Originally posted by Zeta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XXIX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by rizzo View PostHyvännäköinen peli. Tuskimpa noissakaan enää hinnat kauheasti tippuu.
Comment
-
-
Originally posted by NAL-E View PostOmaan silmään nämä sekasikiöt on kyllä hirveen näkösiä tapauksia. M-sport etupuskuri ja M-pelit, joiden kaverina kromilistat ja nonsport takapuskuri. Etuvalot porkkanavilkuilla ja takavalot tummennetut. Hirveetä sillisalaattia.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Tällainen Caterham seven olisi hieno. Katselin niin näitä saa eri tekniikalla puoleen hintaan tästä. Uusi ilman veroja 20k£. Mutta onko tietoa kuinka lienee kilpiin laittaminen?
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostTällainen Caterham seven olisi hieno. Katselin niin näitä saa eri tekniikalla puoleen hintaan tästä. Uusi ilman veroja 20k£. Mutta onko tietoa kuinka lienee kilpiin laittaminen?
https://www.nettiauto.com/caterham/seven/9240727
Mä ensirekisteröin suomeen tuon ja olihan siinä vähän jumppaa.
Lyhyesti: Etsi harrastajaystävällinen konttori. Tietty säännötkin on muuttunut tässä kun tuon hommasin joskus vajaa kymmenen vuotta sitten.
Mutta itse autoon. Edelleen paras auto mitä ajanut! Vaatii tietty tietynlaisen luonteen että jaksaa ajaa räntäsateessa (kesäisin oli mun daily driver eli kaikki ajot ajettiin kelistä riippumatta) ilman kattoa/ovia/laseja/lämmityslaitetta mut olihan se vaan helvetin kiva laitos. Painoa mopoauton verran niin pienellä voimallakin menee kovaa. Ja maailman yksinkertaisin auto ja halpa ylläpitää (ainakin silloin).
Miinuksina voisi sanoa että muut eivät aina huomanneet tuota ja useamman kerran meinasi auto tulla päälle kaistaa vaihtaessa ym. Plus idiootit ihmiset halus makoilla auton päällä ja ottaa kuvia. kiva kun joku sotanorsu istuu 500€ hiilikuitulokarin päällä ja entä jos se sanoisikin riksraks.. Pari kertaa tuli avauduttua näille sankareille..
Pahin tapaus oli kun joku persereikä pisti lapsensa autoon istuu ja otti kuvia
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/330/9877728
Maltillisilla kilsoilla ja nahkasporteilla varustettu e46 330ci avo
Noh... Oli siinä vähän muutakin... Jos ulkokuoresta aloitetaan, niin maalipinta oli suhteellisen siisti muualta paitsi keulasta; konepelti, etulokarit ja puskurit oli niinkuin olisi soralla puhallettu, erityisesti vänkärin lokari. Nämä nyt ehkä tuota vänkärin etulokaria lukuunottanatta laskisin normaaliksi kulumaksi/käytönjäljeksi, vaikka ne ei tietysti silmää miellytäkään. Kuskinpuolen etu- ja takalokarit oli joskus maalattu, mutta suht. siistit. Kattokotelon kansi myös oli joskus maalattu, muualta vaikutti olevan alkuperäismaalissa omien silmien ja halvan maalimittarin mukaan.
Sisustaa ei varmaankaan ollut viime vuosina juuri hoidettu, etupenkeissä kulumien lisäksi molemmissa toppauksista ompeleet ratki 6cm matkalta, ja takapenkissä jotain tahraa. Kaikki koteloiden kannet mihin käsillä yltää, oli kynsitty ihan täyteen naarmuja. Aistikkaasti hiilikuituteipillä päällystetyt ovenkahvat ja sisälistat repsottivat paikoitellen ja olivat pinnastaan naarmuilla/haalistuneet. Takapenkille mentäessä ovensuussa olevat verhoilut olivat palkeenkielillä.
Myyjä kehui ettei auto enää ole käytössä, ajelee toisella autolla, mutta silti auto oli pitänyt käyttää lämpimäksi ennen tuloani. Kyyninen kaveri voisi luulla että siksi ettei VANOS/DISA-vioista tai muusta johtuen kylmän koneen tärisevä tyhjäkäynti tulisi ilmi. Moottorin vikavalo paloi, myyjä:"Se on varmaan just nyt syttynyt, ei oo kyllä koskaan aiemmin palanu". Vikakoodeja löytyi 18, kaikenlaista moottorin fuel trim -ohjearvojen ylityksestä ABS/DSC-yksikön painesensoreihin.
Molemmat sähköpeilit olivat täysin mykkiä. Kuskin ja vänkärin ikkunamekanismien anti-trap protectionit oli hajalla, jolloin kattomekanismi ei pystynyt automaattisesti nostamaan ikkunoita kiinni. CD-vaihtaja myös oli täysin mykkä vikakoodin mukaan.
Joku palaneen muovin käry siinä haisi koeajon jälkeen, en paikallistanut mistä. Tyhjäkäynnillä kierrokset välillä tippui ja kuului joku kilinä/metalli metallia vasten hinkkaava ääni.
Olisin varmaan silti pöljyyttäni tuon ajanmyötä kunnosteltavakseni ostanut, kilometrit kun vaikutti pitävän paikkansa. Myyjä vain ei ollut valmis tulemaan lainkaan hinnassa vastaan, vaikka autossa oli paljon vikaa mistä ei oltu keskusteltu; ainakin osa noista tietysti varmasti oli sellaisia mitkä ei myyjän tiedossa olleetkaan.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostPahin tapaus oli kun joku persereikä pisti lapsensa autoon istuu ja otti kuvia
Samalla myyjällä muuten oikean merkkinenkin myynnissä, ollut mielestäni jo tosi kauan: https://www.nettiauto.com/bmw/435/9257448
Comment
-
-
Originally posted by Weuli View PostParit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by Weuli View Post
Hienon värinen https://www.nettiauto.com/bmw/m550d/9835726
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostSeurailin tätä siitä asti kun tuli myyntiin, kun periaatteessa tuollainen manuaalina on kiinnostanut, vaikka avoja tallissa tällä hetkellä riittävästi onkin. Kävin tänään sitten katsomassa, kun myyjän mukaan oli asiallinen ja siisti, eikä mitään muuta vikaa kuin pieni kuluma kuskin penkin selkänojan toppauksessa ja pieni läntti soittimen näytössä.
Noh... Oli siinä vähän muutakin... Jos ulkokuoresta aloitetaan, niin maalipinta oli suhteellisen siisti muualta paitsi keulasta; konepelti, etulokarit ja puskurit oli niinkuin olisi soralla puhallettu, erityisesti vänkärin lokari. Nämä nyt ehkä tuota vänkärin etulokaria lukuunottanatta laskisin normaaliksi kulumaksi/käytönjäljeksi, vaikka ne ei tietysti silmää miellytäkään. Kuskinpuolen etu- ja takalokarit oli joskus maalattu, mutta suht. siistit. Kattokotelon kansi myös oli joskus maalattu, muualta vaikutti olevan alkuperäismaalissa omien silmien ja halvan maalimittarin mukaan.
Sisustaa ei varmaankaan ollut viime vuosina juuri hoidettu, etupenkeissä kulumien lisäksi molemmissa toppauksista ompeleet ratki 6cm matkalta, ja takapenkissä jotain tahraa. Kaikki koteloiden kannet mihin käsillä yltää, oli kynsitty ihan täyteen naarmuja. Aistikkaasti hiilikuituteipillä päällystetyt ovenkahvat ja sisälistat repsottivat paikoitellen ja olivat pinnastaan naarmuilla/haalistuneet. Takapenkille mentäessä ovensuussa olevat verhoilut olivat palkeenkielillä.
Myyjä kehui ettei auto enää ole käytössä, ajelee toisella autolla, mutta silti auto oli pitänyt käyttää lämpimäksi ennen tuloani. Kyyninen kaveri voisi luulla että siksi ettei VANOS/DISA-vioista tai muusta johtuen kylmän koneen tärisevä tyhjäkäynti tulisi ilmi. Moottorin vikavalo paloi, myyjä:"Se on varmaan just nyt syttynyt, ei oo kyllä koskaan aiemmin palanu". Vikakoodeja löytyi 18, kaikenlaista moottorin fuel trim -ohjearvojen ylityksestä ABS/DSC-yksikön painesensoreihin.
Molemmat sähköpeilit olivat täysin mykkiä. Kuskin ja vänkärin ikkunamekanismien anti-trap protectionit oli hajalla, jolloin kattomekanismi ei pystynyt automaattisesti nostamaan ikkunoita kiinni. CD-vaihtaja myös oli täysin mykkä vikakoodin mukaan.
Joku palaneen muovin käry siinä haisi koeajon jälkeen, en paikallistanut mistä. Tyhjäkäynnillä kierrokset välillä tippui ja kuului joku kilinä/metalli metallia vasten hinkkaava ääni.
Olisin varmaan silti pöljyyttäni tuon ajanmyötä kunnosteltavakseni ostanut, kilometrit kun vaikutti pitävän paikkansa. Myyjä vain ei ollut valmis tulemaan lainkaan hinnassa vastaan, vaikka autossa oli paljon vikaa mistä ei oltu keskusteltu; ainakin osa noista tietysti varmasti oli sellaisia mitkä ei myyjän tiedossa olleetkaan.
Tänä kesänä ajellut useita tuhansia kilometrejä katsomassa eri harrastepeljä.
Aina perinteinen, etukäteen kehutaan maasta taivaisiin ja kerrotaan vain muutama mitätön "vika". Paikanpäällä sit löytyy yhtä sun toista, parhaimpana nyrkn kokoinen reikä loksun alaosassa. Tätäkin reikää yritettiin peittää päälleruuvatulla peltilätkällä, mukamas roskien poisto luukku kun on muuten vaikea paikka putsata.
Alkaa mielenkiinto katoamaan auton ostoon tällaisien tapauksien myötä.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostTervetuloa kerhoon.
Tänä kesänä ajellut useita tuhansia kilometrejä katsomassa eri harrastepeljä.
Aina perinteinen, etukäteen kehutaan maasta taivaisiin ja kerrotaan vain muutama mitätön "vika". Paikanpäällä sit löytyy yhtä sun toista, parhaimpana nyrkn kokoinen reikä loksun alaosassa. Tätäkin reikää yritettiin peittää päälleruuvatulla peltilätkällä, mukamas roskien poisto luukku kun on muuten vaikea paikka putsata.
Alkaa mielenkiinto katoamaan auton ostoon tällaisien tapauksien myötä.
Tällaisessa tietysti myyjäpuolella herkästi tuntuu siltä että "vanhan auton pitäis jollekki nillittäjälle olla uus". Itselleni ei tarvi, mutta vanhassakin autossa kaikli voi olla myös priimakunnossa. Jos annetaan ymmärtää että on - jos ei priimassa niin kuitenkin kunnossa eikä rikki - mutta sitten ei ole, niin kyllä sen täytyy näkyä hinnassa.
Vaikka noita japanintuontejakin olen parjannut, niin niissä nyt sentäön tietää sen ulkokuoren ja sisustan kunnon melko tarkkaan ennen kuin autoa edes näkee. Lottoahan niissä on että mitä kaikkea vikaa löytyy, mutta niin se vähän on täkäläisissäkin kun ei kaikkea voi alkaa purkamaan ja tarkistamaan...
Oman empiirisen otannan pohjalta tuo auto olisi japsiarvostelussa 3/C tai 3/D ja sheetissä "CEL+engine noise+rough idle". Ei olis kalliimman pään vehkeitä...Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostJoo kyllä se on vuosien varrella tullut selväksi että "siistikuntoinen" voi tarkoittaa mitä tahansa uudenveroisesta "pään kokoinen reikä kyljessä"-kuntoon, mutta lähes poikkeuksetta painottui tuohon jälkimmäiseen. Itsellä kun aikaa on rajallisesti niin yleensä koitan puhelimessa kysellä tarkkaan ettei tarvi haaskata aikaa hukkareissuun. Tässäkin tapauksessa oli kyllä selkeästi asioita jotka myyjällä oli tilaisuus kysyttäessä kertoa. Vaikea ymmärtää miksi silti jättää kertomatta kun ne kuitenkin näkee paljaalla silmällä, esim.penkin ratkeamat.
Tällaisessa tietysti myyjäpuolella herkästi tuntuu siltä että "vanhan auton pitäis jollekki nillittäjälle olla uus". Itselleni ei tarvi, mutta vanhassakin autossa kaikli voi olla myös priimakunnossa. Jos annetaan ymmärtää että on - jos ei priimassa niin kuitenkin kunnossa eikä rikki - mutta sitten ei ole, niin kyllä sen täytyy näkyä hinnassa.
Vaikka noita japanintuontejakin olen parjannut, niin niissä nyt sentäön tietää sen ulkokuoren ja sisustan kunnon melko tarkkaan ennen kuin autoa edes näkee. Lottoahan niissä on että mitä kaikkea vikaa löytyy, mutta niin se vähän on täkäläisissäkin kun ei kaikkea voi alkaa purkamaan ja tarkistamaan...
Oman empiirisen otannan pohjalta tuo auto olisi japsiarvostelussa 3/C tai 3/D ja sheetissä "CEL+engine noise+rough idle". Ei olis kalliimman pään vehkeitä...
Itsekin aikanaan, kun etsin kasia, ajoin katsomaan erästä kalliimman pään yksilöä matalilla kilometreillä ja myyjän kehumana. Paikan päällä odotti auto, joka olisi vaatinut ylimaalauksen. Piti olla melkolailla priima. Autoa oli paikkamaalailtu JOKA PUOLELTA sellaisella "kynsilakka" pullolla ja siis aivan täplää täynnä joka puolelta. En edes ymmärrä miten autoon oli voinut tulla joka puolelle pieniä kolhuja. Tein myyjälle kuitenkin tarjouksen, jossa vähensin ylimaalauksen hinnan auton hinnasta ja keskustelu loppui siihen. Eniten otti päähän ajaa noin 500km turhan takia ja vielä vaivata kaveri mukaan, koska olin varautunut hakemaan "priimakuntoisen" auton mukaan.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Mä en ymmärrä koko logiikkaa yllämainituissa tilanteissa; Miksi ylipäänsä jättää kertomatta virheet, koska ne pääsääntöisesti aina tulevat esille viimeistään kun auton näkee livenä. Ja epäilen, että 9 kymmenestä jättää auton ostamatta, vaikka tulisi kaukaakin, jos se on pettymys paikan päällä. Itsehän olen niin mustavalkoinen, että näissä tilanteissa varoitan kaikkia kavereitanikin jos joku yrittää koijata kaupoissa.
Oma empiirinen kokemus, että yksikään auto ei ole jäänyt myymättä sen vuoksi, että autossa on vikaa ja se on kerrottu ostajalle.ihan saatanan ärsyttäviä ja toisilta aikaa vievää toimintaa, josta jää huono maku.Isillä on
Comment
-
Comment