Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus-thread

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HJP
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1282
    • Helsinki

    #61
    Originally posted by Tuoppo
    318 -91 e36
    7/2005 ensirekisteröinti katsastus
    Hylsy tuli kun ei ollut Coc todistusta eikä pakokaasut direktiivi selvinnyt rekisteriotteesta. Asia koitenkin korjautui kun hommasin todistuksen. Huomautttamista oli takajarruissa jotka puoltivat ja käsijarrussa josta puhti oli kadonnut. Jarrut kuitenkin saatiin juuri ja juuri arvojen sisään toisella yrityksellä. (tämä on varmaan sitä palvelua ) Jarru ongelmat lopuivat uusien hihnojen myötä seuraavana päivänä mutta eipä tarvinnut mennä uudelleen näyttämään. Myös toinen etu iskunvaimennin oli vuotanut mutta ei vielä haitannut.

    Hintaa katsastukselle tuli 140e + coc 75E eli 215E. Todella halpaa kun ottaa huomioon että katsastuksessa ei olut muuta eroa kun akselivälin mittaus ja turvavöiden testaus verrattuna tavalliseen katsastukseen.
    Itse luulin, että tuo CoC todistus oli tarpeellinen, kun katsastusmies sitä kyseli viime viikolla uuden auton maahantuontikatsastuksen yhteydessä. Sanoin että ei mulla sitä ole, johon hän vastasi, että ei sillä niin väliä... Ei vaikuttanut lopputulokseen.

    Comment

    • jouskari318is
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 215
      • Tampere

      #62
      Lpr A-katsastus

      318is -95. Läpi meni ilman merkintöjä ja asiallinen katsastustapahtuma muutenkin. Iskaritestilukemat ei kyllä olleet mitenkään hyvät, jotain 35-40. Sitten käsitarkastuksella tarkastaja totesi että ihan hyvät ne tuntuis/näyttäis olevan. Viime vuonna K1 asemalla vastaavat arvot olivat 15-20 pistettä korkeemmat joka kulmalla, lieköhän tuossa ero mittauslaitteessa/renkaissa (?). Laittakaahan muutkin iskarituloksia tähän vertailun vuoksi, jos löytyy. Eli itsellä oli edessä 35,37. Takana molemmat ~40. Alusta siis vakio E36 coupen motorsport alusta.

      Comment

      • Alpina E34
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1122
        • Masku

        #63
        -E34 535
        -1989
        -vuosikatsastus
        -Porin Autokatsastus Oy
        -Läpi meni, tosin vasta kun tankissa oli 5l bensaa ja 1l puhdasta alkoholia... sai päästöt suurinpiirtein kohdilleen..

        Edit: Iskarit oli kaikki 76-78
        E34 Lenz 536ds -89

        E34 osille tarve:
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
        Originally posted by T3
        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6928
          • N/A

          #64
          E34 535i
          1992
          Vuosikatsastus
          Etelä-Savon katsastus oy Mikkeli

          Ei valittamista, ei nuhteita.
          Kehuvat jämäkäks tuontiautoks

          Comment

          • villeee
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 50

            #65
            e30 316i -89

            alustavalot pois (sano et ei tuo nyt niin hieno oo et pitäs tuollaset valot olla) ja tuulilasista ylätummennus ja lisäksi alapallonivel uusiksi ja mootorin kumityyny. päästöt oli hyvät vaikka tuntuu et auto kuluttaa 10l/100km bensaa vaikka miten ajais...

            Comment

            • mikkiz
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 321
              • Lpr

              #66
              -2002
              -1972
              -vuosikatsastus
              -A-katsastus LPR
              -Läpi laakista totta kai!

              Vanha katsastaja oikein innostui kun vie vanhuksen näytille...
              E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9901
                • KVLA

                #67
                -BMW E36 M3
                -vm.-95
                -lakisääteinen vuosikatsastus
                -Kouvolan Alakylän "yksityinen" asema

                -Käytän autoni aina täällä yksityisellä asemalla hyvän palvelun vuoksi.Tällä
                kertaa oli minulle uusi katsastusmies,joten asiallisesti varoitin ajamasta autoa
                liian kovaa jarrutesterille.Kaveri toimi todella varoen,ettei M3:n etupuskimen
                alahuuli vain saisi kipeää.
                Auto (tietenkin!) läpäisi katsastuksen.

                -Tuli puhetta auton alustan väljistä.AKE:n uusimpien ohjeiden mukaan esim.etupään nivelet on joko tiukkoja (siis väluksettömiä) tai niissä on väljää.(eli vaihdettava)."Vähän väljiä" niveliä ei enää mukamas ole.Tikentunut on tuokin entisestään jos näin on.
                Kuinkahan aletaan toimimaan esim."vähän väljien" ohjausvaihteiden kanssa,joissa ei pysty säätöä tekemään?Aika näyttää.

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #68
                  E21 320/6
                  vm82
                  vuosikatsastus
                  Lieksan A-katsastus

                  kertalaakista läpi, mielissään oli kun joku viitsi vielä vanhusta ehostaa...
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • Madfexx
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3646
                    • Lempäälä

                    #69
                    Hehee... tämä meikäläisen taannoin aloittama threadi on näjemmä vieläkin voimissaan, hyvä niin! Kävin tänään katsastamassa omani, eli:

                    - E34 518i
                    - vm. 1991
                    - Vuosikatsastus
                    - A-katsastus Oy, Kokemäen katsastusasema
                    - Laakista läpi!

                    Korjauskehotukset tosin tuli palaneesta takarekisterikilven valosta, sekä pelkääjän puolen etusumarin valokuviosta. Eli rekkarivalon polttimo vaihtoon ja sumariumpion irroitus, kosteuden poisto sekä tiivistäminen... jahka sitä joskus jaksaa
                    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                    Comment

                    • mikko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1730
                      • kotona

                      #70
                      E30 tv iS
                      -88
                      jkl kuormaajantien "valtion" asema
                      moitteitta läpi

                      rossi tarkisti, ilmeisesti jatkemiehiä ku ajaessa tuumasi "kaiken tuntuisia lumilautoja näitä pikku bemareita kokee mutta tämä on priima kunnossa"

                      paras asema jkl

                      Comment

                      • Jeremias_touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 170
                        • Kuopio

                        #71
                        -324d / korinvaihto touring
                        -1986 / kori 1991
                        -vuosikatsastus
                        -K1 Savon Autokatsastus, Kuopio

                        En ruuvannut syöttöjä takas pienemmälle piruuttani katsastukseen mentäessä.. Päästömittauksessa ensinnäkin niitten mittalaitteen anturissa oli ilmeisesti jotain kosketushäikkää, ei meinannu millään saada näkymään kierroksia siihen vehkeeseen.. Noo sitte ku alettiin polkemaan niin alko tulee jotain päälle 6den lukemia(yläraja on 4 eli ois tullu ajokieltoa ), mustaa savua tulee niin perkeleesti putkesta..
                        Yhen lukeman se sai 06.66, katsastusmies vaan tuumas et ny se alkaa jo tommosia pedon lukuja näyttämään.. No sit se polkas 'vähän' kevyemmin ja sai lukemat 0.97..

                        Sisälle mentiin ni vasemmasta etuiskaristahan se kiinni otti, on päässy kuivumaan, käyttäytyy silleen et kun auton nostaa ei iskari laskekaan tasasesti alas vaan nytkähtelee silleen kovasti -> tästä tuli sitten lappuun merkintä ; vasemman etuiskunvaimentajan toiminta takertelevaa, "tönkkösuolattu muikku", vähän repeilin..

                        Muutenkin koko ajan jotain legendaa juttua se katsari heitti, kunnon huumorimiehiä--
                        RWD on pop

                        Comment

                        • L.H
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2481
                          • Lohja

                          #72
                          -320/325 e30 vm.90.
                          -Vuosikatsastus
                          -Lohjan katsastus asema
                          -Ei mitään huomautettavaa

                          Kommentti valoista: "nää on tummennet...ÄH hyvät ne on"
                          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                          Comment

                          • tmth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 2194
                            • Kangasala

                            #73
                            Hämeenlinnan ajoneuvokatsastus 3.11.2005

                            -316i -89 ja TV 520iA
                            -Vuosikatsastus, 316:lla 7 kuukautta myöhässä
                            -Molemmat läpi ilman huomautuksia
                            -40€ katsastus + 6€ pakokaasumittaus per auto
                            -Pipot kaupanpäälle
                            -Ihan asiallinen paikka, ei turhaa valittamista, vaikkei 520 meinannut heti nousta nosturille, piti laitaa puupalikoita lisäks, ettei ota kiinni mistään.

                            F10 & E91
                            ex:
                            R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                            Comment

                            • pelti kiinni
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 72

                              #74
                              Katsastus-thread , jatkuu ja jatkuu

                              Seuraavat tiedot olisi mukava tietää:

                              - biimerin malli -> 735iA

                              - vuosimalli -> 11/88 , kilometrit ??? aikuisten oikeesti

                              - katsastuksen tyyppi -> vuosikatsastus , inssinä ikäiseni ( = keski- ) mieshenkilö
                              ( samassa paikassa n. vuosi sitten rekisteröintikatsastettu kun München'istä tuon olin tänne ajellut , sille mukavalle paikalla olleelle inssifriidulle joka sen teki kettuilinkin että tulit sen tehneeksi .. )

                              - katsastusasema -> Hakuninmaan 'Valtionkonttori' ( lapsuuden muistojen vuoksi , ah noita ddr-aikoja )

                              - menikö läpi -> direktiivit täyttyi , vikoja ja puutteita ei havaittu , HYVÄKSYTTY ( lähinnä mairitteluin mm. alustan + vetolaitteiden kuivuudesta )


                              lisäpalveluina:
                              1) inssi tsiigas ( kun mainitsin tapahtuneen ) takapuskurin allekin , ja vahvisti mitä huollossakin sanoivat , eli että parin viikon takaisessa peräänajossa mulle ei tullut vaurioita [ sorry vaan se Omega-B farkku , joka sai kerätä muovipalapeliä keuliltaan ]
                              2) odottelua että kierroksilla päästöt asettui sopiviin lukemiin
                              3) kahviahan tuolta nykyään saa ( ei erit. hyvää ) ja pummasin kynän tiskiltä :-)
                              4) viimeisinä sanoinaan : "yhtiömme kiittää , vuoden kuluttua uudestaan" , eli läppääkin irtosi

                              kylmä rinki 'sieltä' poistui ja taas kelpaa ajella , t. pe_ki

                              Comment

                              • Korpiaho
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2005
                                • 171
                                • Hämeenlinna

                                #75
                                elokuu 2005
                                316 kaasari
                                88
                                Hämeenlinnan Tiiriön A-katsastus

                                Läpi: inssi kehotti vaihtamaan kuskinpuoleisen eturenkaan, joka oli ihan sliksi, ja paikkaamaan samaisen renkaan takana olevassa pellissä olevan reijän. Iskareita ja jarruja kehui paljon, kuten viimeiset 3 vuotta on aina tehnyt
                                315 E21 -82 M98 (EX)
                                316 E30 -88 M10B18 (EX)
                                518 E34 -95 M43B18
                                SUBARU LEONE 4WD
                                PORSCHE 924 -83

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎