Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bang&Olufsen vs Bowers&Wilkins vs Burmester vs Harman&Kardon ym...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makek87
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 101
    • Helsinki

    Bang&Olufsen vs Bowers&Wilkins vs Burmester vs Harman&Kardon ym...

    Olen pohdiskellut että voiko näitä äänentoistojärjestelmiä laittaa millään tavalla paremmuusjärjestykseen? Vai onko kyseessä enemmän miten kyseinen järjestelmä on saatu viritettyä johonkin tiettyyn automalliin sopivaksi? Ja minkä tyylistä musiikkia kuunnellaan.

    Harman ei ymmärtääkseni ainakaan ole yleensä noiden kolmen muun tasolla..? Vaan enemmän "välimallin" merkki?

    Missä autossa on ollut parhaat TEHDASHIFIT mitä olette kuulleet? Vai huomaako niitä eroja näiden kalliimman luokan systeemien välillä?

    Itse en ole päässyt kuuntelemaan näitä paremman luokan autohifejä missään autossa. 2018 Superbin 12-kaiuttimen Canton on paras kuulemani. Ei yllä mainittujen tasolla, mutta ei hintakaan ole läheskään sama..
    Last edited by makek87; 27-11-2018, 18:55.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7506
    • Jyväshyvä

    #2
    Parhaat tehdashifit? A8 Lang 2012 B&O hifeillä.
    Kakkosena samat A6 2015.
    B&W ja B&O on hyviä molemmat.
    Normaalille ihmiselle riittää Harman Kardonit / L7 / Pro hifit hyvin...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • makek87
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 101
      • Helsinki

      #3
      Kiitos vastauksesta.

      Omassa tuttavapiirissä ei oikein ole hifi/auto ihmisiä siinä mielessä ainakaan, että heillä olisi autoja joissa näitä pääsisi kuuntelemaan..

      Comment

      • Raimo Miettinen
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 320

        #4
        Kilpaileeko Jaguarin Meridian näiden kanssa samassa sarjassa? Ymmärtääkseni se parhain intialaismerkin mallistossa.
        BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

        Comment

        • makek87
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 101
          • Helsinki

          #5
          ^^ Ymmärtääkseni kyllä kilpailee.

          Ja ainakin Range Roverin tapauksessa se soi ilmeisesti melkoisen hyvin. Mitä nyt vähän olen arvosteluja lukenut.
          Nimenomaan 28 kaiuttimen Meridian signature sound system siis. Niitä on 2 vaatimattomampaakin samalta valmistajalta.

          Bentleyssä Naim soi kuulemma kans hyvin... ;-)
          Last edited by makek87; 27-11-2018, 21:02.

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17825
            • PKS

            #6
            Aihetta sivuten, tuntuu että BMW:n keskitason äänijärjestelmissä on tullut takapakkia viimeisen 10v aikana reippaasti. Tuntuu että E8x/E9x aikaan ollut "Hifi" vastaa paremminkin nykyistä Harman Kardonia ja uusi "Hifi" jää aika vaisuksi. Onko muut huomanneet samaa?

            Samaan aikaan toki "hinnat alkaen" -audiot ovat parantuneet, ja siellä kalleimmassa päässä ollaan sitten jo aivan utopistisella tasolla.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring
            ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28
            ///M535i '87 zinnoberrot
            ½ E46 316ti Compact
            ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Titansilber
              BTCF Member
              • Apr 2006
              • 526

              #7
              Täysin samaa mieltä Dualfunin kanssa! Tuntuu, että keskitason hifit on huononnettu ihan tahallaan. Nyt asiakkaan on pakko maksaa se kallein setti tai edes radion puheohjelman kuunteleminen ei enää ole miellyttävää.

              Anssi

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15212
                • Ajamisen Iloa

                #8
                Harman & Kardon on HK. halpaa ja muovista einestä kovalla katteella massoille.
                Kuulokkeet jotka myydään kaupassa 199 hinnalla on todelliselta arvoltaan alle 19€. Sama tietenkin joka muullakin muovimerkillä.
                Mut autoihin tungettu kama on ollut vielä saman merkin markkinahifistäkin paljon huonompaa. Melkeen toivoo jos vanhan bemarin ostaa että kaiuttimissa lukis mielummin nokia kuin hk blöö magneetin takana.

                Bemarin hifit on olleet aina huonoja. En tiedä mitä ne on E60-E61 tai E90-93 uudemmissa kylläkään mutta ainakin siihen asti aivan surkeita vaikka ois se paraskin setti L7.

                Mulla oli aikoinaan uudenkarheita volvoja aina talviautoina ja S60 ajoin useamman talven ja volvoissa oli jo pidempään ollut dynaudion duunaamat hifit ja se dolby surround setti vaan oli vaan ihan pirun realistinen ääneltään. Todellista Hifiä. Valovuosia edellä jotain 3-sarjan parasta jotka on aina kuulostaneet aivan käsittämättömän pahvisilta.

                Nuo muut otsikossa maininneet merkit painii ihan eri sarjassa ja hintalaatusuhde tuntuu olevan jopa parempi kun ostaa merkin tuotteilla ryyditetyn auton kuin että ostaisi erillislaitteitä samalta merkiltä. Ja ne on ennenkaikkea sovitettu siihen kuuntelutilaan eli autoon. Onko bemarilla kukaan vieläkään edes miettinyt asiaa, ehkä on viimeisen parin vuoden aikana, aikoinaan ni ei todellakaan.

                Tuo tahallinen huonontaminen on varmasti totta, mutta jos se on bemarilla vieläkin 10v takaista huonommalla tasolla niin on kyllä kamala tilanne.
                Sama kyllä on muillakin merkeillä esim tämä Volvo, V70 ja V90 perus hifipaketeissa on selvästi tahallaan tehty mahdollisimman paska. Sen diskantti/keskarin kun ois voinut laittaa oveen siihen halvimpaankin malliin ettei ole pelkkän midbasson harteilla oven alalaidassa yrittää toistaa taajuusalueeltaan liian korkeaa ääntä, joka tietenkin kuulostaa aivan muminalta siinä vaiheessa kun se kuulijan korvaan saapuu.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #9
                  Originally posted by Remotion View Post

                  Mulla oli aikoinaan uudenkarheita volvoja aina talviautoina ja S60 ajoin useamman talven ja volvoissa oli jo pidempään ollut dynaudion duunaamat hifit ja se dolby surround setti vaan oli vaan ihan pirun realistinen ääneltään. Todellista Hifiä. Valovuosia edellä jotain 3-sarjan parasta jotka on aina kuulostaneet aivan käsittämättömän pahvisilta.
                  Mulla on volsussa Dynaudio Confidence -hifit 16 kajarilla ja jotain 600W vahvarilla. Joka ovessa on 8" bassokin, mutta silti sitä piti parantaa aktiivisubilla takakonttiin. Hyvät kajarit ja muut vermeet, mutta ei equa. Ei siis saa bassoja tarpeeksi muuten kuin luukuttamalla liian kovaa.

                  Samaa olen kuullut Dynaudiosta ympäri maailmaa.

                  Tuntuu, että itse rakentamalla saa mieleisensä, 1/4 -osahinnalla.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    Harman & Kardon on HK. halpaa ja muovista einestä kovalla katteella massoille.
                    Tästä voidaan kyllä olla tasan samaa mieltä. Yhdetkään kuulemani eivät ole jättäneet mitään muuta mieleen kuin pienoisen pettymyksen. Esim. e46 bemarissa Harmanin ja hifisetin väinen ero on kyllä kokolailla olematon. BMW:n hifit ihan kokonaisuutenakin ovat olleet kyllä sanalla sanoen keskinkertaiset. No mun kokemus ei ole kyllä kovin laajaa (lähinna 1 ja 3 srj) mutta niiden perusteella sanosin, että "bang for buck" ei oo kohdallaan. En tosin tiedä onko tilanne uudemmissa muuttunut parempaan suuntaa. Mersujen perus uutisradio on jo samalla tasolla noiden tehtaan "hifi" pakettien kanssa.

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15212
                      • Ajamisen Iloa

                      #11
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Mulla on volsussa Dynaudio Confidence -hifit 16 kajarilla ja jotain 600W vahvarilla. Joka ovessa on 8" bassokin, mutta silti sitä piti parantaa aktiivisubilla takakonttiin. Hyvät kajarit ja muut vermeet, mutta ei equa. Ei siis saa bassoja tarpeeksi muuten kuin luukuttamalla liian kovaa.

                      Samaa olen kuullut Dynaudiosta ympäri maailmaa.

                      Tuntuu, että itse rakentamalla saa mieleisensä, 1/4 -osahinnalla.
                      Itellä oli siinä se tehtaan paras paketti, dolby pro logic II kai, keskikaiutin ja subbari yms ja ei tullut ikinä mieleen et sitä pitäis parantaa mitenkään.
                      Ja tekno dj:nä tulee tietenkin aika paljon bassopitoista kuunneltua, mut esim Chisun albumit kuulosti ihan tautisen hyvältä tolla setillä.

                      Tarkoitin edellisessä postissa että saat eniten vastinetta rahalle kun ostaa vaikka burmesterin tai B&o:n hifit 5000€ lisäpakettina auton mukana kun taas kotiin joutuis käyttmämään moninkertaisen summan vastaavalta merkiltä.

                      En usko että autohifiharrastukselle tai edes noille asennuspajoille on mitään tarvetta nykyään uusiin autoihin, parasta ottaa vaan se mitä auton mukana parhaimmillaan saa ja tyytyä siihen. (pääosin) Yksinkertaisesti normaali tallaajalla tai hifiasennuspaikalla ei ole mitään järkevää ymmärrystä sen auton akustiikasta mikä on tärkein tekijä siinä kokonaisuudessa. Toki sieltä voi jonkun heikoimman lenkin poistaa ketjusta jos joku yksittäinen osa-alue laahaa perässä...

                      Nythän Volvoon tuli Bowers & Wilkinsin kanssa ensimmäinen koteloimaton subbari, eli ei tarvitse käyttää sitä kallisarvoista sisätilaa boksille vaan elementti on käytävässä ulkoilmaan ja toimii käytännössä niin että ulkoilma on free air kotelo.

                      Nojoo se volvoista.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17825
                        • PKS

                        #12
                        Njoo, selvennetään toki että näihin persaukisten uusiin malleihin ei saa kuin H&K audiota parhaimmillaankaan, 5-6-7 saa sitten näitä B&O ja B&W audiopaketteja, mistä tässä topikissa oli suoranaisesti kyse. Niiden kohdalla ei ole moitteen sijaa äänenlaadusta, siellä pelaa kokonaisuus hienosti.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring
                        ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28
                        ///M535i '87 zinnoberrot
                        ½ E46 316ti Compact
                        ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • 33d
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 452
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by Remotion View Post
                          Bemarin hifit on olleet aina huonoja. En tiedä mitä ne on E60-E61 tai E90-93 uudemmissa kylläkään mutta ainakin siihen asti aivan surkeita vaikka ois se paraskin setti L7.
                          E9x kolmossarjaan oli L7 yläpuolella vielä individual high end audiosystem. Olikohan noin 3k hintaa vielä L7 päälle, ei ilmeisesti ihan sen arvoinen ollut se(kään) systeemi.

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6698
                            • PK-seutu

                            #14
                            Paljon parjausta. Varmasti osittain tottakin tuo eri varustetasojen väliset tahalliset rampauttamiset myynnin edistämiseksi. Mutta on kyllä sanottava, että ei ole ikävä sinne 90-luvulle orkkis hifivarusteiden pariin

                            Nälkä myös kasvaa syödessä. Ei aikanaan edes ymmärretty miten hienoa äänentoistoa voi saada tehtaalta. Aika monet styrkkariasennukset olis jäänyt 2000-luvun alussakin vielä tekemättä, jos monella olisi ollut autossaan vaikka E6x tai E9x hifi-tason setti
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • 33d
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 452
                              • Finland

                              #15
                              Originally posted by pyroz View Post
                              Paljon parjausta. Varmasti osittain tottakin tuo eri varustetasojen väliset tahalliset rampauttamiset myynnin edistämiseksi. Mutta on kyllä sanottava, että ei ole ikävä sinne 90-luvulle orkkis hifivarusteiden pariin

                              Nälkä myös kasvaa syödessä. Ei aikanaan edes ymmärretty miten hienoa äänentoistoa voi saada tehtaalta. Aika monet styrkkariasennukset olis jäänyt 2000-luvun alussakin vielä tekemättä, jos monella olisi ollut autossaan vaikka E6x tai E9x hifi-tason setti
                              Totta. E9x Logic7 kuulosti nyt taas ihan hyvältä kun oli kesän ajellut nelikutosella ja sen jälkeen vielä syksyn kolmekutosella. Nelikutoseen harkitsin hetken H&K setin retrofittausta mutta totesin että ihan sama mikä tehtaan setti siellä tosiaan on, ei juuri huomaa eroa.

                              Sen verran on menty eteenpäin että E9x noitten settien eroja alkaa jo selkeästi huomaamaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎