot ja leima on voimassa 2019 (31) asti.
2001 (13) autot 2018 (30) leima voimassa
2000 (12) autot 2019 (31) leima voimassa
1999 (11) autot 2018 (30) leima voimassa
jne jne.
Ts. Jos auto on otettu käyttöön parillisena vuotena, niin sen katsastus on parittomana ja toisin päin.
Onko sitten leima mennyt kylmäksi, jos sheetissä ei siitä mainintaa, vai onko kenttä jätetty vain täyttämättä?
Joissain oli jotain viivoja tai muita merkkejä ko kentässä.
Jos ei merkintää ole niin yleensä leima kylmä ja edellisestä siis se yli kaksi vuotta (voi olla kymmenenkin vuotta jos on seisonut niin kuin mun zeta).
Jos kilvet on paikallaan, niin yleensä leimaa on ja auto suoraan ajosta huutokaupassa.
Jos ei merkintää ole niin yleensä leima kylmä ja edellisestä siis se yli kaksi vuotta (voi olla kymmenenkin vuotta jos on seisonut niin kuin mun zeta).
Jos kilvet on paikallaan, niin yleensä leimaa on ja auto suoraan ajosta huutokaupassa.
Puuttuvista kilvistä sen kylmän leiman helpoiten huomaa. Sillä on usein aika tuntuvakin merkitys hintaan, onko leima uunituore vai viittä vaille valmis. Omalla otannalla en ole noteerannut tällä seikalla mitään ainakaan kovin ratkaisevaa merkitystä auton todelliselle kunnolle. Tarkan euron bidaaja voi siis taktikoida myös tällä.
Comment