Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oy BMW Suomi Ab:n arveluttava toimintamalli varaosatakuuseen liittyen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reeperbahn
    BTCF Member
    • May 2012
    • 607
    • EFOU

    #16
    Originally posted by Valfrid View Post
    Akkuongelma alkoi marraskuussa 2017 ja huhtikuussa 2018 kävin mittauttamassa akun.
    Pitkäämpä olet vitkutellut viallisella akulla. Itsellä ollut tapana vaihtaa akku samalle päivää kun entinen alkanut oireilemaan. Ongelmat ovat ratkenneet mukavasti ilman asiakaspalveluun soitteluja.
    Last edited by Reeperbahn; 19-06-2018, 13:51.
    -BMW M3 -09
    -MB E320 Coupe -94
    -MB E250 CGI -10
    -Husqvarna R320 -14

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1069
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Valfrid View Post
      Akkuongelma alkoi marraskuussa 2017 ja huhtikuussa 2018 kävin mittauttamassa akun. Ja Kust Carilla sanottiin nimenomaan tästä sisäisestä viasta, en minä sitä ole keksinyt. Ja takuukäsittely antaa vihreää valoa VAIN AKKUTESTIN vikaa osoittavan tuloksen perusteella! Eli, ei olisi auttanut vaikka olisin käynyt jo marraskuussa 2017 teettämässä tämän mittauksen. Ymmärrän kyllä että menin myöhässä tutkituttamaan autoni, ei siinä mitään. Mutta tulos olisi ollut sama takuuajan puitteissakin, se minua ihmetyttää. Ja olen varma että vielä muutama vuosi sitten, jolloin takuukäsittelyitä ei ollut ulkoistettu mihinkään BMW Suomelta, olisi asia saanut toisenlaisen lopun. Aikana jolloin BMW Suomella oli vielä teknistä neuvontaakin omasta takaa.
      Menitkö siis vielä takuuaikana myös kertomaan, että olet kokeillut toisella akulla ja sen kanssa ei ole mitään ongelmia. Kyllä noita asioita saa ratkottua, kun käyttää järkeä. Nyt vetoat täysin siihen, ettei yksi testi (takuun päättymisen jälkeen) antanut oikeaa tulosta eikä asialle olisi mitään voitu tehdä takuuaikanakaan. Näinhän asia ei suinkaan välttämättä ole.
      Last edited by PNM2; 19-06-2018, 14:39.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • Valfrid
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 214
        • Kinnula

        #18
        Originally posted by Reeperbahn View Post
        Pitkäämpä olet vitkutellut viallisella akulla. Itsellä ollut tapana vaihtaa akku samalle päivää kun entinen alkanut oireilemaan. Ongelmat ovat ratkenneet mukavasti ilman asiakaspalveluun soitteluja.
        Ai jos akku on alkanut oireilemaan takuuaikana niin silti olet ostanut heti uuden samana päivänä? Etkä edes mieti takuusen uutta? Hieman epäilen kyllä😊. No mutta niinhän tässä ois varmaan pitänyt itsekkin tehdä, ostaa joku puolta halvempi ja vähintään yhtä laadukas "tarvike"akku tilalle ja unohtaa kaikki takuuasiat . Niitä olisi saanut jo seuraavana päivänä about 45 km:n päästä ja sitä kautta ongelma poistunut vuosikausiksi.
        530xdA LCI '07
        ALPINA B10 V8 '01
        M 535i '80
        520i facelift '76
        520i '75
        K1200S '08
        Valmet 361 D '64

        Comment

        • Valfrid
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 214
          • Kinnula

          #19
          Originally posted by PNM2 View Post
          Menitkö siis vielä takuuaikana myös kertomaan, että olet kokeillut toisella akulla ja sen kanssa ei ole mitään ongelmia. Kyllä noita asioita saa ratkottua, kun käyttää järkeä. Nyt vetoat täysin siihen, ettei yksi testi (takuun päättymisen jälkeen) antanut oikeaa tulosta eikä asialle olisi mitään voitu tehdä silloinkaan. Näinhän asia ei suinkaan välttämättä ole.
          Testin tulos on varmasti oikea mitattavien määreiden osalta, sitä en tietenkään kyseenalaista. Mutta jos esim. sinulla on auktorisoitua BMW Serviceä parempi tieto siitä että BMW takuukäsittely todellakin hyväksyy akkuasiassa reklamaatiot muutenkin kuin akkutestin viallisuutta osoittavan raportin perusteella, niin ihmettelen kyllä suuresti. Eli vielä kerran, sisäinen vika joka ei ole mittalaittein analysoitavissa, ei ole peruste uuden vastaavan tuotteen saamiseen takuuna. Minä en tiedä mitä se sisäinen vika sen kummemmin tarkoittaa eikä mun asiakkaana kyllä tarvikaan.
          530xdA LCI '07
          ALPINA B10 V8 '01
          M 535i '80
          520i facelift '76
          520i '75
          K1200S '08
          Valmet 361 D '64

          Comment

          • kiraffi
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 427
            • Shangri'la / SYSMÄ

            #20
            Tottahan ymmärrät, että "Sisäinen vika jota ei voi todeta" on sellainen yksisarvinen jonka siinä f2f asiakaspalvelussa
            oleva nakkaa ilmoille päästäkseen asiakkaan kanssa samalle aallonpituudelle
            ja eroon keskustelusta joka on umpikujassa kun faktat eivät mene jakeluun.
            Ajossa: Citroën Jumper h1l2
            Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

            Ex:
            1x F30
            1x E60
            5x E36
            1x E34
            1x E46
            2x E30
            2x Toyota
            1x Ford
            1x Honda

            Comment

            • Valfrid
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 214
              • Kinnula

              #21
              Originally posted by kiraffi View Post
              Tottahan ymmärrät, että "Sisäinen vika jota ei voi todeta" on sellainen yksisarvinen jonka siinä f2f asiakaspalvelussa
              oleva nakkaa ilmoille päästäkseen asiakkaan kanssa samalle aallonpituudelle
              ja eroon keskustelusta joka on umpikujassa kun faktat eivät mene jakeluun.
              Ei se siitä ole kysymys, tiedän sen. Ovat sen verran pitkältä ajalta tuttua porukkaa Kust Carissa. Jos heitä tässä nyt tarkoitit?
              530xdA LCI '07
              ALPINA B10 V8 '01
              M 535i '80
              520i facelift '76
              520i '75
              K1200S '08
              Valmet 361 D '64

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #22
                Takuu ajan jälkeen aika turha alkaa akkua vaatimaan takuuseen. Homma olisi pitänyt hoitaa takuuaikana. BMW varaosatakuu on selvästi 2v. Raja on johonkin vedettävä, ja BMW on sen vetänyt 2v kohalle, ei 2v ja 1vko. Jos akun vikaa ei voi millään testillä osoittaa, niin miten sellaisen voisi vaihtaa takuuseen? Ei mene mikään muukaan akku takuuseen, jos siitä ei mitään todistettavaa vikaa löydy. Akun voi nykyautoissa tyhjentää vaikka mikä, joten virran katoaminen auton seisoessa ei todista vielä mitään. Sinne kun vaihdettiin arvalla osia, niin auton lepovirrankulutusta ei ilmeisesti edes missään vaiheessa selvitetty? Jos näin on niin kyllä on melkoista touhua KustCar:lta. Tämä on ihan perusjuttu ja BMW dokumenteissa käsketään se selvittämään. Kuten edellä todettiin, niin eiköhän "Sisäinen vika jota ei voi todeta" ollut vain heitto, jolla yritettiin saada asiakas lähtemään pois tiskiltä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #23
                  Originally posted by kiraffi View Post
                  Tottahan ymmärrät, että "Sisäinen vika jota ei voi todeta" on sellainen yksisarvinen jonka siinä f2f asiakaspalvelussa
                  oleva nakkaa ilmoille päästäkseen asiakkaan kanssa samalle aallonpituudelle
                  ja eroon keskustelusta joka on umpikujassa kun faktat eivät mene jakeluun.
                  Originally posted by Valfrid View Post
                  . Ovat sen verran pitkältä ajalta tuttua porukkaa Kust Carissa.
                  Sitä suuremmalla syyllä.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3447
                    • Janakkala

                    #24
                    Mikäs tässä on ollut autona jossa tuo "viallinen" akku on ollut? Ilmeisesti joku vanhempi E46 tms kun on noin pieni akku?
                    Ettei se vika nyt kumminkaan olisi siellä auton päässä?
                    Miten tilanne ratkesi?
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1819
                      • N/A

                      #25
                      Taitaa tässä keississä kulminoitua:
                      - autoista juurikaan tietämätön kuluttaja
                      - asiakaspalvelu joka ei jaksa selittää asiaa kuluttajalle eikä halua lähteä tutkimaan autoa sen enempää
                      - asiakkaan harmitus kun ei tullut asiaa aikanaan hoidettua ja sen seurauksena itselle jäävät kulut

                      Kysymys on kuitenkin pienistä rahoista ja takuu on selkeästi jo rauennut, joten eikö vaan kannattaisi panna muutama kymppi likoon, ostaa uusi akku ja unohtaa koko juttu?

                      Ps. akuissa on vikoja, eikä ne kaikki näy testerillä. Eikä testeri aina anna tappotuomiota edes oikeasti vanhuuttaan kuolleelle akulle. Näistä syistä itse en luota noihin pikatestauksiin pätkän vertaa. Oman kokemukseni mukaan luotettavimman testin saa kun lataa akun täyteen, irroittaa autosta, kytkee siihen tuulastuslampun tunniksi kiinni. Jos tämän jälkeen auto lähtee käyntiin niin akku on ok, muuten roskiskamaa. Lyijyakku kun tuppaa vanhenemaan siten, että se kykenee antamaan lyhyen aikaa kunnolla virtaa, mutta ei siedä vähänkään pitempikestoista purkamista pienellä virralla. Tämähän on hankala yhtälö nykyautoissa, joissa elektroniikka purkaa akkua seisonnassakin, varsinkin jos auto ei pääse nukahtamaan esim jonkun modulivian vuoksi.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        #26
                        Näitä vastaavia tapauksia tulee meille kanssa töissä jatkuvasti, että tullaan takuuajan jälkeen korjauttamaan vikoja, että hänhän soitti osan rikkoutumisesta silloin puoli vuotta sitten, kun takuu oli vielä voimassa, mutta ei vaivauduta takuuaikana tulemaan paikan päälle. Sitten pitäisi tapella näiden goodwill takuiden kanssa, kun asiakas on aina oikeassa. Jos ei saa oman laiskuuden takia takuuseen, niin kauppias on kusettaja ja mustamaalataan julkisesti kuten tässäkin tapauksessa facebookkia ja foorumeita myöden. Hieno maailma.

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          #27
                          Ja mitä noin pieni akku nyt maksaa, oisko satasen? Ajoissa vaan takuuseen, niin on kaikille selkeää eikä tarvitse kättä vääntää.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17505
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by Esko View Post
                            Näitä vastaavia tapauksia tulee meille kanssa töissä jatkuvasti, että tullaan takuuajan jälkeen korjauttamaan vikoja, että hänhän soitti osan rikkoutumisesta silloin puoli vuotta sitten, kun takuu oli vielä voimassa, mutta ei vaivauduta takuuaikana tulemaan paikan päälle. Sitten pitäisi tapella näiden goodwill takuiden kanssa, kun asiakas on aina oikeassa. Jos ei saa oman laiskuuden takia takuuseen, niin kauppias on kusettaja ja mustamaalataan julkisesti kuten tässäkin tapauksessa facebookkia ja foorumeita myöden. Hieno maailma.
                            Tämä on nykyään kaikkialla kuluttajapuolella näin, koska asiakas on aina oikeassa ja some-huutaminen .
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5255
                              • Pirkkala

                              #29
                              Pintapuolisesti luettuani aiheen, totean vain että nykyaikaisen kuukausieräihmisen täytyy saada aina maksaja ongelmilleen muualta kuin omasta lompakosta. Itseä ärsyttää se lähinnä siksi, millainen asenne ihmisillä on.
                              Ollaan aivan kuin kuninkaita asiassa kuin asiassa vaikka rahaa ei ole pennin hyrrää, ainoastaan kuukausieriä.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • j-a
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 1522
                                • PohojosPohojammaa

                                #30
                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Pintapuolisesti luettuani aiheen, totean vain että nykyaikaisen kuukausieräihmisen täytyy saada aina maksaja ongelmilleen muualta kuin omasta lompakosta. Itseä ärsyttää se lähinnä siksi, millainen asenne ihmisillä on.
                                Ollaan aivan kuin kuninkaita asiassa kuin asiassa vaikka rahaa ei ole pennin hyrrää, ainoastaan kuukausieriä.
                                +1 tälle. Välillä tuntuu olevan suhteellisuudentaju kadoksissa, ja kuvitellaan että nyt pitäis lopun ikää saada hommat firman piikkiin kun yhden kerran antoivat vääränkokoisen prikan vaikka ihan volyymeissa ostin, ainakin kolme kappaletta...
                                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                                Ylimääräisenä tarjolla:

                                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎