Originally posted by Valfrid
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oy BMW Suomi Ab:n arveluttava toimintamalli varaosatakuuseen liittyen
Collapse
X
-
Last edited by Reeperbahn; 19-06-2018, 13:51.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
-
-
Originally posted by Valfrid View PostAkkuongelma alkoi marraskuussa 2017 ja huhtikuussa 2018 kävin mittauttamassa akun. Ja Kust Carilla sanottiin nimenomaan tästä sisäisestä viasta, en minä sitä ole keksinyt. Ja takuukäsittely antaa vihreää valoa VAIN AKKUTESTIN vikaa osoittavan tuloksen perusteella! Eli, ei olisi auttanut vaikka olisin käynyt jo marraskuussa 2017 teettämässä tämän mittauksen. Ymmärrän kyllä että menin myöhässä tutkituttamaan autoni, ei siinä mitään. Mutta tulos olisi ollut sama takuuajan puitteissakin, se minua ihmetyttää. Ja olen varma että vielä muutama vuosi sitten, jolloin takuukäsittelyitä ei ollut ulkoistettu mihinkään BMW Suomelta, olisi asia saanut toisenlaisen lopun. Aikana jolloin BMW Suomella oli vielä teknistä neuvontaakin omasta takaa.Last edited by PNM2; 19-06-2018, 14:39.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by Reeperbahn View PostPitkäämpä olet vitkutellut viallisella akulla. Itsellä ollut tapana vaihtaa akku samalle päivää kun entinen alkanut oireilemaan. Ongelmat ovat ratkenneet mukavasti ilman asiakaspalveluun soitteluja.530xdA LCI '07
ALPINA B10 V8 '01
M 535i '80
520i facelift '76
520i '75
K1200S '08
Valmet 361 D '64
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostMenitkö siis vielä takuuaikana myös kertomaan, että olet kokeillut toisella akulla ja sen kanssa ei ole mitään ongelmia. Kyllä noita asioita saa ratkottua, kun käyttää järkeä. Nyt vetoat täysin siihen, ettei yksi testi (takuun päättymisen jälkeen) antanut oikeaa tulosta eikä asialle olisi mitään voitu tehdä silloinkaan. Näinhän asia ei suinkaan välttämättä ole.530xdA LCI '07
ALPINA B10 V8 '01
M 535i '80
520i facelift '76
520i '75
K1200S '08
Valmet 361 D '64
Comment
-
-
Tottahan ymmärrät, että "Sisäinen vika jota ei voi todeta" on sellainen yksisarvinen jonka siinä f2f asiakaspalvelussa
oleva nakkaa ilmoille päästäkseen asiakkaan kanssa samalle aallonpituudelle
ja eroon keskustelusta joka on umpikujassa kun faktat eivät mene jakeluun.Ajossa: Citroën Jumper h1l2
Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé
Ex:
1x F30
1x E60
5x E36
1x E34
1x E46
2x E30
2x Toyota
1x Ford
1x Honda
Comment
-
-
Originally posted by kiraffi View PostTottahan ymmärrät, että "Sisäinen vika jota ei voi todeta" on sellainen yksisarvinen jonka siinä f2f asiakaspalvelussa
oleva nakkaa ilmoille päästäkseen asiakkaan kanssa samalle aallonpituudelle
ja eroon keskustelusta joka on umpikujassa kun faktat eivät mene jakeluun.530xdA LCI '07
ALPINA B10 V8 '01
M 535i '80
520i facelift '76
520i '75
K1200S '08
Valmet 361 D '64
Comment
-
-
Takuu ajan jälkeen aika turha alkaa akkua vaatimaan takuuseen. Homma olisi pitänyt hoitaa takuuaikana. BMW varaosatakuu on selvästi 2v. Raja on johonkin vedettävä, ja BMW on sen vetänyt 2v kohalle, ei 2v ja 1vko. Jos akun vikaa ei voi millään testillä osoittaa, niin miten sellaisen voisi vaihtaa takuuseen? Ei mene mikään muukaan akku takuuseen, jos siitä ei mitään todistettavaa vikaa löydy. Akun voi nykyautoissa tyhjentää vaikka mikä, joten virran katoaminen auton seisoessa ei todista vielä mitään. Sinne kun vaihdettiin arvalla osia, niin auton lepovirrankulutusta ei ilmeisesti edes missään vaiheessa selvitetty? Jos näin on niin kyllä on melkoista touhua KustCar:lta. Tämä on ihan perusjuttu ja BMW dokumenteissa käsketään se selvittämään. Kuten edellä todettiin, niin eiköhän "Sisäinen vika jota ei voi todeta" ollut vain heitto, jolla yritettiin saada asiakas lähtemään pois tiskiltä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by kiraffi View PostTottahan ymmärrät, että "Sisäinen vika jota ei voi todeta" on sellainen yksisarvinen jonka siinä f2f asiakaspalvelussa
oleva nakkaa ilmoille päästäkseen asiakkaan kanssa samalle aallonpituudelle
ja eroon keskustelusta joka on umpikujassa kun faktat eivät mene jakeluun.Originally posted by Valfrid View Post. Ovat sen verran pitkältä ajalta tuttua porukkaa Kust Carissa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Taitaa tässä keississä kulminoitua:
- autoista juurikaan tietämätön kuluttaja
- asiakaspalvelu joka ei jaksa selittää asiaa kuluttajalle eikä halua lähteä tutkimaan autoa sen enempää
- asiakkaan harmitus kun ei tullut asiaa aikanaan hoidettua ja sen seurauksena itselle jäävät kulut
Kysymys on kuitenkin pienistä rahoista ja takuu on selkeästi jo rauennut, joten eikö vaan kannattaisi panna muutama kymppi likoon, ostaa uusi akku ja unohtaa koko juttu?
Ps. akuissa on vikoja, eikä ne kaikki näy testerillä. Eikä testeri aina anna tappotuomiota edes oikeasti vanhuuttaan kuolleelle akulle. Näistä syistä itse en luota noihin pikatestauksiin pätkän vertaa. Oman kokemukseni mukaan luotettavimman testin saa kun lataa akun täyteen, irroittaa autosta, kytkee siihen tuulastuslampun tunniksi kiinni. Jos tämän jälkeen auto lähtee käyntiin niin akku on ok, muuten roskiskamaa. Lyijyakku kun tuppaa vanhenemaan siten, että se kykenee antamaan lyhyen aikaa kunnolla virtaa, mutta ei siedä vähänkään pitempikestoista purkamista pienellä virralla. Tämähän on hankala yhtälö nykyautoissa, joissa elektroniikka purkaa akkua seisonnassakin, varsinkin jos auto ei pääse nukahtamaan esim jonkun modulivian vuoksi.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Näitä vastaavia tapauksia tulee meille kanssa töissä jatkuvasti, että tullaan takuuajan jälkeen korjauttamaan vikoja, että hänhän soitti osan rikkoutumisesta silloin puoli vuotta sitten, kun takuu oli vielä voimassa, mutta ei vaivauduta takuuaikana tulemaan paikan päälle. Sitten pitäisi tapella näiden goodwill takuiden kanssa, kun asiakas on aina oikeassa. Jos ei saa oman laiskuuden takia takuuseen, niin kauppias on kusettaja ja mustamaalataan julkisesti kuten tässäkin tapauksessa facebookkia ja foorumeita myöden. Hieno maailma.
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostNäitä vastaavia tapauksia tulee meille kanssa töissä jatkuvasti, että tullaan takuuajan jälkeen korjauttamaan vikoja, että hänhän soitti osan rikkoutumisesta silloin puoli vuotta sitten, kun takuu oli vielä voimassa, mutta ei vaivauduta takuuaikana tulemaan paikan päälle. Sitten pitäisi tapella näiden goodwill takuiden kanssa, kun asiakas on aina oikeassa. Jos ei saa oman laiskuuden takia takuuseen, niin kauppias on kusettaja ja mustamaalataan julkisesti kuten tässäkin tapauksessa facebookkia ja foorumeita myöden. Hieno maailma.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Pintapuolisesti luettuani aiheen, totean vain että nykyaikaisen kuukausieräihmisen täytyy saada aina maksaja ongelmilleen muualta kuin omasta lompakosta. Itseä ärsyttää se lähinnä siksi, millainen asenne ihmisillä on.
Ollaan aivan kuin kuninkaita asiassa kuin asiassa vaikka rahaa ei ole pennin hyrrää, ainoastaan kuukausieriä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostPintapuolisesti luettuani aiheen, totean vain että nykyaikaisen kuukausieräihmisen täytyy saada aina maksaja ongelmilleen muualta kuin omasta lompakosta. Itseä ärsyttää se lähinnä siksi, millainen asenne ihmisillä on.
Ollaan aivan kuin kuninkaita asiassa kuin asiassa vaikka rahaa ei ole pennin hyrrää, ainoastaan kuukausieriä.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Comment