Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus-thread

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    läpi meni ensimmäisellä... suotta sitä samaa autoa kahdesti vuodessa sielä käyttää... k1 asema kemi

    niin ja auto e30 316 -87


    kolme kertaa tarkasti mittari lukeman kun ei oikein meinannu heti uskoa... (ja vasta vaivaiset 384 oookm )
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • [pmp]
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 650
      • Vantaa

      eipäs mitään enää
      F31 335dx m-sport
      Ex F10 535d m-sport
      Ex E30 325i
      Ex E36 325td
      Ex E30 320i

      Comment

      • Guest's Avatar

        Ei liity bemariin, mutta kuitenkin... Muutama tapausta, kaikki Nurmijärven kk, A-katsastus asemalta. Auto merkki X (viissin audi, ei muista), pomppasi, syy vaihdekepin nupista ei löytynyt vaihdekaaviota ja tuulettajanhihna löysällä auto kakis, takajouset poikki molemmat MB 200D, jossa noi on vielä ihan normaali, leima rätinkiin... Volvo Amazon, kaksi kuukautta vanhan jarruletkut vaihtoo, inssi ilmoittu syyn "näissä on kyl jotain häikkää"... Ei prkl, onko millään mitään väliä... Eli aika mielivaltaista toimintaa saa nurmijärvellä...

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by tomippa
          Missäs pk-seudulla kannattaa katastaa auto, jossa asiallinen palvelu, eikä inssit ole perseestä?

          Tarvitseeko mun ottaa keulilta kiinan xenon valot irti katsastuksen ajaksi vai voiko se alkaa niistä sanomaan mitään? Eihän katsastusmiehellä kuitenkaan ole oikeutta nostaa edes konepeltiä vai onko, jos se sitä vaatii?
          Kuitenkin onhan tuohon e38:aan (vm.95) laillista asentaa xenonit, kun siinä on manuaalisesti korkessäädettävät ajovalot?
          Tietääksenihän heidän täytyy katsoa yläpuolelta öljyvuodot, sekä akun kiinnitys... Tosin itseltä ei avannut... Ja taasen kaverin katsastus keskeytettiin kun pelti ei auvvennut, eli kaippa niille se pelti pitää avata...

          Comment

          • xAnZax
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 92
            • Sunshine City/ Riftinki Lossi

            Originally posted by Terno
            Tietääksenihän heidän täytyy katsoa yläpuolelta öljyvuodot, sekä akun kiinnitys... Tosin itseltä ei avannut... Ja taasen kaverin katsastus keskeytettiin kun pelti ei auvvennut, eli kaippa niille se pelti pitää avata...

            ja aika monessa autossa on runkonumero esim.tulipellissä,jota on aika vaikea tarkastaa ilman kone pellin avaamista.
            Originally posted by Rockford
            jo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini

            Comment

            • sakke
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 29
              • Lappeenranta

              -E36 325i Cóupe
              -1993
              -vuosikatsastus
              -K1 (Varaosamaailman vieressä, paikalliset tietää)
              -Ekalla kerralla hylsy, vasenalapallo "väljä" vaikka löys väljyyttä aikansa paukutettuaan sitä :( etujarrulevyt kuluneet liikaa. Nuo vaihdoin ja leima tuli! muuten oli hyvässä kunnossa eikä ruostetta ollut.
              Last edited by sakke; 07-09-2006, 20:31.

              Comment

              • tommy73
                Newbiemmer
                • Jul 2005
                • 19

                Angel eyes

                Mitäa on katsastusmies ollut mieltä etuvaloista?
                Rekisteröintikatsastus, BMW 540 touring -99, kotkan katsastusasema.
                Keulilla angel eyes valot, hella, hylky tuli ei löytynyt E-hyväksyntää.
                Vaihdatteko aina ennen leimalle menoa umpiot, eli koko etuvalo setin tavallisiin, vai irtoaako teille leima myös tuommoisilla valoilla?

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Täh, Hellan enkelit, joissa ei ole E-hyväksyntäleimoja ?

                  Oletko varma, että ne on originaali-Hellat?

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • JPKH
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 313
                    • 03

                    E30 325ia -89

                    -A-Katsastus Holma
                    -vuosikatsastus+alustan ja renkaiden muutoskatsastus
                    -läpi meni heittämällä , etuvilkkujen polttimot pitää vaihtaa kun ei ollu oikeen väriset

                    hinta yht: 89€

                    Comment

                    • VK982
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 2271
                      • Kuopio

                      Mitenkäs kauan porukoilla on tuo katsastus setä keulan puolelta rassannut noita niveliä/koiranluita.. Sillä koneellahan se keikuttelee ees taas et näkis onko väljää..
                      Omaa autoa käytin leimalla tuossa pari päivää sitten ja puhelun aloitin kun setä rupes "liikutteleen apukuskin puolta.. No sen vajaa 2.30min puhuin ja setä runnoo runno vielä sitä puolta jonku 3-4min .. Rupes vaan ittee jo vituttaa kun kestää ja kestää toimenpide. Suumaili sitten toista puolta ja palas toiselle puolella sama ruljanssi mutta vähemmän aikaa.
                      Loppujen lopuksi sitten totes että "tääl rupee oleen pikkuhiljaa väljää"
                      Koskaan aiemmin ei kyllä noin v*tun kauaa ole mennyt tuossa katsastuksessa.


                      No leima heltes ilman merkintöjä.
                      BMW E60 530xd
                      Honda Varadero "sotanorsu

                      Comment

                      • Spoosh
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 893
                        • Espoo

                        PArin viikon rumba...

                        Ennen katsatusta huollettin jarruja. Auto kävi huollossa, jossa vaidettiin jarrulevyt, jarrupalat ja käsijarrun kengät sekä kiinnitettiin irronnut käsijarrun vaijeri oikealla puolella.

                        --------------------------------------------------------------------------

                        * BMW 523iA e39
                        * 1997
                        * Vuosikatsastus ja uusintakatsastukset
                        * Suomenojan A-katsastus


                        - Ensimmäinen kierros:
                        Kaikki kunnossa, lukuunottamatta käsijarruja. Käsijarrun teho vasemmalla riittämätön. (Vasen 0.3 ja oikea 1.4)

                        Katsastuksen jälkeen purettiin jarrut ja säädettiin sitten jarrutehoa sopivaksi. Vähän hassun oloinen lopputulos, mutta oletin että menee läpi. Ihan niinkun jarruteho olisi tasoittunut, mutta heikentynyt entisestään.

                        - Toinen kierros:
                        Käsijarrun teho vasemmalla riittämätön. (Vasen 0.3 ja oikea 1.6)

                        Vein auton uudelleen huollettavaksi, nyt eri liikkeeseen, ja ihmettelin miten voi olla todellista... Syyksi paljastui väärän kokoiset jarrukengät. Ne olivat liian lyhyet. Vaihdettiin uudet "oikeat" tilalle, ja sitten uudestaan konttorille...

                        - Viimeinen erä:
                        Nyt toimii kaikki ihan hyvin. (Jaruuteho vasemmalla 2.2 ja oikealla 2.5)
                        Nykyiset
                        Audi A4 Avant 1.8 TFSI 118kW quattro -09
                        Audi A3 1.6 75kW Aut. -00
                        Yamaha YZF-R6R -06


                        Entiset
                        BMW 320iA 2.2 Aut. e46 -01
                        BMW 523iA 2.5 Aut. e39 -97
                        BMW 320i 2.0 e46 Touring -00
                        BMW 325i 2.5 e36 -91

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          - 325i
                          - 91
                          - 281 tkm.
                          - A-katsastus
                          - vuosikatsastus
                          - läpi meni että heilahti!

                          Ukkeli naris vaan, ettei mulla oo heijastimia noissa takavaloissa (kirkkaat) ja nyt sitten pitäs sellaset liimailla. Ei kyllä huvittais yhtään. Mihin kohtaan porukka on liimaillu noita, että tulis ees jotenkuten järkevän näköset? Laittakaa vaikka kuvia jos jaksatte!
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • EGoman
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 5100
                            • Ylivieska

                            -320
                            -93
                            -204tkm
                            -vuosi ja muutoskatsastus

                            kierteli aikansa ja sitten keksi että apparin alapallonivel löystynyt. just.. no vaihetaan perkele
                            vanteet ja alusta merkittiin rek.otteeseen
                            "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                            Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , 330d e93 -07
                            ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50

                            Comment

                            • Tikkunen85
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 892
                              • Paltamo

                              BMW 318/320 -85 sedan
                              vuosikatsastus
                              hylsy
                              viat:
                              akku irti
                              lisäpitkät sumareiden paikalla
                              vasen etuparkki pimee
                              riikkari ei toimi
                              oikea ulompi alapallo väljä

                              "sumarit" pois, akku kiinni, parkki vähä heluteltii, riikkariin johto kiinni ja alapallo vaihtoon---->leimattu 11.9.2006

                              paikka Keskisuomen autokatsastus Jyväskylässä Seppälässä eli K1....

                              erittäin asiallista ja mukavaa palvelua....jatkossakin samaan paikkaan autot leimalle

                              Comment

                              • [pmp]
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 650
                                • Vantaa

                                onko katsastuksessa väliä toimiiko parkkivalot?
                                F31 335dx m-sport
                                Ex F10 535d m-sport
                                Ex E30 325i
                                Ex E36 325td
                                Ex E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎