Hylätty:
Pakoputki vuotaa, lambda-arvo liian korkea
Valojen korkeudensäätö ei toimi
Vänkärin puolelta takatukivarren pusla väljä
Edestä kuskinpuolen tukivarren nivelet väljät
Rekisterikilven valot ei toimi
Pakkivalo ei toimi
Jälkinäyttö 30€
..............................................
BMW 325i Coupe -94
Läpi meni. Ainoa moite tuli oikean puoleisen sumarin suuntauksesta, oli kuulemma liian ylös suunnattu, mutta tuo nyt on pikku vika.
Katsastaja oli silti pienoinen kusipää: hän teki päästötestin vaikka annoinkin hänelle obd-tuloksen, jonka teetätin eräällä korjaamolla viikko sitten . Toisaalta samapa tuo, kun ei huomauttamista ollut. Yllätävää kyllä, ettei anneleista tai mistään muusta vastaavasta napissut.
Katsastaja oli silti pienoinen kusipää: hän teki päästötestin vaikka annoinkin hänelle obd-tuloksen, jonka teetätin eräällä korjaamolla viikko sitten .
OBD-testi tehdään 2001 ja jälkeen rekatuille bensa-autoille, että -94 autolle sillä ei ole mitään arvoa. No, kaipa siitä voi sitä kusipäisyyttä päätellä ihan yhtä paljon kuin että kassalla ei voi maksaa lounasseteleillä.
Täytyy kommentoida tuohon A-Katsastus Kaakkurin hintaan että määräaikaiskatsu + päästöt 80€, jälkkäri 30€ = Aika jäätävän kallista.
Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
OBD-testi tehdään 2001 ja jälkeen rekatuille bensa-autoille, että -94 autolle sillä ei ole mitään arvoa. No, kaipa siitä voi sitä kusipäisyyttä päätellä ihan yhtä paljon kuin että kassalla ei voi maksaa lounasseteleillä.
Täytyy kommentoida tuohon A-Katsastus Kaakkurin hintaan että määräaikaiskatsu + päästöt 80€, jälkkäri 30€ = Aika jäätävän kallista.
Kusipäisyydellä tarkotin vaan sitä että miks pitää tehdä tommosia pistokkaita jos on todistukset päästöistä. Mutta miks katsastaja edes teki päästötestin jos sitä ei kerta tarvi tehdä vanhemmille autoille?
Kusipäisyydellä tarkotin vaan sitä että miks pitää tehdä tommosia pistokkaita jos on todistukset päästöistä. Mutta miks katsastaja edes teki päästötestin jos sitä ei kerta tarvi tehdä vanhemmille autoille?
Koska kaikki päästölaput ei oo tehty ns. kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Kaveri kossupalkalla töiden jälkeen mittaa jostakin autosta hyvät laput jyrkillä nokilla olevaan pommiin jne.
Ja puhuit alunperin OBD-testistä, et päästötestistä. Bensapäästöt -78 alkaen ja lisäksi OBD -01 alkaen.
Määräaikaiskatsastus, pakokaasumittaus ja muutoskatsastus vanteille ja alustalle 86€
Reilu madallus 8x17 ja 9,5x17(oikeesti se oli 10" et20), 215/40 ja 245/35 renkailla läpi. Tosin katsuri opiskeli puoli tuntia ja mietti tuleeko takarenkaat liian ulos kaarista :think Korjauskehotus: ajovalojen suuntaus liian alas
edit. Vanteet siis koottavat ja katsuri ei löytäny pitkähkön etsinnän jälkeen leveyksiä niistä ja kysy sitten multa.
Käytin tänään LCI 503 XD autom eka kerran leimalla. Mies joka katsasti oli eläkkeellä oleva katsuri ja käy siloin tällöin jeesamassa ent. työpaikalla. Oli ennen savukaasumitausta puhetta että autom. laatikolla olevia ei kannata kierrättää liikaa. Myönsi näin uusien autojen mittausten olevan turhaa. Kuitenkin kierrrätti kaksi kertaa mittariin 4000r/min ja sen jälkeen totesi ettei heidän mittarinsa saa tästä autosta savuarvoaja ja paperiin tuli pelkkä 0 savuarvoksi.
Oliko tuo normaalia toimintaa vai olisiko pitänyt älähtää eka kerran jälkeen että vähempikin riittäisi?
En ole ennen dieseliä päästömittauttanut/"siksi pallo hukkasessa vähän."
Koska kaikki päästölaput ei oo tehty ns. kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Kaveri kossupalkalla töiden jälkeen mittaa jostakin autosta hyvät laput jyrkillä nokilla olevaan pommiin jne.
Ja puhuit alunperin OBD-testistä, et päästötestistä. Bensapäästöt -78 alkaen ja lisäksi OBD -01 alkaen.
Jaahas, luulin että ne on yks ja sama asia .
Ja tarkennan vielä, että asemalla oli melkosesti jonoa silloin, itsekin jonotin 40 min, joten miksi tehdä pistaria?
Ja tarkennan vielä, että asemalla oli melkosesti jonoa silloin, itsekin jonotin 40 min, joten miksi tehdä pistaria?
EI saatana, jos nyt ymmärsin oikein ni sä et vieläkään tajunnu, että se sun obd-lappu ei oo päästölappu, joten siksi katsurin oli pakko tehdä päästömittaus joka ei ollu siis pistari. Jos sulla taas oli normi päästölappu niin lue alempaa
Eli katsastukseen vaaditaan bensiiniautoilta päästömittaus oliko se vuoden 78 tjsp jälkeen ja päästömittaus sekä obd-testi vuoden 2001 jälkeen.
Muistaakseni korjaamoilla otettu pakotesti eli päästölappu (ei siis obd-testi) on voimassa 3kk ja näin ollen autoon kyllä kerkeää tulla vikaa, eli jos katsastaja vaikka huomaa käyntihäiriötä autossa vaikka on päästölappu, niin voi testata päästöt uudestaan jos epäilee että on tullut vikaa lapun oton jälkeen.
318iA Touring -02
ex 316 2.5l -87
ex 525tdsA Touring -95
EI saatana, jos nyt ymmärsin oikein ni sä et vieläkään tajunnu, että se sun obd-lappu ei oo päästölappu, joten siksi katsurin oli pakko tehdä päästömittaus joka ei ollu siis pistari. Jos sulla taas oli normi päästölappu niin lue alempaa
Eli katsastukseen vaaditaan bensiiniautoilta päästömittaus oliko se vuoden 78 tjsp jälkeen ja päästömittaus sekä obd-testi vuoden 2001 jälkeen.
Muistaakseni korjaamoilla otettu pakotesti eli päästölappu (ei siis obd-testi) on voimassa 3kk ja näin ollen autoon kyllä kerkeää tulla vikaa, eli jos katsastaja vaikka huomaa käyntihäiriötä autossa vaikka on päästölappu, niin voi testata päästöt uudestaan jos epäilee että on tullut vikaa lapun oton jälkeen.
Se mun lappu oli päästölappu ja se oli otettu viikko sitten.
-e30 320 -89
-vuosikatsastus
- A katsastus, karjaa
-84e
-yks nivel väljä edessä
- käsijarru ei ota kunnolla toiselle puolelle
-hylätty
-uusintakatsastus 30e
Comment